Verkeerde beslissing?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Gast

Verkeerde beslissing?

Bericht door Gast » 23 mar 2004 19:26

Hallo,

hoewel ik toch al enkele maanden hier stilletjes meelees op het forum is het toch de eerste keer dat ik hier iets post maar ik zit met een probleem. Gisteren zou ik gezegd hebben een groot probleem maar vandaag voel ik mij toch al wat beter in mijn vel en heb ik alles eens op een rijtje kunnen zetten.
Het zit namelijk zo. Ongeveer een jaar en een half geleden (najaar van 2002) heb ik een jongen leren kennen waar ik stapelverliefd op werd en waar ik een relatie mee begonnen ben. Het was niet van de ene op de andere dag. We hebben er nog meer dan een maand over gedaan na onze eerste ontmoeting eer we een relatie begonnen. We studeerden nog allebei en we waren erg gelukkig samen. Toch had ik zelf soms twijfels of alles wel verliep zoals het moest. Ik was 18 en hij was 20, we waren nog zo jong en vaak dacht ik dat we mekaar te vroeg hadden leren kennen.
Nu zijn we een jaar en drie maanden verder en gebeurt het ondenkbare. Mijn vriend heeft eind juni zijn diploma behaald en staat in het onderwijs en krijgt het steeds maar moeilijker en moeilijker met onze relatie. Ook zijn hobby maakt het hem moeilijk want het is een wereld waar holebi's nog niet echt getolereerd worden.
Vorige week dinsdag kreeg ik dan ook een brief waarin hij me schreef dat het misschien beter is dat we een streep trekken onder onze relatie. Van de ene moment op de andere viel ik in een diepe put, een bodemloze put, ik had het gevoel dat ik steeds maar dieper viel. Alles wat hij me vertelde, alles wat hij als reden opgaf was zo moeilijk aan te horen.
We hebben een fantastische tijd gehad dat voorbije jaar en drie maand. Wat in vele relaties vaak niet gebeurt, gebeurde bij ons wel, we werden met de tijd alleen maar meer en meer verliefd op elkaar. Vandaag de dag is er nog steeds van twee kanten grote liefde maar toch ziet hij geen toekomst met een jongen. Hij wil een relatie met een meisje beginnen om te zien of hij er gelukkig mee kan zijn. Voor hij mij kende had hij al 2 relaties achter de rug met jongens en 2 met een meisje. In al die tijd vertelde hij me steeds dat de relaties met de meisjes nie altijd even gemakkelijk waren, weinig seks, lang in de auto zitten wachten om op die manier minder bij haar te moeten zijn en zo. Het enige voordeel was dat het gemakkelijker was om met haar buiten te komen.
Ik heb echt een zware week achter de rug. Ik eet niet veel, slaap niet veel, lig constant te huilen. Vandaag ben ik bij de dokter langs geweest en heb hem het verhaal gedaan. Ook heel wat andere mensen hebben het verhaal gehoord en zijn van mening dat hij zijn geaardheid onderdrukt en nooit het geluk zal vinden bij een meisje. Ik heb hem meerdere keren gevraagd of ik hem niet mag helpen. Binnen de muren van ons kot hebben we een relatie zei hij me net maar er buiten zijn we gewoon vrienden.
Vandaag heb ik dus zoals ik al zei alles op een rijtje kunnen zetten en da deed wat deugd, misschien zit ik er morgen weer door maar dat zien we dan wel. Morgen zie ik hem terug en gaan we natuurlijk eens ernstig babbelen maar ik kan het niet alleen aan. Vrijdag komt hij bij me thuis om es met mijn ouders te praten en een vriend van mijn moeder die zijn vriend jaren geleden is verloren in een ongeluk. Ook hier wou ik eens weten wat jullie er van denken, ik heb mijn toekomst van de ene moment op de andere in duigen zien vallen om zo een stomme reden. Moet ik hem helpen? Maakt hij de verkeerde beslissing?

Bedankt alvast voor jullie tijd!

xxx

Dax
I have no life
I have no life

Bericht door Dax » 23 mar 2004 19:47

Je kan proberen helpen in de mate dat hij het toelaat. Als hij zich afsluit en voor zichzelf uitmaakt dat hij hetero is, dan zal jij daar niet veel aan kunnen doen. Hij zal dan zelf wel moeten merken of het lukt of niet.

Ik denk dat je niet veel kan doen eigenlijk. Geef hem gewoon wat tijd, hoop niet teveel (want wie niet hoopt kan ook niet ontgoocheld worden) en wacht ook niet te lang. Het heeft geen zin om binnen één jaar nog altijd te wachten dat hij zou terugkomen. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen. Gewoon succes wensen
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 25 mar 2004 18:55

Er is idd niet veel dat jij kan doen. Eerlijk gezegd dank ik wel dat jouw vriend de verkeerde beslissing heeft genomen. Hij heeft het gewoon heel moeilijk met zijn geaardheid, durft er niet voor uit te komen. Dat is natuurlijk wel te begrijpen, want veel mensen kunnen nog altijd moeilijk om gaan met het fenomeen holebi(dat zul je zelf ook wel gemerkt hebben). Soms moet je echt wel heel sterk in je schoenen staan.
En als je vriend besluit om jullie relatie definitief stop te zetten en het met een meisje te proberen, dan kan jij dat alleen maar aanvaarden. Veel succes!
Eneuh... laat ons weten hoe het afgelopen is.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Gesloten