Erasmus

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
Dobby
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Erasmus

Bericht door Dobby » 19 mei 2018 18:15

Hoi iedereen!

Sinds kort heb ik een (geweldig lief). Ik had nooit durven dromen dat ik iemand zou kunnen vinden waar ik zo gek op ben (en die ook gek is op mij). Jammer genoeg vertrekt ze volgend academiejaar tot Kerst op Erasmus. We hebben het nu super fijn samen, maar ik maak me toch al wat zorgen... We zijn nog niet lang samen en het is niet fijn om elkaar al te zo lang te moeten missen in het begin van je relatie...Zijn er mensen die hier ervaring met hebben? Tips?

Dankjewel!

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Re: Erasmus

Bericht door idk » 19 mei 2018 20:50

Dag Dobby

Als jullie elkaar echt graag zien, dan zou dat wel kunnen lukken.
Er bestaan voldoende manieren om elkaar te horen/zien. Skype, bellen, bezoeken etc.
Tegen september zijn jullie zelf ook weer een aantal maanden verder.
Het is ook maar voor 4 (3?) maanden en niet voor een volledig jaar, dus dat komt wel in orde!

Sowieso mag/kan je je geen zorgen maken, maar je er bij neerleggen en er het beste van maken want je lief gaat ondanks jullie relatie, op Erasmus. Groot gelijk, die kans krijgt ze niet veel!

Wees niet te aanhankelijk of overbezorgd en breng, als je kan, haar misschien een bezoekje, ook fijn voor jou!

Stel dat, en nu ga ik het slechtste scenario bovenhalen en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je dat niet zal overkomen, jullie relatie het niet haalt, dan ben je ook weer deze ervaring rijker en moet je je misschien de vraag stellen of jullie relatie dan wel sterk genoeg was.

Ik duim voor een toffe periode voor jullie beide en uiteraard ook voor een happy end.
Good luck!

idk
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Bericht door Robbe » 21 mei 2018 13:45

In mijn omgeving heb ik niet echt goede ervaringen met Erasmus en een lief. Je hoort wel eens zeggen: "Erasmus moet je echt doen, maar zorg dat je single bent.". Zelf heb ik wel nog niet in zo'n situatie gezeten.

Je vriendin heeft allesinds wel gelijk dat ze op Erasmus vertrekt. Het argument van idk is tegenover mijn omgeving dan wel ijzersterk: beschouw het als een test van jullie relatie. Als het die 3/4 maanden kan doorstaan, weet je zeker dat jullie goed zitten.

Al snap ik heel erg goed dat je er zorgen over maakt. Voor de achterblijver is het meestal ook wel wat lastiger dan de Erasmusser, denk ik. Je zal moeten begrijpen dat zij op een korte tijd heel erg veel gaat beleven.

Anyway, het is nog enkele maandjes voordat het zover is. Als het nadert, kun je er eens deftig met haar over praten en wat afspraken/verwachtingen met elkaar formuleren. Voor nu zou ik nog even het vertrek uit je hoofd te stellen en te genieten van de momenten dat ze nog dicht bij jou aanwezig is!

Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Heligoland
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Heligoland » 27 mei 2018 16:21

Toen ik op Erasmus vertrok een aantal jaar geleden was ik slechts een paar weken in een relatie en die heeft goed standgehouden. Er zijn zelf positieve kanten aan, telkens je elkaar ziet, ben je in vakantiemodus en is de verliefdheid terug heel intens, wat de weken dat je elkaar niet ziet voor mij compenseerde. Eén semester is trouwens zo voorbij, ik was 10 maand weg. Ik moet er wel bijvertellen dat ik ook veel koppels uit elkaar zien gaan heb, maar ik denk dat dat eerder aan de relatie ligt dan aan Erasmus. Als beide personen ervoor open staan is het zeker mogelijk.

Dobby
New user
New user

Bericht door Dobby » 27 mei 2018 20:44

Dankjewel voor de tips! We gaan nu zo veel mogelijk van elkaar genieten. Hopelijk kan ik in december posten dat alles goed verlopen is! :-)

Plaats reactie