Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Bodyart

Re: Zou jij een trans-man/trans-vrouw daten?

Bericht door Bodyart » 05 jul 2019 06:13

Ja zou ik date

ails
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door ails » 01 sep 2019 13:25

Misschien is dit forum topic niet voor mij, aangezien ik op dit moment in een relatie ben met iemand met een trans identiteit.

Een paar jaar geleden stond ik hier minder voor open, ik identificeerde mezelf toen als lesbische (nu als biseksueel) en had een heel binair zicht op gender en sekse : "vrouw is iemand met borsten en een vagina en blablabla"
Zelfs toen ik men huidige partner ontmoette (we zijn eerst een hele tijd vrienden geweest) had ik nog steeds dit uitzicht, ook al wist ik beter, er was iets in mij dat transvrouwen niet als echte vrouwen wou accepteren, bijna alsof het mij persoonlijk zou bedreigen.

Transmannen had ik al langer geaccepteerd, ik kwam hen meer tegen in mijn dagelijks leven zowel via youtube als mijn persoonlijke vriendschappen. Ik had nog nooit het genoegen gehad om met een trans vrouw te converseren of haar leven uitgelegd te krijgen in een youtube video.
Toen mijn kameraad me uitlegde dat dit zicht op transvrouwen niet Oké was, dwong ik mezelf om actief naar informatie te zoeken om hun leven, en als gevolg, hen , beter te begrijpen. Ik keek youtube videos van de transitie van transvrouwen, en zelfs informatieve over The Surgery ,waarin hun oorspronkelijke geslachtsdelen verandert worden tot een vagina . Ook ging ik naar queer spaces online en zocht trans vrouwen om mee te praten. Niet noodzakelijk over hun trans zijn, eerder over hun gewone leven, zodat ik een persoon aan het label kon vastplakken .

al deze dingen hebben me meer accepterend gemaakt, en moest het ooit uitgeraken met mijn huidige partner (hopelijk niet :adore: ) zou ik maar al te graag opnieuw in een relatie stappen met iemand met een trans identiteit, zolang we maar goed overeen komen :D

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Darkcrow » 19 okt 2019 11:38

Ik zal eerlijk zijn. Ik ben eerder geneigd om het niet te doen. Omdat ik het dan niet weet of ik het met een man of een vrouw aan het daten ben. Dit ligt bij mij moeilijk, want ik wil duidelijkheid hebben die ik dan niet heb. Dit heeft mogelijk met mijn beperking te maken.

Ik moet er wel uitdrukkelijk bij vermelden dat het belangrijk is om te zijn wie je wilt zijn. Het is belangrijk om gelukkig te zijn, dus ik zeg altijd volg jouw hart.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 19 okt 2019 12:45

Darkcrow schreef:
19 okt 2019 11:38
Ik zal eerlijk zijn. Ik ben eerder geneigd om het niet te doen. Omdat ik het dan niet weet of ik het met een man of een vrouw aan het daten ben. Dit ligt bij mij moeilijk, want ik wil duidelijkheid hebben die ik dan niet heb. Dit heeft mogelijk met mijn beperking te maken.

Ik moet er wel uitdrukkelijk bij vermelden dat het belangrijk is om te zijn wie je wilt zijn. Het is belangrijk om gelukkig te zijn, dus ik zeg altijd volg jouw hart.
Dat lijkt me een vreemde reden om niet te willen daten met een transgender. Je weet toch sowieso niet of je met een "man" of een "vrouw" aan het daten bent?
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Plaats reactie