die draait wel bij..

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
tlj

die draait wel bij..

Bericht door tlj » 25 mar 2004 21:20

..dacht ik toen ik nu ondertussen al vijf jaar geleden tegen mn vader vertelde dat ik homo was, reactie was niet zo positief maar ja hoor na een paar jaar kan ik toch tot de constatatie komen dat vadertje min of meer is bijgedraaid op dat vlak.
Vorig jaar zei hij zelf in hoogst eigen persoon: 'wanneer ga je samenwonen met Mario' nuja ook van mijn holebi-vrienden & -kennissen vindt die dat dat goede meisjes en jongens zijn.
Tot gisteren. Doe ik de mededeling aan tafel: raad eens wie er gaat trouwen?
Vriendin Lindsay dus met haren knappe Wim.
Mijn zus Liesbeth haar vriend at mee en zei: oh ik dacht da gij da waart toen ge die sms naar Liesbeth stuurde want ik dacht dat die van Katrien (andere zus) kwam. Heel ingewikkeld.
Antwoord van mijn vader: dat vind ik BALACHELIJK (met nadruk op belachelijk) dat homo's en lesbiennes trouwen!

Daar stond ik dan als geëmancipeerde homo met mn mond vol tanden.
Zus Liesbeth antwoordt: jama als ik nu met den Tim wil trouwen is dat dan ook belachelijk?
Pa: neen dat is niet belachelijk want gij en Tim zijn hetero! Dan begon die over man en vrouw etc. vanaf toen heb ik ni meer echt echt geluisterd..

Welja beste holebi'tjes wat zeg je tegen zo'n vader waarvan je denkt dat die wel in de loop der jaren bijgedraaid moest zijn? Vooroordelen t.o.v. holebi's heeft die niet maar dit is nu toch wel echt MAF..

ev
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door ev » 27 mar 2004 11:23

ik denk dat als hij ziet dat dat jij en je eventuele vriend heel erg gelukkig samen zijn en de stap naar trouwen willen zetten, hij jullie geluk wel niet in de weg zal staan... zeker omdat het, denk ik toch, min of meer wel aanvaard heeft van jou. Waarschijnlijk is dat trouwen nog een stap verder voor hem, ook iets nieuws waar je hem wat tijd zal moeten voor geven om ook dat te aanvaarden... Want trouwen is toch voor velen een stap verder dan gewoon samen zijn...
Geef het tijd en ik denk dat hij wel bijdraait!
Als hij nog zo eens een opmerking geeft, kan je hem misschien vragen waarom hij dat zo afstotelijk vindt en hem misschien voorleggen waarom jij niet zo mogen trouwen met iemand die je doodgraag ziet!

Succes!
Enterrando Sombras en la profunda soledad,
el viento de la noche gira en el cielo y canta.
Y mi alma baila herida,
porque sigo el camino que se aleja de todo...

Hanneke

Bericht door Hanneke » 27 mar 2004 11:44

ev schreef: Als hij nog zo eens een opmerking geeft, kan je hem misschien vragen waarom hij dat zo afstotelijk vindt en hem misschien voorleggen waarom jij niet zo mogen trouwen met iemand die je doodgraag ziet!

Succes!
:!:
maar probeer het wel op een kalme manier, ookal begint hij dan mss te roepen en te tieren.

veel succes

ev
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door ev » 27 mar 2004 12:39

Hanneke schreef:
ev schreef: Als hij nog zo eens een opmerking geeft, kan je hem misschien vragen waarom hij dat zo afstotelijk vindt en hem misschien voorleggen waarom jij niet zo mogen trouwen met iemand die je doodgraag ziet!

Succes!
:!:
maar probeer het wel op een kalme manier, ookal begint hij dan mss te roepen en te tieren.

veel succes
idd, roepen en tieren is een teken van onmacht...
kalm blijven!

knuff
Enterrando Sombras en la profunda soledad,
el viento de la noche gira en el cielo y canta.
Y mi alma baila herida,
porque sigo el camino que se aleja de todo...

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 28 mar 2004 10:18

Mijn vader doet ook vaak belachelijk! Hij is er vast van overtuigd dat homo's niet trouw kunnen zijn en niet lang bij dezelfde partner kunnen blijven. Geen idee waar hij dat gehaald heeft, maar ja...
Anyway, als mijn vriend en ik het over samenwonen hebben(want ik wil niet trouwen), dan is zijn reactie: " Zou je dat nu wel doen? Dat wordt toch niks, binnen de maand zijn jullie elkaar aan het bedriegen." En meer van dat fraais.
Vroeger werd ik dan ontzettend kwaad en volgde er een hele discussie. Nu doe ik meestal alsof zijn opmerking niet gehoord heb, maar van binnen ben ik verschrikkelijk kwaad en gekwetst. :cry:
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

tlj

..

Bericht door tlj » 28 mar 2004 22:22

..thx voor de raad. Kheb het dit weekend me mn ventje erover gehad: vaderke zal ooit wel eens moeten bijdragen, trouwens mijn ouders zijn indertijd ook met de nodige problemen getrouwd dus als het bij ons ooit zo ver komt zal het wel lukken zeker, trouwens ik doe wat ik wil, al zal ik het eens op ne goeie moment zeker het onderwerp nog eens aansnijden (als pa vakantie heeft is diene mens vele gemakkelijker) kvraag me af of ik later ook zo zot word..

tlj

..

Bericht door tlj » 01 jun 2004 20:08

laatste nieuws: zondag was ik thuis op bezoek & begint mn vader te vertellen dat em Mieke Van Hecke een goei vindt, mijn vader fan van de die :-( en dan kwam mn moeder naar mn kamer (kmoest nog kleren en boeken inpakken) en zei: tis alweer erg, je zus zei het ook al, nu denk ik: die Mieke Van Hecke, zo aantrekkelijk is die toch ni of wel?

Gesloten