Holebi's en voetbal

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
52 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Re: Holebi's en voetbal

Berichtdoor Lieske Lieske » 07 dec 2010 15:14
sporty- schreef:in duitsland word voetbal al van op de lagere school gegeven aan meisjes en jongens en word ook daar gescout naar de meest talentrijke speelsters en die worden dan door de bond begeleid en opgeleid ..

Ik denk dat wanneer meisjes vanop jongere leeftijd normaliter al de kans krijgen om te voetballen het ons damesvoetbal enkel ten goede kan komen! Een paar maand terug moest ik voetballen op sinaai en het was uiteraard een meisjesploeg tegen een jongensploeg. Zalig om zien hoe vlijtig die meisjes hard hun best deden. Laat die nog enkele jaren voetballen, geef ze inderdaad ook de kans dat met hun opleiding te combineren en daar gaat het niveau terug de hoogte in. :wink:
Ik droomde vroeger van de USA. Omdat dat daar "een gewoonte" was.. Het is bij dromen gebleven.. Achja, dat heeft ook wel iets!
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)
Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor sporty- » 07 dec 2010 15:35
ieske..ken ik u mss?
eerst en vooral de usa is ook het beloofde land niet.dat is een misvatting.enkel de profs in d wps worden daar betaald en dat is ook gene vette.verwacht geen slarissen zoals die van de nba spelers of hier bij ons in europa de mannen bij engelse of spaanse clubs ofzo..
en dan nog..om het al zo ver te schoppen moet je al een enorm talent zijn.want als amerikaanse om in de wps te spelen..t is weinige gegeven.de meeste clubs halen gewon de beste speelsters uit het buitenland weg,zoals marta,zweedse,deense enzovoort.en vullen die dan aan met wat jonge talenten.
dan ben je beter als zweedse,duitse of nederlandse.als je in eigen land bij een topclub kan spelen en meedoet in een van de zwaarste competities van europa/ter wereld heb je t al ver geschopt.met wat geluk kom je dan in de nat. ploeg en speel je mss wel internationaal.
en dan heb ik het nog niet over beker of champion's league..
en in bv.duitsland verdien je meer met sponsoring dan met voetballen.(zie prinz of bajramaj)
maar hetzelfde geldt dan weer voor marta want die verdient meer met sponsoring van nike dan met wat ze met voetballen verdient.
conclusie:eender waar ter wereld, als vrouw verdien je er niks aan.je moet t gewoon voor jezelf en de sport doen.en als je goed genoeg bent en wat geluk hebt valt er wel es wat te rapen.
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace
sporty-
Senior user
Senior user

Leeftijd: 36

Berichtdoor x_lotteke_x » 10 dec 2010 22:35
naah sporty heeft gelijk maar waarom per se op zo'n niveau willen spelen
2de provenciale is ook ng tof voor bij te spelen dan is het gewoon voor de fun voetballen en jha het blijft nog altijd een spel he ;) en het voetbal bij de mannen is gewoon opfeblazen , ze maken het populair bij de mensen he
Never let go of hope.
One day you will see that it all has finally come together.
What you have always wished for has finally come to be.
You will look back and laugh at
x_lotteke_x
Regular user
Regular user

Berichtdoor sporty- » 10 dec 2010 23:07
how..me geen woorden in de mond leggen eh.
ik bedoelde dat de usa niet alles is op gebied van vrouwenvoetbal.
als je top wil zijn kan je evengoe of mss zelfs beter duitsland pakken,en voor het geld moet je t ni doen want daarin zijn de verschillen ni zo mega groot.
da is al wa k wou zeggen..
maar waarom zou je je kans ni grijpen als je hogerop kan.als je top kan worden en bij de beste kan zijn en met de beste kan spelen waarom zou je t dan niet doen.waarom ni?
als je goed genoeg bent komt dat moment ooit wel waar je de keuze maakt tss hobby en carrière in sport

sporty-
Senior user
Senior user

Berichtdoor x_lotteke_x » 10 dec 2010 23:21
naah jha inderdaad als je echt goed bent maar voor mij is voetbal gewoon tof en jha mensen die goed zijn , is inderdaad mooi meegenomen jha :D
Never let go of hope.
x_lotteke_x
Regular user
Regular user

Berichtdoor sporty- » 10 dec 2010 23:40
voila..i like your mentality

sporty-
Senior user
Senior user

Berichtdoor x_lotteke_x » 10 dec 2010 23:44
phaha allemaal schoon off topic xD
Never let go of hope.
x_lotteke_x
Regular user
Regular user

Berichtdoor Kletmarjet » 15 maart 2011 01:32
Zo zo, een beetje meer ot:

Spoiler! :
Voetballende homo taboe

Voetbal en homoseksualiteit is nog steeds geen gelukkige combinatie. Het woord homo wordt vaak gebruikt in spreekkoren en er is bijna geen speler die tijdens zijn carrière voor zijn homoseksualiteit uitkomt.

In Zweden wil Anton Hysén nu dit taboe doorbreken. In een interview met de Zweedse publieke omroep laat hij weten dat hij voetballer en homo is. Volgens hem maakt het niet uit of je op jongens of meisjes valt zolang je als voetballer maar goed presteert.

Hysén komt uit een echte voetbalfamilie. Vader Glen kwam 68 keer uit voor het Zweedse Nationale elftal en is oudspeler van onder andere PSV en Liverpool. Ook zijn broers Alexander en Tobias zijn profvoetballer. Anton voetbalt zelf op een lager niveau voor de tweede divisieclub Utsiktens BK uit Göteborg.

De bekendste en eerste profspeler die openlijk voor zijn homoseksualiteit uitkwam is Justin Fashanu. Hij vertelde dit in 1990 in een interview met de Engelse tabloid The Sun. Op dat moment speelde hij in de Premier League en de onthulling leverde hem veel negatieve reacties op. Fashanu pleegde in 1998 zelfmoord. Op 19 februari zou hij 50 jaar zijn geworden en daarom werd op die dag de internationale dag tegen de homofobie in het voetbal gehouden.

Bron: http://www.dewereldmorgen.be/blog/luc-schrijvers/2011/03/11/voetballende-homo-taboe

Ik ben er vrij zeker van dat er nog zullen volgen, en outen in het voetbalmilieu is best wel moedig. Hij speelt dan wel op een laag niveau (vergelijkbaar met 3de klasse in België) maar toch. Voor sommige jonge, voetballende jongens die met hun geaardheid in de knoop liggen zou het leven best wel een pak aangenamer kunnen worden eens er een paar profs hebben geout. Hopelijk dan wel zonder de gevolgen zoals bij John Fashanu, want dit was gewoon schandalig. Die gast is gewoon weggepest uit de voetbalwereld en de UK.

Verder kan ik mij een leven zonder voetbal amper voorstellen. Actief voetbal zit er voor mij niet echt meer in door mijn slechte enkel, maar passief ben ik wel van de partij en heb een abonnement bij een club in 3de klasse (binnenkort 2de klasser 8)). Desondanks ik daar toch wel goed bevriend ben met enkele supporters ga ik mij daar niet snel outen, want ik ga nog altijd naar de voetbal om mij te amuseren, dus eens een babbelen/discussiëren/zeveren met andere supporters, eens mee te zingen, op mijn gemak een pintje drinken, natuurlijk voor de voetbal zelf... maar niet om verwijten naar m'n hoofd kan krijgen van enkele 'macho-supporters'. Een homo-vriendelijke omgeving is een voetbalstadion nog altijd niet.
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.
Kletmarjet
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 28
Geslacht: Man

Berichtdoor sporty- » 15 maart 2011 11:22
als ge kijkt naar de voorbije speeldag in de jupiler league(de naam alleen al!) dan zal ons belgisch mannenvoetbal er nooit aan toe zijn.gelukkig is er nog t vrouwenvoetbal,maar daar wordt dan weer ni naar omgekeken...noch door de bond noch door commercieel belanghebbenden zoals sponsors en en/of media..
we hebben nochtans genoeg talent...ni te verwonderen dat ze allemaal naar t buitenland trekken waar ze wel kansen krijgen en ook zichzelf kunnen zijn,holebi of hetero...
want dat maakt daar niks uit.

sporty-
Senior user
Senior user

Berichtdoor Kletmarjet » 17 maart 2011 00:45
sporty- schreef:als ge kijkt naar de voorbije speeldag in de jupiler league(de naam alleen al!) dan zal ons belgisch mannenvoetbal er nooit aan toe zijn.gelukkig is er nog t vrouwenvoetbal,maar daar wordt dan weer ni naar omgekeken...noch door de bond noch door commercieel belanghebbenden zoals sponsors en en/of media..
we hebben nochtans genoeg talent...ni te verwonderen dat ze allemaal naar t buitenland trekken waar ze wel kansen krijgen en ook zichzelf kunnen zijn,holebi of hetero...
want dat maakt daar niks uit.

Ik denk het ook dat dit in België inderdaad nog jaren kan duren vooraleer er zich iemand gaat outen. Vele supporters (en vooral die psuedo-hooligans) zullen het gewoon niet accepteren. Als het iemand is van hun favoriet team zal het nog meevallen, maar iemand van de tegenstander zal gewoon verweten worden voor 't vuil van 't straat. Ook heb je nog een probleem dat hier in de competitie veel spelers zijn die uit een homofobe cultuur afkomstig zijn (waarmee ik niemand wil viseren!), iets wat intern ook nog extra problemen zal opleveren.

Er is zeker nog een lange weg te gaan, maar de coming out van Hysen is een klein stapje in de goede richting.

Over dat vrouwenvoetbal heb je inderdaad gelijk. In mijn klas zat vroeger een jeugdinternational die toen uitkwam voor Aalst. Die speelde mij soms gewoon verloren in die tijd (niet dat ik zo'n topvoetballer was :lol: ).
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.
Kletmarjet
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 28

Berichtdoor sporty- » 17 maart 2011 01:19
ach de kbvb..tis gewoon hopeloos...
zie maar hoever ze t dan schoppen int buitenland.
in de toplanden hebben ze een basisplaats in de a-kern van topploegen
en bondscoaches van die landen zijn jaloers op ons dat ze ze ni kunnen hebben terwijl ze hier met moeite geselecteerd worden voor de nat.ploeg.triestig noem ik dat.

ik ga hier geen namen of uitspraken noemen maar ik kan alleen maar zeggen dat ik bepaalde speelsters best kan volgen....
sporty-
Senior user
Senior user

Berichtdoor andy1982 » 06 apr 2011 19:59
Dat voetballers onder homo's bestaan is een zekerheid maar als jullie zelfs eens willen komen voetballen dan kan dat. In België bestaan namelijk ook de Pink Devils dat is de enige homo voetbalploeg in dit land. Wij trainen elke donderdag in Mechelen in het vrijbroekpark vanaf 19h30. Het is ook interessant voor mensen die al voetballen want wij spelen maar vanaf maart tot eind september idiaal om het tussen seizoen te doorbreken. Meer info vind je op www.pinkdevils.be
Als je nog vragen hebt stuur maar een PM

groetjes
Andy
andy1982
New user
New user

Berichtdoor Mancunian » 24 apr 2011 12:28
Volgens de boekskes zou de ruzie in de Franse ploeg tijdens het WK ook om de homoseksualiteit van een speler geweest zijn. Wie voetbal een beetje volgt, komt direct bij een naam uit: Yoann Gourcuff.

Anelka zou hem voor het vuil van de straat hebben uitgemaakt.

Ahhhh heerlijk die geruchtenmolen :roflmao:
Mancunian
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Darko » 07 mei 2011 13:18
Ikzelf ben geen voetballer, het zit gewoon niet in mij. Maar ik ben wel een fervent voetbalsupporter. Iedere week mijn voetbalploeg gaan aanmoedigen, er is niets beter! :love:

Tuurlijk dat er heel wat homo's in het voetbalwereldje zitten, maar of ze zich daadwerkelijk ooit zullen outen, dat is iets anders. En dat is wel verstaanbaar denk ik, ik zou ook geen zin hebben om elke week door de supporters van de tegenstander uitgemaakt te worden voor het vuil van 't straat.
I feel the chemicals kickin' in
Darko
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor BastardPriest » 28 mei 2011 19:51
Oh, kwist nie dat er ne voetbal topic was.

