Gemengde gevoelens, wat nu?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
3 berichten • Pagina 1 van 1

Gemengde gevoelens, wat nu?

Berichtdoor TicTac » 15 dec 2016 19:05
Hallo,
Ik zit met een lastig probleem.. 2016 was een bewogen jaar voor mij: veel problemen gehad met mijn ex, maar toch nog nieuwe liefde gevonden bij een fantastisch meisje.
Alle pogingen van mijn ex om mij terug te krijgen heb ik altijd goed kunnen verdringen, maar nu heb ik toch een wrang gevoel. Na haar een paar maand niet gezien te hebben, kwam ik haar gisteren terug tegen. Ons gesprek was vrij kort en helemaal niet belangrijk, maar toch blijf ik met gemengde gevoelens achter. Ik heb het gevoel dat ik het wel mis, ik weet niet of ik haar specifiek mis. Ik heb wel een soort van verlangens? Ik weet niet hoe het te beschrijven

Mijn vriendin zie ik ontzettend graag, maar ze is echt heel vijandelijk tegenover mijn ex. Ik mag niet in haar buurt komen of met haar praten. Ik zit gewoon zo met mijn gevoelens in de knoop: langs de ene kant heb ik het gevoel dat ik eens met mijn ex moet praten, langs de andere kant kan ik het mijn vriendin echt niet aandoen om weg te gaan omdat ik even het noorden kwijt ben, ik zie haar echt graag, we hebben nog zoveel gepland. Ze merkt nu ook al wel dat ik wat raar en afstandelijk doe en dat kwetst haar. Ik wil niets verpesten, misschien is dit gewoon een bevlieging. Ik wil er echt eens met iemand over praten.. kan iemand mij helpen/raad geven/tips?

Alvast bedankt!
TicTac
New user
New user

Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw

Re: Gemengde gevoelens, wat nu?

Berichtdoor Nora79 » 16 dec 2016 11:00
Hallo TicTac,

Da's lastig om in de knoop te liggen en tussen twee vuren te zitten precies.
Misschien kan je best voor jezelf eens nagaan wat je echt wil, met wie.
Kan zijn dat je tijd voor jezelf nodig hebt, en effe terug single/alleen wil zijn om terug zekerheid te krijgen over je gevoelens enz?

IS je ex ook exit, of nog niet? Heb je nog gevoelens voor haar, lust/liefde? Wil/kan je alleen vrienden met haar zijn? Of is het best dat je alle contact verbreekt en met je leven verder gaat zonder deze ex?
Waarom zijn jullie uit mekaar gegaan? Zou je haar terug willen? Zie je een toekomst of niet? etc.
Wil je voor je nieuwe relatie gaan?
Etc. Zet alles eens op een rijtje, voor- en nadelen (of positieve en negatieve punten van zowel ex als nieuwe vriendin).
Geef het wat tijd ook.

Misschien heb je ook wat aan dit artikeltje?
http://www.psychologisch.nu/marcelino/de-ex-die-maar-niet-exit-gaat

Hopelijk krijg je wat duidelijkheid en ga je jezelf beter voelen, sterkte!
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Re: Gemengde gevoelens, wat nu?

Berichtdoor TicTac » 16 dec 2016 23:56
Dankje voor de raad! Ik ga ermee aan de slag en zet alles eens op een rijtje.
TicTac
New user
New user

Leeftijd: 19

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties