Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
WalkingOnSunshine
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten?

Bericht door WalkingOnSunshine » 28 jul 2015 13:42

Vandaag had ik een boeiend gesprek met een forummer over het al dan niet daten van trans-mannen / trans-vrouwen.
Ze vertelde me dat vele lesbische en gay mensen het niet zagen zitten om met een trans-partner te daten:
Bv. Geboren als meisje-meisje met een meisje die eigenlijk geboren is in een mannnenlichaam maar later vrouw werd.

Ze vertelde me dat iemand zei:
'Ik zou nooit een relatie met een trans-vrouw aangaan, dat is geen echte vrouw.'
Hoewel mentaal vrouw zijn + fysiek vrouw zijn (door operatie dan wel, maar soit) = vrouw zijn, toch?

Mijn vraag is dus: Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten? Waarom wel/niet?

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten?

Bericht door Darkcrow » 28 jul 2015 17:05

Dit topic schreeuwt voor een antwoord.
Wel, ik zou persoonlijk nooit met een trans daten voor de simpele reden dat ik val op mannen, ik ben immers homo. Ik heb alle respect voor transgenders. Maar voor mij is enkel een man, iemand met een penis en ballen aan zijn lijf de ideale partner. En deze man dient ook mannelijk te zijn, bij voorkeur gespierd of/en groot zijn in lichaamslengte. Dus ik val op een man man. :o

Ik denk persoonlijk dat transgenres meer succes hebben bij de biseksuelen, immers zij op beide geslachten vallen.

Maar ja, je weet nooit als het misschien klikt tussen een transgender en mij dan date ik misschien hem/haar. Immers het innerlijk telt. :wink:

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 28 jul 2015 17:29

:hmm:
Ik vind dit wel een goede vraag, TS, want ik kom eigenlijk tot een vrij confronterende conclusie: enerzijds sta ik altijd zeer voor "een trans[M/F] is een [M/F], klaar, uit.", mede omdat ik op de middelbare school van dichtbij een transjongen het hele proces heb zien ondergaan en gezien heb hoeveel pijn een simpel "zij/haar" iemand dan kan doen.

Anderzijds betwijfel ik sterk of mijn onderbewustzijn zou kunnen vallen op een transman.

Één gevolgtrekking zou zijn dat ik onbewust een transman eigenlijk niet als man zie, maar is dat ook zo? Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Kan iemand anders een Rorschachje doen? :awkward:

Misschien kan ik toch enkele redenen aandragen die minder transfoob klinken.

-puur fysiologisch: ik val typisch op lange jongens. Het aantal transmannen langer dan 1.85 m is verwaarloosbaar klein. Alle transmannen die ik (vaag) ken, zijn klein en gezet. Dat is vast niet volledig representatief, maar dat bepaalt het beeld in mijn onderbewustzijn. Daarenboven vind ik als homo piemels best opwindend en hoewel misschien niet onoverkomelijk, lijkt me het ontbreken daarvan toch nogal een issue voor sexy times.

-In het verleden heb ik wel het gevoel gehad dat er een zekere barrière was tussen mezelf en trans-mensen. Hoezeer ik ook volledig accepteer dat deze mannen gewoon man zijn, zal ik het als cis-man vermoedelijk nooit begrijpen en dat drijft toch een wig tussen mensen. Waarschijnlijk is dit meer een issue als transmannen middenin hun conversie zitten -het lijkt me heel moeilijk om mensen in de zwaarste momenten te steunen als je eigenlijk niet weet hoe het voelt om genderdysforie te hebben-, maar ik vermoed dat het altijd lastig is. Misschien is mijn inbeeldingsvermogen gewoon slecht, dat kan ook.

-Door veel recente posts op internet ben ik transgenders, vermoed ik, gaan beschouwen als een groep mensen die met fluwelen handschoentjes behandeld moeten worden. Ik ben het ermee eens dat veel mensen meer op hun voornaamwoorden mogen letten, maar volgens alle "20 things not to say to a transgender" heb ik al vrij vaak gezondigd. Waarom mag ik niet zeggen dat iemand er fantastisch uitziet na de conversie, of mag het hele onderwerp niet aangesneden worden omdat "transmannen gewoon mannen zijn en gewone mannen vraag je toch ook niet naar hun geslacht bij geboorte?" Ik zie transgenders te vaak in de algemene politieke correctheid en te weinig in het echte leven. Elke vorm van humor wordt systematisch weggezogen door belangengroepen en er is niets zo onaantrekkelijk als een beeld van kleinzerige en humorloze transgenders. (overigens gaat dezelfde kritiek uit naar belangengroepen van holebi's, maar gelukkig worden holebi's wel aardig divers vertegenwoordigd in de media en maatschappij...)

Misschien wordt het gewoon tijd voor wat platvloers grafisch materiaal. Niet alleen zielige tieners in de media, maar ook hete transhunks met dikke abs als sekssymbool... Bij transvrouwen gebeurt dat toch al wat meer (Carmen Carrera, anyone?)
Spoiler! :
Afbeelding
en persoonlijk zie ik dat niet als objectificatie, maar diversifiëring van het beeld van transgenders. Soit.

Lang verhaal, excuus. Ik hoop eigenlijk op wat kanttekeningen van een transgender zelf. :D Al liggen sommige antwoorden zo op het randje van respectvol *kuch* ^ very thoughtful dat ik me ook voor kan stellen dat je gaat rennen zoals voor een YouTube-commentbox.
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 28 jul 2015 20:00

De bovenstaande reacties hadden het steeds over het ontbreken van de penis. Nochtans zei de topicstarter duidelijk dat het gaat om iemand die zich zowel mentaal als fysiek tot hetzelfde geslacht als jezelf behoort. Als dit het geval is, heb ik daar echt geen probleem mee. :)
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 28 jul 2015 21:11

^De TS schrijft dat "duidelijk" in de omkadering ja, die gaat over een mtf-transgender. Aangezien toch een aanzienlijk deel van de ftm-transgenders helemaal geen penisimplantaat neemt, is het echter zeer relevant voor de hoofdvraag. Sowieso staat die hele technologie in de kinderschoenen en de resultaten van phalloplastie zijn -hoewel zeer veelbetekenend voor de persoon in kwestie- niet zomaar een perfect werkende penis. Niet dat dat per se een probleem hoeft te zijn, maar alsnog zal het heel anders zijn voor de seks en is dat niet zomaar te bagatelliseren.

Maar stel je eens de realistischere vraag: wat als de persoon in kwestie een vagina of micropenis heeft?
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 28 jul 2015 21:57

nemesis schreef:Maar stel je eens de realistischere vraag: wat als de persoon in kwestie een vagina of micropenis heeft?
Een man met een vagina lijkt mij ineens keiheet. Of ja. Een hete man met een hete vagina toch.

Maar goed, OT: Gewoon daten? Ja. Sowieso. Ik wil iedereen wel daten. Zeker als ik getrakteerd word op eten en veel aandacht krijg. De twee redenen waarom het bij mannen enkel bij semi-platonisch daten blijft zijn piemels en het feit dat veel te weinig mannen zich comfortabel genoeg voelen om uit hun gendersterotiepe rol te treden. Iedereen zonder piemel en met een ruime visie op gender maakt dus wel een (soms grote!) kans om mij na het eten mee naar huis te nemen. Om scrabble te spelen ofzo. Romantische scrabble.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 28 jul 2015 22:10

geeninspiratie schreef:De bovenstaande reacties hadden het steeds over het ontbreken van de penis. Nochtans zei de topicstarter duidelijk dat het gaat om iemand die zich zowel mentaal als fysiek tot hetzelfde geslacht als jezelf behoort. Als dit het geval is, heb ik daar echt geen probleem mee. :)
Hangt natuurlijk af van wat er onder 'daten' verstaan wordt.
--> Iets gaan drinken en eens met praten - ja, misschien.
--> Achteraf in bed belanden - Zeker niet!

Bij het een moet je je toch wel seksueel aangetrokken voelen, bij het andere niet.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 29 jul 2015 21:02

Ik ben bi en denk dat ik wel seks zou kunnen hebben met een transvrouw, maar een transman zegt me minder. Puur gevoelsmatig.

Een vraag die ik me wel soms stel, is: stel dat ik me zou laten ombouwen, zouden er dan vele hetero's die ik nu niet kan krijgen wél op me vallen?

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 29 jul 2015 23:02

Samotex schreef: Een vraag die ik me wel soms stel, is: stel dat ik me zou laten ombouwen, zouden er dan vele hetero's die ik nu niet kan krijgen wél op me vallen?
Ja, want hetero's staan echt te springen om het met een transvrouw te doen :roll:
Zat voeren en er op in praten heb je nog steeds meeste kans.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 30 jul 2015 13:58

AGE-411 schreef: Zat voeren
Amai, zo respectvol.

