Tour de France

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
25 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Tour de France

Berichtdoor bieke007 » 25 jun 2013 09:35
Zaterdag is het weer zover! De start van de Ronde! Hoewel ik al een paar jaar na elkaar pijnlijk op mijn plaats gezet ben door diverse dopingverhalen is de tour voor mij toch wel het wielerhoogtpunt van het jaar.

Misschien ben ik wat idealistisch maar ik hoop dat er dit jaar een nieuwe generatie opstaat die de tour terug (of voor het eerst?) naar zijn hoogdagen kan brengen.

Wat denken jullie? Froome, Evans, Contador, Shleck, Vandenbroeck?
En wat met groen? Sagan, Cavendish of Greipel?

Ik zal jammergenoeg de eerste tourweek vanop afstand moeten meemaken maar eens het er echt om gaat ben ik van de partij!

Op een cleane tour!
every new beginning comes from some other beginning's end
bieke007
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30
Geslacht: Vrouw

Re: Tour de France

Berichtdoor Peanut » 25 jun 2013 12:23
Froome is de grote favoriet hé. Ik vraag mij wel af hoe Andy Schleck het gaat doen na een paar mindere prestaties en al die heisa rond zijn broer.
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Margaux » 30 jun 2013 23:58
Mijn pronostiek: Froom in 't geel en Sagan in 't groen!
Ik volg 't elke dag op de tv en binnen 2 weken, live in Frankrijk vanop de eerste rij :P
En een Belg in 't geel morgen, Jan Bakelants :cheerleader:
Het leven begint vandaag en elke dag opnieuw, hoe je het ook draait of keert, wikt of weegt!
Margaux
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Astronaut Batman » 04 jul 2013 02:07
Ik voorspel dat er weer veel doping gebruikt zal worden.
Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26
Geslacht: Man

Berichtdoor PieterH » 09 jul 2013 00:03
Ik hoop dat Contador en Valverde in de Alpen samenspannen en met hun team tegen Froome rijden, zoiets gebeurt veel te weinig de laatste jaren...
PieterH
New user
New user

Berichtdoor Ineisthename » 15 jul 2013 14:34
Natuurlijk ben ik voor de Belgen maar ondertussen is het duidelijk dat Froome zijn favorietenrol waar maakt, al heb ik het niet zo voor Froome, jammer!
Ineisthename
New user
New user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Homba » 15 jul 2013 16:45
Zotte overwinning op de Mont Ventoux nochtans gisteren, amai!
Homba
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor bieke007 » 15 jul 2013 17:28
Ik heb de voorbije dagen al een paar leuke dingen gezien. De vlakke rit van vrijdag, vooraf bestempeld als saai, werd door de waaiers zeer leuke televisie. Zondag was het een (veel te) lange aanloop naar de slotklim waar Froome de puntjes toch terug op de i zette. De komende dagen zitten er nog wel wat klimmetjes aan te komen misschien dat de belgen nog iets kunnen proberen? Ik hoop wel dat de Nederlanders hun 2de plaats kunnen handhaven!
bieke007
I have no life
I have no life

Berichtdoor boekenwurmpje » 16 jul 2013 19:28
Ik vind het wel jammer voor de huidige generatie wielrenners dat door alle dopingtoestanden uit het verleden er nu altijd vraagtekens zullen gezet worden bij elke prestatie. Al is dat waarschijnlijk een logisch gevolg.

Al blijft het voor het wielrennen waarschijnlijk wrang te zien dat de recente dopinggolf in de atletiek toch beduidend minder ophef veroorzaakt.
boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Berichtdoor Préttiggestoord » 16 jul 2013 19:31
Ik hoop eerlijk gezegd dat het gedaan is met al die doping. Mensen gaan na een tijd echt zoiets hebben van 'waarom kijk ik nu nog?'.. Echt veel hoop voor de jongere generatie heb ik persoonlijk niet.. Drugs wordt bij jongeren volgens mij sowieso al meer bewust gebruikt dan vroeger.
Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Leeftijd: 22

Berichtdoor bieke007 » 16 jul 2013 19:46
Ik stel me toch ook vragen bij de prestatie van Froome, binnen een paar jaar zullen we met zekerheid kunnen zeggen of hij deze tour zuiver gewonnen heeft. Maar ik ben wel geneigd hem het voordeel van de twijfel te geven omdat ik te veel van koers hou!
bieke007
I have no life
I have no life

Berichtdoor boekenwurmpje » 16 jul 2013 19:48
Ik vrees dat iedereen wel met een zeker cynisme naar het wielrennen kijkt nu,maar eigenlijk stiekem toch hoopt dat alles zuiver is,misschien tegen beter weten in.
boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Berichtdoor Préttiggestoord » 16 jul 2013 19:49
bieke007 schreef:Ik stel me toch ook vragen bij de prestatie van Froome, binnen een paar jaar zullen we met zekerheid kunnen zeggen of hij deze tour zuiver gewonnen heeft. Maar ik ben wel geneigd hem het voordeel van de twijfel te geven omdat ik te veel van koers hou!

Ze kunnen hem moeilijk beschuldigen terwijl hij, voor zover we weten, nu niets mis heeft gedaan. Volgens mij hebben ze het al gezegd: je bent onschuldig tot wordt bewezen dat je schuldig bent en niet schuldig tot je onschuld bewezen is..
Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Berichtdoor boekenwurmpje » 16 jul 2013 19:54
Vandaag was er toch al een Franse journalist/wetenschapper die op de Nederlandse televisie beweerde dat het "uiterst verdacht" was aan welke snelheid Froome de Ventoux had bereden. Volgens hem was dat aan die snelheid wetenschappelijk onmogelijk zonder doping.
boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Berichtdoor bieke007 » 16 jul 2013 19:58
Préttiggestoord schreef:
bieke007 schreef:Ik stel me toch ook vragen bij de prestatie van Froome, binnen een paar jaar zullen we met zekerheid kunnen zeggen of hij deze tour zuiver gewonnen heeft. Maar ik ben wel geneigd hem het voordeel van de twijfel te geven omdat ik te veel van koers hou!

Ze kunnen hem moeilijk beschuldigen terwijl hij, voor zover we weten, nu niets mis heeft gedaan. Volgens mij hebben ze het al gezegd: je bent onschuldig tot wordt bewezen dat je schuldig bent en niet schuldig tot je onschuld bewezen is..

Tuurlijk, maar je kan het wielerfans toch ook niet kwalijk nemen dat ze twijfelen? Hoeveel keer heb ik in het verleden niet staan juichen of zelfs tranen gelaten bij een knappe prestaties en hoeveel keer kreeg ik dan achteraf het nieuws dat alles fake was?

Ik vind het knap wat Froome doet en ik hoop dat hij zuiver rijdt maar ik denk dat we dat pas binnenkort kunnen zeggen. Ik denk/hoop wel dat hij verstandiger is dan zijn voorgangers!
bieke007
I have no life
I have no life

Berichtdoor Préttiggestoord » 16 jul 2013 19:58
Het zou echt bijzonder dom zijn van Froome om nu nog doping te gebruiken. Je weet op voorhand dat je getest gaat worden.. :roll: Zeker als je van plan bent te winnen.
Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Berichtdoor bieke007 » 16 jul 2013 20:00
Préttiggestoord schreef:Het zou echt bijzonder dom zijn van Froome om nu nog doping te gebruiken. Je weet op voorhand dat je getest gaat worden.. :roll: Zeker als je van plan bent te winnen.

Armstrong is er ook mee weggekomen...
bieke007
I have no life
I have no life

Berichtdoor Préttiggestoord » 16 jul 2013 21:32
bieke007 schreef:
Préttiggestoord schreef:Het zou echt bijzonder dom zijn van Froome om nu nog doping te gebruiken. Je weet op voorhand dat je getest gaat worden.. :roll: Zeker als je van plan bent te winnen.

Armstrong is er ook mee weggekomen...

Volgens mij gaan ze nu wel extra hard opletten na heel die situatie met Armstrong..
Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Berichtdoor bieke007 » 17 jul 2013 09:08
Vandaag de tijdrit en er staan morgen en overmorgen nog een paar leuke ritten op het programma. Ik denk dat het al vast staat dat Froome wint maar ik hoop toch dat er nog één of andere subtopper nog iets durft te doen! Al bij al vind ik het wel een mooie Tour.
bieke007
I have no life
I have no life

Berichtdoor PieterH » 19 jul 2013 01:04
Mooi, deze liefde voor de koers :)
PieterH
New user
New user