fitness

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
36 berichten • Pagina 1 van 21, 2

fitness

Berichtdoor celine477 » 28 mei 2013 12:59
Heyla..

Bij deze wilde ik eens weten of er velen zijn onder jullie die naar de fitness gaan... indien ja Welke fitness en wat zijn dan de gebruikelijke oefeningen, programma's of groepslessen die je volgt..

Ikzelf bevind me vaak in de fitness dus vind het wel fijn om hier een naartoe te peilen ;)

Groetjes Celine xx
Sometimes I wish life was easier, better to understand !

Check out de jongerengroep in Brugge: fb-pagina Punt Andere Lijn & website http://www.punt-andere-lijn.be/! :greenthing:
celine477
New user
New user

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Re: fitness

Berichtdoor LadyS » 30 mei 2013 10:43
Een vriendin van me zegt altijd:
Een dag niet gezweet, is een dag niet geleefd!

Dus, doe ik elke dag aan sport in de fitness!
Ik ben namelijk instructor van de groepslessen spinning, Bodycombat en Coretraining.

Daarnaast train ik héél af en toe met gewichtjes, maar ik zet daar zo snel van uit :roll:
Dus liever cardio :greenthing:

Wat doe jij dan allemaal?
The best dreams happen when you're awake.
LadyS
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 26

Berichtdoor celine477 » 31 mei 2013 13:56
hey, ik ga meerdere malen per week naar de fitness... niet iedere dag omdat da nie zo gezond is...hebben ze mij verteld.. tis wel e mooi zinnetje van die vriendin ;) k'sport wel iedere dag met wa buikspieroefeningen, badminton, softtennis, voetbal enz....
iedere week volg ik de spinningles, doe ik mijn krachtprogramma ( zowel met toestellen als gewichtjes) en om nog wat afwisseling te hebben duik ik soms wel eens de welness in .. zo tof daje instructor zijt!! ken ook iemand die bodycombat geeft..

Waar geef je les?

Groetjes Celine

Check out de jongerengroep in Brugge: fb-pagina Punt Andere Lijn & website http://www.punt-andere-lijn.be/! :greenthing:
celine477
New user
New user

Berichtdoor Paraskevi » 31 mei 2013 16:30
Ook een uitgebreid schema hé, Celine :D Leuk! En doe je voetbal in clubverband of gewoon, just for fun? Heb je ook al eens yoga of BodyBalance geprobeerd?

Net zoals LadyS geef ik ook Spinning en BodyCombat. En BodyPump. Daarnaast nog wat fitness, vetverbranding. Oh en de Coretraining van LadyS. Een killer :roll: ... Dan voel je plots dat je buikspieren hebt!

Eigenlijk zou ik ook een rustdag moeten inlassen, maar momenteel doe ik het nog veeeeel te graag, dus kan/wil ik geen enkele dag opgeven. Bovendien is het fijn om betaald te worden voor iets wat je graag doet, toch?

En in welke clubs? Geen grootketens à la Healthcity of Passage (no offense!). Het Atelier in Sint-Niklaas en Meirdam Beveren/Dendermode.

Waar doe jij al deze sporten?
"Aangeraakt door de liefde, wordt iedereen een dichter." - Plato
Paraskevi
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor celine477 » 31 mei 2013 17:22
idd een uitgebreid schema :lol:
momenteel voetbal ik just for fun maar misschien later da ik mss toch in een ploegje geraak..
Ik verblijf momenteel in het psychotherapeutisch centrum rustenburg waar er een breed gamma aan verschillende sporten is waaronder ook de relax waar yoga aan bod komt.
Bij jou is het ook een hele boterham hoor ik ;)
die Coretraining lijkt mij wel interessant... ik doe fitness ook veel te graag ma probeer toch wat grenzen te stellen en wat af te wisselen met welness.. tis idd fijn om daar nog eens voor betaald te worden ;)
Ben niet echt voor die grootketens k'heb een heel gezellige, kleine fitness gevonden in Sint-Michiels te brugge (ligt dicht bij me school en ze hebben wel een serieus klantenbestand)..

http://www.pure-senses.be/ --> kan je het lessenrooster bekijken
Hier geven ze wel crunch/abdomix.. ma k'heb da nog niet uitgeprobeerd :whistle:

Sint-Niklaas is voor mij wel wat ver ....

Groetjes Celine

celine477
New user
New user

Berichtdoor LadyS » 01 jun 2013 12:40
Sint-Niklaas ver, moh schatteken toch! Ik ga elke dag op en af naar Brugge :wink:

Aha, op Sint-Michiels, daar ja! Wel niet ver van Oxygen hé, concurrentie!
Ziet er een leuk plekje uit.

En sporten werk héél therapeutisch! Men zegt niet voor niks "Mens sana in corpore sano" :greenthing:
LadyS
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor celine477 » 01 jun 2013 13:18
LadyS schreef:Sint-Niklaas ver, moh schatteken toch! Ik ga elke dag op en af naar Brugge :wink:

met de fiets wel ze en de dienstregeling van de trein is wok niet da é :D

Aha, op Sint-Michiels, daar ja! Wel niet ver van Oxygen hé, concurrentie!
Ziet er een leuk plekje uit.

Tis een heel leuk plekje.. Gohja Oxygen kan niet op tegen de Pure Senses wh :roflmao: ma in Brugge zijn der wel super veel fitnessen buiten Oxygen.... Jims, Q-life, Basic-fit, Bennies, Paramount, Continental Gym, Easy Fit Piramid Brugge (zeer dicht bij de Pure Senses), enz....

En sporten werk héél therapeutisch! Men zegt niet voor niks "Mens sana in corpore sano" :greenthing:

Dus waar!!! ken daar heel veel deugd van.. Als ik me nie goed voel en kom de fitness binnen dan kom ik met een glimlach weer naar buiten :D

"No Sweat No Glory" :greenthing:

Groetjes Celine

celine477
New user
New user

Berichtdoor celine477 » 03 jun 2013 14:37
LadyS schreef:
Daarnaast train ik héél af en toe met gewichtjes, maar ik zet daar zo snel van uit :roll:

Ja das wel waar k'probeer da ook een beetje binnen de perken te houden ;)

Heb je daar een website van van t'atelier??

Nog mensen die aan fitness doen...???? indien ja waar en wat?

Groetjes Celine

celine477
New user
New user

Berichtdoor Fox is not my name » 06 okt 2013 22:08
celine477 schreef:
LadyS schreef:

Ja das wel waar k'probeer da ook een beetje binnen de perken te houden ;)

Heb je daar een website van van t'atelier??

Nog mensen die aan fitness doen...???? indien ja waar en wat?

Groetjes Celine

Heel Celine, respect dat je zo hard aan het sporten bent! Da's wel goed voor een mens geloof ik.

Ik ben juist begonnen met fitness. Het is nog wat aanpassen voor mij: ik probeer vooral kracht bij te krijgen. Maar door van in het begin al te veel gewicht te willen nemen (ik doe een circuit van krachttoestellen) ben ik vaak de dag erna oververmoeid :p Nu lees ik wat meer over schema's etc en let er op om lage gewichten te nemen. Cardio doe ik steeds als opwarming, 20min.

Indien iemand tips heeft voor een beginnende fitnesser: laat u gaan ;)
What does the Fox say?
Fox is not my name
New user
New user

Leeftijd: 29
Geslacht: Man

Berichtdoor Charlie! » 06 okt 2013 22:26
Ik ga sinds kort ook weer fitnessen en ik wil ook wel wat tips! Met al die lesgevers hier. ;-)

Ik ga voornamelijk naar de fitness voor vetverbranding. Ik ga zeker niet elke dag, aangezien 'k daarnaast ook nog basket speel en training geef, 'k zou eigenlijk meer moeten gaan, maar 't is altijd dat vertrekken dat zo lastig is! ;-)

Ik ga trouwens ook in Brugge, meer bepaald naar JIMS :-)
Charlie!
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor LadyS » 13 okt 2013 23:33
Tips:
als er persoonlijke begeleiding is, in de fitness zelf, doen!

Zorg zeker dat je een op jou aangepast programma krijgt, dat niet te saai is :P

Ik hou tegenwoordig enorm veel van geïntegreerd trainen, dus eerder functioneel. Daarbij moet wel gezegd worden dat die vorm niet echt dient om body te builden, eerder wel om je body te tonen :yeahimcool:

Wat houdt dat nu precies in? Crossfit oefeningen! Youtube dat maar eens, er staan geweldig simpele en effectieve oefeningen bij!

En voor beginners een goede tip:
Ipv bij je eerste trainingen je eerste halfuur cardio te doen, zou ik dit spreiden, begin met 10 minuutjes fietsen, doe wat kracht (benen), doe terug wat cardio door te crosstrainen, ga dan weer over op kracht (bovenlichaam), probeer 10minuutjes te lopen en doe dan nog wat stabiliteitsoefening voor je core --> BOM van een training 8)

Pb me maar als er iemand nog vragen heeft, ik ben health coach van opleiding!
LadyS
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Samotex » 14 okt 2013 12:46
Ik ga momenteel bij basic fit, 15 euro per maand en meer zou fitness niet mogen kosten. Er zijn clubs waar het 50-60 euro kost en waar je dan niet eens je eigen drank mag meebrengen.
Je hebt er alles wat je in duurdere gyms hebt.
Een tip die ik zou meegeven, is: let op want het health en sportwereldje is een zeer lucratieve business geworden. Men haalt veel geld uit personal training ( waar je dan zelden meer uithaalt dan uit individuele training) en supplementen,....

Ben zelf regentaat L.O. en ik zou aanraden te starten met 5-10 minuten opwarming op bv. de crosstrainer ( ideaal om ook de armen wat op te warmen). Daarna kracht. Altijd kracht doen VOOR evt. cardio of HIIT. Hoe je die kracht indeelt, hangt een beetje af van je eigen agenda.
Kies je voor een full body workout, dan begin je met de grotere spiergroepen zoals rug, schouders, borst en benen. Daarna kuiten, biceps, triceps. Per grote spiergroep zo'n 9 à 15 sets per week ( ideaal is ze twee keer trainen met zo'n 72 uur rust ertussen) . Kleinere spiergroepen hebben genoeg aan zo'n zestal sets per week.

Je kan ook kiezen voor een splitschema waar je maandag de ene spiergroep doet, dinsdag de andere,.....

Wat cardio betreft, de laatste tijd tonen steeds meer onderzoeken aan dat 15 minuten HIIT training een groter effect heeft op de vetverbranding nadien. Letterlijk zijn die intervaltrainingen: je geeft 30 seconden alles van jezelf om dan 60 - 90 seconden ( afhankelijk van hoe je conditie is) aan een matiger tempo te trainen.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Fox is not my name » 17 okt 2013 12:55
Waarom eerst kracht en de cardio nadien? Ik heb gelezen dat cardio op voorhand als opwarming geldt, cardio erna enkel als je gewicht wil verliezen (maar dat is niet mijn doel)

vraagje over splittraining: ik doe maandag borstspieren, biceps en buikspieren; woensdag schouders, rug, triceps en buikspieren; vrijdag terug hetzelfde als maandag en zaterdag beenspieren.. is dit een goede verdeling of beter een andere combinatie? ik doe dus veel vaker borstspieren en biceps, maar als beginner lijkt me dat wel goed..

en vraag 2: wat met het aantal kg? ik heb gelezen dat je het best in een periode van 8 weken het stelselmatig verhoogt: op een gemiddeld gewicht beginnen (bv 30 kg) en in de 8ste week bijna je maximum (bv 50kg), daarna terug met een lager gewicht opbouwen (bv 35kg - na 8 weken: 55kg)

alvast merci! :)
What does the Fox say?
Fox is not my name
New user
New user

Berichtdoor Samotex » 17 okt 2013 15:31
cardio 5-10 minuten als opwarming voor de kracht, zeker niet langer. De reden waarom je kracht eerst moet doen, is omdat je glycogeenwaarden dan nog vol zijn. Je zal er op die manier meer kunnen uithalen dan omgekeerd. Wanneer je bv. een half uur hebt gefietst, zal je niet meer het maximum kunnen halen uit krachttraining.

Wat gewicht betreft, je moet het gevoel hebben dat je geen volgende keer meer kunt. Dus na 8 herhalingen moet je iets hebben van: 9 had ik echt niet gekund, anders is het gewicht te licht.
Er zijn nog andere theorieën van 15 herhalingen, ook dat je het aantal herhalingen afbouwt, bv. 12-10-8.
Je kan inderdaad 8 weken aan hetzelfde gewicht trainen, maar er is niets mis met aan te voelen wanneer je het gewicht kan aanpassen.

Verdeling is op zich wel ok. Zolang je elke spiergroep maximaal 2 keer per week traint en er 2 dagen tussen laat.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Fox is not my name » 17 okt 2013 18:04
hey merci voor de bevestiging, dan weet ik dat ik toch ongeveer goed bezig ben!

Dan ga ik me beperken tot 10min cardio voor de krachttraining, en dan evt. nog 10min op einde van de training als ik nog energie en tijd heb.
What does the Fox say?
Fox is not my name
New user
New user

Berichtdoor Samotex » 17 okt 2013 21:56
Zelf heb ik na een full body krachtsessie vaak iets van: pffff, nu nog cardio en dan doe ik het liefst op een andere dag buiten de club om. Bij kracht doe je gedurig iets anders, maar fietsen of lopen en niet vooruit raken, is niet echt leuk, he.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor #TheBlueLion » 30 okt 2013 17:22
Hallo,

Ik ben 14, ik fitness helemaal niet veel..
Alleen ga ik wel elke dag met de fiets naar school en heen en terug is dat zo'n 7 kilometer afstand.. Het werkt een beetje met ups en downs bij mij.. :D
Ene moment ben ik veel meer met sport bezig andere moment helemaal niet...
Remind ALWAYS the rule of three ;)
#TheBlueLion
New user
New user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Doll » 06 nov 2013 21:18
Ik ben sinds kort te vinden in de Fit-Out in Lochristi :greenthing: :greenthing:
Spoiler! :
Nosy little fucker aren't you
Doll
New user
New user

Berichtdoor warmewafel » 28 dec 2013 18:51
Ik wil al een tijdje gaan fitnessen in Gent, maar ik heb ook geen zin om daar zomaar met wat toestellen te gaan spelen, dus zou eig een goed schema of zo nodig hebben om te weten welke oefeningen ik wanneer moet doen en hoeveel en zo. Weet er iemand een fitness in Gent die daar bij helpt? of gewoon een goede (niet te dure) fitness in Gent in het algemeen?
warmewafel
New user
New user

Berichtdoor Melleke » 24 jan 2014 23:20
Ik fitness nu ongeveer 3 jaar. In het begin enkel cardio met de bedoeling om wat af te vallen en nu voornamelijk krachttraining en tussendoor cardio voor de conditie :)
Melleke
New user
New user

Leeftijd: 30

36 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Sport!