nog verliefd?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Gesloten
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

nog verliefd?

Bericht door Springbal » 25 sep 2016 13:33

Hallo,

Het is al even geleden dat ik op het forum nog iets serieus gepost heb, maar ik kan ook serieus zijn, bij deze.

Ik heb een aantal weken geleden iemand leren kennen via tinder. Een fijne kerel, via tinder zelf niet zoveel gechat, maar wel via chat. We hebben elkaar intussen enkele keren gezien, hij bleef al twee keer slapen (nu ja slapen we liggen een halve nacht te knuffelen en kussen. Super fijn. Ik heb hem graag bij mij en mis hem ook wel als hij hij er niet is. Maar ik houd precies de boot af. Misschien bindingsangst, maar ook omdat ik precies dat "overweldigende verliefdheidsgevoel" niet altijd voel. Die vlinders of zo, dat gekke gevoel tussen maag en hart zoals ik het noem is niet altijd aanwezig.

Misschien is het met het "ouder worden" (hoor mij, ik ben een snotneus van 29) maar ik heb het geovel dat mijn gevoelens soms meer kabbelend zijn, niet langer die woeste stromen (van die hevige pieken of overweldigende gevoelens maar vaak rustiger of zo. Ik heb ook niet zoveel ervaring met verliefd zijn, toen ik 21 was drie korte relaties gehad (2 tot 6 weken, maar ik was wel tot ver achter mijn oren verliefd). Dus ja nu weet ik het precies niet goed niet meer. 't Is misschien omdat de laatste twee het op dezelfde manier gedaan hebben gemaakt zoals ik destijds met de eerste (ik had de moed niet om het face to face te zeggen tegen mijn eerste lief) dat ik schrik heb gekregen om verliefd te worden om niet meer gekwetst te worden. Klinkt drama, maar ik denk dat ik mezelf een stuk afscherm, misschien al een jaar of acht. Mensen die iets hierin herkennen?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Re: nog verliefd?

Bericht door Florre » 25 sep 2016 14:45

Wel wat een vriend mij vertelde is dat je in een relatie soms moet durven springen,
soms moet je een relatie aangaan voordat je weet hoe het effectief gaat zijn.
Als je het niet probeert kan je nooit weten wat het gaat worden,
voor hetzelfde geld wordt het de zoveelste relatie die mislukt en waar je misschien een vriend aan overhoudt of misschien niet.
Maar het kan ook zijn dat het juist die relatie is die wel goed gaat, langs beide kanten is en dat je voor eeuwig bij elkaar blijft.

Volg wat je hart zegt, en spring af en toe in het onbekende
je weet nooit wat er dan volgt...

Hopelijk helpt dit je wat.

Groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 26 sep 2016 08:57

Freek De Jonge zei ooit iets als: voor de grootste, mooiste boom van het regenwoud te vinden kan je je hele leven zoeken, maar je kan ook eens beginnen kappen. ( ik vond dat toen grappig, natuurlijk ben ik voorstander van bosbehoud)

Ik denk ook dat liefde maar net zo mooi is omdat er twijfel is. Het 'summum' van liefde zit volgens mij ergens in een volledige overgave, iemand echt voor jou laten zorgen, niet in een alles verblindend verlangen. Dat verlangen is immers destructief het vernietigd zichzelf en houdt je leven in een dwang. Ik denk dat elke liefde ook anders is een gevolg van hoe jullie samenzijn is, 1+1=?.

De situatie doet zich voor je laat je mee gaan op de stroom, maar vroeg of laat begin je te denken, allee ik zou toch zo zijn. Is dit wel dé gast die mijn liefde waard is, zie ik er mij oud mee worden enz... Misschien is je Ja wel meer dan ooit Ja omdat je nu al twijfelt. Hoe mooi zou het zijn als je in een relatie niet bang bent voor de twijfel, is die niet sterker dan de relatie waar twijfel opduikt als een storm? Die twijfel kan zich op vele vlakken situeren maar wat ik bedoel is eerder "zullen we ons volledig kunnen open stellen voor elkaar en toch nog elkaar graag zien ". Je hoeft geen angst te hebben voor twijfel, sluit twijfel in je hart, het maakt je mens :)

(Zoals je zelf weet kan niemand antwoorden voor jouw vraag, alleen jij, succes!)
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 26 sep 2016 21:13

De liefde stelt niet veel vragen,
want zo gauw we beginnen te denken,
krijgen we angst. Daarom moet je niet vragen, maar doen.
Je moet risico's nemen.

De liefde is geen gewoonte,
geen afspraak of schuldgevoel. De liefde is.
Zonder verdere bepaling.
Heb lief en stel niet teveel vragen. Heb slechts lief.

De heks van Portobello

AC18
New user
New user

Bericht door AC18 » 27 sep 2016 16:16

Hmmm...ergens begrijp ik wel wat je ervaart. Ik denk dat je eindelijk het gevoel weer hebt opgepakt wanneer er iemand speciaals in je
leven is, en dit gevoel niet wil verliezen. Want, voor zo ver ik begrijp was de laatste keer dat je een relatie had toen je 21 was, wat al een poos geleden is. Dus ik denk vooral dat je het gevoel van 'een persoon in je leven te hebben' dat je toen had weer teruggevonden hebt.
Maar langs de andere kant moet je natuurlijk afwegen. Heb je hem graag bij je uit liefde? Of gewoon tegen de eenzaamheid? Want je kan je wel goed voelen bij iemand, maar daarom niet per se verliefd zijn... . Tenslotte is het een beetje iets wat je zelf moet beslissen. Als je niet verliefd op hem bent, maar hij is dat wel, moet je daar gewoon eerlijk in zijn, en hem niet aan het lijntje houden. Misschien komt de liefde nog, maar dat is voor iedereen in elke situatie anders, natuurlijk... . Ze zeggen wel eens vaak 'three is the magic number' na drie maand zou je moeten weten hoe het dan eigenlijk staat tussen jullie, maar ik persoonlijk vind drie maand te lang, laten we zeggen, drie weken ;)
Wat je ook beslist, veel succes in ieder geval :)

Gesloten