Verliefd op een hetero meisje

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
10 berichten • Pagina 1 van 1

Verliefd op een hetero meisje

Berichtdoor It'sWritten » 23 jul 2016 22:59
Ook mijn titel verraad het verhaal eigenlijk al. Het is niet echt een spectaculair verhaal maar wel heel erg vervelend.

(Om even wat te verduidelijken, ik ben geloof ik biseksueel, maar ik val in ieder geval op vrouwen) Ik heb al enige tijd (anderhalf jaar?) contact met een meisje. Dat contact was in het begin volledig vriendschappelijk, we spraken elkaar iedere dag en we hebben een gezamelijke hobby, en dat is het schrijven van verhalen. Kort samengevat, daar waren we actief mee bezig. Ik had haar toen nog nooit gezien, enkel wat foto's en daar hield het bij op. Dit omdat de mogelijkheid van ontmoeten er niet was, iets met: zij woont in België, ik woon in Nederland en ik kan met geen mogelijkheid naar haar toe komen want haar thuissituatie is er niet naar en ze kan niet hier komen want bezitterige vriend. Al met al; lekker lastig.
Op een gegeven moment, nu meer dan een halfjaar geleden, droomde ik over haar en mij en sindsdien zijn er gevoelens ontstaan. Ik heb het haar vrijwel direct verteld, want ik kon er niets mee en begreep het niet helemaal: ik had haar immers nog nooit gezien. Dat ging vrij goed, tot op het punt dat ze met me begon te flirten in dronken buien en ik dus een sprankje hoop kreeg. We hebben er serieus over gesproken en ze heeft me duidelijk gemaakt dat het gewoon niet mogelijk is, omdat ze hetero is. Ik heb toen even mijn afstand genomen van haar omdat ik dus echt dol op haar ben. Natuurlijk miste ik het contact met haar en uiteindelijk hebben we het weer opgepakt en zijn we weer gewoon vriendinnen als eerst. Ik ben soms vrij gesloten tegen mensen maar zij is een persoon waar ik alles tegen zeg en echt niets voor verzwijg. Ze maakt dat ik me zo op mijn gemak voel.
Maar nu heb ik haar vrij recent eindelijk mogen ontmoeten en sindsdien is het mis. Niet zozeer dat het contact tussen haar en mij slecht is, maar ik mis haar zo vreselijk en ik geef zo afschuwelijk veel om haar. Als ik aan haar denk dan heb ik het gevoel dat mijn hart niet genoeg ruimte heeft en uit elkaar wil barsten van de hoeveelheid emoties. Ik besef me echt dat een relatie er niet in zit en dat is ook eigenlijk helemaal mijn punt niet, maar ik mis haar zo vreselijk en ik weet niet goed hoe ik dit allemaal moet plaatsen. Het is meer dan een gewone vriendschap. Dat sowieso. (Ik barst namelijk niet standaard uit bij het zien van een foto van mij en een vriendin...)

Is er iemand die een beetje een idee heeft om hiermee om te gaan? Ik weet mijn gevoelens totaal niet te plaatsen voor haar, behalve dat ik stapeldol op haar ben en haar mis.
It'sWritten
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Vrouw

Re: Verliefd op een hetero meisje

Berichtdoor Nora79 » 24 jul 2016 12:11
Hallo It's Written

Da's een lastige situatie voor jou.
Blijkbaar zit je met een verliefdheid, die geen toekomst heeft omdat je 1) al een vriend hebt en 2) je hetero-vriendin al heeft duidelijk gemaakt dat het niks kan/zal worden.
Weet je vriend van jouw verwarring en situatie iets af? Of is dit iets tussen jou en je vriendin alleen? Merkt hij niets aan je gedrag?

Misschien moet je de verliefdheid effe uitzitten, en proberen om gewoon te doen tegen haar. Jij voelt zelf aan, denk ik, hoe je dat best kan doen. Dat ze dan flirt als ze zat is, helpt niet natuurlijk.
Sommige mensen verbreken alle contact met mekaar (omdat het té moeilijk is om gewoon vrienden te zijn), of tijdelijk wat afstand nemen en daarna weer wel contact, jezelf op andere personen of zaken in je leven focussen....

Misschien wil je op ontdekking gaan en ben je nieuwsgierig naar hoe het zou zijn met een meisje (omdat je gelooft dat je bi bent, weet dat je op vrouwen valt). Heb je al een eerste ervaring met een meisje?
Dat kan een rol spelen.

Je schreef dat je vriend bezitterig is.... Hoe voel je je in je huidige relatie? Zit er sleur in,.... weet ik veel.
Ben je gelukkig, of zijn daar zaken die je anders wil? Praten met je partner is belangrijk ook dan.
Dat kan ook allemaal een rol spelen.

Ik hoop dat je jezelf niet meer zo lovesick gaat voelen en bij jezelf misschien eens nagaat wat de oorzaak van al die gevoelens kan/kunnen zijn.
Hopelijk ga je je terug wat gelukkiger voelen en vind je een antwoord/antwoorden of oplossing.

Veel geluk in alle geval.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor It'sWritten » 24 jul 2016 16:14
Oei, ik zie nu mijn eigen onduidelijkheid. Ik heb geen vriend, zij is diegene die een vriend heeft wat afspreken bemoeilijkt. Mijn excuses dat ik daar een beetje wazig over was.

Ik wil in geen geval vriendschap met haar breken. Voor mij is het hebben van een relatie niet belangrijk genoeg om een vriendschap ervoor op het spel te zetten. Zolang zij me als vriendin steunt en me af en toe een knuffel geeft ben ik helemaal in orde en mis ik niets in het leven.
Maar het is echt het gevoel van missen, niet weten wanneer ik haar weer zie wat zo'n zeer doet. Het is haast zelfs de onzekerheid óf ik haar ooit nog zie. Dat klinkt heel dramatisch, maar nou ja, het leven kan heel gemeen zijn en stel nou dat een van ons wat overkomt. Nou ga ik daar niet van uit, maar toch.

Wat betreft alle reacties over de nietbestaande vriend: ik ben nog nooit in een relatie geweest met een vrouw maar op het moment zijn alle gevoelens die ik ervaar die je als 'verliefdheid' zou kunnen omschrijven, gericht op vrouwen. Mannen laten me koud. Het lukt me niet om daar echt het gevoel voor te krijgen van: 'ja, jou zou ik willen daten'. Het gevoel voor mannen reikt op het moment niet veel verder dan: 'ik zou games met je willen spelen en spareribs met je willen eten, maar als je me aanraakt dan word ik misselijk en stuur ik je weg'. (Het is gecompliceerd. )

Enorm bedankt voor je reactie, Nora! En nogmaals mijn welgemeende excuses dat ik vrij onduidelijk was in wie van de twee nou een vriend heeft.
It'sWritten
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Nora79 » 25 jul 2016 18:23
Hallo It's written

Ja, sorry, dat van die vriend had ik zelf ook mis geïnterpreteerd.

Het gemis blijft misschien wel, maar probeer ook andere dingen te doen, andere mensen te ontmoeten, afleiding te zoeken. Hier op het forum zitten ook toffe mensen, misschien word je wel op een ander verliefd, of ontstaat een mooie, nieuwe vriendschap....
Maak je keuze en leef ernaar.

Veel geluk.
:)
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor groen » 22 apr 2017 15:17
hej It'swritten

Ik herken je verhaal volledig, ik maak nu hetzelfde mee.
Ik heb zelf geen voorkeur, of beter gezegd, ik heb een voorkeur voor mannen en vrouwen.
En ik ben nu verliefd op mijn beste vriendin die ook hetero is. Het is enorm lastig en daarom ga ik het contact met haar wat minderen en me op andere dingen/mensen focussen.
Want als ik blijf met haar afspreken, krijg ik terug hoop en wordt ik er nadien extra ongelukkig van. Ik heb liggen wenen in mijn bed en op weg naar school. Daarom ga ik er mijn energie niet meer aan verspillen.

groetjes Eva
groen
New user
New user

Leeftijd: 24

Berichtdoor VitC » 25 apr 2017 21:17
It'sWritten schreef:Ik wil in geen geval vriendschap met haar breken. Voor mij is het hebben van een relatie niet belangrijk genoeg om een vriendschap ervoor op het spel te zetten. Zolang zij me als vriendin steunt en me af en toe een knuffel geeft ben ik helemaal in orde en mis ik niets in het leven.

Het beste dat ik ooit las. Ik hoop zo hard dat je ok bent.
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x
VitC
New user
New user

Leeftijd: 35
Geslacht: Man

Berichtdoor Belle » 12 jul 2017 21:31
Ja, best wel een vervelende situatie. Dan is er inderdaad de harde realiteit dat een relatie er niet in zit. Heb ik ook al een keer meegemaakt en dat maakte mij bijna gek. Maar ik kon er niets aan veranderen. Enkel wat afstand nemen van die gevoelens, wat zeker niet makkelijk is. Af en toe een keer goed wenen en dan weer verder.
Om daarna op zoek te gaan naar iemand waar wel een relatie mee mogelijk is. Maar daar moet tijd over heen gaan.
Belle
New user
New user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Nyandere » 20 jul 2017 07:11
Heb het nu aan de hand. Sigh. Kan niet veel toevoegen aan wat anderen zeggen behalve 'inderdaad'.
Don't mess with the Ness
Nyandere
New user
New user

Berichtdoor Meisje » 18 sep 2017 18:21
Hey
Ik ken dat gevoel dat je ineens verlieft word op een hetro meisje het is natuurlijk heel pijnlijk om het te ondekken na zo lang tijd dat ze een vriendje heeft en dat je in de war bent ik zou je focusen op u hobby en zeker de mooi vriendschap dat jullie hebben verder te zetten en nog leuke momenten samen te hebben maar het zal zeker nie makelijk zijn als je haar ziet dan doet da pijn het idee geen toekomst te hebben maar ik hoop egt dat je u sterk houd en door deze moeilijk periode door graakt heb je al mss met vrienden / vriendinnen of ouders er over gepraat hoe je u voelt en mss weten zij raad ik hoop egt dat het goed komt in ieder geval als je ooit een goeie babbel wilt ik sta er voor open
Groetjes meisje x
Meisje
New user
New user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Nyandere » 22 okt 2017 05:45
Ik kan er nu op terugkrijken dat - hoewel mijn gevoelens voor haar natuurlijk niet weg zijn - het een zeer succesvolle friendzone geworden is.
Don't mess with the Ness
Nyandere
New user
New user

10 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties