Welk beroep oefenen jullie uit?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
moon_man
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door moon_man » 17 aug 2007 21:45

Ik werk nu 2 maand voor Colruyt als bediende verkoper en sinds deze week ben ik begonnen met mijn opleiding tot frigorist!

Bij Colruyt werken is zeer leuk, maar het is een zeer arbeidsintensieve job 8), denk dat sommige mensen het echt wel onderschatten ze.

Maar ik ben tevreden met mijn loon en al de voordelen die we krijgen bij Colruyt :lol:
Ik ben anders en gestoord.......

jorgio
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door jorgio » 19 aug 2007 21:46

moon_man schreef:Ik werk nu 2 maand voor Colruyt als bediende verkoper en sinds deze week ben ik begonnen met mijn opleiding tot frigorist!
Moon_man,

Goede keuze!
Ik heb voor u al een 100% zekere job! Contact me if your training is over.

Ok tis :offtopic: Maar waar zitten die wervingskrachten hier? :D
Ideas are the salvation by using your imagination

Niels

Re: Toch ook een sociaal beroep

Bericht door Niels » 21 aug 2007 20:53

Ik ben afgestudeerd als sociaal werker (personeelswerk) en werk momenteel bij de stad Antwerpen als vormingsmedewerker.
Ik organiseer en geef daar vormingen en opleidingen aan de medewerkers.
Het is een heel fijne, boeiende en afwisselende job. Ik vind de persoonlijke contacten erg leuk en ik haal daar ook veel voldoening uit voor mezelf.

Inzy schreef:Ik werk in het onderwijs ; ik geef les op een hogeschool. Erg tof!
Vooral het begeleiden van mijn opvoedertjes in spé gedurende hun stagemaanden!
Ik begeleid ook studenten, maar dan uit de richting sociaal werk (maatschappelijk assistent). Het is leuk om contact te kunnen houden met de opleiding en de stage-ervaringen van de studenten te vernemen.

Kelly 1985
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kelly 1985 » 23 aug 2007 13:35

Kelly 1985 schreef:Ik ben een "guest service and reservation agent" voor Stawood Brussels Hotel.

Heel tof werk ik heb heel veel contact met de gasten en dit in 3a 4 verschillende talen.

Van opleiding heb ik gastronomie en traiteur gevolgt.
In mijn vrije tijd ga ik nog wat bijverdienen in een plaatselijk restaurant zowel in de keuken als opdienen.

Deze twee banen combineer ik zo danig met de feestdagen dat ik niet slaap en van het ene werk naar het andere ga dit is uitputtent maar het verdient goed.
Ik mag sinds kort mijn overplaatsing aanvragen om in het buitenland te gaan werken voor het zelfde bedrijf!

Oho Australie her i come!!!!
Afbeelding

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 23 aug 2007 15:25

Anoniem schreef:Hey,

Il heb een dik probleem om eerlijk te zijn :roll:
Ik ben licentiaat in de godsdienstwetenschappen sinds vorig jaar, maar ik moet dus mijn benoeming als leerkracht krijgen van het bisdom... en je raadt het al: als ik openlijk met een ander meiske ben gaan ze mij die nooit geven.
Kortom, holebi's in het onderwijs is één ding, maar godsdienst geven: zet dat maar uit je hoofd!

Groetjes!

Ann
Ik ken een licentiate godsdienst in die situatie...
en ik ben van plan hetzelfde te worden :d
grz!

Artanis
Regular user
Regular user

Bericht door Artanis » 23 aug 2007 17:39

Om een beetje tegengewicht te bieden aan al die sociale werkers en opvoeders... ik werk als kristallograaf-in-spe in een Gents labo, 't komt erop neer dat ik kristallen probeer te groeien van eiwitten (proteïnen, vooral niet het wit van een ei dus!). Stel er u vooral niet teveel bij voor, die kristallen zijn (op zijn best) 200µm groot (0,2mm) - pietepeuterig microscoopwerk, maar ik doe het graag :).
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep!

Saren
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Saren » 23 aug 2007 19:53

Artanis schreef:Om een beetje tegengewicht te bieden aan al die sociale werkers en opvoeders... ik werk als kristallograaf-in-spe in een Gents labo, 't komt erop neer dat ik kristallen probeer te groeien van eiwitten (proteïnen, vooral niet het wit van een ei dus!). Stel er u vooral niet teveel bij voor, die kristallen zijn (op zijn best) 200µm groot (0,2mm) - pietepeuterig microscoopwerk, maar ik doe het graag :).
en wat wordt er dan met die kristallen gedaan? waarvoor dienen die?
And if I need a rhythm. It’ll be to my heart I listen. If it don’t put me too far wrong.
Afbeelding

Artanis
Regular user
Regular user

Bericht door Artanis » 24 aug 2007 11:14

Ahum... hier komt het moeilijke gedeelte :D.

