Nog nooit verliefd geweest.

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Gesloten
Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Nog nooit verliefd geweest.

Bericht door Darkcrow » 19 jan 2016 12:54

Wel, ik zit met een vraag, waar ik al lang mee zit.
Hoe voelt het nu om verliefd te zijn?
Ik ben het namelijk nog nooit geweest.
Zijn er nog die nog nooit verliefd zijn geweest?
Ik voel er me soms slecht bij dat ik nog nooit de ware heb ontmoet.
Ik wil het zelf ook ervaren om eens verliefd te worden en dan hopen dat het wederzijds is.

Thor
Senior user
Senior user

Re: Nog nooit verliefd geweest.

Bericht door Thor » 19 jan 2016 20:16

Verliefd zijn heb ik zelf ook nog maar 2 keer kort mogen ervaren: één keer bij een jongen en één keer bij een meisje.
Het was altijd zo kort dat je zeker niet kan spreken van een relatie, maar wel een oppervlakkige verliefdheid. Je wilt het liefst altijd bij die persoon zijn, je wilt weten hoe het met hem/haar gaat. Voor het eerst draait het niet alleen om jou, maar ook om je lief. Er komen allerlei hormonen vrij waardoor je zogezegd 'verliefd' wordt, daarmee zeggen ze soms dat liefde blind maakt. Je denkt vaak aan elkaar en wilt continu zich verbonden voelen.
Maar ik geloof dat liefde op het eerste gezicht wel bestaat, maar dat het niet zo vaak voorkomt. Een relatie is iets waaraan dag in dag uit aan gewerkt moet worden, iets dat groeit met de jaren. Het komt niet vanzelf.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 20 jan 2016 09:27

Verliefdheid, verliefde gevoelens etc etc....

Ik beschrijf het eerder als 'een valling'. Het is gewoon iets dat je vroeg of laat overkomt. Ineens is het daar, wanneer je het meestal niet meteen verwacht. In het begin zul je niet goed weten wat je overkomt, maar na een tijdje zul je beseffen "ik ben verliefd". Ik vergelijk het ook altijd met een arm breken. Tot het zesde leerjaar vond ik dat zo raar en vroeg ik me af hoe dat moest voelen. En hup.... ineens KRAK... én je voelt meteen..... 'aaah zo voelt het dus'. Zo is dat ook een beetje met liefde. Maar net als ik indertijd mezelf niet geforceerd heb een arm te breken, moet jij hetzelfde doen met liefde, namelijk... niet forceren!

En daar zeg je het... dan kun je maar hopen dat het wederzijds is. Liefde is niet altijd rozengeur en maneschijn, ehem! Vaak wordt één van beide partijen (ongewild) gekwetst en verwens je het achteraf. Als het wederzijds is.... dan is dat natuurlijk SUPAHDUPAH.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 20 jan 2016 13:44

Als ik het goed begrijp is het dus geduldig wachten tot je de ware tegenkomt. Laten we hopen dat dit niet te lang duurt. Ik wil niet wachten tot mijn 100ste verjaardag eer ik de ware ontmoet.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 20 jan 2016 13:56

verliefd zijn is gewoon een zalig gevoel. en je zal dat zeker ooit wel eens tegenkomen. zo plots die vlinders in de buik :)
zeker niets forceren, en de hoop niet verliezen! het komt vaak op onverwachte momenten, maar het komt hoe dan ook ooit je richting wel eens uit.
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 20 jan 2016 16:07

Darkcrow schreef:Als ik het goed begrijp is het dus geduldig wachten tot je de ware tegenkomt. Laten we hopen dat dit niet te lang duurt. Ik wil niet wachten tot mijn 100ste verjaardag eer ik de ware ontmoet.
Ik zou me echt niet te veel bezig houden met 'De Ware', weinig kans dat je van de eerste keer juist zit :p

Eerder gewoon kwestie van wachten tot iemand die je aandacht vangt passeert, en dan merk je het wel. Als je brein plots een uitzonderlijke grote hoeveelheid activiteit aan 1 persoon begint te wijden, die persoon z'n( of haar) mening plots veel belangrijker is dan die van de gemiddelde persoon, etc.

