Tennis

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
Kickhead
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Tennis

Bericht door Kickhead » 14 sep 2010 03:38

Het ziet er slecht uit voor Djokovic! :(
Kdenk dat het aantal uren op de baan en zijn lange matchen hem de das gaan omdoen...

En ik vraag me af of Nadal eigenlijk ooit lacht tijdens de wedstrijd?
Is dat nu gewoon omdat ik er niet op let, of lacht hij echt nooit? :P

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 14 sep 2010 10:50

Kickhead schreef:Is dat nu gewoon omdat ik er niet op let, of lacht hij echt nooit? :P
Hij lachte waarschijnlijk toen hij gewonnen had :).

Ik heb de finale maar tot 4-4 in de tweede bekeken (tot de regenpauze dus), maar het resultaat was zoals verwacht: Nadal won de US Open en realiseerde daarmee de career Grand Slam. Hij heeft nu eigenlijk al alles gewonnen dat er te winnen valt: alle vier de Grand Slams, Olympisch goud en de Davis Cup. En hij is nog altijd maar 24 :o. Enkel een YEC titel ontbreekt nog.

Tacitus XV
New user
New user

Bericht door Tacitus XV » 02 nov 2010 16:55

Tja, zo te zien heeft niemand oog voor de prachtprestatie die
Kim het afgelopen weekend heeft neergezet. 8)

Ze heeft voor de 3de keer in haar carrière de Masters gewonnen, deze keer in Doha.
Ze maakte het toch nog even spannend toen ze in de tweede set met 4-1 voor stond
en die set toch nog met 5-7 uit handen gaf :fire:

Gelukkig kon ze het dan in de derde set weer goed maken. Die won ze namelijk met 6-3.

Daarom, GOED GEDAAN KIM !!! :sun:

zap
Forum addict
Forum addict

Bericht door zap » 01 dec 2010 00:22

Mmmhmm Rogerio :zap:

Hopelijk wordt 2011 terug zijn jaar !
Jag söker ett ord som innebär vem du är.

Kickhead
Regular user
Regular user

Bericht door Kickhead » 23 jan 2011 16:32

Waarom mogen we 's nachts niet naar wedstrijden kijken? Er is dan toch niks op tv, ze mogen die zelfs uitzenden zonder commentaar van mij! Sporza... :roll:

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 24 jan 2011 13:11

Ze hebben geen geld meer?
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 26 jan 2011 11:47

Op Eurosport kan je altijd alle tennis wedstrijden volgen!

Zowel Eurosport 1 als 2...

Maar ja niet iedereen heeft dat...

OT: Halve Finales bij de vrouwen.....

Ja vooral voor Clijsters word het zeer moeilijk tegen Zvonareva.....

Clijsters speelde niet altijd haar beste wedstrijden.. Maar ja ze staat toch weer in de halve finale..

En het is en blijft een super grote kampioene..

Ik geef stiekem het voordeel aan Zvonareva in 3 sets..

Maar ja in tennis weet je nooit..

Maar ik hoop natuurlijk stiekem dat Clijsters wint..

De andere halve finale Li Na en Wozniacki..

Ik denk stiekem Li Na

Want zij heeft al enorm veel indruk gemaakt op de Australian Open..

Maar ja we zullen wel zien!

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 26 jan 2011 18:01

Henin stopt er definitief mee??

EDIT: ja dus, sporza.be
A church in ruin...

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 jan 2011 19:55

My Shameful schreef:Henin stopt er definitief mee??
Blijkbaar, ik was al vergeten dat ze terug tenniste.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Jeroenn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jeroenn » 26 jan 2011 21:59

Jammer maar als het lichaam niet meer mee wilt, dan is er weinig aan te doen. Ze mag in ieder geval tevreden zijn met haar indrukwekkend palmares.
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 27 jan 2011 12:48

Dan toch een makkelijke zege, voor Kim Clijsters... Ik had het eigenlijk niet verwacht!

