outen in uw sportclub

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
25 berichten • Pagina 1 van 21, 2

outen in uw sportclub

Berichtdoor fill my little world » 04 feb 2011 13:37
Zijn der mensen die een ploegsport doen en die zich geout hebben in de ploeg? Hoe hebde da aangepakt? Hoe hebbe ze gereageerd? Zijn der dingen veranderd?

Kspeel basket maar niemand van men ploeg weet datk lesbisch ben. Kheb wat schrik hoe ze gaan reageren en ook met het douchen etc.
fill my little world
Regular user
Regular user

Re: outen in uw sportclub

Berichtdoor Disco Trut » 04 feb 2011 13:45
Toen ik ooit -in een ver verleden- nog basket speelde heb ik me geout bij mijn ploeggenoten. Wij hadden wel een behoorlijk goeie band toen, zo'n hoop 16-jarigen bij elkaar :) Ik heb toen gevraagd of iemand van hen een probleem had met het douchen ofzo, want dat ik anders wel thuis zou douchen. Ze lachten me uit en zeiden dat ik niet onnozel moest doen en er is nooit een probleem van gemaakt.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Skipperke » 04 feb 2011 18:27
ik doe nie zo een sport waarin we in een gemeenschappelijke douche moeten.. maar sporten doe ik wel.. en ik zit ook in een jeugdbeweging waar we meestal gezamelijk douchen op kamp..
Overal weten ze van mij dat ik lesbisch ben en niemand maakte er een probleem van..
Skipperke
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 24

Berichtdoor PokerFace » 05 feb 2011 12:46
Ik ben ook out in mijn volleybalploeg, na een seizoen dat ik daar speelde. Ik vond dat aanvankelijk niet zo belangrijk om te zeggen, omdat ik toch niemand had en wanneer ze vroegen naar mijn liefdesleven kon ik daar eigenlijk kort in zijn: ik ben/was er niet mee bezig. Tot deze zomer de kriebels mij eindelijk toch te pakken kregen. Ik heb het toen voor gans de ploeg (op 1 iemand na) verteld. Het werd stil. Toen zei 1 iemand: "chill, dat is toch niet erg?" En dat was het dan. Iets later had ik dan een vriendin en ze vroegen wel regelmatig hoe het met haar/ons ging. En over het douchen, daar is ook niks veranderd. Volgens mij denken ze er - net zoals ikzelf - niet bij na. De shampoo-gevechten enzo zijn er nog steeds! En af en toe moet ik iemand van mijn ploeg helpen om haar BH toe te doen (want ze kan dat niet zelf) :D
Once the music hits your system, there's no way you are gonna stop.
PokerFace
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Darja » 18 feb 2011 09:26
Ik ben out in een voetbalploeg voor dames, al weet ik niet zeker dat iedereen het weet, toch een groot deel.
Eigenlijk was niets zeggen ook niet echt een optie want er zijn wel meerdere lesbische vrouwen in de voetbal ...
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours
Darja
New user
New user

Leeftijd: 30

Berichtdoor Springbal » 25 feb 2011 20:42
Toen ik nog korfbalde wist ik het nog niet van mezelf, in de roeiclub weten er een aantal 't een aantal weten 't niet.
Zit je rustig te roeien in de 4, plots oscar (pagadder van 10 jaar)
Bart ben je homo?
euh zou je daar 'n probleem mee hebben?
Neen
okay da's goed want ik ben 't wel :)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Geslacht: Man

Berichtdoor medica » 01 maart 2011 12:52
Mag ik van u in de categorie: Vragen-Onverwacht, de vraag: Ben je homo? :rock:
Echt hoe ze soms uit de hoek kunnen komen.. dat verzin je als (jong)volwassene niet.

