Fanfictions

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
21 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Fanfictions

Berichtdoor Wapiti » 01 aug 2010 22:44
Houden jullie ook van fanfictions ( bestaande verhalen die herschreven worden door internettende fans), zo ja; welke lezen jullie, ooit overwogen er zelf een te schrijven en wat vind je van de kwaliteit van de verhalen.

OT: ikzelf lees zeer graag een fanfiction, vaak nemen ze details die de auteur onbezonnen neerschreef en gebruiken die als perspectief voor hun verhaal. Enkele goeie HP fanfictions die ik jullie kan aanraden zijn (gewoon googlen en je zou ze moeten vinden)

Harry Potter and the Darkness WIthin
Harry Potter and the Nightmares of Futures Past
Harry Potter and the Methods of Rationality

Wat ik aan deze verhalen vooral zeer goed vind is dat de auteurs buiten de doos durven te denken en een goeie stijl hebben, die de humor en gevatheid van Rowling niet zozeer imiteert als wel evenaart. Nadeel van deze verhalen is dat de auteurs niet betaald worden en dus geen ganse dagen bezig kunnen zijn met het schrijven van het volgende hoofdstuk. Hierdoor duurt het wel al eens enkele weken eer er een nieuw hoofdstuk online komt, maar geduld wordt vaak beloond.
Wapiti

Re: Fanfictions

Berichtdoor Stiko » 02 aug 2010 11:47
Ben er absoluut geen fan van, hoewel ik er af en toe wel eentje durf lezen. Maar ik mis daar altijd de kleine dingetjes van de echte schrijvers in, en met dat gemis kan ik niet lezen.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS
Stiko
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Berichtdoor Genner » 02 aug 2010 22:03
Ik lees eigenlijk het liefst fanfictions van tv-series. Vroeger schreef ik er zelf van Harry Potter, maar dat is intussen al een jaar of vier geleden. Ik schreef ook fanfictions over Tina & Bette uit The L Word, maar nu lees ik ze vooral. Het is gewoon leuk om bestaande personages in een andere situatie te plaatsen.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow

Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord
Genner
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Live4Life » 04 aug 2010 12:38
Ik heb in een ver verleden wel eens wat fanfics gelezen, een paar van HP way back when. Soms kunnen die echt heel leuk zijn. Ik ga die HP-fanfics die jij aanraad eens opzoeken voor een stil moment ^^
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...
Live4Life
Regular user
Regular user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Shaii » 24 aug 2010 18:38
De kwaliteitsverschillen zijn echt enorm, maar af en toe kom je wel eens iets tegen dat echt de moeite waard is.

The Phases of fire moet de beste fanfic zijn die ik ooit gelezen heb; een cross-over waarbij Clarice Starling (Silence of the Lambs) en Dana Scully (The X-Files) samen een zaak moeten oplossen en elkaar... beter leren kennen. Ofte, lesbische fanfiction; femslash.

Persoonlijk lees ik wel graag de verhalen waarbij lesbische subtext die in een serie aanwezig is een beetje uitgediept wordt. Zoals bij Agent Scully en Agent Reyes in The X-Files of advocate Alex Cabot en rechercheur Olivia Benson in Law & Order: Special Victims Unit. Al moet ik toegeven dat ik nog geen verhaal heb gevonden dat dicht genoeg bij de serie blijft... Nog mensen die femslash lezen? Of is het echt enkel Harry Potter? :)

Spoiler! :
Afbeelding
Olivia & Alex

Afbeelding
Scully & Reyes
Shaii
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 33

Berichtdoor Akai » 03 apr 2011 22:28
Shaii schreef:De kwaliteitsverschillen zijn echt enorm, maar af en toe kom je wel eens iets tegen dat echt de moeite waard is.

The Phases of fire moet de beste fanfic zijn die ik ooit gelezen heb; een cross-over waarbij Clarice Starling (Silence of the Lambs) en Dana Scully (The X-Files) samen een zaak moeten oplossen en elkaar... beter leren kennen. Ofte, lesbische fanfiction; femslash.

Persoonlijk lees ik wel graag de verhalen waarbij lesbische subtext die in een serie aanwezig is een beetje uitgediept wordt. Zoals bij Agent Scully en Agent Reyes in The X-Files of advocate Alex Cabot en rechercheur Olivia Benson in Law & Order: Special Victims Unit. Al moet ik toegeven dat ik nog geen verhaal heb gevonden dat dicht genoeg bij de serie blijft... Nog mensen die femslash lezen? Of is het echt enkel Harry Potter? :)

Spoiler! :
Afbeelding
Olivia & Alex

Afbeelding
Scully & Reyes

Het is mss al een oude topic maarja, Rizzoli & Isles is tegenwoordig zeer populair als je femslash zoekt, en er zitten echt goeie verhalen tussen. Veel mensen doen hun best om trouw te blijven aan de karakters van de personages en dat maakt het zo veel beter. Een kleine boom is er ook in Glee, voor de Faberry en de Brittana fans. Spijtig dat deze topic is uitgestorven... Harry Potter is voor mij al lang verleden tijd, maar fanfics lezen dat zal ik wel nog een goed aantal jaren blijven doen!
“People find life to be entirely too time consuming” -Stanislaw Jerzy Lec
Akai
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Rebel_Girl » 04 mei 2011 14:16
Ik ben er niet zo'n fan van.
Zeker niet bij Twilight fanfictions. Het is misschien nogal dom voorbeeld, maar op HPS (hetpaardenspel.nl nvdr. Ja sorry zit nog daar op het forum :oops: ) het je zo'n board: Creatief-Tekst.
Soms zijn er goede fanfics, maar andere... IEW!
Ze veranderen details van de schrijver OF als proloog kopieren de een stuk uit het echte boek (illegaal dus).
Ik heb dus een waar trauma van fanfictions.