Ik had stiekem het voordeel gegeven naar Vera Zvonareva.. Ik heb mij dus duidelijk vergist..

Dus hopelijk wint ze ook de finale.. :)

Dus allemaal duimen! :rock:

Jammer dat Justine Henin moet stoppen...

Maar niet te vergeten, ze heeft er een schitterde carriëre opzitten..

Vooral haar eenhandige backhand zal ik niet snel vergeten.. Die was gewoon fantastisch goed!

En het was ook gewoon een simpele madame op de baan...

Dat kan je niet zeggen van een Serena Williams..

Haar mis ik zeker niet op de baan...

Maar Henin wel..

Jammer ik zal zeker haar wedstrijden missen.. :(

Want die waren gewoon schitterend.. 8)

Kickhead
Regular user
Regular user

Bericht door Kickhead » 27 jan 2011 18:58

Ik dacht eigenlijk, na de match tegen Radwanska, dat Kim ook ging moeten het onderspit delven.
Gelukkig was het anders!

Droomfinale bij de vrouwen; hopelijk krijgt Clijsters daar wel wat tegenstand. Een driesetter! Met winst voor Kim bij 11-9 ofzo!

En Nolé heeft gewonnen van robotroger! :greenthing:
Eindelijk eens een finale zonder Federer en Nadal. Afwisseling!
Nu hopen dat Djokovic tegen Murray uitkomt. En wint natuurlijk.

zap
Forum addict
Forum addict

Bericht door zap » 28 jan 2011 01:23

Clijsters had het toch niet zo makkelijk met Vera, al was die laatste ook een stuk onder haar niveau. Zonder de hele natie over me heen te krijgen ga ik zeggen dat Clijsters al een zeer mooi tornooi gespeeld heeft, maar ga ik toch niet voor haar supporteren in de finale ...

Zou het gewoon leuk vinden moest er eens een Chineesje winnen :)

En over Ju ga ik nog niet teveel zeggen :( Echt super verrassend was het niet, maar pijn blijft het altijd doen natuurlijk ...

En ik moet op zoek naar een nieuw tennisidool :( Zeker nu ook al super Roger gaat verliezen :(
Jag söker ett ord som innebär vem du är.

Kickhead
Regular user
Regular user

Bericht door Kickhead » 28 jan 2011 01:38

Goh, ik moet toegeven. Ik heb ook wel een zwak voor Na Li (dat klinkt zoveel beter dan Li Na!!).
Maar ze heeft in Syndey gewonnen! Moest het geen grandslam geweest zijn, mocht Na Li gewoon winnen, maar Aussie Kim moet er toch ééntje halen in Australië.

Verder vrees ik wel dat Kim 2012 niet haalt! Telkens als ik haar zie, zie ik kindjes rond haar hoofd zweven. En naar ze zelf zegt is het dan volledig gedaan. (Of komt er Kim 3.0; die nog sterker is? :lol: )

Verder jammer dat Juju gestopt is. Het was zo mooi, 4 in de top honderd!
Aan Mestach om er nu ook in te komen! Hopelijk kan ook zij de AO winnen. Is al vast goed op weg!

Ik had al vroeg tickets voor de Fedcup in Antwerpen; topaffiche; Williams'en, Oudin, Mathek-Sands, Clijsters, Henin, Wickmayer en Flipkens.
Droomaffiche! Ik wou hun tennis toch éénmaal live gezien hebben.
Jammer dat er al 3 toppertjes zijn uitgevallen.

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 28 jan 2011 13:14

Justine Henin, ik krijg er de tranen van in de ogen. Zoveel moois heeft ze ons bezorgd, maar voor iemand met het spel, de mentale kracht die zij heeft, vind ik 7 slams zelfs te weinig. Met minder blessureleed en geen lange pauze, had ze dat aantal makkelijk kunnen verdubbelen.