Als ze mij zo'n directe vraag zouden stellen, ondanks dat ik er geen punt van maak, weet ik niet of ik 123 zou antwoorden:D Chapeau
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.
medica
Regular user
Regular user

Leeftijd: 28

Berichtdoor Springbal » 09 mei 2011 12:31
medica schreef:Mag ik van u in de categorie: Vragen-Onverwacht, de vraag: Ben je homo? :rock:
Echt hoe ze soms uit de hoek kunnen komen.. dat verzin je als (jong)volwassene niet.

Goh eentje wist het via haar broer die goed bevriend is met mijn broer. Twee anderen, ik bleef ooit wat later 't was koud die dag en er waren nog twee kindjes (allez kindjes, 10 en 12 ongeveer) nog niet opgehaald door de mama en we waren aan het praten over waar we later graag zouden wonen (is geloof ik al 3 jaar geleden).
En de oudste zegt "aah zou je daar dan later willen gaan wonen als je een vriendin heb"
'euh hoe, ah maar dan moet ik eerst een vriendin hebben'
"of ne vriend"
' :D zou je daar een probleem mee hebben?'
"Oh, neen"
en facebook doet de rest :roll: :lol:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Stevieboy » 09 mei 2011 15:40
Ik ben ook al geconfronteerd geweest met gelijkaardige situaties. Ik geef al enkele jaren turnles aan jongens van voornamelijk 10-12jaar en af en toe vangt mijn oor ook wel eens vreemde flarden van conversaties over holebi's op.
Enerzijds vind ik dat die pagadders helemaal geen zaken hebben met mijn liefdesleven of seksuele voorkeur. Anderzijds heb ik soms wel de neiging om me eens droog te outen als er weer eens een belachelijke of dwaze opmerking wordt gemaakt; zoals zijnde: Na een frivool moment in de les de opmerking krijgen 'haha, gij danst zoals onze meester...en da is nen homo' (oké, da was wel een schitterende voorzet voor een outing :) ), of: 'wij willen op het turnfeest geen oefening op die muziek, want we vinden die zanger maar nen homo'. Zolang ze het mij niet op de man af vragen hou ik het echter nog steeds op een veralgemende wederopmerking. Als groepslid lijkt me een outing in een sportclub zeker aan te bevelen, maar in de situatie van trainer twijfel ik daar wel een beetje over??
Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor analyse » 09 mei 2011 20:35
ik had ook schrik voor het doucheverhaal, maar uiteindelijk, alleen maar positieve reacties. Veel steun gehad ook aan mijn teamgenoten, dus, i'm lucky :D (maar is ondertussen toch wel vele jaren geleden).
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...
analyse
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Koeneschoen » 26 jul 2011 13:46
Ik ben ook geout in mijn sportclub...
Heb zelfs ooit de vraag gekregen van ploegmaten, heb het hen zelf niet moeten vertellen...
Zij hebben er (praktisch) nooit een probleem van gemaakt... Ik voel me een pak geruster als zij het ook weten...
Heb ondertussen ook nieuwe ploegmaten, en ik vertel het hen niet meer rechtstreeks... Maar ze zien het wel als ik afkom me ne vriend ofzo, en dan achteraf zeggen ze zo wel iets van 'ah ik wist ni da gij voor de mannen waart'.... maar uiteindelijk maken ze er geen probleem van! En da is wel leuk om te horen...

Wat het trainer zijn betreft: ik heb er geen probleem mee om me te outen tegenover de kinderen waar ik trainer van ben (gaande van 10 tot 18 jaar...) in onze sportclub heerst er een heel grote tolerantie en een superzalige sfeer... zodoende gebeurt het dat ze het al weten nog voor ik er iets van moet zeggen ofzo...
Het gebeurt ook wel dat ouders soms naar de training komen zien (of naar de matchen van de jeugd waar ik regelmatig ga coachen) en als ik dan een babbel aan het doen ben met die ouders, laat ik soms wel eens de woorden 'mijne vriend' vallen... en ik merk dat niemand er een probleem van maakt, en zo kunnen ouders misschien hun kind (dat training krijgt) er wel een beetje op voorbereiden of duidelijk maken dat zijn/haar trainer holebi is...

in ieder geval, outen in de sportclub vind ik zeker een pluspunt... kwestie van meteen te weten of je club er open voor staat of niet, of je ploeggenoten er open voor staan of niet... ikzelf zou niet in een ploeg of club willen zitten die niet open staat voor holebi's...
Just be yourself!
Koeneschoen
New user
New user

Leeftijd: 29

Berichtdoor LifeError » 22 mei 2012 15:09
Ik speel volleybal en gaf ook training aan meisjes van 17-19 jaar en doordat alles een beetje verweven is ging zoiets wel snel de ronde. Eigenlijk vertelde ik het enkel aan m'n beste vrienden en dan nam ik m'n vriendje eens mee naar een feestje waar al m'n meisjes ook waren. Ja het lag er blijkbaar nogal dik op dat we verliefd waren en daarna gaat zoiets snel de ronde. Voor ik het goed en wel besefte wist ook de club waar ik zelf speel alles, maar uiteindelijk nog nooit echt over gehad. Nu is het gewoon goed om te weten dat ik er met m'n vriend kan komen en dat niemand ernaar zal kraaien. Of samen met m'n meisjes praten over jongens! Het is eens wat anders. Allemaal best tof dus! :greenthing:
LifeError
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Berly » 27 mei 2012 21:16
Ik doe internationale dans en da zijn allemaal volwassen, dus alsk wel een vriendin heb, out ik me wel :p Ben trouwens zeker dat niemand er iets op tegen heeft aangezien er gisteren 2meisjes van daar getrouwd zijn :p
Berly is back!
Berly
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Kreamcake_ » 25 jul 2012 22:04
fill my little world schreef:Zijn der mensen die een ploegsport doen en die zich geout hebben in de ploeg? Hoe hebde da aangepakt? Hoe hebbe ze gereageerd? Zijn der dingen veranderd?

Kspeel basket maar niemand van men ploeg weet datk lesbisch ben. Kheb wat schrik hoe ze gaan reageren en ook met het douchen etc.

Ik speel zelf nog steeds basket (al reeds 9 jaar) en ben sinds kort geout in mijn nu tweede club. In mijn eerste club zorgde dit voor geen problemen, enkel keken ze soms eens raar als ik met mijn toenmalige vriendin (die in dezelfde ploeg speelde) op hetzelfde moment onder de douche stond. Maar over het algemeen wordt er meer over gezeverd en gelachen dan kritiek gegeven.

Sinds vorig jaar zit ik in een nieuwe club en hier wisten ze pas dat ik lesbisch was als mijn toenmalige vriendin mee kwam kijken naar de wedstrijd. Ze waren eerder enorm geïnteresseerd in mijn relatie in plaats van zich druk te maken over het douche gebeuren. De voordelen eraan zijn, zijn dat ik soms mijn ploeggenoten moet helpen met hun te "keuren" of ze er goed uitzien voor een date met hun liefke of voor een feestje .. of hun bh inderdaad ook moet helpen vastmaken.

Bij mij maakten ze er niet zo veel problemen van dus ik denk wel dat we in het basketwereldje vrij tollerant zijn met zo'n dingen en het niet veel uitmaakt of je nu lesbisch, bi of hetero bent als het aankomt op douchen :) we keep seeing you as a teammate :)!

Don't worry.. it'll be fine!
"Happiness comes in many forms..in the company of good friends, in the feeling you get when you make someone else's dream come true, or in the promise of hope renewed. It's okay to let yourself be happy because you never know how fleeting that happiness might be.
Kreamcake_
New user
New user

Berichtdoor Wall » 26 jul 2012 10:26
Dit topic herinnert me eraan dat ik me misschien ook maar eens moet outen, al is het maar om de vervelende "en heb je al een vriendje leren kennen in Gent"-vragen te vermijden. Ik ben niet de enige in de ploeg, dus op zich zullen ze er wel geen problemen van maken (denk/hoop ik toch).
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Leeftijd: 23

Berichtdoor TeQuieroMiChica » 27 jul 2012 13:55
Ik heb me geout bij mijn volleybalploeg. Ik heb het hen eerder elk apart gezegd, omdat ik het niet zo zag zitten om in de kleedkamer daar te staan verkondigen voor een hele hoop meisjes dat ik lesbisch ben...

