Blijvende verliefdheid vr ex-collega

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
suzan
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Blijvende verliefdheid vr ex-collega

Bericht door suzan » 18 mar 2018 20:00

hallo

Ik wil graag iets kwijt. Tips, reacties en gelijkaardige verhalen zijn zeker welkom!
Bijna twee jaar geleden deed ik een interim-opdracht van ongeveer een half jaar.
Ik werkte er nauw samen met Ann. Ik werd echt verliefd op haar, normaal word ik niet snel verliefd op iemand.
We waren elke dag samen, carpoolden samen. Het was een zalige periode.
Ik ging nooit met tegenzin werken, behalve wanneer zij in verlof was. :-)
Het was dan ook heel moeilijk wanneer die interim afliep.
Ik viel in een zwart gat. Hoewel ik ook snel terug een nieuwe, boeiende en stressvolle job kreeg. Bleef ze in mijn hoofd zitten.
Ik heb er geen idee van of ze op vrouwen valt, ze is wel vrijgezel.
Ze zei ook wel eens dat ze geen behoefte heeft aan een man.
Maar of ze daarmee op vrouwen valt? Misschien is ze gewoon bewust vrijgezel.
Het klikt wel.
We zien en horen elkaar ook nog geregeld. Geregeld via facebook en eens in de twee/drie maanden spreken we af en praten we bij.
En telkens komt datzelfde fijne gevoel terug. En is het ook moeilijk wanneer de avond voorbij is.
Ook in de periodes dat ik haar niet zie, denk ik vaak aan haar.
Ik heb het haar nog nooit durven zeggen. Om verschillende redenen...
Ze is 8 jaar ouder dan mij, ze weet niet van mijn geaardheid, ik weet niet of ze ook op vrouwen valt, ik wil onze vriendschap niet op het spel zetten, bang van haar reactie,...
Ik zit hier wat in vast...

Kan iemand me tips geven? Moet ik het er dan toch over hebben met haar?
Groetjes

D24
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Blijvende verliefdheid vr ex-collega

Bericht door D24 » 19 mar 2018 10:59

Hallo Suzan,

Het is natuurlijk een lastige situatie want je hebt een goede vriendschap met haar en die wil je natuurlijk niet kwijt, anderzijds zit je toch al een heel lange tijd met deze gevoelens. Ik kan je niet vertellen wat je het best kan doen maar misschien moet je voor jezelf afvragen wat het belangrijkste voor jezelf is:

1) Wil je dat ze weet dat je gevoelens voor haar hebt? Zal dat iets kunnen veranderen in jullie vriendschap?
2) Vertel je het haar niet, denk je dat je gewoon vrienden met haar kan blijven?

Hoe je het draait of keert, jullie vriendschap zal in beide gevallen kunnen veranderen. Mocht je het haar vertellen, is de kans groot dat ze niet hetzelfde voor jou voelt en dat zal je moeten accepteren (hoe pijnlijk dat ook mag zijn). Maar soms moet je gewoon je hart volgen :wink:

Welke keuze je ook uiteindelijk mocht maken, ik wens je veel succes.

Plaats reactie