Moeilijkheden met vertrouwen

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
AnoniemA

Moeilijkheden met vertrouwen

Bericht door AnoniemA » 18 apr 2018 20:20

Hallo!

Ik heb sinds enige tijd een relatie. Prachtige meid. Nu is het zo dat ik in een vorige relatie bedrogen ben geweest en sindsdien veel moeilijkheden heb met vertrouwen, dus ook met mijn vriendin nu. Ze geeft me zoveel bevestiging, er is geen enkele reden waarom ik bang moet zijn, maar toch blijft de angst. Elke keer als ze weg is met vrienden, uit gaat of -vooral- drinkt, slaat mijn fantasie op hol en ween ik me regelmatig in slaap, zo bang om haar te verliezen.
Ik heb er al met haar over gepraat en ze heeft er begrip voor, maar vertelt ook elke keer dat zij mijn ex niet is, wat compleet juist is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand hoe ik hier beter mee kan omgaan?

Bedankt
A

novak.cristian
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Moeilijkheden met vertrouwen

Bericht door novak.cristian » 18 apr 2018 20:29

Hallo!

Ik heb ook met zulke situaties meegemaakt. Ik weet wat dat is. Het is kwestie van tijd om jezelf rusten.
We weten allemaal dat vandaag in onze wereld heel hard is om mensen te vertrouwen, sowieso. Maar in je geval is het een kwestie van tijd. Ik denk wel dat je je tijd moet nemen. Ik bedoel de tijd om te rusten, om verder te kunnen gaan. Je moet wel beseffen dat je nieuwe vriendin niet zoals je ex is. Bij mij was het ook zo in een periode. Zelfs nu heb ik soms moeilijkheden om mensen in het algemeen te vertrouwen.
Wat het best zou zijn, is om heel open met je vriendin elke keer dat je nodig heb te spreken. En wat ook heel belangrijk is... Je moet met jezelf daarover nadenken. Niet denken aan wat je huidige vriendin doet, maar denken aan de reden waarvoor je je zo voelt. Hoe kan je dat oplossen. Waarvan is er alles begonnen? Snap je? Het vraagt tijd en geduld.

Veel succes!

Plaats reactie