Ergens hoop ik dat ze misschien door een second opinion of alternatievere therapieën misschien toch nog iets kan doen aan die elleboog.

Jammer vind ik dat Kim door het lage niveau in het vrouwentennis haar aantal slams kan opdrijven. Henin won haar zeven slams door de absolute top te verslaan. Als je ziet dat wozniacki en zvonareva nrs 1 en 2 zijn, zegt dat toch heel veel over het niveau.

Ik hoop alleszins dat het bij Justine niet definitief is. Ze had duidelijk geen geduld om terug te keren waardoor de elleboog is verslechterd.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 28 jan 2011 14:11

Ik kreeg een klein kropje in de keel toen ik de brief van Henin las. Dit is het definitieve afscheid. Ik ben blij dat ik ze zien spelen heb en van haar prachtig tennis heb kunnen genieten.

Hopelijk haalt Kim morgen de buit binnen. Ik heb de Australian Open niet volledig kunnen volgen. Maar ik heb toch enkele talenten gezien die het dit jaar misschien goed zullen doen.

Petra Kvitová; 20 jaar. Ze heeft een enorme vestlust en is vrij groot. Vorig jaar speelde ze de halve finale in Wimbledon (ze schakelde onder meer Wozniacki uit). Nu haalde ze de kwartfinale in Australië. Volgens mij zal deze dame nog van zich laten horen.

Ekaterina Makarova; 22 jaar, linkshandig en speelde ook een degelijke match tegen Clijsters (vooral de eerste set). Onderweg schakelde ze Nadja Petrova en Ana Ivanovic uit. Toch een sterke prestatie. Ze heeft nog maar 1 WTA-toernooi gewonnen dus ik weet niet of ze een constant niveau kan behouden, laat ons hopen.

Andrea Petkovic; Ik had eerlijk gezegd nog nooit van deze dame gehoord, ook al is ze 23. Deze Duitse speelde zeker boven haar niveau (huidige ranking is 33ste :D ). Misschien wordt dit haar jaar van de doorbraak.

Bij de mannen was Alexandr Dolgopolov voor mij de grote verassing. Hij shakelde Tsonga en Söderling uit (respectievelijk 13de en 4de geplaatste) en haalde een set binnen tegen Murray, die toch ook sterk staat te tennissen. Helemaal niet slecht. Dolgopolov speelt met een bijzonder techniek. Ik heb enkele youtube fragmenten bekeken en vooral de service en de forehand zijn bizar. Ook van deze 22-jarige Oekraïner zullen we hopelijk nog meer horen.
Laatst gewijzigd door yoti op 28 jan 2011 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 28 jan 2011 14:18

Petkovic staat rond de 30 en zal nu pak stijgen. Ze was enkele jaren geleden één van de meest belovende nieuwkomers, maar heeft een hele zware blessure gehad, opgelopen op de aussie open 08, was daarna een jaar out.

Zelf hoop ik dat het afscheid van Juju niet definitief is. Als je zo'n nieuws van de dokters hoort, is het even slikken, maar ik denk dat Justine eerder iemand is die nog alle andere mogelijke wegen gaat uitzoeken om toch een oplossing te vinden.
Vorige keer was het afscheid ook al definitief. Met haar weet je nooit, zeg ik altijd.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 28 jan 2011 20:45

tennisdude schreef:Zelf hoop ik dat het afscheid van Juju niet definitief is. Als je zo'n nieuws van de dokters hoort, is het even slikken, maar ik denk dat Justine eerder iemand is die nog alle andere mogelijke wegen gaat uitzoeken om toch een oplossing te vinden.
Vorige keer was het afscheid ook al definitief. Met haar weet je nooit, zeg ik altijd.
Ik denk dat het deze keer definitief is. Enkel een operatie zou die elleboog kunnen herstellen, en dan zou ze 2011 helemaal moeten missen. Indien ze dan in 2012 zou terugkomen zou ze als dertigjarige weer vanaf nul moeten beginnen. Ik denk dat ze zelf wel beseft dat dat niet haalbaar zou zijn.

