Koersgrieten!?

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
4 berichten • Pagina 1 van 1

Koersgrieten!?

Berichtdoor Kersenpitkussen » 27 jul 2016 23:06
Hey allemaal!

Heb mezelf enkele weken geleden een koersfiets cadeau gedaan (stond al lang op het verlanglijstje :wink: ) én ben er helemaal weg van!
Zijn er hier op het forum toevallig nog enkele koersgrieten aanwezig!?
Laat gerust iets weten! Misschien is het wel eens leuk om samen een ritje te maken!
(Mannen zijn natuurlijk ook welkom, op voorwaarde dat ze niet wenen als ze er worden afgereden! :D )

Groeten
Kersenpitkussen
New user
New user

Leeftijd: 28
Geslacht: Vrouw

Re: Koersgrieten!?

Berichtdoor Loesbloem » 28 jul 2016 00:42
Een koersgriet zou ik mezelf nog niet direct noemen maar ik fiets ook wel heel graag!
Lijkt me wel tof om eens een fietsrit te doen!
Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor a pianist » 28 jul 2016 00:47
Hela, mevrouw! De venten hier niet onderschatten hè :mrgreen:
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -
a pianist
Regular user
Regular user

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

Berichtdoor Echo » 02 aug 2016 12:21
Ojo, ik had hier een hele uitleg getypt, en alles weg natuurlijk... In het kort deze keer.

Ik heb geen koersfiets, maar dat staat wel op mijn verlanglijstje. Voorlopig fiets ik met de fiets van mijn moeder, een fitnessfietsje dat z'n werk meer dan puik doet. Lichtgewichtje, draait schoon rond, bandjes waar 8 kg op kan, spd's, shimanoversnellingen en -remmen. Enfin, goed materiaal, en wat anders dan mijn studentenfiets waar ik hier in Gent nog mee rondfiets en waar ik in het begin mee uittrok. Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding

We hebben al veel kilometers samen afgelegd. Ik merk ook dat ik steeds minder de trein neem en bijvoorbeeld naar Antwerpen fiets als ik daar heb afgesproken met vrienden. Naar mijn ouders gaan in de Westhoek begin ook met de fiets te doen (als mijn lief niet mee is). Tweedaagse tripjes naar de bloesems, Zeeland, etc.

Ik wou morgen vertrekken voor een toertje Vlaanderen, maar de regen is wat roet in het eten aan het gooien. Ik ben nog niet zo'n doorwinterde flandrien. Toch liever gewoon droog, wind en wolken doen me veel minder. Plan is om de helft te rijden, dus vertrekken uit Gent en dan over de Kempen richting Maastricht en dan zo terug naar Leuven en daar dan de trein terug naar Gent. De andere helft zal eens voor in september zijn (hopelijk, nog geen idee wat er te gebeuren valt in september, spannend...).

Afbeelding

Ik kan gelukkig wel echt ultralight rijden want ik kan blijven logeren bij allerhande vrienden. Handig! En ik heb een zadelpenbagagedrager kunnen lenen die zo'n 10 kg kan dragen. De rest moet op m'n rug (en ik hoop dat dat alleen nog mijn water zal zijn).

Ik ben niet echt een koerser, maar eerder een afstandsfietser. Heerlijk gevoel, de fiets op en weg zijn. de wereld ligt aan je voeten, en dat helemaal op je eigen kracht. Ideale zomersport ook. Fitnessen hou ik wel voor tijdens de winter. Ik vind het wel jammer dat ik niet kan lopen, want ik kan ook wel behoorlijk zwemmen, en de drie gecombineerd zijn natuurlijk awesome. Een marathon lopen, hoe fantastisch moet dat wel niet zijn! Stomme knie :(

Soit, in mijn vorige post die verdwenen was, had ik ook nog iets gezegd over een bergje opstoempen. Awel, ja. Ik ben vorige week de Mont Ventoux opgefietst, vanuit Sault wel, maar toch. Ik had nooit gedacht dat ik boven ging raken. En tot Chalet Reynard ging het eigenlijk nog wel, maar die laatste 6 km, fieuw. Ook druk daar, en veel auto's en mobilhomes, mensen met elektrische fietsen (serieus!? :roll: ), fotografen die hun kaartje in je achterzak steken, een kermis eigenlijk daar. Maar desalniettemin, ik ben keiblij dat ik het gedaan heb. En naar beneden rijden was natuurlijk ook echt AWESOME. Daarvoor alleen al zou ik nog eens naar boven rijden.

Dit ben ik in tenue:

Juist boven: O vreugde! O voldoening!
Spoiler! :
Afbeelding

En de obligate foto na wat recuperatie:
Spoiler! :
Afbeelding

Oja, net om mijn hoek is er een caféwielerploegje dat er wel tof uit ziet, Vitesse 9000, allemaal jonge mensen die graag fietsen, maar op hun Strava te zien, ligt het tempo echt wel hoog. Ik denk niet dat ik zou mee kunnen.

Nog iets jammer, Strava, Runkeeper en consoorten werken niet bij mij omdat ik echt een crappy GPS op mijn gsm heb. Echt stom...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.
Echo
I have no life
I have no life

Leeftijd: 29

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Sport!