Datingsites ervaringen

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Daluicis
Senior user
Senior user

Re: Datingsites ervaringen

Bericht door Daluicis » 02 okt 2013 03:22

Ik denk dat de eerste fout is dat velen maken is dat een gaydating website er is om jouw persoonlijke wensen te vervullen.

Niet dus. Het is er voor iedere gebruiker. Zowel diegene die op zoek zijn naar een vlugge wip zonder poespas als diegene die op zoek is naar een langdurige relatie. En er is niet mis met beiden. Het kan zelfs beiden of met tijd veranderen.

Nu zoals aangehaald doet je profiel er veel aan toe. Als je daar (bijna volledige) naaktfoto's publiek maakt en dan verbaasd bent dat je seksuele commentaren krijgt en dan concludeert dat gaydating webites enkel om seks draait. Tsja, dan kijk je beter eerst naar jezelf en moet je je afvragen waarmee je bezig bent en wat je wilt van de website.

Krijg je soms vervelende commentaren of zijn mensen lastig: wees gewoon rechtuit. Als iemand te vlug wil afspreken naar je gedacht, wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je meer tijd nodig hebt. Trapt hij het af: his loss. Persoonlijk ben ik nog altijd van gedacht dat een kort simpel berichtje beter is dan negeren. Je hebt tenslotte aan de overkant ook te maken met iemand van vlees en bloed die gevoelens heeft.

Nu ja ik merk de laatste tijd op dat het zeer moeilijk is om een gesprek op te starten met iemand op een gaydating websites, of dat er veel minder berichten worden gestuurd. Maar dat zal wellicht mijn persoonlijke situatie zijn.

Maar tegenwoordig stel ik de vraag waar men heen moet om iemand te vinden buiten naar een fuif te gaan of op een gaydatingsite een profiel aan te maken. Blijkbaar liggen de grootste fixaties daar.

Samotex
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Samotex » 02 okt 2013 12:47

Ik moet wel zeggen: ik heb een zeer kuis profiel. Staat niets seksueel getint ingevuld en toch krijg ik om de haverklap vragen rond penislengte, zin in seks nu?, heb je naaktfoto's?.....

Het is voor velen moeilijk om de boodschap te begrijpen.

Wanneer iemand gewoon "hoi, alles goed" zegt en ik zie dat het profiel mijn ding niet is, zeg ik meestal niets. Je kan zo een fulltime job hebben alles te beantwoorden. Ik ben nog altijd van mening dat wanneer iemand antwoordt er toch enige vorm van interesse is.

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 02 okt 2013 15:11

Dan moet het zijn dat je zeer aantrekkelijk of sexappeal uitslaat...

Either way, als je dan die berichten negeert is er toch niks erg gebeurd?

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 02 okt 2013 15:13

Daluicis schreef:Dan moet het zijn dat je zeer aantrekkelijk of sexappeal uitslaat...

soms gebeurt het wel dat er na een genegeerd bericht een volgende volgt: je bent zeker niet geïnteresseerd?

barchello
New user
New user

Bericht door barchello » 02 okt 2013 15:29

Ik heb een profiel op 3 dating sites. GR, Badoo en Parship. Vaak verschillende mensen, maar soms ook dezelfde. één weerkerent fenomeen... heel veel "fake". Mensen die zogezegd relatie of vriendschap zoeken, maar enkel sex willen.

Ik heb heel wat vrienden op die manier leren kennen. Maar een relatie nog niet...
Ik blijf hopen, maar ga toch liever in het echte leven ook op pad om mijn prins tegen te komen.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 02 okt 2013 16:05

Niet dat ik het veroordeel, maar zo'n sexdate, hoe gaat dan meestal in zijn werk? Je spreekt een adres af. Je kent elkaars bottom of top voorkeur. Is dat dan binnenkomen, deur dicht, alles uit en "het" doen?

