Het vrijgezel(lige)-topic

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Daluicis
Senior user
Senior user

Het vrijgezel(lige)-topic

Bericht door Daluicis » 13 nov 2011 22:52

"Het is zo koud 's nachts in mijn tweepersoonsbed..."
"Niemand houdt van mij!"
"All by myself! I don't wanna be all by myself... anymore" Afbeelding
"Die is way out of my league!"
"AAAAAAAAAAAAAAAAAA!"

Herkent u uzelf in de bovenstaande (enigszins) overdreven opmerkingen? Dan bent u hier op de juiste plaats.
Een topic voor vrijgezellen, maar niet enkel door vrijgezellen.

Q: "Wat is de bedoeling van dit topic? Een ontmoetingsplaats waar ik mezelf kan promoten en een mogelijke date vinden?"
A: "Maar nee! Totaal niet jong! Dat is tegen de forumregels. Afbeelding

Q: "Maar wat is de bedoeling dan wel? Uw gal uitspuwen?"
A: "Nee, natuurlijk niet. Dat kun je op andere plaatsen."
Wat de bedoeling van dit topic echter wel is, is ervaringen/meningen/adviezen/anekdotes/... met elkaar uit te wisselen omtrent het single zijn. Dit kan over elk aspect rond het vrijgezellenleven zijn, zoals dating, gelukkig zijn, omgaan met frustratie, enz. Eender wat in je bovenkomt.

Om alvast een startschot te geven, geef ik al enkele stellingen mee waar over gediscussieerd kan worden.

1) Hoe actief moet iemand op zoek naar liefde? Moet volgens jou iemand die liefde zoekt een heuse zoektocht starten of ben je eerder één van diegenen dat gelooft dat je best zo veel mogelijk je normaal leven leidt en dat liefde dan opeens onverwacht uit één of andere hoek komt?

2) Is blind daten volgens jou een goede methode om iemand geschikt te vinden of loopt een blind date volgens jou eerder zoals dit af? Komt liefde misshien toch eerder uit de hoek van mensen dat je al redelijk goed kent? Indien je wel kan vinden in het idee van blind date, wat zou jij aanraden te doen bij een 'awkward silence/moment"?

3) Je hebt liefdesverdriet. Die ene kerel/meid ziet jouw niet staan, toch moet je verder. Je begint met iemand anders (een derde persoon) te zien, maar toch denk je nog steeds aan hem/haar. Is dat fair ten opzichte van die derde persoon te gebruiken als een rebound girl/guy? Of vertel je je situatie in het begin en zie je dan wat er gebeurt?

4) Opnieuw liefdesverdriet. Hoe ga je hier mee om? Kan een potje janken in je eentje enorm deugd doen? Of ga je beter uit, ook al heb je er geen zin in?

5) Heb je ervaring met holebi dating sites? Zo wel, wat waren je ervaringen hiermee? Indien niet, heb je hierover al nagedacht en waarom heb je dan besloten geen account aan te maken?

6) Als vrijgezel heb je vroeg of later wel eens te maken met frustratie/moeilijke momenten. Hoe ga je hier mee om?

7) Stel je ziet iemand dat je mogelijk interesseert. Hoe pak je dit aan? Loop je direct op je doel af en confronteer je hem/haar? Probeer je via via of andere methoden (facebook) meer informatie te winnen zodat je bv. zeker weet dat hij/zij holebi is?

Zo, dat zijn alvast een paar stellingen. Natuurlijk kan je zelf stellingen aanhalen of anekdotes vertellen. (graag zelfs) Daarnaast moet je natuurlijk niet op elke stelling reageren, enkel op diegene je wilt natuurlijk. Er zijn geen verplichtingen! :) En natuurlijk kunnen diegenen in een relatie hier ook reageren.

JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Het vrijgezel(lige)-topic

Bericht door JustMe_ » 14 nov 2011 21:24

Whoeohoe, ik ben eerst! :D

Als ik het woord 'vrijgezel' zie staan denk ik meteen: 'Ja, hier zo!' En daar ben ik niet zo blij mee.. :( Het probleem bij mij is dat ik steeds verliefd word op hetero's, en hier met als gevolg ook enorm gefrustreerd door geraak! Momenteel ben ik ook al zo'n 10 maanden smoorverliefd op een vriendin waarmee ik nooit een relatie mee ge kunnen hebben.. ik weet dan ook niet of ik haar er iets over zou vertellen!

Om even op een stelling te antwoorden:

1) Hoe actief moet iemand op zoek naar liefde? Moet volgens jou iemand die liefde zoekt een heuse zoektocht starten of ben je eerder één van diegenen dat gelooft dat je best zo veel mogelijk je normaal leven leidt en dat liefde dan opeens onverwacht uit één of andere hoek komt?
Sowieso ben ik er van overtuigd dat liefde je gewoon overkomt en je niets kan sturen. Toch is het wel belangrijk dat je moeite doet en niet verwacht dat alles vanzelf zal gaan, denk ik. Want verliefd worden, daar heb je niet in te kiezen, maar wel in wat je er daarna met doet. En als je dan alles maar gewoon zijn gangetje laat gaan is de kans wel groot dat er niets van komt en je een kans hebt gemist.

7) Stel je ziet iemand dat je mogelijk interesseert. Hoe pak je dit aan? Loop je direct op je doel af en confronteer je hem/haar? Probeer je via via of andere methoden (facebook) meer informatie te winnen zodat je bv. zeker weet dat hij/zij holebi is?
Ik probeer altijd vrienden te worden eerst. Meestal gaat de interesse dan gewoon over in vriendschap, maar soms komt er ook een echte verliefdheid op. En daar stopt dan mijn plannetje, want daar zit ik ook totaal vast! Wat als je dan echt verliefd bent? Ik zou niet weten wat je er mee moet.. en al zeker niet als ze/hij hetero blijkt te zijn! Als iemand een advies heeft, twijfel niet om te reageren! :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 15 nov 2011 11:47

Ik heb al een tijdje een relatie, maar aangezien dit ook een onderwerp is voor niet-vrijgezellige mensen, wil ik hier toch ook wel iets in plaatsen :)

Eigenlijk heeft vrijgezel zijn voor-en nadelen, zoals er aan elke relatiestatus wel voor-en nadelen zijn.

Het voordeel vond ik dat je met niemand rekening moest houden, je kon doen waar je zin in had, flirten wanneer je er zin in had, je hoefde geen verantwoording af te leggen. Niet dat ik dat nu moet doen (of toch zeker niet in die mate waarin het zoals hierboven overkomt), maar ik hou toch wel rekening met de wensen en verwachtingen van mijn partner. ( wat ik trouwens normaal vind) En ik heb daar nu geen last van om rekening te houden met mijn lief, maar als 16-jarige was dat wel moeilijk om je te binden aan iemand en daar dan rekening mee te moeten houden, niet meer de losbol te kunnen uithangen.
Het nadeel aan vrijgezel is dat je wel de affectie en liefde mist die je in een relatie wel hebt. En bij mij was het soms ook zo dat ik me dan teveel liet gaan en vaak anderen daarmee kwetste.

Als vrijgezel moet je ook niet op zoek gaan naar een lief, maar dat komt uit een onverwachtse hoek op je af, denk ik.

Sinds 1 jaar en 2 maanden heb ik het vrijgezellenwereldje verlaten en ik moet zeggen: 'k heb er geen spijt van en ik mis het ook niet :) Als je een mooi evenwicht vindt in je relatie, kan je evenveel vrijheid hebben.
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

Lawstudent
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Lawstudent » 15 nov 2011 15:20

1. Ik heb de indruk dat de gelukkigste vrijgezellen altijd het eerst een lief vinden. Al mijn vrienden die superblij zijn om vrijgezel te zijn geraken in een relatie met iemand kort daarna en dan overal de goede woord spreiden dat in een koppel zijn nog beter is dan vrijgezel zijn. Ik ben daar dan aan het luisteren als enige vrijgezel want iedereen heeft iemand bij mijn dichte vrienden. Being single sucks.

2. Ik heb wel een beetje liefdesverdriet van mijn eerste boycrush (3 jaar geleden). Ik ben er voor 99.9% over maar ik heb het hem nooit gezegd waardoor ik in mijn ogen het niet helemaal kan sluiten. Ik kan het hem niet vertellen omdat hij ten eerste in een relatie is en ten tweede is hij een gigantische roddeltante die zijn mond niet kan houden en hij is bevriend met vele vrienden van me. Ik wil niet dat iedereen het te weten komt. Maar om het nog moeilijker te maken heb ik vernomen via de reactie van mijn beste vriend wanneer ik hem vertelde over mijn crush dat mijn crush ook iets voor me had destijds. Vanaf nu probeer ik actie te nemen als ik iemand graag zie want het is beter proberen dan met spijten te zitten.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 15 nov 2011 21:58

Ik zal ook maar mijn verhaal eens doen! :p

Ik ben (helaas) geen 'Happy' Single (bestaat dat wel?!)
De reden daarvoor is dat ik, helaas, me helemaal niet aantrekkelijk vind (laten we niet detail gaan vertellen wat er allemaal aan mij scheelt. 8) )
En daarom ben ik ook zeer terughoudend tegenover jongens en neem ik geen enkel intiatief of iets dergelijk.
Veel vriendinnen van mij krijgen constant complementjes (en aandacht) van jongens en ik niet en dat vond ik ook niet zo leuk (Maar dat zou enkel zijn omdat ik geen borstjes heb volgens heb :greenthing: )
Dus had ik uiteindelijk de hoop opgegeven en besloten eeuwig single te blijven.
Dan op een dag leerde ik één van de leukste jongens kennen via een chat en het klikte zeer goed.
We spraken eindelijk eens af na een jaar. Het klikte goed maar uiteindelijk is er niets van in huis gekomen want ik was maar een '7 op 10' en hij wou een '8'.
Nu heb ik het weer zitten en heb ik een gigacrush op een jongen in mijn richting taal- en letterkunde. Helaas ben ik bang voor afwijzing en staar ik enkel naar hem van op een afstandje.

Nu ik dit zo lees vind ik mezelf nogal zielig :p

voor de mensen die dit niet allemaal willen lezen een korte samenvatting
Ik ben en blijf 'Forever Alone' :rock:
I am too fond of reading books to care to write them.

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 15 nov 2011 23:07

al 24 jaar ervaringsdeskundige, dus ik zal mijn frustraties hier nog maar eens ventileren :)

1) Als je niet zoekt gebeurt er ook niets. De zoektocht naar een geschikte partner is geen dagtaak voor me (hoewel, het laatste jaar...), maar ik probeer mezelf wel te dwingen om toch enkele stappen te ondernemen. Ik geloof niet meer dat de liefde mij onverwachts gaat overvallen. Eigenlijk word ik ook niet meer (zo makkelijk) verliefd. Op dat vlak zijn mijn gevoelens het afgelopen jaar wel erg rationeel geworden. Gezien mijn leeftijd heb ik weinig zin om nog veel te experimenteren en uit te testen. Bovendien weet ik niet hoe het is om een relatie te hebben, laat staan hoe ik me in een relatie zou gedragen of voelen en dat maakt de drempel om effectief initiatief te ondernemen erg groot. Ik heb veel angst dat het alleen maar tot grotere teleurstellingen en desillusies zou leiden.

2) In mijn geval werkt een blind date niet. De verwachtingen zijn dan meteen te hoog gespannen en dan knap ik af (weer die angst om te mislukken en gekwetst te worden). Ik heb echt alle tijd van de wereld nodig om iemand goed te leren kennen en te doorgronden, en wil 100% zeker zijn van mijn gevoelens. Als ik al gevoelens krijg voor jongens die verder gaan dan pure fysieke aantrekkingskracht, is het bij mensen die ik al een tijdje ken (maar die zijn helaas allemaal hetero). Zo ben ik al enkele potentieel leuke mensen met wie het wel goed klikte kwijtgespeeld, gewoon omdat ik niet meteen kort op de bal speelde. Soms heb ik echt het gevoel dat niemand mij de kans geeft om mensen wat beter te leren kennen. :(

5) Datingsites waren mijn eerste, en nu ook mijn laatste plan om mezelf van mijn vrijgezellenstatus te verlossen. :) Het probleem met die sites was dat ik te veel vluchtige contacten legde met mensen. Bij bijna allemaal waren verwachtigen meteen superhoog gespannen. Sommige jongens waar het mee klikte wilde ik echt leren kennen, als vriend of zelfs als meer. Maar meestal trad het bovenstaande fenomeen op. Als ik niet meteen bij het eerste afspraakje of zelfs bij het eerste chatgesprek duidelijk maakte wat ik wilde en voelde kwetste ik hen of gingen ze verder op zoek. Eigenlijk is mijn liefdesstatus tot nu toe een doorstreepte naam op een lijstje. In een woede-uitbarsting heb ik al mijn profielen eens gedeleted, maar recent heb ik ze toch een tweede kans gegeven. Ze zorgen voor een vals gevoel van geruststelling, itt de machteloosheid die ik ervaar om jongens te ontmoeten zonder.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 16 nov 2011 12:55

Er is ooit ook al een vrijgezellentopic geweest. We mogen niet daten, maar we kunnen wel forummeetings organiseren voor vrijgezellen (en eig iedereen, want uitgesloten worden is niet leuk).
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 16 nov 2011 16:18

mei_meisje schreef:Er is ooit ook al een vrijgezellentopic geweest. We mogen niet daten, maar we kunnen wel forummeetings organiseren voor vrijgezellen (en eig iedereen, want uitgesloten worden is niet leuk).
Haha we mogen niet daten :p
I am too fond of reading books to care to write them.

dDelusional
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dDelusional » 18 nov 2011 17:34

/
Laatst gewijzigd door dDelusional op 27 nov 2011 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 21 nov 2011 09:28

1) Ik heb altijd al ondervonden dat liefde onverwacht komt.

3) ik weet van mezelf dat ik nooit een relatie zou kunnen aangaan als ik nog niet over iemand ben. Ik zou me niet voor 100 percent kunnen geven. En de gedachte dat de derde persoon gebruikt wordt...Hoewel ik juist een derde persoon moet tegenkomen om over persoon 2 te raken. Complexiteit, hoera!

4) janken, altijd. Proberen contact te vermijden zonder totale afzondering. En uitgaan, weinig

5) Noch heterodating, noch holebidating. Geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat ik totaal geen ervaring heb met daten...

6) Ik loop te piekeren, dag en nacht. Tot ik de nood voel om mijn hart te luchten. Meestal duurt dat net iets te lang. Nadien voel ik mij een ander mens.

7) Ik observeer vanop afstand en probeer bevriend te worden.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 nov 2011 12:58

1) nieuwe mensen leren kennen lijkt me de juiste tussenweg. Maar niet iemand leren kennen met het oog op. Dat creëert stomme verwachtingen. En moet je niet altijd eerst iemand leren kennen voor je er verliefd op kan worden?

3) mja, droefheid trekt aan. Tot die derde persoon door heeft dat hij of zij nooit dezelfde plaats zal innemen..

6) aan soul-searching doen met een vriend(in), urenlang. Als dat niet lukt.. uitgaan, seks, drugs (yay ik klink alsof ik een mega probleem heb :)) om het gevoel te vergeten.

7) (subtiel) flirten. Als hij hetero is en zich erdoor aangevallen voelt, verlies ik mijn interesse, anders is het gewoon leuk. Als hij niet hetero is.. wel dat is ook leuk 8)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

-Yannis-

Bericht door -Yannis- » 29 nov 2011 19:18

Hier een vrijgezel!
Was samen met iemand totdat hij voor een academiejaar naar het buitenland ging en ja, dat werkt dus niet. Na een jaar elkaar niet gezien te hebben verwatert het contact en is dat verliefdheidsgevoel weg en daarom wijselijk een punt gezet voor zijn vertrek.
Ben zelf een druk bezig bijtje en kom meestal laat in mijn kot aan en dan pas komt dat gevoel naar boven dat het zo beter zou zijn als iemand naast je lag. Iemand die aan je oor knabbelt, in je oor iets lief of ondeugend fluistert, je onschuldig plaagt of zachtjes tegen je aan schuurt enzo. Iemand waarmee je leuke dingen kan doen, in zijn ogen verdrinken, hem verrassen, elkaar ook vrijlaten zonder ontrouw te zijn. Ach ja, alle vrijgezellen zoeken dit, maar of ze het vinden is dé vraag.
Ben van mening dat je mogelijkheden moet uitbreiden door bv. nieuwe contacten te maken. Samen in een groep weg te gaan met als doel leuke vriendschap en momenten beleven en wie weet kruist vroeg of laat iemand je pad en is het BIG LOVE. Iemand waarmee je onschuldig blikken uitwisselt en hij stiekem achter je rug naar je vraagt om meer dingen te weten te komen en aan tafel 'per ongeluk' tegen zijn voet botsen en dan een onschuldig blik opzetten, maar de blik die alles verraadt....

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 29 nov 2011 19:24

-Yannis- schreef:Hier een vrijgezel!
Was samen met iemand totdat hij voor een academiejaar naar het buitenland ging en ja, dat werkt dus niet. Na een jaar elkaar niet gezien te hebben verwatert het contact en is dat verliefdheidsgevoel weg en daarom wijselijk een punt gezet voor zijn vertrek.
Ben zelf een druk bezig bijtje en kom meestal laat in mijn kot aan en dan pas komt dat gevoel naar boven dat het zo beter zou zijn als iemand naast je lag. Iemand die aan je oor knabbelt, in je oor iets lief of ondeugend fluistert, je onschuldig plaagt of zachtjes tegen je aan schuurt enzo. Iemand waarmee je leuke dingen kan doen, in zijn ogen verdrinken, hem verrassen, elkaar ook vrijlaten zonder ontrouw te zijn. Ach ja, alle vrijgezellen zoeken dit, maar of ze het vinden is dé vraag.
Ben van mening dat je mogelijkheden moet uitbreiden door bv. nieuwe contacten te maken. Samen in een groep weg te gaan met als doel leuke vriendschap en momenten beleven en wie weet kruist vroeg of laat iemand je pad en is het BIG LOVE. Iemand waarmee je onschuldig blikken uitwisselt en hij stiekem achter je rug naar je vraagt om meer dingen te weten te komen en aan tafel 'per ongeluk' tegen zijn voet botsen en dan een onschuldig blik opzetten, maar de blik die alles verraadt....
Als je de anderen hier nog meer depressief wou maken met je tekst over het feit van vrijgezel te zijn dan is het je goed gelukt :)
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

-Yannis-

Bericht door -Yannis- » 29 nov 2011 19:31

Lawstudent schreef:
-Yannis- schreef:Hier een vrijgezel!
Als je de anderen hier nog meer depressief wou maken met je tekst over het feit van vrijgezel te zijn dan is het je goed gelukt :)
Eh ben, je m'en fous :wink:

Crow
New user
New user

Bericht door Crow » 30 nov 2011 20:59

1) Lange tijd heb ik naïevelijk geloofd dat je op een dag 'per toeval' de liefde van je leven zou tegenkomen. Actief op zoek gaan was voor mij dus niet aan de orde. Nu ook nog niet trouwens, maar mijn wereldbeeld heeft is ondertussen toch al een beetje bijgesteld. Geen prins op het witte paard dus... Wat ik wel probeer te doen is op tijd en stond nieuwe mensen leren kennen, dat kan altijd voor verrassingen of nieuwe inzichten zorgen, en wie weet (en hopelijk) op een dag ook een lief.

6) Over het algemeen kan ik me best wel vinden in het vrijgezellenbestaan zonder al te veel frustraties. Alleen de laatste tijd steekt het nogal dat sinds een jaar of twee de grote meerderheid van mijn vrienden een lief gevonden heeft. Toen ik zelf nog omringd was door vrijgezellen was er weinig aan de hand, maar nu meer en meer vrienden in een relatie zitten krijg ik het wat moeilijker. Telkens als ik hen samen zie wens ik stilletjes dat ik ook zo iemand had. En het voelt net alsof ik een boot aan het missen ben ofzo.

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 18 dec 2011 23:49

mei_meisje schreef:Er is ooit ook al een vrijgezellentopic geweest. We mogen niet daten, maar we kunnen wel forummeetings organiseren voor vrijgezellen (en eig iedereen, want uitgesloten worden is niet leuk).
JAAAH EEN MEGADATE (sstttt kmag geen date zeggen...maar toch) voor alle vrijgezellen van dit forum! KLINKT NICE :p laat maar weten wanneer die komt!
:p

kaasbrug
New user
New user

Bericht door kaasbrug » 04 jan 2012 22:00

Bah. Ik ga hier maar wat zagen (alvast mijn excuses). Net een k-u-t-ervaring achter de rug. Liefde suckt (nu toch even). En toch kan ik niet alleen zijn, dan ben ik ongelukkig. Zielig? :')

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 04 jan 2012 23:06

Hé barst, vergat ik dit topic vorige week, dan heb ik 3 jaar vrijgezel gevierd :roll:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 04 jan 2012 23:14

:hugs: Hier ben je niet alleen. :D

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 05 jan 2012 13:27

Vrijgezel en dat al 20 jaar, ik zou graag het 21-jarig jubileum aan mij laten voorbij gaan en dan binnen 20 jaar een ander jubileum vieren.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Gesloten