Kickhead schreef:Verder vrees ik wel dat Kim 2012 niet haalt! Telkens als ik haar zie, zie ik kindjes rond haar hoofd zweven. En naar ze zelf zegt is het dan volledig gedaan. (Of komt er Kim 3.0; die nog sterker is? :lol: )
Zelf geeft ze aan dat 2011 haar laatste volledige jaar wordt. In 2012 zal ze waarschijnlijk afscheid nemen na de OS (in Wimbledon). Ik vind 'Kim 2.0' niet zoveel sterker dan de eerste versie - het is vooral de concurrentie die verzwakt is. Capriati en Davenport zijn gestopt, Henin haalde haar oude niveau niet meer (net als Sharapova) en de Williams zussen liggen in de lappenmand. De nieuwe generatie laat wat op zich wachten. Maar goed voor Clijsters dat ze haar kansen nu neemt.

Voor de finale morgen is Clijsters weer de topfavoriet. In Sydney vergooide ze een 5-0 voorsprong, iets dat haar normaal gezien niet weer zou mogen overkomen. Ze heeft ook meer ervaring dan haar tegenstandster. Tenzij Li vrij kan spelen zou dit een makkelijk overwinning moeten worden.

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 28 jan 2011 21:14

serena wordt ook 30 en is nog volop aan het revalideren. Navratilova en Evert waren op en top top tot ver in de 30. Denk dat die 30 vooral in het hoofd zit. Kijk maar naar Schiavone, eerste grandslam op haar 30 ste ( en roland garros is fysiek het zwaarste slam) en nu wint ze een marathonwedstrijd van bijna 5 uur.

Kimiko Date Krumm won op haar 40 ste van oa Stosur en Sharapova. Dus ik denk niet dat Juju zich door die 30 moet laten afschrikken.

Kim 2 is inderdaad niet echt sterker, maar als je ziet wie er nr 1 en 2 id wereld is, tja dat is een verschil met de tijd dat justine, de williamsen, sharapova, davenport en mauresmo de wereldtop waren. Dat waren pas matchen toen.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 28 jan 2011 21:30

tennisdude schreef:serena wordt ook 30 en is nog volop aan het revalideren. Navratilova en Evert waren op en top top tot ver in de 30. Denk dat die 30 vooral in het hoofd zit. Kijk maar naar Schiavone, eerste grandslam op haar 30 ste ( en roland garros is fysiek het zwaarste slam) en nu wint ze een marathonwedstrijd van bijna 5 uur.

Kimiko Date Krumm won op haar 40 ste van oa Stosur en Sharapova. Dus ik denk niet dat Juju zich door die 30 moet laten afschrikken.
Het tennis van Navratilova en Evert was fysiek minder zwaar dan dat van nu, en hadden minder zware concurrentie. Serena heeft misschien de beste opslag ooit in het vrouwentennis, en met een goede opslag kom je al ver. Date Krumm onderbrak haar carrière op haar hoogtepunt en had al jaren geen tennis meer gespeeld toen ze twee jaar geleden terugkeerde. Schiavone is enorm fit.

Henin heeft zo goed als niets gemeen met deze vrouwen: om haar piek te bereiken moest ze enorm hard trainen en zichzelf afmatten, zowel op als naast de court. Elke match was een gevecht. Met zo'n constante intensiteit moeten spelen eiste dan ook zijn tol (fysisch en mentaal). Ze keerde terug met slechts één doel, en dat was Wimbledon winnen. Met minder zou ze geen vrede nemen. Dat doel is nu verder weg dan ooit, en waarom zou ze een gebroken lichaam blijven voortslepen en risico's nemen voor één kleine kans per jaar om Wimbledon te winnen?

Plaats reactie