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 02 okt 2013 19:35

Samotex schreef:
Daluicis schreef:Dan moet het zijn dat je zeer aantrekkelijk of sexappeal uitslaat...

soms gebeurt het wel dat er na een genegeerd bericht een volgende volgt: je bent zeker niet geïnteresseerd?
En? Dan is er nog altijd niets ergs gebeurd hoor ;)
Samotex schreef:Niet dat ik het veroordeel, maar zo'n sexdate, hoe gaat dan meestal in zijn werk? Je spreekt een adres af. Je kent elkaars bottom of top voorkeur. Is dat dan binnenkomen, deur dicht, alles uit en "het" doen?
Dat is mogelijk. Maar volgens mij gaat het er vaker aan toe dat men er een gezellige avond van maakt door eerst bijvoorbeeld gezellig naar een film kijkt, knuffelt en doet en uiteindelijk het leidt tot seks.

Het kan best zijn dat men op voorhand heeft afgesproken wat er kan gebeuren. Het kan best zijn dat men zelfs niet weet of de andere top/bottom is. Het is niet omdat men seks zoekt dat men automatisch anaal wil.

Kortom het is zeer moeilijk om een concreet antwoord te geven want het hangt altijd af van beide personen. Maar ik zou toch denken dat het "hey-hey; boem-boem"-verhaal stereotiep is. Men kan er best een liefdevolle avond ook van maken.

fabio18

Bericht door fabio18 » 26 okt 2013 12:49

ik denk vooral dat als je naar een datingsite gaat je niet al te hoge verwachtingen moet hebben, weinigen spreken werkelijk af, en soms kan het in werkelijkheid helemaal anders (mss positief, maar zeker ook negatief) zij dan je je had voorgesteld.
daarom doe je er altijd goed aan om eerst iem GOED te leren kennen, ev na een tijdje wat foto's vragen, om toch zeker te zijn dat de persoon niet fake is en natuurlijk duidelijk maken wat het juist is dat je verwacht, zodat je niet beide voor een verassing komt te staan.

Alexander Supertramp
New user
New user

Bericht door Alexander Supertramp » 26 okt 2013 23:52

Hey Iedereen,

Omdat dating op deze site niet toegelaten is en ik enkele verwijzingen naar Gayromeo zag, heb ik daar een account aangemaakt. De waarschuwingen op het forum had ik gelezen, maar de positieve reacties hebben me uiteindelijk overhaald.
Als ik hier op het forum het topic "minimumvoorwaarden" lees, lijkt het merendeel toch te gaan voor een duurzame monogame relatie. (wat ik zelf ook belangrijk vind)
Teleurstellend is dat ik op de GR site amper serieuze profielen tegenkom. Betekent dit dan dat de forumleden daar geen account hebben?

Het aantal mensen dat enkel uit is op een flirt is daar op GR inderdaad wel talrijk vertegenwoordigd en daar probeer ik me doorheen te worstelen. Ik ben ervan overtuigd dat ik daar nochtans een deftig profiel heb aangemaakt.
Mijn profiel maakte ik twee maanden terug aan, maar tot nu toe heb ik nog maar één keer afgesproken met iemand.
Het lijkt me interessant om mekaar eerst via mail wat te leren kennen en dan pas eens "in het echt" af te spreken. Dan weet je tenminste of je op dezelfde golflengte zit, de andere echt is en sta je niet voor verrassingen.
(maar ik ben er wel van overtuigd dat je pas iemand leert kennen door er eens mee af te spreken, dus probeer ik ook niet te lang heen en weer te mailen, tenslotte zoek ik geen mailcontact)(Je hebt niets te verliezen door eens samen iets te gaan drinken)

Ik vond het wel leuk om eens te kunnen afspreken met met iemand die ook voor de jongens is :-)
Zelf ken ik amper mensen die ook homo zijn en alleen nog maar eens van gedachten wisselen was een leuke ervaring. Ik heb namelijk nog maar recent voor mezelf beslist om op zoek te gaan naar een jongen en mijn omgeving weet nog van niets. Het was dus best spannend!

