Weinig vertrouwen door ex

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
3 berichten • Pagina 1 van 1

Weinig vertrouwen door ex

Berichtdoor Anoniem23 » 29 jul 2017 22:13
Hallo, ik ben actief op dit forum, maar ik post deze vraag liever zodat ik toch anoniem kan blijven.
Enkele jaren geleden had ik een relatie met een meid. Deze leek voor mij best goed te gaan, tot ik van haar te horen kreeg dat telkens als ze uit zou gaan, ze me bedrogen zou hebben moest haar oog op iemand vallen. Dit is op zich nooit gebeurd, maar het idee dat ik na enkele maanden al overbodig was dat ze me bij de eerste druppel alcohol (of zelfs zonder) al zou bedriegen, maakt me nu enorm wantrouwig in een latere relatie die ik heb.
Ik heb sinds enige tijd een nieuwe relatie met een fantastische vrouw. Ze geeft me enorm veel bevestiging, komt goed overeen met mijn vrienden, maar telkens als ze weggaat, zit ik met enorm veel schrik af te wachten (lees: niet kunnen slapen) tot ze opnieuw thuis komt. Ze weet dat ik enorm veel schrik heb om dit opnieuw mee te maken en om haar dus te verliezen, maar toch zit ik elke keer opnieuw bang te wachten -en ja, dit is achterlijk, ik weet het.

Nu, weet iemand wat hieraan gedaan kan worden? Of kan er gewoonweg niets aan gedaan worden en heeft het tijd nodig? Ik voel me verpest door mijn ex.
Anoniem23

Re: Weinig vertrouwen door ex

Berichtdoor Florre » 30 jul 2017 10:03
Hoi

het is zeer goed dat je erover praat met je vriendin dat helpt alleszins,
aan de andere kant ga je hoe moeilijk het ook is je geleidelijk aan over die angst moeten heen zetten vrees ik.

Vertrouwen is een raar beestje dat geleidelijk aan moet groeien,
maar praat er zeker over het kan jullie alleen maar sterker maken
en het is de beste manier om iets te verwerken en los te laten.

Groetjes

Florre

P.s. hopelijk helpt het je wat!
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Re: Weinig vertrouwen door ex

Berichtdoor Robbe » 31 jul 2017 01:46
Ik kan me deels vinden in je verhaal. Ikzelf heb persoonlijk enorm veel problemen met vertrouwen tegenover mijn huidig lief. Ik vind het zelf superstom en ik haat mezelf er soms echt voor, want dat is absoluut niet leuk voor mijn lief om vaak tegen een gebrek aan vertrouwen aan te botsen.

Ik heb zelf al vaak naar de oorzaak gezocht van mijn vertrouwen-issue.
Eén van de oorzaken is denk ik dat ik eens een tijdje iemand heb gedatet en toen het zeg maar echt serieuzer werd, kreeg ik te horen dat hij eigenlijk nog een lief had. Daar stond ik dan ;) . Ik denk dat ik dat verhaal nog altijd meesleur.
Daarnaast laat ik me teveel beïnvloeden door de verhalen dat ik zelf hoor van anderen: bedrog, verzwijgen van bedrog, ... & dan denk ik dat dat met mijn lief ook zo is (onterecht).
En een vrij persoonlijk element waardoor ik soms wantrouwig ben:
Spoiler! :
Mijn lief heeft ooit verzwegen dat hij tests zou laten uitvoeren op medicatie, omdat ik er de eerste keer nogal fel negatief op had gereageerd toen hij dat liet vallen. Ik kwam er maar na twee weken en talrijke onderzoeken achter, en was echt enorm geschocked. Zijn uitleg was dat hij het niet wou vertellen omdat ik te fel zou reageren. En ik reageer inderdaad niet altijd even aangenaam op zaken, vandaar dat hij dat verzweeg. Jammer genoeg gaat hierbij gepaard dat ik paranoïde ben of hij mij wel alles vertelt. Maar dat is natuurlijk een andere vertrouwen dan bedriegen/andere meisjes/jongens.

Ik denk dat het in jouw geval (en mijn geval) belangrijk is om te beseffen dat niet elk meisje of elke jongen onder dezelfde kam moet worden gescheerd. Het is niet omdat het ene meisje het zou hebben gedaan, dat alle meisjes het waard vinden om jou zomaar te vergeten bij de eerste druppel alcohol.

Ikzelf praat voldoende met mijn vriend over mijn gebrek aan vertrouwen. Ik geef zelf aan dat ik weet dat ik vervelend ben. Hoewel hij dat inderdaad niet altijd even aangenaam vindt, blijft hij die karaktereigenschap aanvaarden. Het is wie ik ben.
Als ik het zo hoor is er begrijpt jouw vriendin je wel. En het is al heel mooi dat je zelf inziet dat je gedrag niet zo leuk is. Dat lijkt mij al een stap richting vertrouwen laten groeien, zoals Florre reeds aanhaalde.

Ik heb nog steeds een gebrek aan vertrouwen, maar ik ben daar sinds de start van mijn relatie tot nu wel enorm in gegroeid.
Vroeger bijvoorbeeld kon ik niet slapen als hij aan het werk was in de gaybar. Nu werk ik er zelf en laat ik m'n slaap er al zeker niet meer voor.

Efin. Heel veel persoonlijke informatie, maar hopelijk ook wat stuff die je helpt!

Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties