Hoe begon alles?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Hoe begon alles?

Bericht door Robbe » 23 nov 2015 16:24

Dag allen,

Al een tijdje zwerf ik door dit forum en zie ik heel veel mensen die spreken over hun ervaringen, ontmoetingen, al dan niet positief en negatief.
Vele forummers zitten dan ook momenteel in een goede relatie, maar ook heel velen zijn (hopeloos) op zoek of zijn het alleen zijn beu en vragen zich af of ze ooit 'de ware' zullen tegenkomen. Ik zit ook fel met die vraag: of ik ooit de de juiste tegen het lijf zal lopen en hoe dan. Misschien komt dat omdat ik onlangs ben afgewezen door iemand waarbij ik me voor het eerst echt goed voelde, maar daar wil ik nu niet over uitwijken.

Aan degenen die zich in een stabiele relatie bevinden is mijn vraag...
-Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Waren jullie beide zoekend of was het eerder puur toeval dat jullie elkaar tegen het lijf liepen? Kort samengevat: hoe is alles bij jullie begonnen?

De reden waarom ik dit vraag is dat ik, net als veel anderen, soms het geloof in 'de ware' die zal komen een beetje verlies. Ik hoop dus op enkele reacties die me wat moed geven om hiertegenover positief te kijken, te zijn en te blijven, want soms zakt de moed mij een beetje in de schoenen op vlak van het vinden van een degelijke relatie. Ik hoef voor de duidelijkheid geen sappige, inhoudelijke details... daar ben ik niet op uit ;)

Alvast bedankt!
PB's mogen ook altijd, ook van vrijgezellen die hetzelfde voelen ^^

Grtss
Robbe, 18
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe begon alles?

Bericht door Wall » 24 nov 2015 13:17

Op dit moment bevind ik mij niet in een relatie, maar ik kan je wel vertellen hoe ik mijn exen heb leren kennen. Het ging nogal dikwijls via dit forum Allez, niet dat ik al zo vaak een lief had, hoor. Eens afspreken om samen iets te gaan drinken, social media en van het ene komt het andere.

Een ander meisje was op de trein. Ze herkende me nog van op Spunk en we hadden een gemeenschappelijke vriendin die ons herintroduceerde. Soms zit het hem in de klein dingen.

Robbe

Bericht door Robbe » 05 dec 2015 13:15

Toch iemand die de moeite deed om te antwoorden ^^
Bedankt Wall!
Where should I go?

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 07 dec 2015 07:26

Robbe

Ik sluit me helemaal aan bij jou vraag.
Ik vraag me dat ook af. Want het aanvaarden is één iets.

Maar dan "de ware" vinden dat is nog iets anders, en daar wordt niks over gezegd het is niet dat er daarvoor een handleiding bestaat of zo hé.

Bedankt om die vraag te stellen :D
:merci:
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 11 dec 2015 19:01

Ik denk dat je zeker niet op zoek moet gaan naar "de ware". Uit mijn ervaring heb ik onthouden dat je met iemand die op het eerste zicht heel anders lijkt dan wat je van zo'n ware in gedachten hebt, toch een fantastische relatie kan hebben.
Om verder te antwoorden, ik heb tweemaal een vriend overgehouden aan een datingwebsite, 1 keer door te beginnen babbelen met iemand op een feestje en nu is het op een manier die ik het minst verwachtte maar die wel leukst is. Ik ben samen met iemand waarmee ik al een tijdje bevriend was, tot er plots een vonk oversloeg tussen ons beide.

Robbe

Bericht door Robbe » 11 dec 2015 19:55

Heligoland schreef:Ik denk dat je zeker niet op zoek moet gaan naar "de ware". Uit mijn ervaring heb ik onthouden dat je met iemand die op het eerste zicht heel anders lijkt dan wat je van zo'n ware in gedachten hebt, toch een fantastische relatie kan hebben.
Om verder te antwoorden, ik heb tweemaal een vriend overgehouden aan een datingwebsite, 1 keer door te beginnen babbelen met iemand op een feestje en nu is het op een manier die ik het minst verwachtte maar die wel leukst is. Ik ben samen met iemand waarmee ik al een tijdje bevriend was, tot er plots een vonk oversloeg tussen ons beide.
Ik ben niet echt iemand die 'de ware' echt visueel voorstelt of gaat bedenken. De ware is misschien ook iets te direct van me geformuleerd. De eerste relatie die je hebt hoeft uiteindelijk ook niet de enige te zijn. Althans zo ben ik in staat te redeneren in tijden zonder (sterke) gevoelens voor iemand. Dan kun je daar nuchter over nadenken.

Dankje voor je reactie! Ik zal dan maar gewoon op een vonk wachten tussen een bekend of onbekend persoon voor mij :awkward:
Where should I go?

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 12 dec 2015 01:44

Ik zit nu in een relatie. of dat de ware is laat ik maar even in het midden :) (Dat weet ik gewoon niet)

Mijn eerste liefje heb ik ingewikkeld leren kennen. Een te lang verhaal, maar ze zat bij me op school.
Mijn tweede liefje heb ik leren kennen omdat ik in een ver verleden een "advertentie" op een dating achtig iets had gezet. Ik kreeg er geheel onverwacht jaren later een reactie op en het bleek heel goed te klikken :)
Mijn derde liefje heb ik leren kennen omdat ze bij me in de klas zat. We gingen van bff's naar friends with benefits naar liefjes naar bff's naar mensen die elkaar haten :)
Mijn vierde liefje heb ik via twoo leren kennen, maar blijkbaar studeerden we allebei dezelfde richting in dezelfde school, enkel een ander jaar :)
Mijn huidige vriendin heb ik via facebook leren kennen. Er was een facebookgroep voor lesbische vrouwen en die deden een activiteit. Daar heb ik haar leren kennen en van het een kwam het ander :)

Verder heb ik nog tal van mensen leren kennen via social media, studentenclub, school, uitgaan, vakanties .... die allemaal niet holebi gerelateerd waren. Ik denk dus dat je de liefde vaak "per ongeluk" tegenkomt.
Bij mijn liefje nu had ik totaal geen behoefte aan een relatie maar kijk ons nu alweer 6 maand verder :)
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 29 dec 2015 00:15

*tekst gewist*

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 31 dec 2015 13:23

Ik zit hier met dezelfde vraag, ik ben niet zo sociaal en ik heb vaak problemen om vrienden te maken, laat staan een lief.
Een ander probleem is dat ik vrij veeleisend ben en dit maakt het nog moeilijker.
Van mij hoeft mijn lief niet knap te zijn, maar hij moet groter zijn dan mij. Liefst 1m90 of groter, dat maakt het bijzonder lastig om een lief te vinden zeker omdat het karakter goed moet zitten. En ik zou het ook graag hebben dat mijn lief ook graag manga's leest.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die eisen stelt aan zijn lief, maar ja we doen dit allemaal wel een beetje.

Vanille
New user
New user

Bericht door Vanille » 06 jan 2016 19:08

Mijn (eerste, enige, huidige) lief leerde ik kennen toen ik mijn opleiding hoger onderwijs startte. Het klikte gewoon en na een maand of twee besefte ik dat ik dolverliefd op haar was! Dat was overigens ook de eerste keer dat ik op een vrouw verliefd werd. We trokken veel met elkaar op (waar ik wel wat initiatief in nam) en ik heb een jaar vanàlles geprobeerd om haar geaardheid te achterhalen en mijn intenties subtiel duidelijk te maken. Na dat jaar heb ik haar (onder zeer romantische omstandigheden) toegegeven dat ik gevoelens voor haar had en poef... nu zijn we iets meer dan 3 jaar samen!
:love:
Wat ik vooral als 'raad' zou geven is: niet te veel focussen op het willen of nodig vinden van een lief. Dat klinkt heel cliché en toen ik in het middelbaar zat geloofde ik daar ook geen knijt van. Punt is, op het middelbaar zat ik, achteraf bekeken, niet zo lekker in mijn vel waardoor de behoefte aan een lief tamelijk groot was. Ik dacht dat ik iemand nodig had waarbij ik me geborgen voelde. Toen ik startte op de hogeschool ging een volledig nieuwe wereld voor me open. Ik kwam terecht in een supertoffe vriendengroep en voelde me gewoon goed. Ik had geen lief nodig om me waardevol en geapprecieerd te voelen. Ik hield van mezelf en dat was voldoende. En toen werd ik plots verliefd (:
Ik denk dat liefde op onverwachte momenten komt binnenwaaien en als je je erop gaat focussen, komt ze niet meer onverwacht (:
You're never fully dressed without a smile.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 08 jan 2016 00:17

:)
Laatst gewijzigd door -Matteo- op 10 jan 2016 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 08 jan 2016 22:44

Die zijn gemiddeld gezien plus minus 5 cm groter
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 11 jan 2016 10:42

Nogal simpel, maar kom: ik leerde mijn lief kennen via het forum. Elkaar toegevoegd op MSN (ja, dat bestond toen nog) en zo aan de praat geraakt. Ik zat toen in een moeilijke periode, was zeker niet op zoek naar een lief (eerder op zoek naar mezelf), en sloot mij wat af van de buitenwereld. Maar op één of andere manier kon hij daar dwars doorheen praten. Hij heeft er nog een paar maand aan moeten 'sleuren', maar ondertussen zijn we zes jaar samen (vandaag!).

Over 'de ware': vergeef mij als ik te rationeel denk, maar ik geloof daar niet in. Uiteindelijk ben je twee verschillende mensen met verschillende verlangens, interesses, goeie en slechte kanten. Je lief zal altijd wel anders in elkaar zitten dan je eigenlijk had verwacht of gehoopt. Dat is juist leuk en verrijkend aan een relatie, de uitdaging om die combinatie te laten werken. En dat hoeft zeker niet te betekenen dat er constant ruzie of conflicten moeten zijn (integendeel). Hoe cliché ook, er is maar één vereiste: communicatie. Alles kunnen zeggen tegen elkaar, en met aandacht en begrip naar elkaar luisteren.