Heeft iemand dezelfde ervaring met GR en heb je een ander alternatief? (waar ik serieuzere mensen kan ontmoeten)

Ik ben eens één keer in een holebicafé langs geweest (tijdens de Gentse feesten), maar dat was ook niet echt mijn ding. (misschien door het beperkte aanwezige publiek door de feesten zelf?)(vond het ideaal om toen eens gauw binnen een kijkje te gaan nemen)

Groeten
Happiness only real when shared

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 23 nov 2013 14:00

Mijn ervaring op GR en andere gay-datingsites is dat er enorm veel mensen opzitten in een open relatie. Ik persoonlijk vind dat triestig. Ieder zijn ding, maar het geeft geen vertrouwen in de mensen op zich. Zelfs al schrijf je: ik zoek vriendschap ( is een goede basis), dan nog gaan de meesten dat niet zien en gaan ze ervan uit dat je enkel seks wil.

En mensen die meteen hun GSM-nummer geven, ik vind dat zo'n afknapper.

Sal
New user
New user

Bericht door Sal » 24 nov 2013 21:06

Wel ik dacht waarom niet.
Heb het dan maar ook eens gegoogled enzo en kwam al vlug terecht op een paar sites.
Helaas zijn de meeste echte sites die focussen op meer dan juist sex betalend.
Dusja daar was ik al niet veel mee aangezien ik zo een diensten liever betaal in de bar :D Daar krijg ik teminste nog een pintje ofzo voor ^^

Dus heb ik ook maar een GR profiel aangemaakt. En tot nog toe, wel veel bekijks, weinig response.
En als die er dan al is dan is het van het type dat ik niet echt wil uitlokken.

Dus tot nog toe vind ik er niet echt veel aan buiten af en toe een foto die ik zie passeren XD
"When you possess light within, you see it externally." ~ Anais Nin

Afbeelding

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 25 nov 2013 02:38

Ik vind dat er op GR nog vrij veel mogelijk is zonder te betalen. En mensen die echt ( veel) gaan betalen voor een datingsite, het heeft toch ook iets zieligs.

Sal
New user
New user

Bericht door Sal » 25 nov 2013 18:19

yup GR is idd nog redelijk vrij.
Op sommige sites kan je enkel een profiel aanmaken en een beetje zoeken.
And that's it!
Voor pm's, foto's en dergelijke zaken moet je dus al bijbetalen. Wat ik echt geldklopperij vind.

Nuja het was toch maar om mijn nieuwsgierigheid te voeden dat ik eens wat geprobeerd heb :D

En het blijft zo wat allemaal de kat uit de boom kijken ook. Wat ik zo irri vind :D
Dan denk je van jah als ik iets nalaat dan kom ik te opdringerig voor en dan zie je ze ook jou bezoeken en denk je van jah die zien mij toch niet zitten. Ah zo een hels spelletje XD
"When you possess light within, you see it externally." ~ Anais Nin

Afbeelding

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 28 nov 2013 23:26

Je voelt wel snel op zo'n site of het kan klikken. Heel vaak wordt een gesprek staande gehouden en wordt er amper iets gezegd buiten: leuke dag gehad? Wat doe je nu? Wat ga je nog doen?
Omdat je niet echt een band hebt met die mensen ga je ze niet allemaal persoonlijk een bericht sturen genre: het klikt niet echt dus we zouden beter stoppen. Ik laat dat gewoon uitdoven.
Toch beginnen sommigen dan een monoloog met zichzelf. Vaak voorkomende berichten.

- ????
- Ben je er nog?
- Waarom antwoord je niet meer?
- Heb ik iets verkeerds gezegd?
- En toen werd het stil
- Jammer dat je weer zo'n faker bent.

Sommigen kunnen het ook verpesten. Ik heb een deftig profiel, zoek geen seks en na enkele aangename berichtjes stuurt er mij iemand een naaktfoto met zijn vinger in zijn kont. Die begreep niet waarom ik hem negeerde en kreeg de dag nadien nog een reply dat ik een rotmens ben en dat hij me nog veel ongeluk wenst.

sneakyboy1210
New user
New user

Bericht door sneakyboy1210 » 01 dec 2013 18:56

Ik heb nu momenteel ook al effe ervaring met die site. Zelf vind het moeilijk om personen van mijn eigen leeftijd te vinden, vaak zijn dat ook profielen zonder foto. Toen zei een lesbische vriendin van me (daarnaast heb ik geen andere homo of lesbische vrienden) dat ik deze site moest proberen. Wat hier wel een beetje tegenvalt, is dat het heel langzaam gaat, vind ik persoonlijk, misschien moet ik meer geduld hebben. ^^

Heb sinds gisteren besloten om niet meer op die site komen voor tijdens de blok, want ik vind ook wel een grote tijdsinvestering. Zou vele liever in het echt iemand ontmoeten maar vind dat enorm moeilijk aangezien ik maar één lesbische vriendin heb en vaak zijn die red and blue gay evenementen men only. Maar als je het homo milieu je nog niet zo bekend is, is het makkelijker om contacten te maken.

Ben ook een keertje op die site uitgescholden als rotjong omdat ik iemand negeerde ;)

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 01 dec 2013 22:59

Misschien de reden dat het hier wat tegenvalt is dat het hier geen datingsite is. Het is een forum voor holebi's waar ze kunnen praten en doen over alles en nog wat in de juiste subfora. Mensen ook andere mensen leren kennen en vriendschappen vormen, heel soms liefde vinden (hoewel deze ver van de doel is van ons forum), ....
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

xDoyouremember
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door xDoyouremember » 26 dec 2013 22:01

Heb me onlangs aangemeld op datingsite girls dating.
Ik dacht altijd dat ik dat nooit zou doen, maar uiteindelijk toch maar eens geprobeerd.
Had er niet veel van verwacht, wou gewoon weten wat het was.
Daar heb ik een meisje leren kennen, waar het enorm goed mee klikte.
We hielden urenlange gesprekken over vanalles en nog wat.
Na een aantal weken toch maar eens afgesproken en mijn ervaring is dat iemand in het echt toch wel anders is dan via de pc.
Ik had er blijkbaar teveel van verwacht.
Verder heb ik niet echt een goed contact gehad met iemand van de site.
Er waren niet zoveel mensen waar ik interesse in had.

Eveline!983
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Eveline!983 » 01 mar 2014 09:35

Ikzelf heb goede ervaringen met Girls Dating (http://www.datingsucces.be/girls-dating/ maar ik hoor dat GayParship ook leuk is.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 31 aug 2014 01:03

Ik heb toch wel de indruk dat het op datingsites krioelt van labiele mensen die aan het echte leven willen ontsnappen. Als ik kijk naar de mensen die ik IRL ken, zit daar zelden iemand bij die dit nog maar zou overwegen.
Je kan toch geen stabiele persoonlijkheid zijn als je foto's publiceert waarin je je broek aftrekt.

Mockingjay
New user
New user

Bericht door Mockingjay » 02 sep 2014 17:45

Gisteren uit verveling en na veel spam eens op Twoo gekeken, voorkeur aangepast en wat liggen klikken. Nooit gedacht dat je voor zoveel dingen moest bijbetalen. Ik dacht dat alles vis advertenties enzo liep zodat je het merendeel toch nog kunt doen zonder extra te betalen.

Moet wel zeggen het een oppervlakkig boeltje is aangezien je van een foto moet uitgaan of je iemand wikt of niet... Zonis dat in het echt ook natuurlijk maar als mens vind ik het natuurlijk niet leuk om mijn oppervlakkigheid in mijn gezicht geduwd te krijgen. Verder verwacht ik er niet veel van en doen ik het maar "omdat ik het wel grappig vind."
Lalala!

Plaats reactie