Ouders eerst of vrienden eerst

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Mikado

Ouders eerst of vrienden eerst

Bericht door Mikado » 19 dec 2004 22:30

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post hier op het forum.

Ik wil binnekort (denk ik toch, als ik eindelijks eens durf) mijn ouders en vrienden vertellen dat ik homo ben, kweet het al een goeie 6 jaar, ma heb het altijd verzwegen.

De laatste tijd krijg ik meer en meer het gevoel dat ik sterk genoeg geworden ben om het te zeggen, maar ik vraag me wel af waar ik eerst moet beginnen, bij mijn vrienden of bij mijn ouders.

En kheb nog een vraagje: als ik het mijn vrienden vertel, zeg ik dan dat ze het gerust mogen doorvertellen? of doe ik dat beter niet?

Alle tips en raad zijn welkom,
Bedankt op voorhand...

Balthazor

Bericht door Balthazor » 19 dec 2004 22:39

Hangt denk ik een beetje van persoon tot persoon af. Als je bijvoorbeeld heel goed met je ouders overeenkomt en je weet dat ze er niets tegen zouden hebben en dat ze positief zullen reageren, kan je met hen beginnen. Ik denk dat wanneer de eerste reactie positief is, dat je dan ook meer vertrouwen zal hebben om het tegen anderen te zeggen.
Voor je vrienden dus hetzelfde.

Hangt dus af van hoe je band is met die mensen, en tegen wie je zelf de behoefte voelt om het tegen te vertellen.

Als ik het zou zeggen, zou het eerst tegen mn vrienden zijn, gewoon omdat ik nu eenmaal niet zo'n persoonlijke band heb met mn ouders. maar dat kan bij jouw dus helemaal anders liggen.

Mikado

Bericht door Mikado » 20 dec 2004 00:20

Hey,

Het onderwerp is eigenlijk niet meer nodig,
kheb juist mijn hart uitgestort bij mijn moeder,
haar reactie was fantastisch, ze was er niet blij mee, maar voor haar ben ik nog steeds dezelfde.
Ze maakte me wel attent op een probleem: mijn vader.
Hij zal het er heel moeilijk mee hebben, en het misschien zelfs niet aanvaarden. Maar mijn moeder zegt dat ze mij altijd zal steunen door dik en dun.
Ze was ook nogal aangedaan door het feit dat ik het zolang verzwegen heb. Dat ik nooit nergens terecht kon...

Ik wil de mensen van het forum hier bedanken,
door hier alle verhalen te lezen heb ik de moed gevonden om die eerste stap te zetten (ben er nog steeds ni goed van eigenlijk)

Hoe het nu verder moet zullen we nog wel zien.
Kheb besloten om voorlopig niets tegen mijn pa te zeggen want met de examens in aantocht en zo kan ik extra problemen missen.

pfff wat een ontlading, bedankt !

moir10e

Bericht door moir10e » 20 dec 2004 15:57

Tgaat er juist om hoe goed je vriendjes zijn. Mijne zijn heel lief en echt de hele groep (25 mensjes) weet het volgens mij en waar je dan begint???? ik ga er bij nieuwe vriendjes niej eens meer vanuit dat ze gewend zijn aan de heteronorm en ik praat gewoon net zo goed over MIJ enzo...
Maar dat is nu... ook ik ben begonnen bij een en toen twee enzo. Maar je kunt er over het algemeen wel vanuitgaan dat mensen hun kop houden hoor! zo sociaal is de wereld vandaag de dag wel.
Maar mijn ouders :oops: .... tsja

t zotte kieken
Senior user
Senior user

Bericht door t zotte kieken » 20 dec 2004 16:30

proficiat!!! kben heel blij voor je dat je moeder goed reageerde.

persoonlijk heb ik het eerst tegen een aantal heel goede vrienden gezegd. ook al kom ik over het algemeen goed onvereen met mijn ouders en wist ik ergens ook wel dat ze goed zouden reageren. ergens praat ik toch eerder tegen vrienden over zoiets dan thuis.
tleven is een soep en wij zijn de lekkere balletjes!!!

moon_man
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door moon_man » 21 dec 2004 19:24

Ik heb me eerst geout bij men klasgenoten tijdens de godsdienstles, dat viel reuze mee. Maar na een tijdje zegt de ene dat tegen een andere persoon en zo gaat dat vlug de school rond.

Daarna heb ik me geout tegenover men vrienden, heb niemand verloren. Maar vroeg hun wel om te zwijgen tegen mijn familie.

Dan kwam de familie aan bod, eerst mama (was een schok eerste moment, nu kan ik er over praten), dan men neven, nichten, tantes en nonkels. En dan als laatste men broer, had meest schrik van hem want hij zei altijd van die vuile homo's en al. Nu is hij ten opzicht van homo's veel veranderd.

Ben tevreden dat het allemaal zo vlot gegaan is, maar kan da begrijpen dat het er bij sommige moeilijker aan toe gaat.

Ik denk dat je u eerst beter out bij een persoon die je volledig kan vertrouwen :wink:
Ik ben anders en gestoord.......

Mikado
Regular user
Regular user

Bericht door Mikado » 21 dec 2004 22:33

Hallo,

kheb me geregistreerd ondertussen.

Ja kwou het gewoon iemand vertellen en kwou wel da mijn moeder het eerst wist.
Alleen heb ik nu nog meer schrik voor mijne pa, maja... :(

Kga het nu ook aan een paar vrienden vertellen, omda ik er bij hen waarschijnlijk beter over zal kunnen praten als bij mijn moeder. (met uw vrienden praten is anders he)
En kben ook wel benieuwd naar hun reactie, die gaat natuurlijk wel weer belangrijk zijn voor mij.