Maar ja, nieuwe mensen leren kennen algemeen kan alleen maar helpen natuurlijk, maar verder, sowieso dat je nog wel iemand tegen komt die plots je interesse vangt, en dan is het kwestie van hoe de omstandigheden zijn en wat je ermee doet natuurlijk.

Natuurlijk kan het ook zwaar tegenvallen, kan je voor een kerel vallen die hetero is, of echt niet geïnteresseerd, of een asshole blijkt te zijn mss zelfs, etc., maar daar is er helaas ook maar één oplossing voor: tough it out, en hoop dat je de volgende keer meer chance hebt ^^'
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 20 jan 2016 16:36

En toch moet je soms een beetje je best doen, eropuit trekken, mensen ontmoeten,, op zoek gaan! De kans is bijzonder klein dat er plots een knappe man Bridget Jones diary-gewijs voor je deur zal staan.

Zoals Tom Waits zingt: To Wait For Love (Is To Waste Your Life Away)! :P
Spoiler! :
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 20 jan 2016 16:55

AmillionFaces23 schreef:En toch moet je soms een beetje je best doen, eropuit trekken, mensen ontmoeten,, op zoek gaan! De kans is bijzonder klein dat er plots een knappe man Bridget Jones diary-gewijs voor je deur zal staan.

Spoiler! :
Of in één of ander gaybar bananasplit bestellen! Gegarandeerd succes :banana: :bananas:

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 30 jan 2016 14:05

AmillionFaces23 schreef:En toch moet je soms een beetje je best doen, eropuit trekken, mensen ontmoeten,, op zoek gaan! De kans is bijzonder klein dat er plots een knappe man Bridget Jones diary-gewijs voor je deur zal staan.

Spoiler! :
Da's waar! De eerste stap is natuurlijk om wat nieuwe mensen te leren kennen, of het nu online is, een instuif van vrienden, op een of andere avond van de parochie waar Christoff komt zingen of op een echte holebifuif of -bar. En dan zie je wel zeker; iemand die er leuk uit ziet, die wat interessants heeft te vertellen, op dezelfde golflengte zit. Het komt bijlange niet zomaar, en het komt zeker niet in uw schoot gevallen thuis in de zetel.

Als ik echt op zoek ben, vind ik meestal niets. Als ik het heb opgegeven, daagt er meestal wel iemand op. Maar ik blijf wel buitenkomen, da's de voorwaarde natuurlijk ;)

Een welgeplaatste openingszin, de durf om eens een gsm-nummer te vragen als je aanvoelt dat het wel oké zit en dat er ergens wederzijdse interesse is kan ook enkel helpen!

Da's stap één natuurlijk, echt iets opbouwen is vaak vrij hard werken! ;)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 31 jan 2016 15:28

Dat is het probleem, buitenkomen, ik probeer naar Holebi evenementen te gaan, maar het probleem is die zijn allemaal 's avonds. Ik geraak nooit terug thuis. Waarom worden er geen Holebi evenementen overdag geörganiseerd?

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 31 jan 2016 18:49

Dat is net hetzelfde als je afvragen hoe tongzoenen voelt. Men kan daarover veel pagina's schrijven, maar geen één zal je daadwerkelijk kunnen zeggen hoe het voelt totdat je het zelf meegemaakt hebt. Dit geldt ook voor verliefdheid. Ga gewoon eens uit, leer meer jongens kennen en vroeg of laat kom je iemand tegen waarop je verliefd wordt. :bounce:

wingin
Regular user
Regular user

Bericht door wingin » 31 jan 2016 19:24

Waarom denken mensen altijd meteen aan uitgaanHet is een goede manier om mensen te leren kennen, maar niet voor iedereen. Je krijgt mij sowieso al niet in te drukke ruimtes. En dan zijn er inderdaad activiteiten die geen fuif of café bevatten, maar dan heb je het probleem dat ik in een ruimte met veel nieuwe mensen gewoon dichtklap. Tenzij ik natuurlijk iemand vind om mee te gaan, als ik iemand ken gaat het veel makkelijker. Moet je wel iemand kunnen vinden natuurlijk.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 31 jan 2016 21:30

Nu niet in de zin van uitgaan of fuiven. Maar als uitgaan in de zin van gewoon eens buitenkomen: en dat kan mijns inziens nog op verschillende manier hé :').
Ik ken nu bijlange niet al de activiteiten van elke lokale of landelijke LGBT-groep uit het hoofd. Redelijk zal misschien 's avonds zijn, gezien verenigingen vaak op vrijwilligers draaien die ook nog werken, maar er zullen heus nog activiteiten zijn van allerlei soorten of maten die overdag plaatsvinden in vakantieperiodes of weekends! Holebi zijn is niet perse verbonden aan een wild uitgaansleven ;)

Ergens als newbie binnenkomen is altijd wat moeilijk of raar en altijd net iets buiten iemands comfortzone; in gelijk welke organisatie. Maar meestal is het ontaal, zeker in LGBT verband wel goed. En hup, voor je't weet ken je een hele hoop nieuwe mensen na een paar keren, waar er wel iemand tof tussen zit ;)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 01 feb 2016 11:26

Nee inderdaad. 'Uitgaan' is niet hetzelfde als wild gaan fuiven...maar gewoon 'buitenkomen' . :wink: En er zijn heel veel dingen die je kan doen.

Zoals Reuel zegt...Thuis in je zetel of achter je computer, ga je het niet in je schoot geworpen krijgen.
Fluctuat nec mergitur

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 01 feb 2016 15:29

JFK schreef:Nee inderdaad. 'Uitgaan' is niet hetzelfde als wild gaan fuiven...maar gewoon 'buitenkomen' . :wink: En er zijn heel veel dingen die je kan doen.

Zoals Reuel zegt...Thuis in je zetel of achter je computer, ga je het niet in je schoot geworpen krijgen.

Precies. Heb iemand gekend die bij elke ontmoeting zei dat hij graag van 't straat wil maar zelf er niks voor doet. Hij haalde altijd excuses aan om toch niet de moeite te doen om jongens te leren kennen. Intussen is het contact al verbroken, dus ik weet niet of hij intussen al een lief heeft. Maar een goede tip voor topicstarter: leer nieuwe personen kennen, ga ermee iets drinken/ eten of iets avontuurlijks a la muurklimmen zonder verwachtingen. Breid je contacten uit en geniet gewoon van het leven. Ga eens een avondje uit de bol, maak oogcontact, spreek vreemden aan want ze bijten niet en vroeg of laat kom je iemand tegen.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 04 feb 2016 17:17

wingin schreef:Waarom denken mensen altijd meteen aan uitgaanAfbeeldingHet is een goede manier om mensen te leren kennen, maar niet voor iedereen. Je krijgt mij sowieso al niet in te drukke ruimtes. En dan zijn er inderdaad activiteiten die geen fuif of café bevatten, maar dan heb je het probleem dat ik in een ruimte met veel nieuwe mensen gewoon dichtklap. Tenzij ik natuurlijk iemand vind om mee te gaan, als ik iemand ken gaat het veel makkelijker. Moet je wel iemand kunnen vinden natuurlijk.
Hetzelfde probleem heb ik ook. Ik heb dat probleem ook, ik ben geen uitgaans-type. Ik kan het trouwens ook niet doen omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Dus ik kan eigenlijk enkel uitgaan in mijn eigen gemeente en zoveel heeft een kleine gemeente niet te bieden. En zeker niets voor een holebi :cry2:
De enige hoop die ik heb is dat er een holebi vereniging is die een namiddag activiteit organiseerd zodat ik er kan geraken met het openbaar vervoer, ik ben zelfs bereid om bijna heel Vlaanderen ervoor af te gaan. :guitar:

Gesloten