Maar effe terzijde: Is er hier iemand die zelf (fan)fiction schrijft?
"I think deep down girls sometimes feel like they've to hold themselves back,that they can't just get up on stage an do whatever comes out.I never even think about it.You're not thinking about what you're doing,you're doing it.To me, that means going up and howling like a banshee and sweating,which some girls might consider being unwomanly.It make me feel sexy." ~ Joan Jett
Rebel_Girl
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor metalhead94 » 03 jul 2012 19:16
Rebel_Girl schreef:Maar effe terzijde: Is er hier iemand die zelf (fan)fiction schrijft?

Ikzelf schrijf geen fanfic, maar mijn beste vriendin wel. Zij schrijft fanfic over drarry (ship tusse harry potter en draco malfoy). Ik vind het wel het lezen waard, maar als je drarry niet shipt, zou ik geen drarry verhalen lezen :p

hhier is de link: What Now Draco?
en het vervolg: The Next Chapter (sequel to "What Now Draco?")

ik lees ook erg graag fanfic over andere ships van me zoals Brittana (Brittany en Santana van glee) en Klaine (Kurt en Blaine van glee)

de site http://www.fanfiction.net is echt goed als je specifiek naar een bepaalde fanfic zoekt.
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day
metalhead94
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor NenaElyss » 21 apr 2013 12:08
Harry Potter, nextgen...
Scorpius en Albus :D
NenaElyss
New user
New user

Berichtdoor Gillian70 » 03 sep 2013 16:06
Ik lees veel Doctor Who Fanfiction (iemand die doctor who kent, veel fanfiction gaat over de 10de doctor en captain Jack Harkness (David Tennant en John Barrowman) en meestal komt sherlock er ook in voor (Benedikt Cumberbatch)) :D
What I like (See spoiler)
Spoiler! :
- Being a Whovian
- Being Bi-sexual
- Photography
- Movies
- Series
- Books
- Coffee
- Gaming
- And The Little Things In Life!

http://www.punt-andere-lijn.be/ <-- Holebi vereniging in Brugge en omstreken, bekijk de site voor meer info :)
Gillian70
New user
New user

Berichtdoor Pancake » 03 sep 2013 19:39
Ik lees er ook veel... en schrijf er zelf één. DON'T JUDGE ME! (en neen, ik geef de link niet :D)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Berichtdoor Gillian70 » 03 sep 2013 21:04
van Doctor Who? :p
What I like (See spoiler)
Spoiler! :
- Being a Whovian
- Being Bi-sexual
- Photography
- Movies
- Series
- Books
- Coffee
- Gaming
- And The Little Things In Life!

http://www.punt-andere-lijn.be/ <-- Holebi vereniging in Brugge en omstreken, bekijk de site voor meer info :)
Gillian70
New user
New user

Berichtdoor Pancake » 03 sep 2013 21:29
Gillian70 schreef:van Doctor Who? :p

Nope :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Berichtdoor Stilicho » 03 sep 2013 21:40
Ik vind het een zeer vreemd fenomeen.
Stilicho
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Homba » 03 sep 2013 21:48
Aan de KUL is er iemand bezig met een doctoraat over Harry Potter fanfiction in Japan. Nog vreemder.
Homba
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Zathura » 04 sep 2013 22:05
Ik lees heel graag One Direction slash fanfiction. Iets dat overgebleven is uit mijn fanboy periode. :p
Zelf heb ik er ook een paar geschreven, maar die heb ik inmiddels offline gehaald.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.
Zathura
Regular user
Regular user

Berichtdoor melan » 06 sep 2013 12:56
Wapiti schreef:Enkele goeie HP fanfictions die ik jullie kan aanraden (…)

My Immortal? :P
Nee, ik kan dat niet aanraden—ik raad het zelfs ten sterkste af. Wat ik wel aanraad, is om—fanficfan of niet—deze zeer grappige recensie te lezen.

Rebel_Girl schreef:Zeker niet bij Twilight fanfictions. (…) Soms zijn er goede fanfics, maar andere... IEW!

Zoals 50 tinten grijs?

En daarmee heb ik de twee afgrijselijkste fanfics genoemd. Misschien zijn er wel goede, dat is zeker mogelijk. Per slot van rekening zou Miltons Paradise Lost ook fanfictie genoemd kunnen worden (weliswaar van de bijbel). Hetzelfde geld voor wel meer algemeen erkende literaire werken—waarmee ik fanfictie en literatuur niet op één hoop wil gooien, maar zijn er zijn genoeg bekende schrijvers die zo begonnen zijn.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.
melan
Senior user
Senior user

Leeftijd: 30

Berichtdoor BaekYeol♥ » 07 dec 2013 16:01
Ik schrijf zelf fanfictions, over Kpop...
Meisjexmeisje, jongenxjongen (meestal) en ook gewoon jongenxjongen.
Ik zou ze jullie alleen echt niet aanraden, want sommige zijn gewoon slecht en voor andere schaam ik me gewoon :3
BaekYeol♥
New user
New user

Berichtdoor OwlwaysWithYou » 09 dec 2013 21:07
ik hou erg van zutara fanfiction, voor wie geen idee heeft, gaat tussen zuko en katara van de animatieserie avatar
een erg goed verhaal vond ik butterflies and hurricanes en your life's worth
Something... Something... Dark side
OwlwaysWithYou
New user
New user

Leeftijd: 20

Berichtdoor winteriscoming » 19 nov 2016 20:20
Ik lees wel eens af en toe fanfiction als ontspanning. Dit is de laatste die ik gelezen heb: https://www.fanfiction.net/s/8058752/1/Magic-Words wel een aanrader :D
winteriscoming
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

21 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Cultuur