Maar zoals ik al eerder zei ga ik wachten tot in februari omdat ik dan geen examens meer aan mijn hoofd heb...

spatje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door spatje » 29 dec 2004 18:15

Ik heb het denk ik eerst tegen 2 echt goede vrienden verteld. Van hen wist ik ook dat ze het niet zouden verder vertellen.
Nadien heb ik het tegen mijn ouders gezegd. Dit omdat ik niet wou dat ze het van andere mensen te horen zouden krijgen. Zelf hebben ze ook altijd gezegd dat ze blij zijn dat ze het niet van anderen te weten zijn gekomen.
Don't cry because it 's over;
Smile because it happened

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 dec 2004 20:00

Tof dat je moeder zo reageerde :D Alleen jammer van je vader, maar ik denk dat hij gewoon eventjes tijd zal nodig hebben en je moeder kan altijd op hem inpraten...

Als je vrienden echt enorm tegenkanten dan zijn ze gewoon je vriendschap niet waard. Ik heb het voordeel dat mijn 'groepje' echt open is op dat gebied. Ongeveer de helft is zelf bi of bi-curious (allemaal heel toevallig, niet elkaar specifiek opgezocht)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Mikado
Regular user
Regular user

Bericht door Mikado » 30 dec 2004 22:37

Hey

Magical Night dat is wel fijn dat je niet de enige bent in je vriendengroepje.
Ik zal wel de enige zijn (gezien ze bijna allemaal al lievekes gehad hebben van het andere geslacht)
Maar kheb de laatse tijd al een beetje gepolst bij mijn beste vrienden (ze merken dat er iets is) en ze zeggen toch allemaal dat ik op hen kan rekenen als er iets is, dus kdenk da het wel goed gaat komen.
Maar voor ik het dus aan hen kan vertellen moet ik het eerst mijn pa vertellen en dat is zoooo f*ckin moeilijk he. (ja anders gaat hij het van anderen horen en da wil ik ook ni...)

Pfff en eerst nog mijn examens en da spookt allemaal rond in mijn hoofdje, tis ni gemakkelijk :( (sorry voor de klaag-factor :roll: )

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 dec 2004 23:38

Mikado schreef:Hey

Magical Night dat is wel fijn dat je niet de enige bent in je vriendengroepje.
Ik zal wel de enige zijn (gezien ze bijna allemaal al lievekes gehad hebben van het andere geslacht)
Maar kheb de laatse tijd al een beetje gepolst bij mijn beste vrienden (ze merken dat er iets is) en ze zeggen toch allemaal dat ik op hen kan rekenen als er iets is, dus kdenk da het wel goed gaat komen.
Maar voor ik het dus aan hen kan vertellen moet ik het eerst mijn pa vertellen en dat is zoooo f*ckin moeilijk he. (ja anders gaat hij het van anderen horen en da wil ik ook ni...)

Pfff en eerst nog mijn examens en da spookt allemaal rond in mijn hoofdje, tis ni gemakkelijk :( (sorry voor de klaag-factor :roll: )
Je blijft nog altijd het kind van je vader. Hij zal je niet zomaar op straat zetten of zo. Meestal hebben ze gewoon tijd nodig om het te verwerken.

Misschien moet je je nu echt concentreren op je examens (je hebt er al een lange tijd meegezeten (denk ik toch) dus waarom nu niet een klein beetje langer?).

Veel succes!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

K-ToF
New user
New user
Contacteer:

Bericht door K-ToF » 04 jan 2005 11:16

Mikado schreef: Maar voor ik het dus aan hen kan vertellen moet ik het eerst mijn pa vertellen en dat is zoooo f*ckin moeilijk he. (ja anders gaat hij het van anderen horen en da wil ik ook ni...)
Da was dus ook mijn grootste angst hé, onze pa. 't Woord homo kende die'n ni. 't Was constant van 'strandjanetten, janetten, flikkerkes' of wa ge nog allemaal hebt. Uiteindelijk was't onze pa die het mij kwam vragen en met mij tot een kot in de nacht gebabbeld heeft en mij er heeft ingedrukt da'k gerust moest zijn ze mij nooit scheef zullen bekijken.

Anyway, ik heb het dus eerst aan mijn klasgenoten en vrienden verteld. 'k Wist al da zij der nooit een probleem van zouden maken. Langs den andere kant hebt ge ook hun steun als ge't thuis gaat vertellen. Eens alles eruit is hebt ge aan hun iemand om gewoon stoom af te laten of indien het ni mee viel, ne schouder om nekeer op uit te huilen ofzo.
K-ToF: Bijt Me, En Je Bent Gebeten!!!

Mikado
Regular user
Regular user

Bericht door Mikado » 04 jan 2005 20:07

Inderdaad K-Tof,

Zo heb ik nu dus ook gedacht en ik heb het aan mijn beste vriend en beste vriendin verteld.
Hun reacties waren heel erg bemoedigend en ze zeiden zelfs dingen als: "als uwe pa u buiten smijt kunt ge altijd bij mij terecht" en dat steekt toch een hart onder de riem.

Dus voor de rest is het nu afwachten tot februari (na de examens) maja, ik kan er ni aan doen, het concentreren lukt ni echt...
Is ook wel normaal denk ik omdat da zo op ontploffe staat he...

Gesloten