Die kristallen worden 'beschoten' met X-stralen - geen sinecure, die dingen blijven nog altijd kankerverwekkend. Het resultaat is een diffractiepatroon. Je kan het een beetje vergelijken met zichtbaar licht door een prisma sturen, dan krijg je een regenboog. Met X-stralen (uiteindelijk net als licht nog altijd elektromagnetische stralen) krijg je een diffractiepatroon, zoals je hier kunt zien, een verzameling puntjes. Dan komt er een klets wiskunde aan te pas die ik zelf maar half snap maar gelukkig in een aantal beter begrijpbare programma's is gegoten ;). En dan kun je berekenen hoe het eiwit eruit ziet, alsof je aan de hand van een schaduw kunt achterhalen welke kleur het originele voorwerp heeft. Een eiwit is nl te klein om met de microscoop te bekijken (in de orde van angstroms, dwz 0,0000001mm), dus moet het maar op deze manier. En uiteindelijk krijg je dan iets dergelijks voor je neus. Geen mens heeft dit dus ooit gezien, dit is zuiver een beeld berekend door de pc (dit is viermaal hetzelfde eiwit trouwens, de bovenste voorstelling geeft iets meer inzicht in de interne structuur, de onderste drie geven een beter idee over het oppervlak. De kleurtjes zijn verzonnen en geven andere specifieke informatie over het eiwit mee).

En om op de volgende vraag te anticiperen: waarvoor wordt het gebruikt? Wel, als je van een bepaald eiwit weet dat het gebruikt wordt door een virus/bacterie om je ziek te maken, dan kun je kijken: ah, dààr zit er een spleet in dat eiwit, als ik iets maak dat daar precies in past, dan verliest het eiwit mss zijn functie maw het werkt niet meer en kan je niet ziek maken. Zo werken antibiotica (oa). En daarnaast is het ook gewoon interessant om te weten hoe die dingen eruit zien, zelfs al moet je er een paar jaar voor zwoegen :D.
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep!

female
Regular user
Regular user

Bericht door female » 09 sep 2007 14:38

logistic planner assistant 8)

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 09 sep 2007 23:44

Artanis schreef:
Ahum... hier komt het moeilijke gedeelte :D.

Die kristallen worden 'beschoten' met X-stralen - geen sinecure, die dingen blijven nog altijd kankerverwekkend. Het resultaat is een diffractiepatroon. Je kan het een beetje vergelijken met zichtbaar licht door een prisma sturen, dan krijg je een regenboog. Met X-stralen (uiteindelijk net als licht nog altijd elektromagnetische stralen) krijg je een diffractiepatroon, zoals je hier kunt zien, een verzameling puntjes. Dan komt er een klets wiskunde aan te pas die ik zelf maar half snap maar gelukkig in een aantal beter begrijpbare programma's is gegoten ;). En dan kun je berekenen hoe het eiwit eruit ziet, alsof je aan de hand van een schaduw kunt achterhalen welke kleur het originele voorwerp heeft. Een eiwit is nl te klein om met de microscoop te bekijken (in de orde van angstroms, dwz 0,0000001mm), dus moet het maar op deze manier. En uiteindelijk krijg je dan iets dergelijks voor je neus. Geen mens heeft dit dus ooit gezien, dit is zuiver een beeld berekend door de pc (dit is viermaal hetzelfde eiwit trouwens, de bovenste voorstelling geeft iets meer inzicht in de interne structuur, de onderste drie geven een beter idee over het oppervlak. De kleurtjes zijn verzonnen en geven andere specifieke informatie over het eiwit mee).

En om op de volgende vraag te anticiperen: waarvoor wordt het gebruikt? Wel, als je van een bepaald eiwit weet dat het gebruikt wordt door een virus/bacterie om je ziek te maken, dan kun je kijken: ah, dààr zit er een spleet in dat eiwit, als ik iets maak dat daar precies in past, dan verliest het eiwit mss zijn functie maw het werkt niet meer en kan je niet ziek maken. Zo werken antibiotica (oa). En daarnaast is het ook gewoon interessant om te weten hoe die dingen eruit zien, zelfs al moet je er een paar jaar voor zwoegen :D.
Dit klinkt wel interessant :)
Welke studies heb je hiervoor gedaan?

hilde

Bericht door hilde » 21 sep 2007 17:33

Ik werk als research verpleegkundige bij een bedrijf in Antwerpen. heel interesant werk en helemaal iets anders dan een ziekenhuis.
wij testen op vraag van farmaceutische bedrijven geneesmiddelen die nog niet op de markt zijn op gezonde vrijwilligers die daar flink voor vergoed worden.

wij hebben trouwens vrij veel holebi's onder de collega's :lol:

liene21
New user
New user

Bericht door liene21 » 24 sep 2007 19:59

Ik ben logopediste, niet bepaald een beroep waarin je veel holebi's ziet. Kben dan ook altijd al een beetje speciaal geweest...
:wink:

punky
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door punky » 24 sep 2007 20:14

opvoedster A2 bij zwaar mentaal gehandicaten, allemaal volwasenen
Domme mensen kunnen mij niet beledigen want intelligente mensen doen zoiets niet

amaranthake
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door amaranthake » 29 sep 2007 19:52

ik werk als logistiek assistente in een psychiatrisch ziekenhuis (nog tot begin januari) en dan is't trug zoeke naar werk...
a simple smile will always make your heart laugh...

Silver
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Silver » 01 okt 2007 13:04

Mehaah schreef:
Anoniem schreef:Hey,

Il heb een dik probleem om eerlijk te zijn :roll:
Ik ben licentiaat in de godsdienstwetenschappen sinds vorig jaar, maar ik moet dus mijn benoeming als leerkracht krijgen van het bisdom... en je raadt het al: als ik openlijk met een ander meiske ben gaan ze mij die nooit geven.
Kortom, holebi's in het onderwijs is één ding, maar godsdienst geven: zet dat maar uit je hoofd!

Groetjes!

Ann
Ik ken een licentiate godsdienst in die situatie...
en ik ben van plan hetzelfde te worden :d
grz!
Ben ook een leerkracht godsdienst en heb al gemerkt dat je voorzichtig moet zijn met wat je zegt, hoeveel je prijs geeft en dit stoort mij MATELOOS!

Een vriend van me heeft zo enorm veel problemen met het bisdom gekregen omdat hij ervoor uit gekomen is. Dit jaar krijg ik mijn vaste benoeming, een deel van mijn collega's weten het nu al wel maar er helemaal mee naar buiten komen?
Nee, nog ff wachten vrees k.

Alles is ook zo contradictorisch hè! In onze lessen vertellen we dat iedereen gelijk is, alles is ok, de Kerk is er down mee....maar in praktijk...blijft wat hypocriet...
Coming soon....RM

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 11 okt 2007 19:39

Ik ben Marketing DB Administrator in een telecombedrijf.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 11 okt 2007 20:42

Stein schreef:Ik ben Marketing DB Administrator in een telecombedrijf.
vertel 'ns wat dat inhoudt, want dat lijkt me best wel interessant :wink:

ik geloof dat ik het hier al gezegd heb, maar ik ben momenteel Assistant Communication Manager van Neckermann 8) (tijdelijke functie weliswaar, ik vervang iemand die zwanger is)

en mijn functie houdt het volgende in:

- Praktische uitwerking en opvolging van allerlei promotionele activiteiten
- Organisatie & coördinatie van reportages voor Vlaanderen Vakantieland
- Inplannen en opvolgen van offline en online reclamecampagnes, reservatie en opvolging van mediaruimte bij de mediacentrales,…
- Voorraad bijhouden en eventueel bijbestellen van gadgets
- Controle en codering van alle binnenkomende facturen en bijhouden van het budget van de afdeling
- Praktische organisatie van de afdeling

Phoenix
Regular user
Regular user

Bericht door Phoenix » 12 okt 2007 07:33

Sinds vorige week maandag m'n eerste job, junior programmeur-analist in een (niet zo grote) bank :). Yay!
Push to test...
Release to detonate...

Stein
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stein » 12 okt 2007 07:41

J-La schreef:vertel 'ns wat dat inhoudt, want dat lijkt me best wel interessant :wink:
Whow, dat lijkt me anders ook wel interessant...

Wat ik normaal allemaal zou moeten doen:

- dagelijks beheer van de marketing databes;
- coördineren van de “voeding” van de marketing database (coderen en opladen van bronbestanden, bewaken van de systematiek, de processen en procedures);
- verantwoordelijkheid over de uitvoering van de acties die vertrekken vanuit de database. Ik maak adresselecties en segmenteringen;
- rapporteren resultaten van acties. In samenwerking met de sales & marketing verantwoordelijke, analyseren en evealueren van deze acties. Vervolgens aanbevelingen doen over de toekomstige aanpak (doelgroep, timing, procedure);
- verdere uitbouw van de marketing database (automatisering, uitbreiding, verfijning).

maar ik zit nog voor een stuk in opleiding dus ik heb nog niet alles gedaan 8)

Frutsel

Bericht door Frutsel » 14 okt 2007 13:10

En ik werk int fabriek in Herentals..

Gesloten