al in een relatie

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
2 berichten • Pagina 1 van 1

al in een relatie

Berichtdoor ceke » 21 maart 2017 14:13
Hey allemaal

ik heb een redelijk dipje voor het moment en weet eig echt niet meer wat ik moet doen. Een heel goede vriend van me heeft een jaar geleden een andere jongen leren kennen waarmee hij nu ook een relatie heeft. Hij is echt een goede vriend van me en we hebben veel gemeenschappelijke vrienden. Zijn vriend die ik ondertussen nu ook wel al goed ken is ook echt helemaal in onze vriendengroep opgenomen en hij is ook een heel goede vriend van mij geworden. Ik ben een tijd verliefd op hem geweest maar heb nooit wederzijds zoiets ervaren en hij is ook het lief van een goede vriend van mij dus het was sowieso een no go voor mij en wil me daar ook niet tussen steken. We bleven dus lange tijd gwn goede vrienden en ik begon stilaan ook meer en meer andere jongens leren kennen op unief en in de buurt alleen heb ik nooit zo een goede klik/band gevoeld met geen enkele van die jongens als met hem... maar ik heb mij altijd aan kant geschoven omdat ik wist dat hij in relatie zit. Naarmate hun relatie vorderde, begon hij geregeld met me te flirten hetgeen ik in het begin gwn spelend opvatte maar het begint nu eig wel op te vallen. Mijn andere vrienden beginnen ook echt te vermoeden dat er tussen ons precies meer dan gewone vriendschap is... Gisteren stuurde hij me om eens langs te komen in leuven (zit hij op kot) en iets te gaan drinken omdat hij eens met me wou praten en toen kwam ineens nr boven dat hij minder gevoelens nog heeft voor zijn vriend en dat relatie begint 'uit te bollen' zoals hij het verwoorde. Ik begreep ook niet wrm hij dit tegen mij wou zeggen en zag het eig helemaal niet aankomen omdat zijn vriend (dus die goede vriend van mij) nooit kloeg over hun relatie, dat alles super verloopt, dat ze samen op vakantie gaan deze zomer .... nu komt er ook nog bij kijken dat we met zijn allen ( met 8 vrienden waaronder de 'twee tortelduifjes' dus ook nog samen roadtrip gaan doen deze zomer urhghhhh....) Ik vroeg dan aan hem wat er precies scheelde want dat ik de indruk had dat er toch niets verkeerd was gelopen. Komt hij met een antw ja maar er is iemand anders waar ik me nog veel beter bij voel en ik denk dat jij ook wel weet wie ik bedoel... en we hebben gekust. Ik heb toen tegen hem gezegd dat dit niet juist is en dat als het echt niet meer goed loopt tussn hun twee dat hij dat dan maar met zijn vriend moet bespreken maar dat hij mij er absoluut niet mag in mee betrekken.... Langs de ene kant wil ik echt niet de rede zijn waarom hun relatie kapot gaat en daar komt dan ook nog bij kijken dat zijn ex dan een heel goede vriend van mij zou zijn :cry: maar ik kan mezelf ook niet aan de kant blijven schuiven en toen we gekust hadden, voelde het stiekem eigenlijk echt wel goed aan ondanks dat ik hem heb weggeduwd.
kort samengevat totale f*cked up situatie waar ik nu echt helemaal in het middelpunt van sta -_- en echt niet weet wat ik moet doen.
ceke
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Re: al in een relatie

Berichtdoor -Matteo- » 22 maart 2017 00:22
Hey Ceke,
wat jammer dat je dit allemaal moet meemaken en het is begrijpelijk dat je even niet weet waaraan te beginnen.
Als ik jou was, zou ik terug met de lief van je goede vriend afspreken en lang gesprek voeren zonder jullie je door emoties te laten leiden.
Want het feit dat jullie met z'n allen komende zomer op reis gaan, maakt inderdaad alles ingewikkelder. Maar dat mag jullie je niet weerhouden om eerlijk voor jullie gevoelens uit te komen, hoe pijnlijk dit voor iemand -je goede vriend- zal zijn en misschien jullie band zal veranderen. Maar dan moet je bij jezelf de vraag stellen, ben je écht verliefd op zijn lief en is het helemaal wederzijds of slechts een bevlieging. Daarom is het belangrijk om snel met hem -zonder dat anderen het weten- af te spreken en ergens op cafe gaan. Niet in zijn kot, want dat zal alles verwarrender maken. Probeer dit probleem rationeel op te lossen.
Als jullie beiden merken dat jullie echt op elkaar verliefd zijn en het van zijn kant geen bevlieging, ga ervoor. Hij moet dan eerlijk daarvoor uitkomen bij zijn vriendje zonder het lang aan te slepen. Hoe langer men dit uitstelt, des ingewikkelder dit allemaal gaat worden en zal je goede vriend je wantrouwen en denken dat je achter zijn rug met zijn lief intiem bent geweest enzo terwijl dit niet het geval is. En zo is er ook duidelijkheid betreffende jullie vakantie komende zomer en bezorgen jullie elkaar geen last mocht één van jullie toch liever niet gaan en kan men dit tijdig annuleren zonder dat er extra kosten bijkomen.
Dus spreek snel met hem af en wees ook vooral tegenover jullie gemeenschappelijke vriend eerlijk. Zijn jullie verliefd, so be it, dan heeft jullie gemeenschappelijke vriend recht op openheid en eerlijkheid en kunnen jullie je vriendschap behouden. Indien hij zich er niet goed bij zou voelen en de band tussen jou en hem definitief veranderd is, so be it. Dat is de prijs van verliefdheid en uiteindelijk telt enkel jouw geluk. Je hebt aangegeven dat je van in het begin niet tussen hem en je lief wou komen en dat siert je en bewijst dat je heel eerlijk bent en hopelijk ziet je goede vriend dat ook in en verandert er niks in jullie vriendschap.
Succes!
-Matteo-

2 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties