Het grote voetbaltopic [2]

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
70 berichten • Pagina 2 van 41, 2, 3, 4

Re: Het grote voetbaltopic [2]

Berichtdoor Matt » 04 dec 2015 00:34
Hmmm ik merk dat hier precies niet veel gepost wordt... Als voetballiefhebber zal ik dan maar zelf even het initiatief nemen :-)
Ik ben een grote supporter van La Gantoise en dit jaar is natuurlijk een fantastische belevenis voor mij! Later zal ik tegen mijn kleinkinderen kunnen zeggen: Opa was erbij toen AA Gent voor het eerst kampioen werd en in de Champions League voetbalde. En dat zal met trots zijn!
AA Gent scheert dit jaar hoge toppen en persoonlijk vind ik dat de rol van Hein Vanhaezebrouck hierbij niet onderschat mag worden. Hij is het brein achter deze goed voetballende ploeg. Daar waar velen dachten dat Gent in het kampioenenbal de schaamte van het Belgisch voetbal zou worden, is het tegendeel gebleken. AA Gent toonde zich een Belgische ploeg die voor het eerst sinds lange tijd zijn eigen spel durft te spelen. Na 5 speeldagen en 7 punten gaan ze minstens door naar de Europa League en bestaat de kans om zelfs nog door te stoten in de Champions League. Dan behoort Gent even tot de 16 beste ploegen van Europa. Maar zover is het nog niet.
Nu Vanhaezebrouck en zijn ploeg in de Champions League hebben bewezen ook daar prestaties te kunnen bereiken, zal AA Gent een van de volgende jaren, al dan niet volgend jaar, zijn trainer moeten zien vertrekken naar het buitenland. Met zijn vernieuwende ideeën en aanvallend en aantrekkelijk voetbal zal ook in het buitenland met veel bewondering naar hem gekeken worden. En ik gun het hem van harte! Hij heeft ons Gent-supporters nu al een fantastische tijd bezorgd. Hopelijk komen er nog enkele jaren bij, samen met deze fantastische trainer, want dat is hij. Maar ik vrees dat hij nog maximum één extra seizoen blijft en daarna de wijde Europese voetbalwereld in trekt.
Matt
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Peanut » 05 dec 2015 00:21
Ik ben een grote Club Brugge supporter.

Als FCB fan hebben we de laatste jaren weinig succes gehad, hoewel we vorig jaar wel de beker wonnen.
Peanut
Experienced user
Experienced user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Florre » 08 feb 2016 15:01
Even deze topic wat leven inblazen.

Heel belangrijk nieuws:

Club Brugge won nu tweemaal van AA Gent.
Zou dit iets zeggen naar het verloop van de play-offs toe?

Ik denk alvast van wel.
Wat denken jullie?
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Matt » 08 feb 2016 16:24
Florre schreef:Club Brugge won nu tweemaal van AA Gent.

Hmmmm ik denk dat het nu nog iets te vroeg is om conclusies te trekken eerlijk gezegd... Twee weken geleden zou Gent niet te stoppen zijn en Standard hoog eindigen, nu heeft Club een 'recept' tegen Gent gevonden, dus wordt Club kampioen... Dat is iets te kort door de bocht vrees ik. Ik denk dat het gewoon heel spannend gaat worden, maar in de play offs kan gewoon alles gebeuren, zelfs dat wat niemand voordien verwacht (ik denk aan vorig jaar). Wie weet speelt Oostende wel nog kampioen ;)
Matt
New user
New user

Berichtdoor fabio » 08 feb 2016 16:34
Florre schreef:Even deze topic wat leven inblazen.

Heel belangrijk nieuws:

Club Brugge won nu tweemaal van AA Gent.

Ik denk alvast van wel.
Wat denken jullie?

het is natuurlijk ook een kwestie van pieken op het juiste moment. De voorbije paar matchen leken Club en Gent de ploegen in vorm, en Standard leek op te klimmen. ik denk dat het afwachten is om te zien welke ploegen die vorm kunnen aanhouden. Gent verliest twee keer tegen Club, maar ik denk dat dat eerder psychologisch een tegenslag is, en we moeten eerst zien hoe ze het tegen de andere ploegen gaan doen.
Voor Club lijkt het natuurlijk op wieltjes te gaan nu, maar dat moeten ze ook nog volhouden tot in de Play-Offs, want daar wordt alles toch beslist. En Standard zal er alles aan moeten doen om in Play-Off 1 te raken, als dat lukt is er volgens mij nog veel mogelijk voor hen.

Het wordt in ieder geval nog zeer interessant!
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Florre » 08 feb 2016 16:45
Het wordt zeker nog interessant. En inderdaad alles wordt beslist in de play-offs.
Maar mij lijkt het dat Standard de play-offs gaat halen.
Oostende kampioen, hmmm dat denk ik nu niet eerlijk gezegd :wink:

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Matt » 10 feb 2016 16:44
Standard heeft voor mij de kwaliteit om in play off 1 te geraken en daar dan ook mee te kunnen... Ze hebben natuurlijk goed ingekocht :) Over transfers gesproken, wat vinden jullie over de transfer van Mbark Boussoufa? Naar mijn mening is dit gewoon een goeie transfer en gaat dat geen verschil maken in de groepssfeer bij Gent...
De beste transfer van deze winter vind ik toch die van Valdes. Ik vind het bewonderenswaardig dat hij in België wil komen spelen als je bekijkt wat hij al heeft bereikt in zijn carrière :)
Matt
New user
New user

Berichtdoor Florre » 10 feb 2016 17:04
Matt schreef:Standard heeft voor mij de kwaliteit om in play off 1 te geraken en daar dan ook mee te kunnen... Ze hebben natuurlijk goed ingekocht :) Over transfers gesproken, wat vinden jullie over de transfer van Mbark Boussoufa? Naar mijn mening is dit gewoon een goeie transfer en gaat dat geen verschil maken in de groepssfeer bij Gent...
De beste transfer van deze winter vind ik toch die van Valdes. Ik vind het bewonderenswaardig dat hij in België wil komen spelen als je bekijkt wat hij al heeft bereikt in zijn carrière :)

Bewonderenswaardig zeker, maar iedere voetballer wil gewoon spelen.
En dat is geen evidentie meer op 32jaar of zoiets in het voetbal na een lange blessure.

Bij boussoufa heb ik nog enkele twijfels. Heel weinig gespeeld de laatste jaren.
Dus dat kan echt wel in zijn nadeel spelen.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor fabio » 10 feb 2016 17:10
Matt schreef:Standard heeft voor mij de kwaliteit om in play off 1 te geraken en daar dan ook mee te kunnen... Ze hebben natuurlijk goed ingekocht :) Over transfers gesproken, wat vinden jullie over de transfer van Mbark Boussoufa? Naar mijn mening is dit gewoon een goeie transfer en gaat dat geen verschil maken in de groepssfeer bij Gent...

Valdes is zeker een toptransfer, maar Standard heeft praktisch een hele nieuwe ploeg gekocht, zoals wel al vaker, vaak vertaald zich dat niet in zeer goede resultaten. Maar als ze goed op elkaar ingespeeld raken, zullen we toch nog wat goeie dingen gaan zien van Standard.
Mbark Bousouffa lijkt me zeker ook een goede transfer, hij kan iets nieuws brengen aan het spel van Gent, en het zou mij inderdaad verbazen moest hij echt een negatieve invloed hebben op de sfeer binnen de ploeg. Hij is aanvallend een zeer goede speler, en zo komt er wat concurrentie binnen de ploeg, wat ook kan zorgen voor beter prestaties bij andere aanvallende spelers. Natuurlijk moet hij wel in zijn ritme komen, wat heel belangrijk is voor een speler die al een tijdje minder heeft gespeeld.
Club Brugge heeft dan weer weinig grote namen binnengehaald, maar de nieuwe keeper, Butelle, lijkt me in ieder geval wel een goede aankoop, ze zaten wel met een vrij groot probleem omdat ze geen vaste, goede keeper hadden.

Zelf hoop ik wel dat Standard Play-Off I haalt, het zou weer wat extra spanning kunnen brengen. Maar ik wil graag eens zien wat ze met hun ploeg kunnen tegen de grote namen. vorig weekend tegen STVV was geen topprestatie, nu wacht hun nog Westerlo, Charleroi, Anderlecht en Mechelen. Niet de meest eenvoudige kalender, als je bekijkt dat ze vaak veel moeite hebben met zowel Charleroi als Anderlecht. Westerll daarentegen mag dan weer geen enkel probleem zijn, en kv Mechelen is een ploeg waar je steeds voor moet uitkijken, want zij kunnen altijd verrassen... Spannend dus!
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Florre » 10 feb 2016 17:22
Buiten play-off 1 wie gaat er degraderen volgens jullie?

Ik denk dat Moeskroen gaat degraderen.

Ik hoop alleszins dat het Westerlo van Bob Peeters in eerste blijft
alleen al omdat Bobke nen vriendelijke mens is.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor fabio » 10 feb 2016 17:33
Florre schreef:Buiten play-off 1 wie gaat er degraderen volgens jullie?

Ik denk dat Moeskroen gaat degraderen.

Ik hoop alleszins dat het Westerlo van Bob Peeters in eerste blijft
alleen al omdat Bobke nen vriendelijke mens is.

Bobke is een vriendelijke mens, dat zeker, maar mij heeft hij nog niet overtuigt van zijn kwaliteiten als trainer. Als hij Westerlo in eerste kan houden zal hij mij toch al wat meer overtuigen.
Ik Vind Westerlo echter sowieso wel een sympathieke ploeg, dus ik hoop ook wel dat ze in eerste blijven.

Van mij mag het tussen Moeskroen en OH Leuven gaan. Maar zo lang Waasland Beveren in eerste blijft (dat is toch de meest sympathieke ploeg van het Waasland) ben ik al content!

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Matt » 10 feb 2016 17:46
Ik vind Butelle ook een zeer goeie transfer! Hij heeft zich in geen tijd aangepast en straalt vertrouwen uit, dus echt een goeie aanwinst...

Ik denk en hoop ook dat Moeskroen zakt dit jaar... Alhoewel ik ze heb zien spelen tegen Genk en ik dat meer dan behoorlijk vond om naar te kijken. Ik gun het Westerlo en Bob Peeters ook wel veel meer dan de andere clubs om erin te blijven. Zoals hij de laatste jaren al pech heeft gehad. Telkens de verkeerde club op het verkeerde moment... Al heeft hij die jobs natuurlijk telkens zelf aangenomen... Het belooft onderin alleszins, net als bovenin, spannend te worden. Dat is het eig al ;)
Matt
New user
New user

Berichtdoor Florre » 10 feb 2016 18:53
Als club fan ben ik misschien ook niet helemaal neutraal.
Maar butelle is idd een zeer goede aankoop geweest
straalt veel vertrouwen en rust uit en dat merk je aan de verdediging van clubtje.

Ik kijk wel heel erg uit naar wat Anderlecht gaat doen.
Daar loopt veel talent alleszins maar het is nog niet echt super geweest.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor fabio » 10 feb 2016 18:59
Florre schreef:Als club fan ben ik misschien ook niet helemaal neutraal.
Maar butelle is idd een zeer goede aankoop geweest
straalt veel vertrouwen en rust uit en dat merk je aan de verdediging van clubtje.

Ik kijk wel heel erg uit naar wat Anderlecht gaat doen.
Daar loopt veel talent alleszins maar het is nog niet echt super geweest.

zelf ben ik ook clubfan, maar ik kan altijd genieten van een mooie match en goed voetbal, van eender welke speler of club.
Langs een kant is er dus ook wel een beetje blijdschap dat de , toch wel topspelers die anderlecht heeft binnengehaald vorige zomer nog niet veel hebben laten zien.
Ik ben dus ook heel benieuwd of dit zal veranderen in de Play-Offs, anders denk ik dat ze niet zullen meestrijden voor de titel...
Al kunnen ze het heel wat ploegen sowieso wel moeilijk maken.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Florre » 10 feb 2016 19:11
Zeker weten.
Want uiteindelijk staat Anderlecht nog zeker niet slecht.
Momenteel nog maar op vijf punten dacht ik van Gent en Club.
Dat is maar één keer meer winnen in de play-offs.

Volgens mij gaat het wel enkel om deze drie ploegen gaan.
Of een andere play-off 1 ploeg zou heel sterk moeten spelen plots en een comeback maken.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor fabio » 10 feb 2016 21:12
Florre schreef:Zeker weten.

Of een andere play-off 1 ploeg zou heel sterk moeten spelen plots en een comeback maken.

ja, dat denk ik ook. ik hoop natuurlijk dat het club wordt, en ik ben wel optimistisch na de twee matchen tegen Gent. Het lijkt dat club gaat pieken, en het is een goed moment om in vorm te zijn, zeker als ze het volhouden tot de laatste speeldag van de play offs.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Florre » 11 feb 2016 09:52
fabio schreef:
Florre schreef:Zeker weten.

ja, dat denk ik ook. ik hoop natuurlijk dat het club wordt, en ik ben wel optimistisch na de twee matchen tegen Gent. Het lijkt dat club gaat pieken, en het is een goed moment om in vorm te zijn, zeker als ze het volhouden tot de laatste speeldag van de play offs.

laten we het alleszins hopen. Ik vind het alleszins een goed teken dat we weer in de finale van de beker staan.
En hoogstwaarschijnlijk maken we na volgende speeldag al weer wat andere speculaties.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Florre » 14 feb 2016 22:29
Voorin is er weinig veranderd deze week.

Standard lijkt nu wel uitgeteld voor play-off. En ook zulte zakt helemaal weg.

En Westerlo is weg van de laatste plaats.

Weer allemaal voer voor discussie

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor fabio » 20 feb 2016 15:14
Wel, wel.
Club Brugge - Westerlo 6-0
Misschien is dat nu niet meteen een match die je als referentie mag zien voor het verdere verloop van het seizoen. Maar toch...
Club heeft voorlopig duidelijk de beste aanval van de jpl (de meeste goals gemaakt én de meest gewonnen matchen.) ook de verdediging staat er opnieuw (4 matchen op rij de nul gehouden) én ze zijn nog niet verloren in 2016... Mooie statistieken vind ik.

Onderaan belooft het een echte strijd te worden, en volgens sommigen een "oorlog". Dat wordt uitkijken wat de ploegen dit weekend nog kunnen.

Standard heeft nog een moeilijk schema (Charleroi, Anderlecht, Genk en Mechelen) wat denken jullie dat ze nog kunnen? Gaan ze het nog halen, of zullen ze voor het eerst sinds 2009/2010 in play off 2 moeten spelen?

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Florre » 20 feb 2016 15:17
ik denk dat Standard play-off 2 gaat spelen.

We weten alleszins één iets zeker. De play-offs beloven spannend te worden
want de eerste 3 gaan zonder veel verschil de play-offs tegemoet.

Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

70 berichten • Pagina 2 van 41, 2, 3, 4

Keer terug naar Sport!