Homofobie ??

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
Lise D.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Homofobie ??

Bericht door Lise D. » 24 nov 2009 16:06

Hallo,

Ik speel al 3 jaar volleybal en ik heb mij recent geout. Toen mijn coach dit wist zei ze dat ik dit toch beter voor mezelf had gehouden om de andere teamleden niet van streek te brengen. De meeste van mijn teamgenoten aanvaarden me zoals ik ben. Sommige doen wel een beetje raar. De reactie van mijn coach viel me toch ff zwaar.

Hebben jullie ook al zoiets meegemaakt? Hoe reageerde je dan?

Grtjs

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Re: Homofobie ??

Bericht door Glamourgirl_10 » 24 nov 2009 16:46

In de ploegen waar ik speelde hebben ze er nooit een probleem van gemaakt (of ze hebben het goed verborgen :) ). De reactie van je coach vind ik sowieso fout, als trainster moet zij je steunen bij je coming out, een hart onder de riem en hop weer het veld op.

Wat je medespeelsters betreft. Misschien is het een eerste reactie en moet je ze wat tijd geven om aan het idee te wennen? Veel vriendinnen en sportkameraden van mij zijn in het begin ook geshocked, maar ze waren er altijd behoorlijk snel over. Maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.

Ik moet ook zeggen dat ik het zelf wel raar vond om met andere lesbo's te douchen. In mijn eerste ploeg voelde het totaal ongecompliceerd aan omdat het zo goed als allemaal hetero-meisjes waren, maar als ik bijvoorbeeld met de tweede ploeg meespeelde, waar heel wat lesbische meisjes bij zaten, voelde ik mij toch wat op m'n ongemak (ik weet dat het seutig klinkt, maar het is gewoon zo!). Dus ik ben de laatste om het hetero meisjes kwalijk te nemen als ze zich (in het begin of eeuwig) op hun ongemak voelen om met mij te douchen. Hoewel daar eigenlijk helemaal geen reden voor is, maar zij kunnen niet zien hoe heilig mijn gedachten zijn hé :) . Mijn ongemak om met lesbische meisjes te douchen was na een paar keer ook over hoor, ik kan me gewoon inbeelden dat het niet voor alle heteromeises is van: "Ah ok je bent lesbisch, so what?"

Maar zoals gezegd, mijn ploegmaats hebben er nog nooit een probleem van gemaakt, misschien moet je het gewoon wat tijd geven. Erover praten is in een ploeg misschien moeilijker dan als je je bijvoorbeeld aan een vriend of een vriendin geout hebt, maar als de kans zich voordoet om er met (één van) je medespeelsters over te praten (als zij er bijvoorbeeld over beginnen), zou ik die niet uit de weg gaan.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Lise D.
New user
New user

Bericht door Lise D. » 26 nov 2009 16:20

hey,
bedankt voor jullie positieve comments.
@ discotrut: ik durfde haar er niet op aanspreken, maar ik zal zeker eens nagaan of er zo'n charter is binnen mijn club

Hebben jullie dan nooit een vreemde reactie gehad van iemand tijdens het sporten?

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 26 nov 2009 16:28

eerlijk gezegd niet nee lise,erbuiten wel al eens een opmerking of vraag ofzo,maar in de sport niet.
mss hangt t ook wel een beetje af van sport tot sport en club tot club,en de omgeving enzo.bepaalde plaatsen zijn al wat meer openminded dan andere terwijl andere nog steeds vrij conservatief zijn....
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 26 nov 2009 18:51

Het is cliché maar, veel lesbische meisjes spelen voetbal, dus bij een vrouwenvoetbalploeg, verwacht je je daar wel een beetje aan. Daar ook nooit problemen mee gehad.

Toen ik me indertijd in het middelbaar outte als zijnde biseksueel, kreeg ik tijdens het omkleden wel heel verlegen blikken. Tot ik met mijn grote mond eens heb gezegd: Ik weet van niemand wat kleur bh of onderbroek die aanheeft, maak u maar geen zorgen. Hier is in de hele klas jammer genoeg geen enkel meisje dat mijn type is, stelletje lelijke dozen *met een dikke knipoog*. En toen moesten ze allemaal eens hartelijk lachen, en was de spanning verdreven.

Ik zou m'n coach er ook op aanspreken, want zo'n uitspraak is misschien niet slecht bedoeld, maar komt idd vanuit onwetendheid... EN het kwetst, dat mag ze gerust weten!
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

xhuxhmaxhuxh
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door xhuxhmaxhuxh » 15 dec 2009 16:44

Zowel ik als mijn broer (ook homo) spelen in een handbalploeg en ze hebben er nooit iets van gemaakt. Tijdens kerstfeestjes en zo worden er wel grapkes over gemaakt maja dan wordt er ook wel me iedereen gelachen he. De reactie van die coach is echt superfout wel.
Afbeelding

I'm all alone with my delusions

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 16 dec 2009 18:37

xhuxhmaxhuxh schreef:Zowel ik als mijn broer (ook homo) spelen in een handbalploeg en ze hebben er nooit iets van gemaakt. Tijdens kerstfeestjes en zo worden er wel grapkes over gemaakt maja dan wordt er ook wel me iedereen gelachen he. De reactie van die coach is echt superfout wel.
:o
Hoogst uitzonderlijk, lijkt me :o

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 16 dec 2009 19:21

AGE-411 schreef:
xhuxhmaxhuxh schreef:Zowel ik als mijn broer (ook homo) spelen in een handbalploeg en ze hebben er nooit iets van gemaakt. Tijdens kerstfeestjes en zo worden er wel grapkes over gemaakt maja dan wordt er ook wel me iedereen gelachen he. De reactie van die coach is echt superfout wel.
Komt toch veel voor, naar mijn gevoel. (oftewel krijg ik allemaal uitzonderingen als homovriendjes :P )
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 17 dec 2009 01:10

GroenWolkje schreef:
AGE-411 schreef:
Komt toch veel voor, naar mijn gevoel. (oftewel krijg ik allemaal uitzonderingen als homovriendjes :P )
Als ik nog eens iemand ontmoet vraag ik direct hoe het zit met zijn broers. :lol:
*gaat ook zijn eigen broer meer in de gaten houden*

Wa zegden je ouders derop? :o
Kdenk dat het raar moet zijn als ze 2 homozoons hebben.

Ook voor de broer die jonger is, als die zo 2 jaar later zich out.
Kweenie, ik zou het bizar vinden moest mijn broer :lol:

Wel gemakkelijk, kun je eens vriendjes uitwisselen. :D :lol: 8)

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 25 dec 2009 23:26

AGE-411 schreef:
GroenWolkje schreef:
AGE-411 schreef: :o
Als ik nog eens iemand ontmoet vraag ik direct hoe het zit met zijn broers. :lol:

hier zijn we ook met 2
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 28 dec 2009 16:44

Ik ben nu mijn 4de volleybalploeg aan het verslijten, om het zo te zeggen, ik ben er nu 26 en ik zit in een ploeg waar de meesten 17 of 18 zijn.. redelijk leeftijdsverschil dus. En ik heb het eerst een tijdje voor mezelf gehouden, als single gaat dat makkelijk. Maar eenmaal ze mij beter leerden kennen hebben ik het er gewoon uitgeflapt: de conversatie ging een paar maanden geleden over 'daten' en toen zei ik dat ik ook een date had.. de logische vraag was toen 'en hoe noemt hij?' en dan zei ik gewoon dat zij .. noemde. :) Het was effe spannend, omdat ze zo jong zijn.. maar ze vinden het allemaal wel ok. Niemand die een opmerking maakt in de douche ofzo.. dus ik heb geluk daarmee. En ik kan mij moeilijk iets anders voorstellen: want ik heb eens een ploeg gehad waarbij we met 2 lesbo's en 1 biseksuele op het veld stonden, en toen moesten we tegen een ploeg spelen waarbij er ook eentje zat die ik regelmatig tegenkwam op fuifjes.. dus toen stonden we met 4 holebi's onder de douche, wat té grappig is als je erover nadenkt eigenlijk :lol:

Dus ik hoop dat ze allemaal bijdraaien in jouw ploeg. Ik vind het belangrijk dat je in een teamsport volledig jezelf kan zijn, zowel op als naast het veld..

greentea
Experienced user
Experienced user

Bericht door greentea » 16 jan 2010 23:05

mial schreef:
AGE-411 schreef:
AGE-411 schreef: :o

hier zijn we ook met 2
Bij ons ook met twee. Zo geweldig uitzonderlijk is dat niet, denk ik.

*-TrojaansPaard-*
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door *-TrojaansPaard-* » 16 jan 2010 23:49

greentea schreef:
mial schreef:
AGE-411 schreef:

hier zijn we ook met 2
Bij ons ook met twee. Zo geweldig uitzonderlijk is dat niet, denk ik.
Zou het dan toch in de genen zitten? :)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 17 jan 2010 09:50

AGE-411 schreef:
Als je aanneemt dat 5% van de bevolking homoseksueel is:

1/20 * 1/20 = 1/400

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 17 jan 2010 17:41

Stilicho schreef:
AGE-411 schreef:
Als je aanneemt dat 5% van de bevolking homoseksueel is:

1/20 * 1/20 = 1/400
Awelja, da's toch veel. :o

En 1/400 blijkt hier niet te kloppen aangezien het 'veel voorkomt'

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 08 feb 2010 15:57

Mateo schreef:En ik kan mij moeilijk iets anders voorstellen: want ik heb eens een ploeg gehad waarbij we met 2 lesbo's en 1 biseksuele op het veld stonden, en toen moesten we tegen een ploeg spelen waarbij er ook eentje zat die ik regelmatig tegenkwam op fuifjes.. dus toen stonden we met 4 holebi's onder de douche, wat té grappig is als je erover nadenkt eigenlijk :lol:
Wij staan op de voetbal ook met 3 lesbo's onder douche, waaronder ikzelf en mijn lief... Nog geen rare situaties meegemaakt.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 08 feb 2010 19:13

Farfalla schreef:
Mateo schreef:En ik kan mij moeilijk iets anders voorstellen: want ik heb eens een ploeg gehad waarbij we met 2 lesbo's en 1 biseksuele op het veld stonden, en toen moesten we tegen een ploeg spelen waarbij er ook eentje zat die ik regelmatig tegenkwam op fuifjes.. dus toen stonden we met 4 holebi's onder de douche, wat té grappig is als je erover nadenkt eigenlijk :lol:
Wij staan op de voetbal ook met 3 lesbo's onder douche, waaronder ikzelf en mijn lief... Nog geen rare situaties meegemaakt.
Bij ons in de B-ploeg zeker met acht die geout waren, in de A-ploeg maar één, daar was er duidelijk een "don't ask don't tell"-sfeer (ik was toen ook nog niet geout). In de universitaire ploeg ongeveer de helft denk ik (hoewel de meeste ook nog niet geout). Dusja het cliché over voetbal klopt ergens 50/50 denk ik.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 16 mar 2010 22:21

Mijn nu ex-basketploeg (door kruisbandblessure en operaties enz.) waren in het begin niet echt problematisch, maar de week voor mijn knie het begaf ging het daar wat mis. Voor de rest heb ik nog nooit negatieve reacties gehad.

X Silke
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 21 apr 2010 18:09

Hoewel daar eigenlijk helemaal geen reden voor is, maar zij kunnen niet zien hoe heilig mijn gedachten zijn hé :) .
It should be lovely to be a women:P

Ventjes zo als wij kan da meer troubles opleveren.. maar goe ook de rechtgeaarde hetero kan weleens een uitdaginkje ontwikkelen ter hoogte van het kruis.

Bij mijn sportvereniging weten ze er niets van.. gaat ze ook geen reet aan. Judo is contactsport en het kan zomaar gebeuren dat de jongen onder je hard wordt, of dat die meid boven je stijve tepels krijgt...
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

iamamiwhoami
Experienced user
Experienced user

Bericht door iamamiwhoami » 14 mei 2010 14:16

AGE-411 schreef:
ik ken een homo met 3 broers waarvan er nog twee homo zijn. beat that. :D
- burning bridges can help you learn to fly -

Gesloten