Smoor op vriendin

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Roslin87
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Smoor op vriendin

Bericht door Roslin87 » 30 sep 2014 19:59

Dag iedereen,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt. Maar goede raad, advies, eigen ervaringen hierover zijn zeker welkom.

Het begint al enkele jaren terug; toen ik haar voor het eerst leerde kennen, was ik al niet bepaald ongevoelig voor haar. Maar heb haar uit mijn hoofd gezet als een no- go. Want ze leek me helemaal hetero, aangezien ze een vriend had (I know, dat wil niet perse iets zeggen, I know!) Dus heb verder niks meer ondernomen en we werden goede vriendinnen. Ik vind haar echt super en het is een heel goede vriendin van me geworden.

Intussen heb ik ook zelf iemand leren kennen en ben er al een paar jaar mee samen. Heb nooit het gevoel gehad dat het voor haar een probleem was, in die tijd heeft ze zelf al verschillende relaties gehad.

Maar heb een tijdje geleden een grap met haar uitgehaald (gewoon om te weten hoe ze erop zou reageren). Toen we bij vrienden naar een kotfuif gingen, stelde ik me voor als haar wederhelft, aangezien we samen binnen gekomen waren. De bende vond het hilarisch en lachte het weg, terwijl zij er onbewogen bij bleef. Voor mij is het een raadselachtige reactie, omdat ik haar zo niet ken. Dus ik heb geen idee hoe ik het moet interpreteren.

Nu zijn die kriebels teruggekomen. Maar ze is nu zo een goede vriendin geworden dat ik de vriendschap niet op het spel wil zetten.

Mijn relatie gaat wel al een geruime tijd minder en ik weet niet of ik met mijn huidige partner verder wil. De reden daarvan staat echt wel helemaal los van wat ik nu voel.

Ik weet niet hoe het aan te brengen, laat staan het haar gewoon te vragen. Die stap is voor mij moeilijk om te zetten, maar ik zou wel graag weten hoe het zit. Want die onzekerheid vreet wel aan me.

KVD
New user
New user

Re: Smoor op vriendin

Bericht door KVD » 01 okt 2014 09:16

Hmm, klinkt heel herkenbaar alleszins!
Heeft die vriendin nog steeds een vriend of is ze ondertussen alleen?
Die reactie van haar kan je natuurlijk op allerlei manieren interpreteren. Ofwel wist ze gewoon niet wat te zeggen, ofwel kan je aannemen dat ze het gezegde 'zwijgen is toestemmen' toepast. En als ik je goed begrijp, hoop je ergens wel dat het het laatste is...?
Volgens mij is het, zowel voor jou persoonlijk, als voor jullie vriendschap, toch echt wel nodig om duidelijkheid te krijgen.
Je zegt dat je je ook niet meer goed voelt in je huidige relatie... Misschien kan je dat gebruiken als ijsbreker om het gesprek te starten?
Vertel het haar en zie hoe ze reageert... En daarop kan je dan verder bouwen. En je kan eventueel ook op een 'grappige' manier beginnen over dat voorval op die kotfuif. En ook daarvan zal haar reactie je wel iet of wat duidelijkheid geven denk ik. En zo gaat de bal misschien aan het rollen voor een gesprek aan te knopen.

Ik zei trouwens dat je situatie me heel herkenbaar is. Bij deze zql ik even zeggen waarom. :)
Ik heb een tijdje geleden een vrouw leren kennen, terwijl ik nog samen was met m'n vriend. Ook zij is al 7 jaar samen met haar vriend.
Vanaf moment 1 was er een vreemde spanning tussen ons. We zagen elkaar dagelijks en telkens werden er van die lange oogcontacten gemaakt zonder iets te zeggen. Beetje bij beetje begonnen we toch met elkaar te praten en dat voelde zo verschrikkelijk goed. Al had ik terwijl wel enorm veel zenuwen. Op een dag vertelde ik haar ook dat ik me niet meer goed voelde in m'n relatie. Ze luisterde naar me en aan het einde van het gesprek vroeg ze of het misschien niet mogelijk zou zijn dat ik op vrouwen val ipv op mannen. Dat heeft me zo hard aan het denken gezet dat ik m'n relatie enkele dagen later stopzette. Een verademing! Al had het niet direct iets te maken met haar ofzo want ik voelde al lange tijd dat het niet meer ging. Al bleef m'n gevoel naar haar toe wel sterker en sterker worden. Uit onze gesprekken kon ik wel vaststellen dat zij zich wel goed voelde bij haar vriend. Al waren er af en toe bij haar ook wel twijfels. (Kan er méér zijn? Is het niet meer een hechte vriendschap? etc...) Ik herkende me erin maar wil haar echt niet pushen ofzo. Ze zit momenteel ook in een depressie, dus laat ze daar maar eerst van herstellen denk ik dan. Maar dikwijls als we bij vrienden zitten, zegt ze van die dingen als 'wij (ik en zij dus) hebben ondertusse besloten om lesbisch te worde :p'.. En zo van die 'grapjes'... Soms weet ik echt niet hoe ik erop moet reageren en bedoelt ze dit echt puur als grap of zit er toch echt meer achter? Zeker omdat ze zèlf aan mij gevraagd heeft of het niet kan zijn dat ik op vrouwen val...
Ingewikkeld, ingewikkeld, ingewikkeld,... Maar voor nu, ik probeer haar gewoon door dik en dun te steunen in haar depressie en verder zien we wel. :)

PS: als je er graag face to face een keertje over praat, zie ik dat wel zitten.. :) Je laat maar weten via pb dan :)
What's your story...?

