Het vrijgezel(lige)-topic

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Het vrijgezel(lige)-topic

Bericht door Mephistoteles » 28 sep 2013 16:20

Ik wil geen lief meer, of seks, of flirten... :(
Feare no more the heate o' th' Sun,
Nor the furious Winters rages,
Thou thy worldly task hast don,
Home art gon, and tane thy wages.
Golden Lads, and Girles all must,
As Chimney-Sweepers come to dust.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kleerkastkast » 29 sep 2013 12:17

Binnen twee uur vertel ik haar waar ik al ongeveer 20 maanden over nadenk. Nog nóóit heb ik zoveel stress gekend...

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 29 sep 2013 12:58

Kleerkastkast schreef:Binnen twee uur vertel ik haar waar ik al ongeveer 20 maanden over nadenk. Nog nóóit heb ik zoveel stress gekend...
Succes!!
OT: Vandaag (of gisterenavond) een jaar single 8) vrijgezellenparty :balloons:
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 29 sep 2013 23:45

Disco Trut schreef: Egocentrisch is het als je het negatief interpreteert. Wat ik bedoelde is niet meer dan: "IK vind het zelf onvolwassen om (enkel) mezelf in het centrum van mijn leven te plaatsen en te willen dat de rest van de wereld hieraan meewerkt/moet meewerken", maar iemand die meer individualistisch is aangelegd zal dat een evidentie vinden. Daar schuilt bij mij geen waardeoordeel is. Al was het wel een kleine por richting Liro, maar hij weet (denk ik) wel dat ik dat niet negatief bedoel :)
Ja, dat weet ik wel :P even for the record: ik vind niet dat de rest van de wereld moet meewerken aan mijn egocentrisme (en ik beschouw mezelf ook niet als dusdanig), maar ik verwacht van de rest van de wereld dat ze mij daarin vrij laat, net zoals ik de wereld vrij laat.

En Cashman:
Mr Cash schreef: Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.
Meen je dat nu? Een wereld vol 'gewone' mensen is toch gewoonweg verschrikkelijk? Bweikes, hoe saai is dat wel niet.
Je hebt inderdaad het 'recht' om te veroordelen, maar ik vind dat eigenlijk lelijk wanneer mensen iets veroordelen omdat het 'anders' is. Het heeft iets xenofoobs en bekrompen omdat je niet veroordeelt o.b.v. rationele redenen. Ik geloof tot op zekere hoogte wel dat de Westerse cultuur de beste manier is, maar dat wilt niet zeggen dat je blindelings al haar regels en gewoontes moet accepteren en niet in vraag stellen. We leven niet in een Utopia. In mijn ogen is de Westerse cultuur er ook een van vrijheid, niet van regeltjes.
Verder zie ik niet in waarom de Kantiaanse regel zou moeten leiden tot monogame relaties. Noch heb ik gezegd dat ik geen relatie aanga omdat ik dan het recht verlies om met een ander seks te hebben. Het ging over het verlies van vrijheden bij het aangaan van een relatie, ik gaf de meest prevalente als voorbeeld. Dat is wel degelijk een vrijheid die je verliest, hoe je het ook draait of keert. En het is ook niet de enige.

En om dan toch een beetje (meer) OT te gaan: ik hou van drama. En monogame, vaste relaties zijn doorgaans dramaloos. Dat is veilig, maar ik stoot dan telkens op het gevoel dat ik stukje bij beetje vervaag en wegkwijn. Dat is een vrij stevige muur waar ik tegen blijf lopen..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 30 sep 2013 08:27

In december zal ik één van de grootste nadelen van het vrijgezelle leven mogen meemaken: alleen naar een trouwfeest gaan. Van mijn eigen broer. Ik zie het al gebeuren, het gaat zo ongemakkelijk zijn, iedereen gaat me meewarig aanstaren en proberen om "het onderwerp" te vermijden. Zoals iedereen nu al doet, maar dan in het kwadraat. Soms heb ik zin om te roepen dat de dood en verdriet niet besmettelijk zijn :roll:
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 30 sep 2013 10:10

Disco Trut schreef:
Ik verklaar: Rekening houden met iemand anders kost mij geen of weinig moeite, als ik die ander graag zie. Dan heb ik heb uiteraard niet enkel over een lief, maar over gezinsleden, ruimere familie en vrienden. Iedereen houdt in een bepaalde mate sowieso al rekening met een ander, ik vind dat persoonlijk een onderdeel van volwassen worden; niet de hele wereld om jezelf laten roteren, maar een meer individualistisch persoon zal dat anders zien.
³

En het grappige is dat ik altijd bij mensen uitkom die absoluut nooit rekening houden met mij en alleen maar met zichzelf bezig zijn.
Dus er is wel een reden dat zoiets nooit blijft duren. :P
Fluctuat nec mergitur

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 30 sep 2013 22:28

Disco Trut schreef: Ik verklaar: Rekening houden met iemand anders kost mij geen of weinig moeite, als ik die ander graag zie. Dan heb ik heb uiteraard niet enkel over een lief, maar over gezinsleden, ruimere familie en vrienden. Iedereen houdt in een bepaalde mate sowieso al rekening met een ander, ik vind dat persoonlijk een onderdeel van volwassen worden; niet de hele wereld om jezelf laten roteren, maar een meer individualistisch persoon zal dat anders zien.
Zo is het maar net.

Een relatie (in de ruime zin) gaat niet over een maximum aantal dagen per maand dat je elkaar niet ziet, maar eerder over een minimum aantal dagen dat je elkaar wel wilt zien. Natuurlijk wordt dit in beide gevallen niet zo uitgedrukt, maar ook van familieleden of vrienden haat ik het als ze afkomen met "We zullen elkaar wel nog eens tegenkomen" Vrienden mogen mij altijd vragen of ergens mee naar toe wil gaan, of ik eens wat tijd voor hen wil maken...
Als je echt niet in staat bent om tijd te maken voor iemand zonder je gevangen te voelen, moet je maar lonesome cowboy worden. Niemand zal je dan missen.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 02 okt 2013 21:30

Chocopot schreef:
Kleerkastkast schreef:Binnen twee uur vertel ik haar waar ik al ongeveer 20 maanden over nadenk. Nog nóóit heb ik zoveel stress gekend...
Succes!!
OT: Vandaag (of gisterenavond) een jaar single 8) vrijgezellenparty :balloons:
Dankje, uiteindelijk heeft ze fantastisch gereageerd, respecteert ze het en er verandert niets voor haar :D Wauw!

OT: We laten dit rustig bezinken, ik heb tijd ^^

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 03 okt 2013 23:58

Al enkele maanden terug vrijgezel, soms leuk soms niet.. ;)

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 06 okt 2013 17:05

Manspersoon schreef:
Disco Trut schreef: Ik verklaar: Rekening houden met iemand anders kost mij geen of weinig moeite, als ik die ander graag zie. Dan heb ik heb uiteraard niet enkel over een lief, maar over gezinsleden, ruimere familie en vrienden. Iedereen houdt in een bepaalde mate sowieso al rekening met een ander, ik vind dat persoonlijk een onderdeel van volwassen worden; niet de hele wereld om jezelf laten roteren, maar een meer individualistisch persoon zal dat anders zien.
Zo is het maar net.

Een relatie (in de ruime zin) gaat niet over een maximum aantal dagen per maand dat je elkaar niet ziet, maar eerder over een minimum aantal dagen dat je elkaar wel wilt zien. Natuurlijk wordt dit in beide gevallen niet zo uitgedrukt, maar ook van familieleden of vrienden haat ik het als ze afkomen met "We zullen elkaar wel nog eens tegenkomen" Vrienden mogen mij altijd vragen of ergens mee naar toe wil gaan, of ik eens wat tijd voor hen wil maken...
Als je echt niet in staat bent om tijd te maken voor iemand zonder je gevangen te voelen, moet je maar lonesome cowboy worden. Niemand zal je dan missen.

als toevoeging op de hele discussie: ik vind het juist ook mooi als je iets kan opgeven voor een ander persoon die je graag ziet of als je iets gaat doen wat je normaal niet doet maar voor je vriend(in) wel wil doen. Da's enerzijds een verruiming van jezelf (in een relatie leer je ook jezelf beter kennen) en da's een teken van liefde tussen jullie beiden. Als ik bv graag naar de voetbal gaat en mijn lief niet, zou ik toch beetje verwachten dat hij mijn interesse probeert te begrijpen en eens een keer meegaat, al moet dat niet elke keer. Moest hij vragen dat op te geven zou ik dat weigeren: hij moet me maar graag zien zoals ik ben, met de hobbies die daar bijhoren.

En buiten relaties: ik heb het er eerlijk gezegd wel moeilijk mee als kennissen/vrienden veel tijd van me vragen. Daarom hou ik vaak ook afstand van mensen, omdat ik bang ben dat ze te veel van me gaan eisen/vragen. Beetje bindingsangst maar dat heb ik enkel in vriendschapsrelaties en niet in liefdesrelaties :p mss vreemd maar in een relatie heb ik zeker geen problemen mijn tijd en energie te spenderen aan iets wat me in eerste instantie minder interesseert.
What does the Fox say?

Pura-Vida
Regular user
Regular user

Bericht door Pura-Vida » 06 okt 2013 21:11

Ik begin een haat/liefde-verhouding te krijgen met het vrijgezellenleven.
Als ik sommige koppels zie sukkelen en moeilijk doen over de onnozelste dingen, dan ben ik blij dat ik single ben...

Ongestoord flirten, dagdromen en lekker je eigen ding doen...jep, het is leuk!

MAAAAAR... de nood aan fysiek contact en affectie groeit.... zo erg dat je iedereen even zou willen knuffelen... Zo erg dat zelfs mannen je kriebels in je buik geven bij een omhelzing.... zo erg dat je je soms doodeenzaam voelt...
Ik ben bang dat die effectieve nood zo sterk wordt dat het mijn werkelijke gevoelens maskeert.
Hopelijk niet...

:hugs:

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 06 okt 2013 22:33

Fox is not my name schreef: als toevoeging op de hele discussie: ik vind het juist ook mooi als je iets kan opgeven voor een ander persoon die je graag ziet of als je iets gaat doen wat je normaal niet doet maar voor je vriend(in) wel wil doen. Da's enerzijds een verruiming van jezelf (in een relatie leer je ook jezelf beter kennen) en da's een teken van liefde tussen jullie beiden.
Is dat niet zo'n beetje het hele punt? Je geeft vrijheden op, omdat je dat 'wilt'.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 07 okt 2013 09:00

Vrijgezel = vrij van gezel.
Niet vrijgezel = niet vrij van gezel.

PUNT.
The best dreams happen when you're awake.

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 07 okt 2013 10:06

Liro schreef:
Fox is not my name schreef: als toevoeging op de hele discussie: ik vind het juist ook mooi als je iets kan opgeven voor een ander persoon die je graag ziet of als je iets gaat doen wat je normaal niet doet maar voor je vriend(in) wel wil doen. Da's enerzijds een verruiming van jezelf (in een relatie leer je ook jezelf beter kennen) en da's een teken van liefde tussen jullie beiden.
Is dat niet zo'n beetje het hele punt? Je geeft vrijheden op, omdat je dat 'wilt'.
jep ben ik het mee eens! je doet het omdat het zo goed aanvoelt.

Gaat het zelfs niet verder dan vrijheden opgeven, namelijk behoeften die veranderen? Zoals eerder gezegd: in een relatie hebben velen geen behoefte om "rond te poepen" of te flirten, da's mss ook het mooie: dat een relatie je op die manier completer en minder behoeftig maakt.

sorry voor mijn taalgebruik, ik vond het grappig klinken :p

LadyS schreef:
> Vrijgezel = vrij van gezel.
> Niet vrijgezel = niet vrij van gezel.
>
> PUNT.

true that :p al is dat ook nog voor discussie vatbaar natuurlijk, hoe interpreteer je vrij zijn.. :p
What does the Fox say?

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 07 okt 2013 23:41

Fox is not my name schreef:
Liro schreef:
jep ben ik het mee eens! je doet het omdat het zo goed aanvoelt.

Gaat het zelfs niet verder dan vrijheden opgeven, namelijk behoeften die veranderen? Zoals eerder gezegd: in een relatie hebben velen geen behoefte om "rond te poepen" of te flirten, da's mss ook het mooie: dat een relatie je op die manier completer en minder behoeftig maakt.

sorry voor mijn taalgebruik, ik vond het grappig klinken :p

LadyS schreef:
> Vrijgezel = vrij van gezel.
> Niet vrijgezel = niet vrij van gezel.
>
> PUNT.

true that :p al is dat ook nog voor discussie vatbaar natuurlijk, hoe interpreteer je vrij zijn.. :p
Nee, nee, niet 'vrij zijn', wél 'vrij van gezel zijn'

Goh, kijk, seks is een basisbehoefte. Al ervaar ik dat zelf niet zo helemaal, voor mij is affectie wel een behoefte. Mensen hebben echt nood aan liefde, aan steun, aan een "gelijke".
Plus, er speelt tevens nog het instinct mee, een speler die men niet onderschatten mag! Ons instinct maakt net dat we een partner willen, gewoonweg om ons te kunnen voortplanten.

En bij het begin van een relatie denk ik helemaal niet aan iets op te geven of iets te laten, integendeel! Je leert gewoon 'samenleven', als gezellen.
Omgekeerd vind ik ook niet dat ik nu méér kan doen of laten wat ik wil omdat ik zogezegd met niemand rekening hoef te houden.
Je blijft toch wie je bent?

En da's voor iedereen anders, denk ik. Die gaan we niet belabelen !

Doll
New user
New user

Bericht door Doll » 10 okt 2013 19:57

Ik ben sinds een goede maand terug vrijgezel en ik moet zeggen overdag gaat het goed ik ben op mijn werk maar 's avonds valt het stil en tja ... :emo:

het probleem is, ik ben niet van de sociaalste en alleen naar een cafe gaan of laat staan op iemand afstappen is zeer moeilijk voor mij.

ik hoop dat er hier iemand is die ongeveer hetzelfde heeft zodat ik mij niet alleen voel met mijn 'probleem' :oops:
Spoiler! :
Nosy little fucker aren't you

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 10 okt 2013 20:02

Doll schreef:Ik ben sinds een goede maand terug vrijgezel en ik moet zeggen overdag gaat het goed ik ben op mijn werk maar 's avonds valt het stil en tja ... :emo:

het probleem is, ik ben niet van de sociaalste en alleen naar een cafe gaan of laat staan op iemand afstappen is zeer moeilijk voor mij.

ik hoop dat er hier iemand is die ongeveer hetzelfde heeft zodat ik mij niet alleen voel met mijn 'probleem' :oops:
Kom naar een forummeeting!
Ik ga daar ook alleen naar toe, de meesten eigenlijk, want da's de bedoeling van de meeting, hé, dat je nieuwe mensen leert kennen :greenthing:

Doll
New user
New user

Bericht door Doll » 10 okt 2013 21:20

LadyS schreef:
Doll schreef:Ik ben sinds een goede maand terug vrijgezel en ik moet zeggen overdag gaat het goed ik ben op mijn werk maar 's avonds valt het stil en tja ... :emo:

Kom naar een forummeeting!
Ik ga daar ook alleen naar toe, de meesten eigenlijk, want da's de bedoeling van de meeting, hé, dat je nieuwe mensen leert kennen :greenthing:

het probleem is, ik ben zo verlegen :cry:
Spoiler! :
Nosy little fucker aren't you

jiru
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door jiru » 12 okt 2013 12:27

Die beruchte avonden... :roll:
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 13 okt 2013 11:37

jiru schreef: Die beruchte avonden... :roll:
Avondactiviteiten plannen, nieuwe hobbies enzo. Dat werkt goed :)

Gesloten