Tennis

Ook al wordt er wel eens beweerd dat holebi's helemaal niet sportief zijn, durven we het aan! "Sport" er op los!
359 berichten • Pagina 1 van 181, 2, 3, 4, 5 ... 18

Tennis

Berichtdoor Faramir » 27 mei 2009 22:03
Vreemd, het is hier zo stil omtrend het tennis... Dan start ik zélf maar een topic om alle perikelen van het gravel te bespreken, pfoeh. :D
http://www.sporza.be/cm/sporza/tennis/Roland_Garros

Even een overzichtje van de huidige stand van zaken wat de Belgen betreft:
- Zowel Wickmayer als Flipkens wisten door te stoten tot de tweede ronde. Laatste sneuvelde vandaag echter in die match.
- Olivier Rochus sneuvelde in de kwalificaties.
- Steve Darcis en Kristof Vliegen zijn uitgeschakeld.
- Christophe Rochus heeft Santoro verslagen, en gaat daarmee door naar de tweede ronde.

En dan de vraag waar het allemaal om gaat:
Wie wint?
Faramir
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Roland Garros 2009

Berichtdoor PRiSMO » 28 mei 2009 00:14
Toch niet slecht van de Belgen, al denk ik dat er geen enkele Belg de tweede ronde zal overleven. 't Zal wachten zijn tot Clijsters weer helemaal terug is.

En voor de eindoverwinning bij de mannen hoop ik op Federer, maar ik vrees dat het wééral Nadal zal worden...
PRiSMO
Regular user
Regular user

Berichtdoor Faramir » 29 mei 2009 13:27
Kristof Vliegen is op zoek naar een nieuwe coach. Mogelijk omwille van teleurstellende resultaten nu?
PRiSMO schreef:Toch niet slecht van de Belgen, al denk ik dat er geen enkele Belg de tweede ronde zal overleven.
Intussen is dat Christophe Rochus gisteren tóch gelukt :) Moest alweer tegen een fransman, maar desalniettemin had hij 't publiek nog (meer dan verwacht) aan zijn kant. Het voorlaatste game was alleszins enorm spannend: 12 x deuce. :o
Faramir
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor PRiSMO » 29 mei 2009 23:54
Faramir schreef:Kristof Vliegen is op zoek naar een nieuwe coach. Mogelijk omwille van teleurstellende resultaten nu?

Ik vraag mij eigenlijk wel af of die beter kan... Misschien tweede ronde, maar toch niet meer dan dat lijkt me.

Faramir schreef:Intussen is dat Christophe Rochus gisteren tóch gelukt :) Moest alweer tegen een fransman, maar desalniettemin had hij 't publiek nog (meer dan verwacht) aan zijn kant. Het voorlaatste game was alleszins enorm spannend: 12 x deuce. :o

Ja, 'k heb het ook kunnen volgen (lang leve Sporza-livestream!) en 't was idd wel spannend, ook al met al die matchballen op 't einde. En nu moet hij wéér tegen een Fransoos (Tsonga), maar nu ben ik toch redelijk zeker dat ie 't niet haalt. Niet dat ik pessimistisch wil zijn, maar 't is toch al mooi geweest voor hem. :)

Enneuh, zo weinig die Roland Garros volgen? :P
PRiSMO
Regular user
Regular user

Wimbledon 2009

Berichtdoor Faramir » 22 jun 2009 11:25
En intussen is het tijd voor Wimbledon.
Als Federer deze Grand Slam weet binnen te rijven, komt hij terug op de eerste plaats in de wereldranglijst ... of dagen er alsnog verrassingen op? En breekt iemand bij de vrouwen de tirannie van de Williamszusjes? :)
Faramir
Forum addict
Forum addict

Re: Wimbledon 2009

Berichtdoor raskolnikow » 29 jun 2009 14:17
Faramir schreef:En intussen is het tijd voor Wimbledon.
Als Federer deze Grand Slam weet binnen te rijven, komt hij terug op de eerste plaats in de wereldranglijst ... of dagen er alsnog verrassingen op? En breekt iemand bij de vrouwen de tirannie van de Williamszusjes? :)

Ik ga uit van een finale Murray-Federer, met Murray als winnaar. Hij staat gewoon heel scherp en cool te spelen. Federer zal trouwens nog op zijn hoede moeten zijn voor Karlovic en mogelijk ook Haas.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Re: Tennis

Berichtdoor PRiSMO » 30 jun 2009 12:32
Ik vind net dat Murray zeer wisselvallig speelt (zoals gisteren), in tegenstelling tot Federer. Een finale tussen die twee zou wel mooi zijn natuurlijk, maar ze hebben beiden nog een moeilijke kwartfinale en (mogelijke) halve finale te gaan. Maar ik supporter voor Federer! :)
PRiSMO
Regular user
Regular user

Berichtdoor Silas » 24 jul 2009 23:13
Federer heeft niet alleen het record gebroken, maar is ondertussen ook trotse papa van een tweeling geworden! :-D

Vroeger keek ik vooral naar vrouwentennis (wat enkel erger werd met de prestaties van Kim & Justine -nuja, vooral Justine 8)- maar het vrouwentennis van tegenwoordig is verschrikkelijk saai geworden. Gewoon mindless tegen een bal meppen zonder al te veel tactisch of technisch vernuft.. ik mis echt een speelster die het vooral van techniek moet hebben genre Hingis of Henin, en bij de jonge garde zie ik er ook niet meteen iemand aankomen... :(
Silas

Berichtdoor Le Penseur » 27 jul 2009 20:25
Ik ben zeer benieuwd hoe Clijsters het er vanaf zal brengen.

Het zou al goed zijn mocht ze haar oude niveau opnieuw bereiken. En als het even kan, nog beter dan vroeger. Want laten we eerlijk zijn, het kon beter. Heb onlangs nog een overzicht gezien van een aantal belangrijke matchen van haar, en daar zaten soms echte draken tussen. Ze heeft toch nooit het niveau gehaald van Henin of de Williamszussen. Daarvoor zocht ze niet voldoende het net op en was ze te zenuwachtig tijdens topmatchen. Getuige daarvan ook haar enige Grandslamzege, de US Open.
Le Penseur
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Silas » 28 jul 2009 22:49
Le Penseur schreef:Want laten we eerlijk zijn, het kon beter.

Clijsters liet minder steken vallen dan Henin tegen de 'mindere goden', maar in topmatchen kwam ze wel vaak tekort terwijl Henin net dan haar klasse kon etaleren. Ze is met de loop der jaren trouwens defensiever beginnen spelen (remember al die drive-volleys in het begin van haar carrière?) terwijl Henin offensiever en offensiever begon te spelen. Heel jammer eigenlijk, want voor een powerspeelster had ze eigenlijk heel veel feeling aan het net (ze is ook niet voor niets N. 1 geweest in het dubbel). Maar ach, het is een publiek geheim dat ze eigenlijk niet te coachen viel en speelde zoals zij het zelf wilde..

Ik hoop in ieder geval dat ze terug haar niveau haalt, en ben zeer benieuwd! :D
Silas

Berichtdoor Silas » 23 aug 2009 15:21
En Clijsters doet het eigenlijk verbazingwekkend goed! Vooral het feit dat ze nu aggressiever speelt en vaker het net opzoekt stemt me hoopvol, al is er nog veel werk aan haar opslag. Maar als je het vergelijkt met de comeback van een Sharapova dan gaat het bij Clijsters voorlopig sneller :D

Lukte mijn comeback nu ook maar zo goed :(
Silas

Berichtdoor Valova » 23 aug 2009 15:47
Natuurlijk heeft Clijsters het makkelijker dan Sharapova. Die laatste herstelde van een zware schouderblessure en moet nog wennen aan een nieuwe (maar in mijn ogen slechtere) opslag. Clijsters is weliswaar bevallen, maar heeft al maanden kunnen trainen en is voorlopig gespaard gebleven van blessures. Niet om daarmee iets af te doen aan haar prestaties van de voorbije weken: Kuznetsova en Azarenka zijn geen pushovers, en tegen Jankovic had ze moeten winnen.

Ze is niet geplaatst voor de US Open, dus dat wordt uitkijken.
Valova
Senior user
Senior user

Leeftijd: 28

Berichtdoor Silas » 23 aug 2009 16:12
Valova schreef:Natuurlijk heeft Clijsters het makkelijker dan Sharapova.

Da's veel minder evident dan je doet uitschijnen hoor. Je hebt een punt wat betreft de schouder van Sharapova en haar 'nieuwe' opslag (alhoewel 'veranderen van opslag' minder erg is dan 2 jaar niet meer opslaan, kijk maar naar de opslagsnelheden die Clijsters tegenwoordig nog haalt..). Echter, hetzelfde gold ook bij de comeback van een Hingis en een Davenport (hoewel die laatste al wat ouder was). Hingis heeft de top 10 nog gehaald maar kon eigenlijk geen top 10-speelsters meer aan terwijl Davenport nog enkele toernooitjes gewonnen heeft maar ook veel te kort schoot tegen de toppers.

