het hoe-en-waarom van de nicks en avatars

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
bertje

het hoe-en-waarom van de nicks en avatars

Bericht door bertje » 10 mei 2002 14:41

oke, oke, bij sommige mensen is het logisch, maar van sommige mensen vraag ik me echt af wat hun nick betekent of waarom ze die gekozen hebben en hetzelfde voor de avatar...

effe met mezelf beginnen: bertje is mijn naam (allez, eigenlijk bert, maar mensen hebben de gewoontje om vanaf ze mij een half uur kennen, bertje te noemen, zonder enige aanmoediging van mijn kant... en dat zelfs met mijn bijna 1m90)

en mijn avatar is een fotootje genomen op de roze zaterdag editie 2002, waar ik misschien een beetje uitgeregend opsta, maar dat kan mij niet schelen, de herinneringen waren ook dit jaar weer fantastisch en elke keer ik mijn avatar zie moet ik daar dan aan terugdenken.

en nu is het aan jullie (op de wijze van emiel goelen, voor degenen die hem nog kennen)

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 10 mei 2002 15:10

Mijn nick komt van de film Tomb Raider, waarin Angelina Jolie Lady Lara Croft vertolkt.
Ten eerste vind ik da gewoon een ongelooflijk knappe madam, en ten tweede heb ik leuke herinneringen aan de dag waarop ik die film ben gaan zien, wou hem eerst helemaal niet zien, maar de 2 mensen waar ik mee op stap was hebben mij overtuigd... Toen de film gedaan was hebben ze mij moeten "wakkerschudden" omdat ik nog altijd naar't scherm zat te staren :-)
dus RRRRRR Angelina!
Mijn avatar is een gifke van Hobbes, mijn ultra-favoriete stripfiguur. Komt uit de reeks van Casper en Hobbes (in't Engels Calvin and Hobbes) en die strips zijn gewoon ongelooflijk grappig en schitterend...
Vandaar dus :-)
Bert==>sjieke wetlook ;-)
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

sjottie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sjottie » 10 mei 2002 15:16

Eum, mijn nick is denk ik wel overduidelijk, voetbal is een passie (nu iets minder door blessure :-? ja, kweet het, ben weer aant zagen mo ik kan ni stilzitten :( )

En mijn avator heb ik ergens op een looknmeet gezien en een beetje plagiaat gepleegd, kvond het wel een cool meisje (just like me :wink: )
/ I breathe and breathe and breathe ...

Xfreak
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Xfreak » 10 mei 2002 15:49

Mijn nickname: samentrekking van X-files-freak. Ben nogal een hevige fan geweest, al is het de laatste jaren verminderd omdat de serie kwalitatief omlaag gegaan is :cry: (en nee, het is dus geen allusie op sexfreak ofzo, he!)

Mijn avatar: lang verhaal. Het komt er op neer dat ik de film "Coyote Ugly" ben gaan zien op de dag dat ik (1) mij outte bij mijn ouders en (2) de eerste keer uitging naar een homobar. Big changes dus vanaf die dag. En in die film kwam het toen populaire lied "Can't fight the moonlight". Vandaar dus een maan als avatar, met de regenboogkleuren erover. Nog een kleinigheid: één van mijn interesses is astronomie...

Silver
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Silver » 10 mei 2002 17:03

Men naam heb ik gekregen toen ik in een ver verleden nog RP'de(roll-playing) op 't net.

K was altijd wel een mythologische figuur, Pegasus lange tijd zelfs, het gevleugelde paard, daarna een tijdje Circe, godin van de wijsheid(aka Odysseus, dit door een toneelstuk waarin 'k ooit speelde en haar vertolkte) maar door een bepaalde verhaallijn op die RP-site, Monarchy voor de geïnteresseerden)heeft een bud van me me deze naam gegeven, gedoopt eigenlijk; Silver Angel-->Silver Angelus voor mennen email en Silver, een beetje afgekort als nickname.

En mennen avatar of icon komt uit een aflevering van Xena, Renee O'Connor's hier afgebeeld, Gabrielle in de serie.
Klasse die vrouw, 't is een geweldige actrisse en heeft ontzettend veel uitstraling.
Coming soon....RM

Doordenker

Bericht door Doordenker » 10 mei 2002 20:15

doordenker: omdat ik niet kan stoppen met piekeren en nadenken.
Elke avond weer vecht ik om die dolle molen tot bedaren te krijgen om in slaap te raken.

Verder ben ik ook filosofisch aangelegd...
'k Heb lang getwijfeld voor ik deze naam gekozen heb. Maar 'k vind 'm wel klinken.
(als jij dat niet vindt, laat het me gerust weten... 'k zal hem niet veranderen, maar 't interesseert me wel)

De avatar heb ik ergens gepikt... Het is "Le Penseur" van Rodin.
Gewoon toepasselijk dus...

elle
Regular user
Regular user

Bericht door elle » 10 mei 2002 20:42

hoe kom ik aan die naam ? .......... elle was gewoon mijn nick op 't net, ik vond hem mooi en toepasselijk omdat ik een meisjes ben (in't frans betekent elle gewoonweg: zij, maar dat wisten jullie natuurlijk al lang!)

mijn avatar heb ik vanuit de serie bad girls waar ik gewoon dol op ben! het is een prentje van Helen en Nikki (het oh-zo-mooie-koppeltje uit de reeks!)

groetjes !

Baccalaureus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Baccalaureus » 10 mei 2002 21:32

Baccalaureus dus. 'De Gelauwerde'. Is een Romeins achtervoegsel aan iemands naam wanneer deze zich onderscheiden heeft (vaak afgekort tot Bac. of Bacca.). Mijn eigenlijke nick is 'Caesar' maar Baccalaureus is even 'keizerlijk' en toch iets subtieler vind ik :D Waarom 'Caesar'? Vind je op m'n website (kost me te veel typwerk anders!).

En tja, die Avatar. Zijn daar nu echt vragen rond?? Gewoon geobsedeerd door alles wat Romeins is... :P
Hong wu, shun tian!! (qi bao ping an...)

koffiekoekje

Bericht door koffiekoekje » 11 mei 2002 09:11

euhm,waarom koffiekoek...awel da is omda 'k eerst als e-mail adres omhooggevallenpombaksmoel@hotmail.com had,en aangezien iederen da net iets te lang vondt heb ik die dan maar verandert,maar ik wist nie in wa ,op chiro kamp waren er al wa voorstellen,Jozefien the sexmachine was 't beste wa ze konden uitvinden,dus hebk zelf nog wa gezocht,ne woordenboek opengeslaan,en mijn vinger stond op koffiekoek,daarom :)
en mijne avator,da is omda laure bij kim haar "sleep-over" zo een nijtje meehad en daar vanalles is mee gebeurd,herinneringen é:)

ARNOUT

Bericht door ARNOUT » 11 mei 2002 13:40

Arnout is mijn tweede naam en ik vind die mooi dus heb ik die genomen als nick.
Mijn eerste naam was trouwens al bezet op dit forum :roll: (das Steven dus)
euhm da prentje is een fotoke van mijn oog en wenkbrauw
ben nog ni out dus das wel logisch da mijn face er ni helemaal opstaat
Arnout xxx :fadein:

2Wicky

Bericht door 2Wicky » 11 mei 2002 20:42

Mijn nick heb ik van een liedje van Hooverphonic (megagroep!)... niet dat dit mijn favoriete lied van Hooverphonic is(die eeer gaat wellicht naar Eden of Strange effect), maar ik vond dat het wel leuk klonk(- wicked- 2wicked- )
nevermind :)

en die avatar... Willow & Tara , of course...

dit spreekt voor zich , als je de Buffy The Vampire Slayer thread eens opent , moet je eens tellen wie er de meeste berichten heeft geplaatst....
Hmm, ik ben weg van die lieve heksjes... :D

arwen

Bericht door arwen » 11 mei 2002 22:42

eerst volledig :offtopic: maar als classica moet ik het kwijt: waaawhie, Baccalaureus, ne pracht van ne website!
tweeds, mijne nick en avatar? kijk naar da mooi snoetje (en de film) and need I say more?

damon_brooks
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door damon_brooks » 11 mei 2002 23:45

Damon Brooks is een personage uit de film Urban Legend. Ja ik vind die films waar ge een paar keer goed kunt verschieten wel tof. Ik vond Damon Brooks wel tof klinken en heb hem gebruikt als pseudoniem op't internet om me te 'outen' op't internet. (hebt het onder andere gebruikt om mijn verhaal te posten op nifty)

Mijne sig komt van de film Kalifornia (met Brad Pitt en David Duchovny) en vond het wel een goed gezegde, klopt soms wel (voor mij).

Ik heb gene avatar omda'k al verschillende keren heb geprobeerd een foto'ke up te loaden en't mislukt iedere keer :evil:

Baccalaureus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Baccalaureus » 12 mei 2002 14:05

arwen schreef:eerst volledig :offtopic: maar als classica moet ik het kwijt: waaawhie, Baccalaureus, ne pracht van ne website!
Ook :offtopic: dus, but THANX! :lol:

Bacca.
Hong wu, shun tian!! (qi bao ping an...)

tinuviel

Bericht door tinuviel » 12 mei 2002 14:58

mijne nick tinuviellleke is afkomstig van (net als arwen) het boek 'the lord of the rings'.
tinuviel betekent 'nachtegaal' in het oud Elfs en ik vond dit wel mooi klinken.
de bedoeling was om tinuvielleke te schrijven maar een klein typfoutje veranderde dit naar tinuviellleke.

mijn avatar is of course Willow en Tara!!!!!!
enne 2wicky: met de hoeveelheid aan berichtjes kom ik nie zooo ver achter hé.

gemoedelijke

Bericht door gemoedelijke » 13 mei 2002 17:28

gemoedelijke :arrow: is mijne voortotem in het geheell gemoedelijke snip en omdat gemoedelijke evenveel betekend als gzellig niet moraliserend leek dit wel passend omdak ni moraliserend wil doen alleen raad geven.
mijne avatar komt gewoon van iem zijne looknmeet dak daar heb gepikt :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

2Wicky

Bericht door 2Wicky » 13 mei 2002 18:49

tinuviellleke schreef:mijne nick tinuviellleke is afkomstig van (net als arwen) het boek 'the lord of the rings'.
tinuviel betekent 'nachtegaal' in het oud Elfs en ik vond dit wel mooi klinken.
de bedoeling was om tinuvielleke te schrijven maar een klein typfoutje veranderde dit naar tinuviellleke.

mijn avatar is of course Willow en Tara!!!!!!
enne 2wicky: met de hoeveelheid aan berichtjes kom ik nie zooo ver achter hé.
Dat is waar :D geef ik ruiterlijk toe !

tinuviel

Bericht door tinuviel » 13 mei 2002 18:56

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

knufje

Xfreak
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Xfreak » 13 mei 2002 19:57

Tinuviellleke, gelieve elke neiging tot spammen op dit forum te onderdrukken... Er zijn hier nogal wat mensjes die lijden aan "spaminitis", dus deze waarschuwing geldt niet enkel voor jou, hoor.

In het algemeen geldt het volgende... Berichtjes met enkel maar smiley's in, zien we eigenlijk liever niet. En een al te lange private conversatie tussen 2 mensen kan je beter via andere kanalen voeren. En mensen, probeer ook een beetje ON topic te blijven, please.

Tot zover deze boodschap van algemeen nut :wink:

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 13 mei 2002 23:18

Heb mijn nick verandert dus zal't nog eens duiden hè :-)
Awel, de zondagavond zei ik op icq hoi tegen TomBi, en die antwoordde hey Laartje, en'k vond da superkoddig klinken, dus da's mijne nieuwe nick :-)
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

Gesloten