vastgeroeste emoties

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
11 berichten • Pagina 1 van 1

vastgeroeste emoties

Berichtdoor redwings » 27 apr 2017 19:59
Dag allemaal

Hier ben ik met een toch wel persoonlijker verhaal dan gebruikelijk.
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om het hier te delen, maar nu een baaldag vandaag doe ik het toch maar.
Ik zit met het volgende: ik heb al jaren (zonder overdrijven, echt al 5 jaar ongeveer) met een crush op iemand. "Goed, leuk toch een crush?" hoor ik jullie al denken... Maar niet als deze onbeantwoord is en al jaren aansleept zonder dat ik het zelf wil.
Ik probeer een lang verhaal kort te maken en zo samenhangend mogelijk, maar soms ben ik daar slecht in.

Ik leerde haar via via kennen, ze was twee jaar jonger en zat op dezelfde school in het middelbaar. We begonnen online te praten en al snel ging dat over in sms'en, veeeel sms'en (lees: 100-200 sms'en per dag), maar op school was ze steeds verlegen en zeiden we eigenlijk niet veel tegen elkaar. We babbelden serieus, zeverden, ... Ze wist ook van mijn geaardheid en had er zeker geen probelemen mee, maar 'zelf was ze hetero'.
Na anderhalf jaar liet ze mij plots vallen, nadat de sms'en stilletjesaan minderden.
Een goeie vriendin van mij op dat moment leerde haar kennen via mij en een zestal maand nadat ik het meisje niet meer hoorde, moest die vriendin me vertellen dat zij en dat meisje een relatie hadden.
Dat was pijnlijk, heel pijnlijk.
Maar ik leerde ermee leven en nu en dan stuurde dat meisje zelfs nog eens (meestal als ze ruzie had met die vriendin wel).
Ondertussen probeerde ik haar te vergeten en verliefd te worden op andere meisjes.
Verliefdheid laat zich jammergenoeg niet forceren en tot op vandaag is dat verliefd worden helaas nog niet gelukt :(
Dat meisje en die vriendin zijn al een tijdje uit elkaar en ik hoor ze soms eens, als er weer miserie is met die 'vriendin' heeft ze me terug nodig. Toen ik in Kenia zit troostte ik haar zelfs een hele dag via berichten, gaf haar goeie raad, praatte er goed mee.
En ook al wil ik het echt niet, na zo'n gesprek hoop ik altijd opnieuw dat er misschien toch ooit iets kan groeien tussen ons. Elke keer als ik ze zie is mijn dag terug goed. Zo keek ik er overlaatst enorm naar uit om naar een concert te gaan, zeker voor de muziek, maar ik moet beschaamd toegeven dat ik me extra 'opmaakte' omdat zij daar ook ergens in de zaal ging zijn...
Ik zit op tinder en heb matches en zo hoor, dan voel ik me gevleid, maar vanaf het moment dat iemand wil afspreken blokkeer ik en stel ik dat steeds uit, omdat niemand zal zijn zoals zij, omdat het met niemand zo klikt... Ik heb steeds het gevoel dat zij de liefde van mijn leven was, maar helaas was dit niet wederzijds en daar wil mijn koppige hart zich maar precies niet over zetten, terwijl mijn hoofd niets liever wil.

Ik zit nu al jaren vastgeroest in deze stomme verliefdheid en wil er nu echt wel eens vanaf, maar hoe?
Tips en tricks altijd welkom!

xx redwings
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Re: vastgeroeste emoties

Berichtdoor TD163 » 27 apr 2017 20:39
Ik zit met hetzelfde verhaal.
Ik heb ooit een crush gehad op een jongen. Hij was hetero. Ik heb verschillende keren geprobeerd om hem te overtuigen, al was het maar om een mogelijk klein beetje twijfel te laten doorslaan. Maar hij heeft nooit toegehapt. Om de 4 à 6 maanden denk ik weer een periode terug aan hem (toevallig is het de laatste week weer van dat). Het zure aan de hele situatie is dat hij door de jaren maar één heel korte relatie gehad heeft, dat maakt het voor mij nog moeilijker om hem te vergeten. Het hele verhaal duurt al bijna 15 jaar (man ik wordt oud :o ). We zijn wel goede vrienden gebleven maar meer ook niet. Ik heb ook nooit nog iemand tegen gekomen waarbij ik dezelfde gevoelens voor had.

Dus ook hier zijn alle tips welkom :wink:
Nothing sounds like a straight six TD.
TD163
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Man

Berichtdoor VitC » 29 apr 2017 07:57
Hoi,
Ze is wie ze is, voor een groot deel door die vele diepe gesprekken met jou te hebben. Het is de weg naar wie ze nu is dat zorgde voor diepe liefde van jouw kant. Die afgelegde weg is misschien de enige weg naar je hart.
Volgens mij is iemand dat ongeveer die -of een andere- weg nog moet afleggen de ideale vervanger.
Probeer in haar te investeren, zoals je met dat meisje deed. Pas als je ziet dat je iets bij haar los maakt, zal je zien dat ze de juiste is.
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x
VitC
New user
New user

Leeftijd: 35

Berichtdoor Kaat » 12 mei 2017 23:29
Lieve Redwings,

Je zegt dat zij de liefde van je leven is? Ben je daar wel zeker van? Als zij jouw liefde niet kan/wil beantwoorden, kan ze dan de liefde van jouw leven zijn?

Ik zou je de raad willen geven om gewoon verder te leven, nieuwe mensen te leren kennen, misschien toch eens afspreken met iemand van Tinder? Gewoon vrijblijvend en als het niets is, ga je gewoon naar huis, toch? :-)

Hang in there! :-)
Kaat
New user
New user

Berichtdoor Robbe » 20 mei 2017 17:07
Ik lees maar laat je berichtje op het forum.
Desondanks wil ik toch nog graag kort reageren :)

Ik denk wat het het voor jou vooral heel moeilijk maakt, is de constante confrontatie met haar. Hetzij omdat je die zelf nog opzoekt, hetzij omdat zij jou opzoekt wanneer ze het zelf moeilijk heeft.
Je laat het zelf doorschijnen in je berichtje; maar eigenlijk maakt zij een beetje gebruik van jou. Als ze jou nodig heeft (ookal zit je in Kenia!), dan kan ze je sturen. Natuurlijk hap jij daar dan volop op toe, want je vindt aandacht en praten met haar zeer leuk.
Probeer toch ergens te zien dat dan niet echt correct is van haar... . Liefde doet soms gekke dingen, waardoor je continu toch weer op die ene aandachtskreet van haar ingaat, en je je eigenlijk laat gebruiken.
Ik zou als dat nog eens voorkomt... dat zeker eens achteraf proberen te benoemen, en haar zeggen dat dat eigenlijk echt niet zo leuk is.

Verder vroeg ik me af of zij nog afweet van je gevoelens momenteel? Of weet ze enkel van vroeger die af?
Misschien kan het helpen als ook zij weet dat je eigenlijk nog steeds wat in haar vernesteld zit? Open kaart spelen? Ik weet het niet goed..

En de raad die je absoluut niet wilt horen, maar vaak wel de effectiefste op lange termijn, maar absoluut niet tof op korte termijn: creëer afstand! Die continue confrontatie doet jou geloven dat zij het beste en mooiste meisje is. Redwings... dat is ze niet, anders zou ze je zo niet behandelen.

Qua peptalk wil ik nog even dit zeggen. Ik ken je nu ook niet superfantastisch goed. Maar de dingen die ik van jou al heb gezien zijn allemaal zeer positieve eigenschappen: goedlachs, optimistisch, behulpzaam,... . Je verdient alleen het beste! En geloof me... die match made in heaven is er zeker... het is alleen nog wat afwachten denk ik.

Hou je goed! Er ligt vast wel iets moois in 't verschiet :)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 19

Berichtdoor redwings » 02 jul 2017 21:20
Even een update: Ik stuurde haar vandaag een bericht met wat ik voelde ervoor, hoeveel pijn het me gedaan heeft. Een soort van afsluit... Ze reageerde goed en wist wel dat er iets speelde, maar niet dat het mij zo veel zeer deed en ik er nog zo lang van afgezien heb. Ze gaf ook wel toe waar zij in fout was door mij te laten vallen voor die vriendin van mij.
Ik ben blij dat ik het gezegd heb en ga dit nu proberen voorgoed af te sluiten en verder te gaan :)
Merci voor de reacties!
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Berichtdoor idk » 02 jul 2017 21:51
You rock! :rock:
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor Confusion » 02 jul 2017 21:55
Dat heb je prachtig gedaan zo, Redwings. :)
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Valova » 02 jul 2017 22:33
Herkenbare gevoelens. Heel mooi dat je open kaart met haar speelde.

Op naar de toekomst! :woot:
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor TheQuibbler » 03 jul 2017 13:01
Oh jippie! Ik ben blij dat je het gedaan hebt, Redwings! :D
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH