nog nooit relatie gehad

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
18 berichten • Pagina 1 van 1

nog nooit relatie gehad

Berichtdoor lovinit » 05 mei 2016 19:32
hallo allemaal!

Ik ben al verschillende keren verliefd geweest, of dat denk ik toch, want ik weet niet echt hoe het juist voelt om verliefd te zijn. Het probleem is dat ik altijd op onbereikbare personen val: te groot leeftijdsverschil, al in een relatie, of niet geintereseerd in meisjes...
Ik heb nog nooit een relatie gehad en dat knaagt. Momenteel heb ik voor de 4e keer gevoelens voor een meisje maar zij ziet mij niet staan. Ik durf het haar ook niet vertellen, want ik zit nog altijd in de kast...
Omdat ik nog nooit een relatie heb gehad kan ik mijn gevoelens ook niet volledig uiten. Ik zet mezelf en mijn gevoelens 'onder druk' zodat ik niet verder verliefd wordt omdat de teleurstelling dan alleen maar groter zou zijn. Doordat ik mij afsluit weet ik ook niet hoe het voelt om echt verliefd te zijn.
Ik voel me soms zo eenzaam, ik wil weten hoe het is om samen te zijn met iemand die van je houdt...
Hoe verwerk ik dit gevoel van eenzaamheid? En hoe ga ik ermee om dat ik verliefd ben op een hetero-meisje?
Life is a journey :hmm:
lovinit
New user
New user

Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw

Re: nog nooit relatie gehad

Berichtdoor Pancake » 06 mei 2016 00:41
Tijd. Dat is helaas het enige antwoord. Ooit zal iemand je pad kruisen waarbij het plaatje volledig zal kloppen, maar dat gebeurt niet in 1, 2,3, jammer genoeg. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, en ik ben er zeker van dat er hier op herformuleren nog veel mensen zich alleen voelen en een eerste relatie willen.

Het punt is dat je zoveel mogelijk dingen moet doen waar je zelf gelukkig van wordt. Je hebt niet iemand nodig om je leven te leiden. Bovendien vind je sneller hetgeen je zoekt als je net niét zoekt :3

Het is een cliché antwoord en je hebt er vast niet erg veel aan, maar kop op! Hou het nog wat vol en voor je het weet vind je je droomprinses :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Coincidence » 06 mei 2016 02:49
Pancake schreef:Bovendien vind je sneller hetgeen je zoekt als je net niét zoekt :3
:adore:

Het antwoord is door Pancake al gegeven eigenlijk. Gewoon wachten tot 'het' daar is, en de kans is groot dat dat op dat moment – in het begin – redelijk onverwacht zal zijn (als je niet actief zoekt). En dat is het leuke daaraan vind ik, hoe zoiets een totaal andere wending kan krijgen dan je aanvankelijk had durven denken. Ook de spanningen die je ervaart wanneer je voelt dat je beiden naar elkaar toe aan het groeien bent.

Een goede relatie start volgens mij met een goede basis: samen rustig iets opbouwen en niet te veel rushen. Dus ook op voorhand niet gehaast op zoek gaan zou ik zeggen, want in mijn ogen lijk je de boel zo toch een beetje te forceren.

Probeer er verder allemaal niet te veel van wakker te liggen. De leukste dingen zijn die die onverwachts je pad kruisen! ;)
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor Robbe » 06 mei 2016 11:20
De slagzin van Pancake kan ik alleen maar bevestigen: niet zoeken en je vindt het.

Al weet ik maar al te goed dat dat natuurlijk niet zoo makkelijk is. Ikzelf dram mezelf ook steeds op dat ik niets mag verwachten en gewoon m'n leven moet leven en ik zie wel. Nuja in de realiteit betrap ik mezelf dan ook wel soms op 'verwachtingen' of wat zoekgedrag. Als ik uitga denk ik dan: 'hmmm misschien kom ik wel iemand leuks tegen', terwijl het dan eigenlijk al een verloren zaak is, net omdat je dan een verwachting opbouwt :yes: . Het is de kunst van 'niet verwachten en niet zoeken' denk ik ^^.