De aanleiding?

Een vriendin wou weten hoe laat het was, maar er stond een afbeelding van twee vrouwen op mijn achtergrond. Ik dacht dat ze het gezien had en heb het haar dan maar verteld. Zij maakte er totaal geen probleem van. Ik vertelde dat ik daarom ook niet zo graag meedouchte met hen, omdat ze nog niet de waarheid wisten. Ze lachte wel een beetje met me en zei dat ik me daarover echt geen zorgen moest over maken. Bij de dames speelt ook een lesbienne en die doucht ook altijd mee, er wordt nooit een probleem van gemaakt.

Tegen een ander meisje had ik gezegd dat ik haar wat moest vertellen. Na de match zaten we te kijken naar de damesmatch. Ik keek recht voor me uit en heb het haar dan gewoon verteld, de vriendin van in de vorige alinea zat erbij.

Naar een ander meisje schrijf ik regelmatig brieven en dus heb ik me via die weg bij haar geout.

De rest liep redelijk vlot.

Niemand maakt er problemen van, ook niet van het douchen.
Imagine me and you <3
TeQuieroMiChica
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22

Berichtdoor United » 22 feb 2014 22:29
Ik ben ook helemaal out in mijn voetbalploeg :) Na een paar maanden elkaar beter leren kennen wisten er een paar vrouwen dat ik (toen nog) een vriendin had en ze reageerden er zeer normaal op. De rest is gaandeweg ook geïnformeerd en door het samensmelten van onze ploeg met een andere ploeg zijn we nu met 2 waarvan iedereen weet dat we lesbisch zijn.
Samen douchen is voor hen geen enkel probleem, er worden zelfs grapjes gemaakt bvb wie van de 2 wil er onze rug komen wassen :awkward:
“Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself."
United
New user
New user

Berichtdoor Samotex » 23 feb 2014 02:19
Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf welke sportclub. Een man zal zich makkelijker kunnen outen in zijn turnclub dan binnen zijn voetbalploeg. Denk vooral binnen die laatste is het moeilijker en de drempel vrij hoog.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Asubuhi » 19 maart 2014 23:32
Ik speel nu al een aantal jaar voetbal en eigenlijk heb ik mij nooit echt zelf geout in de zin van "ik roep de ploeg es samen en vertel het", maar ik denk dat de meesten het wel wisten, of omdat ik op dat moment een vriendin had, of omdat iemand het vroeg (waar ik dan eerlijk op antwoord). Maar er is nooit enige reactie op gekomen, ik denk ook niet dat ik ooit de enige geweest ben in de ploeg.

Nu ik erover nadenk valt mij wel te binnen dat er eens één rare reactie ivm het douchen is gekomen, maar dan van iemand die zelf lesbisch (en ook out) is: "ik douch mij hier niet want ik hoef niet te zien hoe jullie er naakt uitzien".
Waarop de rest van de ploeg (hetero en lesbisch) echt iets had van "jah, ons ook niet, maar dat is toch ook niet de reden waarom je je hier doucht???"
Asubuhi
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Thor » 20 jun 2015 15:03
Vraag mij af wanneer ik mijzelf ook best zou outen, eerst vrienden waarschijnlijk dan pas in de zwemclub. Maar eerlijk gezegd ben ik daar totaal niet klaar voor, hoewel ik niet echt zo slechte reacties verwacht. Wel zal het wel snel de ronde doen en dat wil ik nog niet.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

25 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Sport!