Tennis

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
359 berichten • Pagina 14 van 181 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Re: Tennis

Berichtdoor The_ Future » 05 jun 2011 22:01
Ik was zeer tevreden met het resultaat dat Na Li dit jaar Roland Garros heeft gewonnen...
Hopelijk kan ze de lijn doortrekken op Wimbledon.. :D
The_ Future
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 31
Geslacht: Man

Berichtdoor raskolnikow » 13 jun 2011 17:04
Een vooruitblik op de rankings na Wimbledon

Andy Murray (4) mag er winnen wat hij wil, hij blijft gewoon vierde. De Brit zou zelfs zijn vierde plaats kunnen verliezen aan Söderling in het onwaarschijnlijke scenario dat de Zweed het toernooi wint en Murray er al uitgaat voor de 1/8ste finales.

Roger Federer (3) zou de tweede plaats kunnen veroveren als hij het toernooi wint en Nadal de finale niet haalt. In alle andere scenario's blijft Federer derde.

Novak Djokovic (2) wordt nummer één als Nadal zijn titel niet verlengt, ongeacht zijn eigen prestaties. Als Nadal wél wint, moet Djokovic de finale halen om de eerste plaats te grijpen.

Rafael Nadal (1) blijft alleen eerste als hij het toernooi wint en Djokovic de finale niet haalt. In een enkel scenario zou hij zelfs naar plaats 3 kunnen zakken: namelijk als Federer Wimbledon wint en Nadal de finale niet haalt.

Dit alles in de veronderstelling dat ze alle vier überhaupt deelnemen.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Jen1988 » 25 jun 2011 14:58
The_ Future schreef:Ik was zeer tevreden met het resultaat dat Na Li dit jaar Roland Garros heeft gewonnen...
Hopelijk kan ze de lijn doortrekken op Wimbledon.. :D

Ze zal niet winnen... Ze ligt er al uit :)
Geen idee wie Wimbledon dit jaar zal winnen. De Williams-zusjes hebben er al allebei zware inspanningen voor moeten doen. En Wickmayer zie ik ook nog niet winnen, teveel aan het zagen over rugpijn en ook te zwak in het begin van de sets...
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*
Jen1988
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 29
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Wapiti » 29 jun 2011 17:28
Federer out!
Wapiti

Berichtdoor The_ Future » 16 aug 2011 22:30
Ik kijk al uit, naar de US OPEN.. Laat het maar beginnen! :D
The_ Future
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor mattijs487 » 19 aug 2011 22:52
The_ Future schreef:Ik kijk al uit, naar de US OPEN.. Laat het maar beginnen! :D

Ik ook!
Jammer dat Clijsters niet mee doet.
DaddyCool schreef:Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)
mattijs487
Senior user
Senior user

Leeftijd: 27

Berichtdoor The_ Future » 21 aug 2011 22:48
mattijs487 schreef:
The_ Future schreef:Ik kijk al uit, naar de US OPEN.. Laat het maar beginnen! :D

Ik ook!
Jammer dat Clijsters niet mee doet.

Inderdaad zeer jammer, dat Clijsters niet mee doet..

Hopelijk wint Serena Williams niet..
Laat iemand anders het maar winnen.. :D
The_ Future
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor raskolnikow » 28 aug 2011 12:12
Impact US Open op de Wereldranglijst

Ook na de US Open blijven Djokovic, Nadal, Federer en Murray buiten bereik van de anderen.

Berdych (vorig jaar meteen eruit) en Tsonga (nam toen niet deel) zouden echter goede zaken kunnen doen. Youzhny daarentegen (vorig jaar halvefinalist) gaat wellicht de tik van zijn leven krijgen.

Goed nieuws voor Novak Djokovic: hij kan zijn eerste positie niet verliezen, ongeacht wat er gebeurt.

Titelverdediger Nadal kan in theorie zijn tweede plaats aan Federer verliezen, op voorwaarde dat de Zwitser het toernooi wint en Nadal eruit vliegt voor de kwartfinale.

Federer kan op zijn beurt de derde plaats verliezen aan Murray (vorig jaar werd de Schot al in de derde ronde gewipt). Murray moet dan echter het toernooi winnen en hopen dat Federer de finale niet haalt.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor raskolnikow » 13 sep 2011 11:26
De rest van het seizoen

Van de huidige top-4 hebben Djokovic, Nadal en Murray dit jaar nog zo'n 1.700 punten te verdedigen. Gelet op de gigantische kloven tussen hen zal er dan ook weinig veranderen.

Federer daarentegen eindigde het vorige seizoen in topvorm: dankzij winst in de Masters Cup, Basel en Stockholm, een finale in Shanghai en een halve finale in Parijs moet de Zwitser dit jaar nog 3.210 punten verdedigen. De kans is dan ook reëel dat Andy Murray hem op het einde van het jaar aflost als 's werelds nummer drie.
raskolnikow

Berichtdoor Silas » 16 jan 2012 00:29
En de Australian Open komen eraan! Ik ben benieuwd...

Bij de vrouwen zijn mijn favorieten:

* Kim Clijsters: ze heeft weinig matchritme door haar blessures in 2011, maar ze heeft oa op de US Open in 2009 bewezen dat dat niet per sé een hinderpaal is. Als ze pijnvrij kan spelen is het voor mij de topfavoriete!

* Serena Williams: ook terug na een moeilijk jaar, en heeft op de US Open bewezen dat ze het nog steeds kan. Ik denk dat ze dubbel zo gedreven gaat zijn na haar verloren finale daar, en ook Clijsters merkte al op dat ze heel fit en hongerig oogt.

* Maria Sharapova: heeft enkele moeilijke jaren achter de rug na schouderproblemen en veranderingen aan haar service na een operatie aan de schouder, maar is in 2011 terug aan de oppervlakte gekomen. Het was telkens nét niet, maar naar eigen zeggen traint ze terug harder dan ooit tevoren. Zeker een outsider voor de titel!

* Petra Kvitova: de enige van de jonge garde die indruk op mij heeft gemaakt vorig jaar. Ze slaat met kracht en precisie en heeft een goede service, maar in tegenstelling tot haar generatiegenoten ook meer variatie in haar spel + een goede touch aan het net. Ze is nog heel wisselvallig (weinig resultaten tussen Wimbledon en de Masters), maar als het meezit kan ze ver gaan.

Bij de mannen:

Ik denk dat ook in 2012 alle Grand Slams naar de Big 4 zullen gaan:
* Novak Djokovic: Na een fantastisch 2012 zijn alle ogen op hem gericht. In een voorbereidend exhibitietoernooi veegde hij al meteen de vloer aan met zijn concurrenten, dus hij is de uitgesproken topfavoriet.

* Rafaël Nadal: Speelt met een zwaarder racket en heeft nog wat aanpassingsproblemen, en gaf op het einde van 2011 aan dat zijn motivatie (toen) wat weg is. Beetje afwachten of hij Djokovic het vuur aan de schenen kan leggen.

* Roger Federer: Iemand met zijn staat van dienst is nooit afgeschreven. Hij lijkt de laatste jaren telkens tekort te komen tegen Nadal, en Djokovic vorige jaar.. en dan vooral met enkele matchen die hij vanuit een gewonnen positie nog weg gaf. Maar zoals hij op RG 2011 tegen Djokovic bewees: in een begenadigde dag kan hij nog steeds van iedereen winnen.. een outsider voor de titel!

* Andy Murray: lijkt een beetje de "net niet" speler te worden, maar heeft begin dit jaar Ivan Lendl onder de arm genomen om toch dat stapje hoger te kunnen zetten. Benieuwd of het hem lukt, een outsider voor de titel!

Let the games begin! :greenthing:
Silas

Berichtdoor Valova » 16 jan 2012 20:14
Als Clijsters niet veel beter gaat spelen dan in haar eerste ronde dan hoeft het voor mij niet meer. Vorig jaar won ze al enkel doordat al haar tegenstandsters nog slechter speelden dan zij, dat zou dit jaar niet meer mogen.
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Silas » 22 jan 2012 12:28
Tot nu toe weinig verrassingen: Stosur kon de druk van het thuispubliek niet aan en lag er meteen uit, Monfils heeft zich geblesseerd en ligt er ook uit.

Vannacht heeft Clijsters haar enkel omgezwikt en in de 2e set toch nog 4 matchpunten tegen de finaliste van vorig jaar kunnen redden, benieuwd hoe erg de blessure is en of het haar de komende matchen gaat hinderen.

Bij de mannen zit iedereen op schema en heeft Djokovic al getoond dat hij in bloedvorm verkeert.

Toch nog 2 filmpjes! Murray en Llodra die het publiek vermaken (uiteindelijk won Murray relatief eenvoudig):

En Berdych die zich weer eens van zijn kleinste kant laat zien:
Silas

Berichtdoor Valova » 26 jan 2012 23:24
De Australian Open was dit jaar maar slappe pap. Normaal gezien is het mijn favoriete Slam, en zitten er altijd wel enkele klassiekers tusse, maar deze editie was bijzonder mager, zowel bij de mannen als de vrouwen. Je weet dat er iets fout zit als Nicolescu-Cornet is tot nu toe de meest entertainende match van het toernooi was.

Wél goed om te zien dat de jongere generatie zich bij de vrouwen aan het doorzetten is, en parttime speelsters als Serena en Clijsters eindelijk aan de kant kunnen zetten.
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Silas » 31 jan 2012 09:17
Verrassende winnares bij de vrouwen, ik had zelf Azarenka echt niet verwacht. Maar wel tof om te zien dat de jonge generatie met Kvitova en Azarenka eindelijk begint door te breken (en het op eigen kracht doet door ook speelsters als Clijsters verdiend te verslaan). En ook leuk dat Sharapova -nog altijd maar 24- terug bevestigd.

Bij de mannen geen verrassingen, maar daar was het leuk om te zien dat Murray eindelijk aanvallerder begint te spelen, en het loont!

Silas

Berichtdoor raskolnikow » 31 mei 2012 14:45
David Goffin! :love:
raskolnikow

Berichtdoor Le Penseur » 01 jun 2012 21:11
Zondag Goffin-Federer, ideale zondagnamiddag! :greenthing:
Le Penseur
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Zoom » 01 jun 2012 21:19
Le Penseur schreef:Zondag Goffin-Federer, ideale zondagnamiddag! :greenthing:

Idd.

Blokpauze. Wel één die héél lang kan uitlopen :roll:
Zoom
Regular user
Regular user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Le Penseur » 03 jun 2012 19:39
Wat heeft die jongen talent! Een heel mooie match gezien, met enkele prachtige punten. Laat ons hopen dat hij een mooie carrière kan uitbouwen.
Le Penseur
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Valova » 03 jun 2012 22:23
Eindelijk nog eens een Belgische man die van zich laat horen :D
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Valova » 10 jun 2012 14:48
En dan toch een Belgische eindwinnaar. Kimmer Coppejans won het juniorentoernooi door de Canadees Peliwo in de finale te kloppen met 6-1 en 6-4. Een nieuwe belofte?
Valova
Senior user
Senior user

359 berichten • Pagina 14 van 181 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Keer terug naar Sport!