OT: Ik wil heel graag 'ja, deuh' antwoorden maar ik weet niet of dat waarheidsgetrouw zou zijn. Ik hoop van wel.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 30 jul 2015 21:09

Goh, tsja. Ik zou het niet bewust opzoeken, maar als je iemand tegen het lijf loopt die je écht heel leuk vindt en waar het lekker mee loopt is het altijd het proberen waard toch? Iedereen heeft wel weer wat (ik bijvoorbeeld m'n zwarte karakter), hoe en of het in zo'n geval fysiek werkt moet dan maar blijken; ook dat is altijd weer anders vind ik. Zo op dezelfde manier sluit ik ook niet uit dat ik ooit nog eens met een vrouw eindig, al lijkt me dat niet erg waarschijnlijk. :tet: Maar om nou zomaar op voorhand van alles uit te sluiten, neuh.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 07 aug 2015 12:57

Zou ik zeker doen. Een trans-man denkt als een man en ziet er uit als een man, so he's pretty much a man to me. Daarnaast heb ik al verschillende trans-mannen gezien en damn, ze zien er meestal beter uit dan de meeste cis-mannen die ik al gezien heb.
Natuurlijk kan het ontbreken van een penis misschien wel een struikelblok zijn voor de seks, maar ik kan sowieso al verliefd worden op iemand zonder mij eerst met de seks bezig te houden. Dus misschien kan ik mij er wel aan aanpassen.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 07 aug 2015 14:19

Je kiest niet op wie je verliefd wordt. Als je je niet aangetrokken voelt tot transmannen of transvrouwen, dan is daar niets mis mee. Je hoeft niet iemand te daten uit politiek correcte redenen. Je moet iemand daten omdat die persoon je interesse wekt, je er gevoelens voor hebt, er aantrekking is,..

Vervolgens zijn niet alle transmannen of -vrouwen homo/lesbisch. Sommigen zijn hetero, sommigen biseksueel,panseksueel.. Zoveel mogelijkheden. Dit is ook het geval voor de mensen die ook op transeksuelen valt. Al zullen de meesten zich panseksueel noemen.

Persoonlijk: Ik ben nog nooit op een transman of transvrouw verliefd geworden. Vriendschappen opbouwen met die mensen doe ik graag, vanuit interesse in hun leefwereld (zowel het transzijn als hun interesses die er los van staan. Een mens is immers meer dan zijn geslacht alleen.) Of i ooit op een trans zou verliefd kunnen worden? Ik weet het niet. De toekomst zal het wel uitwijzen moest dit ooit het geval zijn ;-)

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 23 aug 2015 12:51

Ik zou zeer zeker daten met een transvrouw of transman,, en kan me ook voorstellen dat ik dan verliefd kan worden. Voor mij is het belangrijk dat ik me aangetrokken voel tot iemand en het op mentaal vlak ook klikt. Dat laatste is bij iedereen erg afhankelijk van het individu zelf, waar gender weinig invloed op heeft. Op vlak van aantrekkingskracht, gaat mijn aandacht uit naar kleine dingen zoals de manier van bewegen, een bepaalde blik in de ogen, een mooie glimlach. Het is moeilijk te benoemen wat vaak de doorslaggevende factor is, maar ik kan iemand aantrekkelijk vinden zonder dat die persoon objectief gezien 'mooi' is. Vrouwelijkheid of mannelijkheid hoeft hier naar mijn gevoel ook niet altijd verband mee te houden, dus dat zou me ook niet in de weg staan bij een transman of transvrouw.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

pierotje13
New user
New user

Bericht door pierotje13 » 23 aug 2015 22:28

JustMe_ schreef:Ik zou zeer zeker daten met een transvrouw of transman,, en kan me ook voorstellen dat ik dan verliefd kan worden. Voor mij is het belangrijk dat ik me aangetrokken voel tot iemand en het op mentaal vlak ook klikt. Dat laatste is bij iedereen erg afhankelijk van het individu zelf, waar gender weinig invloed op heeft. Op vlak van aantrekkingskracht, gaat mijn aandacht uit naar kleine dingen zoals de manier van bewegen, een bepaalde blik in de ogen, een mooie glimlach. Het is moeilijk te benoemen wat vaak de doorslaggevende factor is, maar ik kan iemand aantrekkelijk vinden zonder dat die persoon objectief gezien 'mooi' is. Vrouwelijkheid of mannelijkheid hoeft hier naar mijn gevoel ook niet altijd verband mee te houden, dus dat zou me ook niet in de weg staan bij een transman of transvrouw.
Ik heb nog nooit stilgestaan bij de originele vraag en ik betwijfel het in alle eerlijkheid , maar vind dit wel mooi verwoord van justme_

