Tennis

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
359 berichten • Pagina 17 van 181 ... 14, 15, 16, 17, 18

Re: Tennis

Berichtdoor Samotex » 08 jan 2014 15:40
Amigo schreef:Klopt dat van die operatie? volgens mij sukkelt ze nog steeds daarmee, zelfs na haar carrière. En dat van die oudere generatie klopt wel, al vind ik niet dat het een nieuw fenomeen is ofzo. Kijk maar naar speelsters als Davenport. Allez, tis zo iets dat terugkeert precies, ik weet niet. :D

Davenport speelde tot haar 30ste aan de top. Werd daarna zwanger en speelde nog sporadisch op haar 31-32 waarna ze weer zwanger werd. Dus eigenlijk speelde ze niet zo erg lang.
Navratilova haalde op haar 38 ste nog de finale van Wimbledon, 35ste finale US Open en won op haar 34ste nog Wimbledon.
Kimiko Date Krumm wordt dit jaar 44 en verslaat nog steeds topspeelsters ( won in haar tweede carrière al van oa Sharapova en Stosur, vorig jaar nog van Petrova en Kirilenko).

Heb gelezen dat Henin tot een jaar had kunnen out zijn en dat de garanties op succes maar 80-90 procent waren. Ze is er nooit aan geopereerd, dus daardoor dat het nooit spontaan is geheeld. Ook daarom zie je ze zelfs geen dubbeltornooi als exhibitie doen.
Nu, ze was op haar 25ste twee jaar gestopt, kwam een halfjaar terug en moest dan weer eens zo lang out zijn, mentaal gaat dat wegen, al denk ik dat ze mits herstel nog steeds samen met Serena de beste had geweest.

PS: Alison Van Uytvanck staat door een forfait rechtstreeks op de hoofdtabel van de Australian Open. Zeer hoopgevend om in deze generatie op je 19de al de hoofdtabel van een grandslam te halen.
Samotex
Senior user
Senior user

Geslacht: Man

Berichtdoor Amigo » 10 jan 2014 23:15
Vergeet niet dat Evert/Navratilova nog deels uit het tijdperk met de houten rackets komen, en dat de sport nog bijlange niet zo atletisch en fysiek veeleisend was als nu. Al waren het wel héél constante spelers, da's waar. :) En heb dat ook gehoord, hopelijk geraakt ze paar rondes verder. Flipkens ook uiteraard he, Yanina heb ik niet veel hoop doordat ze ziek is.
Amigo
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Samotex » 11 jan 2014 01:51
Flipkens heeft best een moeilijke loting. Eerste ronde Robson die op een goede dag echt wel veel kan. Tweede ronde zou wschl tegen een terugkerende Zvonareva zijn. Derde ronde logischerwijs Vinci ( of Madison Keys) en vierde ronde Errani.
Willen we helemaal wegdromen, kan ze in de kwartfinale Serena Williams ontmoeten. Allemaal hypothetisch uiteraard.

Van Uytvanck ontmoet in de eerste ronde Razzano. Geef haar 50-50. Razzano kan op een goede dag van iedereen winnen, maar als de laatste maanden verloor ze vaak van speelsters die lager stonden dan Van Uytvanck. Winst in de eerste ronde brengt haar de top 100 binnen.

Wickmayer start tegen Pfizenmayer, haalbaar als ze gezond is, maar Wickmayer verloor al vaker van speelsters van dit niveau de laatste tijd, dus het blijft afwachten.

Het is trouwens 10 jaar geleden sinds we de volledige Belgische finale hadden in Melbourne. Wat een nostalgie en wat gaat de tijd toch snel.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Bart_D » 16 jan 2014 20:06
Teleurstellend resultaat voor de belgen :(
Wel helemaal in de ban van de AO! :love:
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.
Bart_D
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Samotex » 17 jan 2014 15:15
En weer eens heeft Stosur- die leidt in de H2H met Ivanovic serieus gechoket. Ongelooflijk hoe nerveus die speelt voor eigen publiek en dat voor iemand die op HC een grandslam won.

Na Li ontsnapt. Kerber lijkt me heel sterk op dit tornooi. Net als Pennetta.
Pak matchen gezien waar de dertiger het haalde van de talentvolle belofte. Ooit was het anders.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 17 jan 2014 20:18
Ik snap niet hoe Stosur van Williams in 2011 de US kon winnen, maar op de Australian Open nog nooit verder is geraakt dan de vierde ronde in het enkelspel. En het zien er inderdaad interessante partijen uit. Ik hoop dat Kerber ver geraakt, ze is goed aan het spelen, nu al. En hou bij de youngsters Bouchard en Stephens maar in het oog.
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 17 jan 2014 22:05
Stosur heeft ongelooflijke opslag en forehand als haar spel onder vuur staat. Kan dan iedereen aan Ze is ook erg wisselvallig en had vorig jaar een minder regelmatig jaar met wat blessures. Maar hey, ze heeft toch maar een slam gewonnen, iets waar alle dementieva's, safina's, zvonareva's en jankovic' van deze wereld alleen maar van kunnen dromen.

Hoop dat Dellacqua kan winnen van Bouchard, heeft ook al haar deel van blessures gehad en speelde tegen Flipper echt goed. Heeft zich btw vorig jaar geout en daar had ik nooit van gedacht dat ze lesbisch was.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 19 jan 2014 20:15
Jaja, exit Serena.
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 19 jan 2014 20:58
Amigo schreef:Jaja, exit Serena.

Net zoals tegen oa Justine Henin op wimbledon 07 was ze natuurlijk gekwetst en kon ze niet voluit gaan, anders had ze uiteraard gewonnen. Grote kampioene, maar geen grootse verliezer.
Ik zou mijn geld inzetten op Na Li voor de titel.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 20 jan 2014 00:16
Ik ook. Die finale zou wel eens de zelfde kunnen zijn als vorig jaar, hopelijk wint Li nu. Als ze vorig jaar niet gevallen was, had ze het ook gewonnen.
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 20 jan 2014 01:57
Amigo schreef:Ik ook. Die finale zou wel eens de zelfde kunnen zijn als vorig jaar, hopelijk wint Li nu. Als ze vorig jaar niet gevallen was, had ze het ook gewonnen.

Ook knap wat Pennetta doet. Vorig jaar kwam ze na een zware polsblessure en operatie terug en bereikte ze haar eerste GS halve finale en nu eerste AO kwartfinale. Ze komt opnieuw de top 20 binnen met amper iets te verdedigen tot aan de zomer.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 20 jan 2014 17:10
Pennetta is idd straf bezig. Hopelijk gaat ze een fantastisch jaar hebben. En ook exit Sharapova, 20e top 10 overwinning voor Cibulkova. Toch een bijtertje he :D
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 20 jan 2014 21:47
Amigo schreef:Pennetta is idd straf bezig. Hopelijk gaat ze een fantastisch jaar hebben. En ook exit Sharapova, 20e top 10 overwinning voor Cibulkova. Toch een bijtertje he :D

Ik wist het: dat Cibulkova zou winnen. 20ste top 10 overwinning zonder zelf nog geen top 10 te hebben gestaan, moet wel een record zijn zeker.
Ook de overwinning van Simona Halep op Jankovic had ik verwacht. Volgens mij haalt ze ook de halve finale.

Nadal kreeg een warning omdat hij aan zijn wonderlijke achterwerk zat. Ik ben blijkbaar niet de enige die vermoedt dat Nadal van de club is.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Bart_D » 13 maart 2014 22:15
Li Na 8)
Goed bezig, die chinese nummer 2!
AO gewonnen en nu halve finale van Indian Wells! :D

De Belgen spelen de laatste tijd weer wat beter. (buiten Flipkens, die duidelijk niet meer hetzelfde niveau haalt zoals vorig jaar)
Ik ben zelf wel nog altijd grote fan van Wickmayer :wink: Whoepie!
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.
Bart_D
Regular user
Regular user

Berichtdoor Amigo » 14 maart 2014 09:22
Stel je voor dat Li nu Indian Wells wint, derde toernooizege al dit jaar, en al zo vroeg, die verdient echt haar nr 2 ranking als je het mij vraagt. En hou Halep ook maar in het oog. Ben echt fan van haar en haar manier van spelen.
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 15 maart 2014 11:19
Amigo schreef:Stel je voor dat Li nu Indian Wells wint, derde toernooizege al dit jaar, en al zo vroeg, die verdient echt haar nr 2 ranking als je het mij vraagt. En hou Halep ook maar in het oog. Ben echt fan van haar en haar manier van spelen.

Na Li is uitgeschakeld door de eveneens 32 jarige pennetta ( ze verschillen een dag). Pennetta heeft de komende maanden amper iets te verdedigen en zal na dit tornooi rond plaats 12 uitkomen. Zal niet lang duren voor we 3 32 jarigen in de top 10 hebben en dan nog maar te zien of Venus potten kan breken dit jaar.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 16 maart 2014 21:45
Pennetta gewonnen. toch wel opvallend, iedere keer dat Radwanska een goeie overwinning scoort, flincht ze in de volgende, zoals haar overwinning op Azarenka in de kwartfinales van Aussie open en nadien kansloos verloren van Cibulkova. Hier ook zoiets denkik, als is het Pennetta zo hard gegund, allemaal goeie spelers geklopt in haar vorige rondes. Op naar Miami! ;)
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Samotex » 16 maart 2014 23:47
Amigo schreef:Pennetta gewonnen. toch wel opvallend, iedere keer dat Radwanska een goeie overwinning scoort, flincht ze in de volgende, zoals haar overwinning op Azarenka in de kwartfinales van Aussie open en nadien kansloos verloren van Cibulkova. Hier ook zoiets denkik, als is het Pennetta zo hard gegund, allemaal goeie spelers geklopt in haar vorige rondes. Op naar Miami! ;)

8 maanden geleden stond pennetta 166 op de wereldranglijst, dacht ze aan stoppen en had ze net een zware periode ( polsoperatie) achter de rug. Nu wint ze haar grootste titel en wordt ze alweer 12de op de wereldranglijst met amper iets te verdedigen in de komende maanden. Kans is groot dat we binnenkort drie 32+ jarigen in de top 10 hebben staan. En wie weet zelfs 4 mocht Venus ook weer constanter gaan spelen.
Die opschuiving van de leeftijd is toch iets heel opmerkelijks de laatste jaren in het tennis.
In de tijd van Justine en Kim ( 2003-04) schreef men toen 27 jarige tegenstandsters als davenport en capriati al af als oma's.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Amigo » 26 maart 2014 20:57
Miami update: Serena-Sharapova eerste halve finale
Tweede halve finale: Cibulkova- winnaar Wozniacki-li ( ik gok op Li).
Mooi gedaan van Cibulkova, met deze overwinning komt ze top 10 binnen op nr 10. Verdiend.
Amigo
Senior user
Senior user

Berichtdoor Bart_D » 06 mei 2014 19:17
Clay season!
Ik kijk al uit naar Roland Garros! 8)

Is er hier iemand eigenlijk al ooit naar een echt WTA-ATP toernooi geweest?
Of een grandslam? :)

Dat is voor mij toch ooit nog eens een echte to do!
Bart_D
Regular user
Regular user

359 berichten • Pagina 17 van 181 ... 14, 15, 16, 17, 18

Keer terug naar Sport!