Autisme in een relatie

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
21 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Re: Autisme in een relatie

Berichtdoor DezeNaam » 22 aug 2017 18:14
Nyandere schreef:Hoewel ik zelf een vorm van autisme heb kan ik absoluut geen relatie hebben met een introvert persoon, en een grote meerderheid van autisten zijn toch introvert. Dusja.... ik houd er gewoon om veel te praten en heb constant aandacht nodig (ADD), dus ja, dat werkt meestal niet.
Ik heb ook een enorme afkeer van structuur en planning. Randomness all the way. Maar bon, mijn autisme uit zich in andere dingen.

Ook al begrijp ik heel goed hoe autisme werkt, ik denk niet dat ik voldoening uit zo'n relatie kan halen en meestal brengt het zelfs de slechte kanten in me naar boven.

Het laatste deeltje van ADD hebben en daardoor net aandacht nodig te hebben van de andere persoon snap ik niet? :p Ik heb ook ADD (sinds vandaag officieel, party) en ASS. En ik vind het net fijn als mensen hun mond eens dicht houden. Maar dat zal natuurlijk ook gewoon heel persoonlijk zijn.
Ik denk dat ik ook geen typische autist ben (allé het is maar wat je typisch kan noemen... Tegenwoordig zijn er zoveel vormen dat ze het gewoon ASS hebben genoemd), en ik heb geen idee hoe het zou gaan als ik een relatie met iemand zou hebben. Maar aangezien ze er zo laat zijn achtergekomen neem ik aan dat het bij mij niet zo fel opvalt. Soms twijfel ik zelf nog aan mijn 'diagnose'.

Maar om op het topic te reageren. Ik zou zeker wel een relatie aangaan met iemand die autisme (of iets anders heeft). Als ik op iemand val dan doe ik er alles voor en dan hou je rekening met elkaar. Ik denk dat ik net geen relatie zou kunnen hebben met iemand die 'niks' heeft, geen idee waarom, maar het schept een band denk ik als je samen over je problemen kan praten. :')
"Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you."
DezeNaam
New user
New user

Leeftijd: 18
Geslacht: Vrouw

21 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Keer terug naar Relaties