Verliefd in een relatie

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
2 berichten • Pagina 1 van 1

Verliefd in een relatie

Berichtdoor schildpad » 24 jan 2018 00:31
Dag iedereen,

Even een vraagje... Wat is jullie mening over verliefd worden wanneer je al een relatie hebt?
Het is niet dat ik ontevreden ben over mijn relatie. Ik ben bijna 3 jaar samen met vriendin en zie haar heel graag. Ook zie ik een mooie toekomst voor ons twee... Alleen overkomt het me soms dat ik gevoelens krijg voor andere vrouwen. Het zijn gewoon gevoelens & gedachten die bij me opkomen. Soms voel ik me hier schuldig om, maar weet dat mijn korte 'crushes' gewoon vluchtige verliefdheden zijn, terwijl ik bij mijn vriendin echt Liefde voel.

Ik weet ook dat ik dit niet met mijn vriendin kan delen omdat ik haar daarmee zou kwetsen. Zelf zie ik een groot verschil tussen verliefdheid/ liefde en seks. Puur rationeel vind ik dat dit niet allemaal steeds in één pakketje zou moeten zitten omdat de druk dan heel hoog wordt, maar ik weet van mijn vriendin dat zij dit niet zo ziet dus respecteer ik dit.

Thoughts anyone? Shoot maar, ik ben benieuwd naar jullie meningen!!
Al lang geen Schildpad meer. Maar tja als ge oude Accounts terug vindt dan kunt ge daar soms moeilijk afscheid van nemen :P Nu ist meer Out and Proud Rainbow Unicorn dan Schildpad ;)
schildpad
New user
New user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Re: Verliefd in een relatie

Berichtdoor Confusion » 24 jan 2018 10:31
Hallo Schildpad!

Het is compleet normaal om af en toe verliefdheid te voelen voor iemand anders wanneer je al in een relatie zit. En al helemaal in langdurige relaties. Dat komt omdat bij de huidige partner het euforische van de verliefdheid weg is. In jouw geval is die verliefdheid duidelijk veranderd in echte liefde, maar de relatie op zich heeft zijn glans verloren. En dat gelukzalige gevoel van verliefdheid is als een mildere vorm van high zijn. Daarom willen de hersenen dat steeds blijven ervaren en ga je vluchtige verliefdheid voelen voor anderen.

Het is aan jou om te beslissen of je toegeeft aan die verliefdheid, of juist niet. Maar jij lijkt dat sowieso niet van plan te zijn dus laat ik die discussie links liggen. Wat wel relevant kan zijn is deze tip: In langdurige relaties is het gezond om af en toe de verliefdheid voor elkaar weer op te wekken. Dat kan je bekomen door tijd te maken voor romantiek. Het werkt ook voor mijn ouders en zij zijn al 29 jaar getrouwd!

Normaal gezien zul je dan ook minder snel verliefdheid voelen voor iemand anders.

Veel succes ermee! :yes:
Confusion
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

2 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties