Welk boek lees je momenteel? [2]

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Welk boek lees je momenteel? [2]

Bericht door Echo » 13 jun 2018 08:49

Oh, nog eens hier passeren...

Op dit moment: Wanderlust van mijn favoriete essayiste van het moment Rebecca Solnit. Hoe ze kunst, geschiedenis, eigen verhalen, actualiteit, natuurweetjes door elkaar mixt om er een grotere pointe aan te halen, fantastisch. Ik voel mezelf echt verrijkt worden tijdens het lezen.

Daarnaast How to be both van Ali Smith, een overschotje van mijn reis naar Schotland (ik probeer altijd vrouwelijke hedendaagse lokale schrijfsters te lezen. Geeft toch wat meer inzicht in de streek. Muriel Spark was, euh, een teleurstelling op dat vlak).

En terug tijd voor een nieuwe Virginia Woolf wiens werk ik met mondjesmate doorploeg. (Ooit komt er een dag waarop ik alles van haar hand gelezen zal hebben. I am rooted but I flow). To The Lighthouse. Virginia :love: :love: :love: Alles aan dat boek klopt gewoon. Een meesterwerk. Mrs. Dalloway kon mij minder boeien (te grote verwachtingen waarschijnlijk), en The Waves was misschien net iets te moeilijk (of ik was het Engels misschien niet machtig genoeg) maar dit is perfect. :love:

(en voor de rest wou ik dat ik meer tijd had om te lezen en niet na tien minuten in slaap viel. De dertig voorbij, de aftakeling begint...)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 14 aug 2018 18:07

Lolito van Ben Brooks. Een heerlijk komische roman.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 22 aug 2018 17:43

The Sparsholt Affair van Alan Hollinghurst.

Hiervoor:
- Circe (Maddeleine Miller)
- Call Me By Your Name (André Aciman)

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 15 sep 2018 10:39

Net het boek ComingOut
verhalen over vertellen wie je echt bent
van Nine Cornelissen en Miriam Van Damme gelezen

jah heel veel herkenbare verhalen, aspecten hé :lol:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 17 nov 2018 15:37

Al ruim twee maanden bezig met It van Stephen King. Het gaat langzaam vooruit, maar het is wel echt een goed boek :D .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 21 nov 2018 00:26

geeninspiratie schreef:
17 nov 2018 15:37
Al ruim twee maanden bezig met It van Stephen King. Het gaat langzaam vooruit, maar het is wel echt een goed boek :D .
1 van de weinige boeken waar ik nachtmerries van had/heb...

OT: ik lees momenteel life of Pi. En ben net klaar met Mathilda van Roald Dahl (mijn favoriete boek ooit).
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 21 nov 2018 08:46

herman frodiet schreef:
21 nov 2018 00:26
geeninspiratie schreef:
17 nov 2018 15:37
1 van de weinige boeken waar ik nachtmerries van had/heb...

OT: ik lees momenteel life of Pi. En ben net klaar met Mathilda van Roald Dahl (mijn favoriete boek ooit).
Ik heb inderdaad een irrationele angst ontwikkeld voor een clown met ballonnen de laatste tijd... Voor het eerst dat ik echt schrik krijg van een boek.

- J.K. Rowling

Plaats reactie