Wat wellicht ook wel in het voordeel van Clijsters speelt is dat veel meisjes nog niet tegen haar gespeeld hebben en dus haar spel wat moeilijker kunnen lezen en anticiperen (maar dat geldt natuurlijk in twee richtingen) terwijl Sharapova haar spel bekender is.
Silas

Berichtdoor Valova » 23 aug 2009 16:50
Je opslagbeweging aanpassen lijkt me toch drastischer dan enkele jaren uit de roulatie zijn. Clijsters is eigenlijk altijd blijven trainen en speelt, buiten enkele strategische aanpassingen (het agressievere spel, meer volleys zoals je al aanhaalde), nog steeds hetzelfde spel als drie jaar geleden. Er zit weliswaar wat roest op, maar in se is die opslag nog steeds dezelfde als toen ze 18 was. Als je als Sharapova plots die beweging moet aanpassen en verkorten wordt het eigenlijk een nieuwe slag die je moet aanleren. Aangezien die opslag bij haar toch een wapen was (en er bijgevolg veel druk op komt) zal het nog wel even duren voor ze haar niveau van 2008 zal halen.

Daarom lijkt het me logisch dat Clijsters sneller haar best mogelijke niveau zal halen dan Sharapova. Wie er op langere termijn de meest succesvolle comeback zal hebben, geen idee, maar ze zullen waarschijnlijk allebei meer succes hebben dan Hingis (voor wie het spelletje eigenlijk al te hard ging in de late jaren '90) en/of Davenport (die trouwens ook weer terug schijnt te willen komen :)).
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Silas » 29 aug 2009 13:23
Valova schreef:Je opslagbeweging aanpassen lijkt me toch drastischer dan enkele jaren uit de roulatie zijn.

Opslaan is één van de meest tegennatuurlijke bewegingen in het hele tennisgamma: de schouder is niet echt gemaakt om dat te doen en moet dat gewoon worden. Consequentie daarvan is dat je (naast een goede techniek) een vrij gespierde en heel soepele schouder moet hebben om krachtig op te slaan. Indien je jaren niet speelt verdwijnt die soepelheid en die kracht omdat je schouder in het dagelijks leven op geen enkele manier meer getraind wordt, terwijl andere spieren veel beter geconserveerd blijven omdat je ze ook in het dagdagelijkse leven (op dezelfde manier) blijft gebruiken.

Je opslagbeweging aanpassen is drastisch in de zin dat je de gewoonte moet kweken en dat je bij concentratieverlies of vermoeidheid sneller fouten maakt (omdat je beweging onbewust terug glijdt naar de vroegere beweging). Maar met wat training is dat normaal snel onder de knie (kijk bijvoorbeeld naar Justine, die tijdens haar carrière constant haar opslagtechniek en haar forehandtechniek aanpaste).

Bij Sharapova kan je natuurlijk (terecht) argumenteren dat ze door haar blessure een tijd niets heeft kunnen/mogen doen met haar schouder, én daarnaast ook nog eens haar beweging heeft moeten aanpassen. Het wijkt eigenlijk allemaal af van het punt dat ik éigenlijk wou maken, namelijk: Clijsters is een mooie comeback aan het maken :wink:

En daarnaast zwellen de geruchten over een comeback van Henin ook aan! :D 8)
Silas

Berichtdoor Kuikentje » 29 aug 2009 14:08
Sharapova is een trut en het kreunt als een kanarie

sorry hoor maar ik moet da mens echt nie
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto
Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Valova » 30 aug 2009 12:33
@Silas: dat is een mooie redenering. Clijsters kan nog altijd met de top mee, en ik kijk al uit naar een mogelijke vierde ronde tegen Venus. Henin zie ik wel niet snel op haar beslissing terugkeren.

@Kuikentje: ietsje minder goed onderbouwd, maar ik ga wel akkoord! :wink:
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor PRiSMO » 02 sep 2009 22:55
Net genoten van Clijsters haar wedstrijd, net zoals vroeger! :love: Ik kijk al uit naar Clijsters vs. Flipkens!
PRiSMO
Regular user
Regular user

Berichtdoor Jeroenn » 02 sep 2009 23:17
PRiSMO schreef:Net genoten van Clijsters haar wedstrijd, net zoals vroeger! :love: Ik kijk al uit naar Clijsters vs. Flipkens!

Jep ik heb er ook naar gekeken.
Ik vreesde in de eerste set maar alles is toch nog goed gekomen. :D
In de laatste 2 sets zat ik zelf met de gebalde vuisten mee te hopen met Clijsters.
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Jeroenn
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 27

Berichtdoor PRiSMO » 02 sep 2009 23:23
Jeroenn schreef:In de laatste 2 sets zat ik zelf met de gebalde vuisten mee te hopen met Clijsters.

Ik zat hier ook met gebalde vuisten, en rechtspringen, en wat roepen naar de tv ook. Vreemd hoe sterk ik daar soms in op kan gaan. :oops:
PRiSMO
Regular user
Regular user

359 berichten • Pagina 1 van 181, 2, 3, 4, 5 ... 18

Keer terug naar Sport!