Pronostiek vo vanavond:

ManU - Barca
3 - 1

8)
A church in ruin...
BastardPriest
Senior user
Senior user

Berichtdoor BastardPriest » 29 mei 2011 09:45
Barca verdiend gewonnen. Ze waren gewoon veel beter en ik kan me weinig ploegen herinneren die ooit zo sterk geweest zijn.
A church in ruin...
BastardPriest
Senior user
Senior user

Berichtdoor mattijs487 » 29 mei 2011 11:07
My Shameful schreef:Pronostiek vo vanavond:

ManU - Barca
3 - 1

8)

Bijna :P

Het was een mooie wedstrijd.
Maar er was niks te doen aan Barçelona. Al dacht ik na de eerste helft dat Manchester het zou halen.
DaddyCool schreef:Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)
mattijs487
Senior user
Senior user

Leeftijd: 27

Berichtdoor BastardPriest » 29 mei 2011 15:46
Idd. Bij ManU was het toch vooral weer Rooney die de boel draaiende moest houden en regelmatig het middenveld kwam steunen, waardoor Hernandez compleet geïsoleerd geraakte. En middenveld Barca >>>> middenveld ManU; dat duel kunnen ze sowieso niet winnen, geen enkele ploeg trouwens.
A church in ruin...
BastardPriest
Senior user
Senior user

Berichtdoor Perdrix » 03 jun 2011 12:28
x_lotteke_x schreef:
Disco Trut schreef:
Sonne schreef:Inderdaad, en ik vind dat voetbal is echt wel dé lesbosport is bij uitstek. Gegarandeerd dat meer dan de helft van een vrouwenploeg gay is.

Gegarandeerd dat het niét waar is. Ja, er zijn veel vrouwenploegen waar een of meerdere lesbiennes spelen, maar altijd dat veralgemenen. De laatste drie keer dat ik een voetbalmatch van een vrouwenploeg heb gezien (van die verschillende ploegen, uit drie verschillende klassen en streken) en het stroomde daar absoluut niet over van lesbo's. Bovendien begint voetbal hier voor meisjes stilaan ook 'gewoon' populair te worden, in navolging van Amerika en Zweden, waar dat echt dé meisjessport bij uitstek is.

je hebt inderdaad sommige ploegen waar het bekend om staat maar inderdaad ook weer niet allemaal . want hier bij ons kun je er ook al perfeckt de poegen uithalen waar er meer in zitten en waar minder of bijna geen,en ook sommige ploegen hebben het niet graag dat er lesbo's tussen zitten . en het voetbal word inderdaad populair . steeds meer meisjes beginnen te voetballen en het is ook natuurlijk een mooie sport he :D

Vrouwenvoetbal begint inderdaad populair te worden. Ik kan zelfs een school (voor eerder rijkere kinderen) in Zuid-Afrika (toch een land waar voetbal beschouwd wordt als een sport voor arme zwarten..) die een vrouwenploeg zullen starten..
En ja, hier bestaan vrouwenploegen vaak uit lesbo's, maar ik ken veel meer meisjes die graag voetballen en 100% hetero zijn. Ik wil ook graag gaan voetballen, maar dan gewoon omdat ik het graag speel, al altijd graag gedaan btw, maar mijn papa houdt me tegen. 'Voetbal is geen sport voor meisjes". Ik vraag me af of ik wel zou mogen als ik hem vertel dat ik lesbisch ben.. ;)
Perdrix
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Berichtdoor sporty- » 16 jun 2011 18:50
in amerika kunt ge zelfs scholarships krijgen op basis van uw voetbaltalent,als meiske ..vertel da maar es aan uwe papa.
onze janice cayman studeert zo in amerika aan de unief en speelt er ook voetbal op college niveau.en ze doet t daar heel goed...

sporty-
Senior user
Senior user

52 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Keer terug naar Sport!