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 25 aug 2015 14:57

Daten: al gedaan (hoewel ik van tevoren niet wist dat ze trans was)
Vriendschappen sluiten: als dat een toffe persoon is, waarom niet?
Een relatie mee beginnen: Aan een relatie begin ik alleen als er een klik is, ik verliefd ben en er voldoende gemeenschappelijke interesses zijn. Tot nu toe ben ik nog nooit verliefd geworden op iemand die trans is. Moest dat ooit gebeuren, dan zou ik een relatie wel overwegen.

Miao meow vrouw

Bericht door Miao meow vrouw » 06 aug 2016 01:33

Ik ben een vrouw van 42 jaar en ben verliefd op een transman.
Ik vindt dat je perfect kunt een relatie opbouwen met zo'n persoon.
Mijn kinderen weten het nog niet en mijn ouders ook niet maar ik ben bereid om die stap te zetten ook al ben ik bang voor de reactie.
Ik weet 1 ding zeker ik laat hem nooit in de steek.
Ik hou zielsveel van hem. Miao

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 11 aug 2016 22:25

Mijn zus (geboren als jongen) is transgender.
Ik heb het soms moeilijk om haar als mijn zus te zien, maar dit komt volgens mij enkel omdat ik ben opgegroeid met enkel broers. Om dan na 23 jaar te horen dat mijn broer eigenlijk mijn zus is, das hard en raar om mee om te gaan in het begin.
Toch heeft dit mijn ogen wel geopend.
Het is niet omdat je een vagina hebt dat je vrouw bent, het is niet omdat je een penis hebt dat je man bent.
Mijn transgenderzus is meer vrouw dan mijn ex die wel van geboorte af een vrouw is.

Ik zou niet in een relatie stappen met iemand die het proces van geslachtsverandering nog moet doorstaan, maar dit puur omdat dit een emotioneel heel zwaar proces is voor zowel de persoon in kwestie als voor de omgeving. Mijn verstand zou ergens de klik niet kunnen maken dat ik eerst met een vrouw zou daten en na enkele maanden/jaren die persoon opeens het mannelijke geslacht heeft.
Als ik iemand moest tegenkomen die alles achter de rug heeft, dan zou ik het zeker een kans geven.
In de eerste plaats maakt het geslacht niet zoveel uit, eerder de aantrekking en de klik. Das voor mij het enige wat telt.

Tot voor kort bestempelde ik mezelf als puur lesbisch zijnde, maar ik vind mezelf eerder panseksueel (of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen) :)
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

Sikort
New user
New user

Bericht door Sikort » 17 aug 2016 23:36

Neen, ik vind dat dat niet het zelfde is. Ik weet dat ik nu misschien wat reacties zal uitlokken maar dat is mijn mening. Een hetero man en een homo man zijn ook niet het zelfde, ze zijn alle twee man maar toch is het verschillend.

n_i_c_k
New user
New user

Bericht door n_i_c_k » 18 aug 2016 09:46

Dat is toch wat ik een tijdje geleden heb gedaan en iets wat met succes geëindigd is.
Het heeft me eigenlijk nooit afgeschrikt.
Ik kende hem ook al langer dan de dag van de date zelf , het wil niet zeggen als iemand van geslacht veranderd dat de persoonlijkheid ook veranderd.
Ik kan er wel inkomen dat sommige het daar moeilijk mee hebben, maar ik denk dat mensen die al zoveel jaren gevangen zitten in zichzelf het even moeilijk hebben.
Het draait niet altijd om het geslacht maar ook om persoonlijkheid.
Maar iedereen heeft daar inderdaad zo zijn eigen mening over.
En als je nu een broer of zus hebt die daar ook in zit kan ik je garanderen dat het nog steeds dezelfde broer of zus is die je zal krijgen enkel in een veel gelukkiger lichaam.

Plaats reactie