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 02 okt 2014 12:26

Ik zie haar volgende week. Zal je op de hoogte houden hoe het gegaan is en je tips zal ik zeker gebruiken. Al een dikke merci! :)

KVDK

Bericht door KVDK » 02 okt 2014 17:45

Super! Ik duim alleszins voor je ;)

KVD
New user
New user

Bericht door KVD » 02 okt 2014 17:46

KVDK schreef:Super! Ik duim alleszins voor je ;)
Ok, was weer vergeten in te loggen... Dus nogmaals, super! En ik duim voor je! :D ;)
What's your story...?

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 08 okt 2014 15:47

Hoe is het ondertussen?
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 13 okt 2014 22:05

Wel, eigenlijk heb ik haar niet meer gezien. Zij loopt stage en heeft lange uren. En ik zit in hetzelfde schuitje. We bellen wel, maar dat is niet hetzelfde als elkaar gewoon zien natuurlijk.

Alhoewel ik me bedenk dat dit me net de ruimte heeft om te proberen haar uit mijn hoofd te krijgen. Lukt het, dan lukt het. En behouden we onze mooie vriendschap. Lukt het niet, dan smijt ik het onderwerp wel eens op tafel en dan zie ik wel.

Deze of volgende week zullen we zien of er toch geen moment is dat we kunnen afspreken. Want het is al een tijd geleden dat we elkaar gezien hebben. En ze is intussen single...

Ik hou jullie op de hoogte!

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 14 okt 2014 22:00

Bedankt, ik leef mee :)
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 24 okt 2014 09:17

Gisteren heb ik ze even kort gezien. En heb ze er dus niet op kunnen aanspreken. Maar ik merk dat het over waait, ofwel heb ik ze niet lang genoeg gezien om er bij stil te staan. Kan ook.

Gisterenavond/nacht ook nog een vlammende ruzie gehad met mijn lief. Een van de eerste. Denk dat we de buren hebben wakker gemaakt. Ben erna gewoon naar huis vertrokken. Ik weet dat het scheef zit, maar zo konden we echt niet praten en ik moest nodig kalmeren. Ik heb geen idee of ik het daar juist erger mee heb gemaakt of niet, maar heb er in elk geval nog niks van gehoord. Misschien zelf eens bellen, denk dat dat nog het beste zal zijn.

Geen idee of het met mekaar te maken heeft, maar he, ik had beloofd jullie op de hoogte te houden.

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 05 nov 2014 18:03

Wel, heb ze nog terug gezien. En ik denk niet dat het een gevoel is dat vlug zal overwaaien.

Spreek ik haar erop aan of niet? Wat betekent dit voor ons en onze vriendschap?

Ik weet het niet en ben het even kwijt! Wat ik eraan moet doen? Geen idee! :-(

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 20 dec 2014 12:12

Hallo

Hoe is't met jou en je vriendin ondertussen?
Heb je nog steeds dezelfde gevoelens voor haar?

Flirt ze soms ook met jou, denk je soms dat ze signalen geeft dat zij meer dan vriendschap voelt, of bleef het bij die ene grap waarbij je haar als je lief voorstelde?

Tja, moeilijk...
Zij weet dat jij lesbisch of bi bent? Geef het misschien nog wat tijd.
Anders zal je knopen kunnen doorhakken: ofwel praat je er met haar over en heb je eindelijk duidelijkheid, ofwel laat je het allemaal los en focus je jezelf op andere mensen, zaken in je leven.

Veel geluk in alle geval!

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 03 jan 2015 01:52

Ze heeft enkele dagen geleden gekust met een vriendin, dus loop wat geïrriteerd. Maar ik neem haar niks kwalijk aangezien we niet daten.

Ze heeft me wel al laten weten dat ze nog niet klaar is voor een relatie. Maar intussen flirt ze wel met mij. Ze zegt dat ze naar me opkijkt, werpt blikken naar mij die niet mis te verstaan zijn, geeft hints die niet meer mis te verstaan kunnen zijn, maar ze kan het nog niet opbrengen.

Ze is een goeie vriendin en ik zal er sowieso voor haar zijn om haar te steunen en te helpen waar ik maar kan. Ook al is het pijnlijk voor mij. Ik ben loyaal naar mijn vrienden toe en ik laat haar niet in de steek.

Soms probeer ik om een afstand te creëren tussen ons (meer voor haar dan voor mij), maar dan trekt zij me terug. Wat ik wel leuk vind, maar niet gemakkelijk. Denk dat het hoog tijd word om alles gewoon eens open te bespreken.

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 03 jan 2015 22:51

Wel het feit dat ze flirt met jou, je terug aantrekt wanneer je afstand wil creëren wijst er op dat ze waarschijnlijk wel meer in jou ziet als een gewone vriendin.

Maar wat je niet mag vergeten: ze is nog niet klaar voor een relatie maar ze flirt met jou. terwijl jij stapel bent op haar. Lijkt me niet gemakkelijk om te gaan met dit. Dus ik denk dat het wel het beste is als je eerlijk bent tegenover haar.
Gewoon een goed gesprek. Voor hetzelfde geld geniet ze alleen van het flirten maar wil ze niks meer, of ze heeft ook gevoelens voor jou maar durft daar niet over te praten.

Je kan dit alles alleen maar te weten komen door te praten met elkaar en volledig eerlijk te zijn.
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 04 jan 2015 08:47

een goed gesprek in deze situatie zou inderdaad wonderen kunnen doen!

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 09 jan 2015 13:23

Je zou denken dat het makkelijk wordt eens er wat duidelijkheid is gecreëerd. Maar ik wil haar in mijn leven, of het nu als lief is of gewoon als een vriendin. Een enkele misstap en ik ben haar kwijt. Daar ben ik bang voor en maak ik me zorgen om.

Wat als ze alles gewoon begint te ontkennen, gewoon omdat ze nog niet klaar is om dit zo open te bespreken met mij?

De twijfel, daar erger ik me enorm aan. Het ene moment ben ik er zeker, om het dan later weer allemaal in vraag te stellen. Ik wil het zo graag met haar bespreken, maar ze is er nog niet klaar voor. Dat is wat ik wel zeker weet.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 10 jan 2015 16:01

Hallo Roslin

Je vriendin was aanvankelijk voor jou een no-go, want ze had een relatie met een man (waardoor je veronderstelde dat zij hetero was/is).
Ondertussen is ze blijkbaar single, en flirt ze met jou, maar ook met een andere vriendin met wie ze gekust heeft.
Dit moet wel pijnlijk zijn, hoe ga jij der mee om?

Is ze nu bi(-schierig), lesbisch, of experimenteert ze momenteel wat... Zij heeft blijkbaar ook sterke gevoelens voor jou, hoewel dit niet helemaal besproken wordt/is. Ik kan begrijpen dat het met momenten verwarrend is.

Als je denk dat zij daar nog niet klaar voor is, moet je misschien nog wachten.
Maar dat wil niet zeggen dat je jezelf pijn moet doen. Laat deze vriendschap niet toxisch voor je worden, want dat kan alles wel eens stuk maken.

Ik hoop voor jou en je vriendin op een happy-ending in alle geval.
Veel succes en geluk.

Groetjes
Nora

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 13 jan 2015 12:56

Intussen ben ik zelf al enkele maanden vrijgezel. Heb het steeds over haar, dat ik mezelf wat vergeten ben.

Als ik met haar alleen ben, is het zo makkelijk om bij haar te zijn. Maar het is moeilijk om te onderdrukken wat ik voor haar voel. Op een of andere manier voelt ze het aan en is onze vriendschap hechter geworden.

Enkel eens ik het bespreek met haar zal het duidelijk worden wat haar geaardheid is en waar ze allemaal mee bezig is.

Het beste lijkt me nu om te genieten van wat we nu hebben en haar tijd te geven. Het is het beste voor haar. En ik heb al eerder (in het begin van onze vriendschap) geworsteld met mijn gevoelens voor haar. Ik denk en hoop dat ik het wel even kan uithouden. Tenzij ze weer met een ander gaat kussen, dat zou me verscheuren.

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 02 feb 2015 02:48

Bij haar blijven slapen en er is niks gebeurd. Ze vroeg me om te blijven slapen, maar de dag zelf leek ze enorm terughoudend. Ik wilde ook niks doen waar zij niet klaar voor was en was ook doodop.

Vind het jammer dat er niks gebeurd is, maar zo kunnen we de vriendschap wel behouden. Is een beetje dubbel.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 07 feb 2015 11:20

Hey Roslin

Fijn dat ze je uitgenodigd heeft om te blijven slapen. Dat is toch fijn samenzijn.
Laat haar anders maar initiatief nemen of aangeven als ze iets wil. Als je toch ook zo moe was, is't misschien maar best zoals het nu afgelopen is.

Misschien een volgende keer. Geduld...

Courage
:wink:
Groetjes
Nora

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 12 okt 2015 12:41

Op verzoek een update, aangezien ik het wat uit het oog verloren heb. :spank:

Ze heeft maanden geleden iemand leren kennen en hij maakt haar gelukkig. Vermoed dat het een uiting was van bi- schierigheid. Ben blij voor haar en blij dat ik me erover heb kunnen zetten.

Ben nog altijd single, maar zeker dat er nog iemand is waar ik super mee match. Het is een kwestie van paden kruisen. 8)

Gesloten