Succes :)
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 19 jan 2016 10:14

Ik wou dat ik een romantisch verhaal kon vertellen, maar nee.

Het begon met zo'n voetspoor (of hoe heet het) op een niet nader genoemde website.
One thing leads to another...

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 20 jan 2016 11:02

Technetium schreef:Nogal simpel, maar kom: ik leerde mijn lief kennen via het forum. Elkaar toegevoegd op MSN (ja, dat bestond toen nog) en zo aan de praat geraakt. Ik zat toen in een moeilijke periode, was zeker niet op zoek naar een lief (eerder op zoek naar mezelf), en sloot mij wat af van de buitenwereld. Maar op één of andere manier kon hij daar dwars doorheen praten. Hij heeft er nog een paar maand aan moeten 'sleuren', maar ondertussen zijn we zes jaar samen (vandaag!).

Over 'de ware': vergeef mij als ik te rationeel denk, maar ik geloof daar niet in. Uiteindelijk ben je twee verschillende mensen met verschillende verlangens, interesses, goeie en slechte kanten. Je lief zal altijd wel anders in elkaar zitten dan je eigenlijk had verwacht of gehoopt. Dat is juist leuk en verrijkend aan een relatie, de uitdaging om die combinatie te laten werken. En dat hoeft zeker niet te betekenen dat er constant ruzie of conflicten moeten zijn (integendeel). Hoe cliché ook, er is maar één vereiste: communicatie. Alles kunnen zeggen tegen elkaar, en met aandacht en begrip naar elkaar luisteren.

Succes :)

Precies. Je neemt de woorden uit mijn mond. 'de ware' bestaat niet, 'de ware' is iets wat je zelf van de ander maakt in een relatie. Enkel personen die nooit een échte relatie gehad hebben zoals sommige leden hier of nog in puberale fase zijn fantaseren over 'de ware'.
Je komt toevallig iemand tegen waarmee het klikt, daarna merk je dat je hem/haar in je leven wil toelaten, je groeit naar elkaar toe maar respecteert elkaars verschillen, je voelt je tot die persoon fysiek aangetrokken en dan zorg je ervoor dat je relatie even uitdagend is als in de 'beginfase' met,romantiek, onverwachtse momenten, de nodige stomende seks met elkaar. Met vallen en opstaan leert men elkaar -en ook jezelf- beter kennen en merk je of je toch wil 'doorgaan' met die persoon of er al dan niet bepaalde verschillen zijn die niet te overbruggen zijn en probeert men daarover te praten en indien het niet werkt, realistisch genoeg om 'op tijd' uit elkaar te gaan en gewoon van je leven genieten. Relatie mag allesbehalve een sleur zijn in je leven. Niemand wil een kopie van zichzelf.
Laatst gewijzigd door -Matteo- op 20 jan 2016 16:32, 3 keer totaal gewijzigd.

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 20 jan 2016 11:18

-Matteo- schreef:Niemand wil een kopie van zichzelf.
Quote van de week!
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 20 jan 2016 11:25

Technetium schreef:
Quote van de week!

Haha, het is toch waar zeker:) Sommigen fixeren zich enkel op 'iemand vinden'/'op de ware wachten' terwijl het leven aan hen voorbij gaat. Geniet gewoon van het leven en vroeg of laat kom je een leukerd tegen die je prikkelt:)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 22 jan 2016 13:10

Stilicho schreef:Ik wou dat ik een romantisch verhaal kon vertellen, maar nee.

Het begon met zo'n voetspoor (of hoe heet het) op een niet nader genoemde website.
One thing leads to another...
Pfff. Daar is niets mis mee. Waarom ook?
Je bent tenminste ook eerlijk. Veel beter dan koppels die hun oorsprongsverhaal verbloemen of 'sociaal aanvaardbaar' willen maken. (waarom ze dat willen doen is mij ook totaal onduidelijk)
:roll:
Fluctuat nec mergitur

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 22 jan 2016 17:52

Technetium schreef:
Quote van de week!
Het is een samenloop, toch genoeg raakvlak, maar ook voldoende verschillen. Het is een combinatie :D
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Enjoint
New user
New user

Bericht door Enjoint » 22 jan 2016 21:11

-Matteo- schreef:
Technetium schreef:
Quote van de week!

Haha, het is toch waar zeker:) Sommigen fixeren zich enkel op 'iemand vinden'/'op de ware wachten' terwijl het leven aan hen voorbij gaat. Geniet gewoon van het leven en vroeg of laat kom je een leukerd tegen die je prikkelt:)
Sluit ik mij by aan!
Mijn liefjes altyd per toeval ontmoet in mijn dagelijks leven! Vaak te angstig om iemand te ontmoeten van op het internet.

Gesloten