Maar je moet weten dat iedere vrijgezel wel iemand verlangt om mee samen te zijn. Je bent zeker niet de enige :)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 20

Berichtdoor Pancake » 06 mei 2016 17:44
Pancake schreef:... dat er hier op herformuleren

Geheel off topic, maar dat moet dus het forum zijn :p Dank je autocorrect
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Pancake

Berichtdoor lovinit » 07 mei 2016 16:22
Het gaat er niet enkel om dat ik nog nooit een relatie heb gehad, maar vooral om de reden waarom ik nog nooit een relatie heb gehad: ik val altijd op mensen die mij niet zien zitten. Daarom vind ik het jammer dat ik nog nooit een relatie heb gehad want ik ben dan verliefd maar ik zal nooit samen zijn met die persoon. Dat gevoel vind ik moeilijk om mee om te gaan...
Ik doe m'n best om niet te hard te zoeken, hopelijk kom ik zo de ware nog tegen :)
Life is a journey :hmm:
lovinit
New user
New user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Pancake » 07 mei 2016 20:42
Dat is maar je perceptie he! T is niet omdat je een paar keer met onbeantwoorde liefde te maken hebt, dat dat altijd zo zal zijn. Je bent nog jong, je hebt nog je hele leven voor je! Zet even je roze brilletje op, want het is leven is veel mooier rooskleurig :) Hang in there!

Pancake

Berichtdoor -Matteo- » 08 mei 2016 14:13
Ik begrijp wel dat je graag verliefd wil zijn op iemand, samen leuke dingen doen, vlinders in je buik, maar als ik jou was zou ik contacten uitbreiden, nieuwe personen leren kennen, ermee weggaan, via die nieuwe vrienden leer je andere personen kennen en vroeg of laat kom je die ene tegen en word je verliefd, want je zult merken dat je van het leven zal genieten en voor je het weet kruist je ware het pad. Wat je zeker niet mag doen is constant met personen afspreken met als enige doel om een lief te vinden. Want dat komt wanhopig over en je zult er alleen maar gefrustreerder worden. Laat gewoon alles rustig zijn gang gaan.
-Matteo-

Berichtdoor Samotex » 20 mei 2016 01:40
Ja, heb ook ooit afgesproken met mannen die meteen vragen stelden genre: zoek je een vaste relatie? Want ik ben op zoek. Dan vraag je jezelf toch wel af: wil die nu aan mij of heeft die moeite om alleen te zijn?
Ik ben al een eeuwigheid alleen en vind het prima zo. Natuurlijk "geloof" ik nog steeds in iets dat voorbestemd is en geloof ik dat je beter wacht op wat echt bij je past dan gewoon daten om zo snel mogelijk iemand te vinden.
Als je superjong bent, wil je ook vaker een lief om erbij te horen. Later besef je dat dit allemaal niet belangrijk is. Je zal heus zelf wel aanvoelen wanneer iemand echt de moeite voor je is.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor idk » 20 mei 2016 08:03
Samotex schreef:Ja, heb ook ooit afgesproken met mannen die meteen vragen stelden genre: zoek je een vaste relatie? Want ik ben op zoek. Dan vraag je jezelf toch wel af: wil die nu aan mij of heeft die moeite om alleen te zijn?
Ik ben al een eeuwigheid alleen en vind het prima zo. Natuurlijk "geloof" ik nog steeds in iets dat voorbestemd is en geloof ik dat je beter wacht op wat echt bij je past dan gewoon daten om zo snel mogelijk iemand te vinden.
Als je superjong bent, wil je ook vaker een lief om erbij te horen. Later besef je dat dit allemaal niet belangrijk is. Je zal heus zelf wel aanvoelen wanneer iemand echt de moeite voor je is.

De nagel op de kop!
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor Nora79 » 02 jun 2016 10:32
Hallo Lovinit

Het lijkt me dat je al wel een verliefdheid, of meerdere misschien, hebt ervaren. In een stille liefde, die meid die niets weet van jouw gevoelens voor haar, of onbereikbare liefdes....

Als je echt wil ervaren wat het is om een relatie te hebben met een meisje, is't best dat je je niet gaat opsluiten, of afsluiten. Denk na over wat je echt graag wilt, en je kan daar naar handelen.
Stel jezelf open, ga uit, maak wat sociale contacten,...
Maar je zit ook nog in de kast, schreef je. Ben je al klaar om uit de kast te komen, of niet?
Als je andere lesbische meiden wil leren kennen, kan je naar holebi-activiteiten gaan. Daar is de kans groter dat je lesbische meisjes ontmoet.
Als je alleen maar met hetero-meiden omgaat, is die kans groter dat je weer op een hetero-meid valt natuurlijk. Het is een beetje het milieu waar je je in begeeft. Ken jij andere lesbische meiden in je vrienden- of kennissenkring/school/familie?

Het JAC kan ook interessant zijn : http://www.jac.be/
Hier contact maken met wat mensen op het forum, naar hun activiteiten gaan, of eens kijken naar holebi- bijeenkomsten in de buurt of andere steden.... Praat erover.

Zorg dat je zelf lekker in je vel zit en probeer dit door jezelf NIET ONDER DRUK te zetten. Dat geeft stress, frustraties, en je kan zo'n dingen niet forceren. Als je zelf verkrampt geraakt omdat je het idee hebt dat je een lief moet hebben, gaat het misschien een vicieuze cirkel worden in je gedachten en gedrag.

Nieuwsgierigheid is goed, ga misschien gewoon eens rustig op ontdekking.

Veel succes en geluk!

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor Dobby » 12 jun 2016 20:56
De ware kom je zeker en vast nog tegen! Ik begrijp je wel dat het soms niet fijn is om 'alleen' te zijn als mensen rondom jou wel een lief hebben. Mijn raad is om veel weg te gaan met vrienden, buiten te komen en je gedachten te verzetten. En ooit, op een moment dat je het niet verwacht kom je wel iemand tegen! (Daar geloof ik toch in). :-)
Dobby
New user
New user

Berichtdoor Sikort » 17 aug 2016 23:41
Sorry, kan je hoer ook niet mee helpen. Ik zit in hetzelfde schuitje!!!
Sikort
New user
New user

Berichtdoor silly » 02 sep 2016 22:54
ik heb 1 relatie gehad, en dat was meteen met een meisje.
maar dat was niet gemakkelijk, alles stiekem, af en aan.
uiteindelijk is dat gestopt.
nu ben ik dus aan het wachten tot de liefde van mijn leven mijn pad kruist.
al is dat zeker niet gemakkelijk bi zijnde
silly
New user
New user

Leeftijd: 16

Berichtdoor idk » 04 sep 2016 17:56
Liefde schuilt net zoals vele dingen in een klein hoekje. Gewoon blijven wandelen in de donkere kamer en je komt het vanzelf wel tegen (soms geheel onverwacht) :)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Berichtdoor Michaël » 05 maart 2017 22:43
Wat vaker de trein nemen kan ook helpen om nieuwe mensen te ontmoeten.

Zo had ik mijn ex ontmoet. We waren allebei de Knack aan het lezen. :smile:
Toegegeven, het lijkt misschien niet romantisch, maar als je een gemeenschappelijke interesse hebt dan heb je al iets om over te beginnen.
Michaël
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Thor » 06 maart 2017 18:30
Michaël schreef:Wat vaker de trein nemen kan ook helpen om nieuwe mensen te ontmoeten.

Toegegeven, het lijkt misschien niet romantisch, maar als je een gemeenschappelijke interesse hebt dan heb je al iets om over te beginnen.

Wel vandaag was ik ook aan de praat geraakt op de trein met een student 'Medische beeldvorming' van Odisee Campus Terranova in Brussel. Dus dat klopt wel dat met de trein reizen meer doet 'ontmoeten'. Al weet je als holebi ook niet altijd zeker of dat die persoon ook holebi is natuurlijk. Dus da's wel wat lastig, maar al bij al vond ik deze ochtend zeer aangenaam...
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor -Matteo- » 06 maart 2017 19:05
Thor schreef:
Michaël schreef:Wat vaker de trein nemen kan ook helpen om nieuwe mensen te ontmoeten.

Wel vandaag was ik ook aan de praat geraakt op de trein met een student 'Medische beeldvorming' van Odisee Campus Terranova in Brussel. Dus dat klopt wel dat met de trein reizen meer doet 'ontmoeten'. Al weet je als holebi ook niet altijd zeker of dat die persoon ook holebi is natuurlijk. Dus da's wel wat lastig, maar al bij al vond ik deze ochtend zeer aangenaam...

Inderdaad, soms is het gokken of iemand al dan niet holebi is. Maar sowieso leer je wel leuke personen kennen als je vaak de trein neemt en iemand ontmoet die dagelijks dezelfde traject neemt. Of gewoon je ogen de kost geven net zoals iedereen en als je merkt dat iemand je iets langer aankijkt, terug kijken en stiekem glimlachen :mrgreen:
-Matteo-

18 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Relaties