Zeer pijnlijke foto's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
kjoepit
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Zeer pijnlijke foto's

Bericht door kjoepit » 06 mar 2004 02:07

Ey, ik vraag me vandaag eens af of ik alleen ben in deze situatie :oops:

Gisteren keek ik nog eens naar een deel foto's, ne goeie vriend had zijn foto's van Londenreis gegeven en ikke ma bekijken. Dit zorgde ervoor dat ik andere foto's ging bekijken die ik nog had, enneuh...

Bij velen foto's heb je mooie momenten en foto's van vrienden waar je van gehouden hebt en foto's van vrienden waar zelfs meer is geweest, doen wel 'iets' meestal. Maar die kan ik gewoon bekijken, logisch dunkt me. Alleen, ik bekeek daarna een foto van een ex en... ik werd gewoon zot, gek, compleet geschift, wild, noem het maar op... Ik was kapot van de foto, kapot van die blik die hij trok op die foto. Ik keek naar zijn ogen en kreeg pijn vanbinnen, kreeg 't koud, traantjes rolden,...

Heb dit nog nooit gehad!! Kent iemand dit? het enige wa ik ken is dat je heel droef (al dan niet wenend) naar een foto zit te staren van iemand, maar da's al... Nooit die pijn, die koude,... ik wist gewoon geen blijf met mij...
...bleh? ...

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 06 mar 2004 07:18

ohw ja... heb het al eens voorgehad... komt omdat je naar de achtergrond van zijn blik gaat zoeken. Dan vraagje je af "was het toen al bezig" etc. En dat kan idd pijn doen als je opeens ontdekt, via een foto, dat een bepaalde situatie toen al bestond.

turnjufke

Bericht door turnjufke » 06 mar 2004 19:53

ken dat gevoel wel , op mijn kast hing een foto van een hele goeie vriendin( voor mij misschien zelf iets meer ) Die mij diep gekwetst had. K heb de foto moeten weg nemen , want werd gewoon gek en droevig en kwaad, t deed gewoon te veel pijn om die foto altijd te zien. Sinds kort hangt de foto weer op mijn kast , want de gevoelens en pijn zijn wat gesleten, als ik nu de foto zie kan ik terug aan de leuke dingen denken die we samen deden.

Boosty
Forum addict
Forum addict

Bericht door Boosty » 07 mar 2004 16:28

Elke foto is een momentopname. Van goed, of van slechte momenten. En daar hou je ook die herinneringen van bij. Slechte herinneringen wil je wegdrukken, maar zo'n foto geeft een klik die de herinneringen weer helemaal naar boven duwen. En dat kan heel pijnlijk zijn...
Honorable member of the tautology-club.

Disci

Bericht door Disci » 08 mar 2004 02:41

heh
heel erg bekend.

ik wil altijd veel fotos van de mensen die belangrijk voor mij zijn, zodat ik nooit zou vergeten hoe ze deruit zien. (ik ben rotslecht in het onthouden van gezichten), en als er dan eenzeer speciaal iemand tussen zit...

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 09 mar 2004 18:35

maar lieverd toch..

ik denk dat ik dat bij foto's ook wel zou hebben, maar overlaatst ben ik in tranen uitgebarsten toen ik een brief van een vriendinnetjeh van me van enkele jaren terug herlas. manman, ik had haar zò graag gezien en nu is die vriendschap zo helemaal verwerkt (ik zie ze wel nog elke dag)... da's zo jammer he :( damned alsik daaraan dacht, als ikd ie woorden las die ze naar mij schreef, goh, als ik terugdacht aan die tijd dat wij nog vriendinnetjes waren.. *zucht*
Oeps.

kjoepit
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door kjoepit » 10 mar 2004 00:28

Sja sko-tje, brieven en zow zijn ook mooi... Herinner me de laatste maand zoveel zinnekes, woordjes die hem zei (kga ze 'nog' ni neerschrijven, zou té pijnlijk zijn nu), maar die foto sloeg alles... die blik op die foto, 'k voel me er vreselijk bij mja... heb de foto ondertussen nog ni bezien, uit schrik... doe me een beetje denken aan de film The Ring...

en ik heb ook wel graag veel foto's van vrienden. Ik kan echter wel wa beter gezichten onthouden, maar ben er niet meer een krak in, mss omda'k ook de moeite ni meer doe. :-) maar dat komt vooral door een groot verlies van vroeger en daar heb ik dus geen foto van *snif* en uit mijn eigen levenswijsheid weet ik dat gezichten soms vervagen en vervormd worden, dus ja...

ben wel blij da'k weet da'k ni den enige ben die zo kan reageren op bepaalde foto's

thx!
...bleh? ...

LiS
Experienced user
Experienced user

Bericht door LiS » 18 mar 2004 19:57

...Wel ja, ik ben ooit 's stapelzot geweest van iemand (2 jaar geleden, maar dat is niets (kunnen) geworden) en ik schrik nog steeds als ik een foto van haar te zien krijg. Zowel foto's die ik nog nooit eerder heb gezien als wel.
Den eerste reactie is dus schrikken, en dan zo snel mogelijk een andere foto willen zien, liever NU dan sebiet. En da's mss wel raar, want we komen best wel nog overeen (nog sporadisch contact).
Er woont 'n clowntje in m'n hart,
heel klein, maar heel apart.
't Kan dansen en springen,
lachen en zingen.
Heb je verdriet en moet je wenen,
dan mag je 't van mij lenen!
C.E.

ev
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door ev » 18 mar 2004 20:00

herinneringen (of die nu terugkomen via foto's of iets anders) roepen sowieso emoties op. Dat kan zowel goed of slecht zijn. Of momenten die toen fantastisch waren, maar nu niet meer zijn... Dat kan heel erg pijnlijk zijn. Maar ik probeer (met de nadruk op proberen) om te denken : als ik toen gelukkig kon zijn, moet ik dat nu ook kunnen of is het mogelijk om ooit nog zo gelukkig te worden.
helaas ontbreekt het me vaak aan die positiviteit... :roll:
Enterrando Sombras en la profunda soledad,
el viento de la noche gira en el cielo y canta.
Y mi alma baila herida,
porque sigo el camino que se aleja de todo...

slangetje

Bericht door slangetje » 19 mar 2004 14:46

Ik heb niet veel foto's van mezelf omdat ik niet echt een fotomodel ben :-? De weinige foto's die ik heb zijn door me ex getrokken. Ik krijg een boos (tot soms zelfs haat) gevoel als ik naar haar foto's kijk en ik kan die boosheid, die 'collère, ook hebben als ik een echt goeie foto van mezelf zie die door haar getrokken is. Ook met een klein speelgoedje van haar zoontje (dat nog steeds bij mij ligt) kan ik dat gevoel van missen, naar 'de kleine' heel hard hebben.

Soms doet dat idd raar, maar ik denk dat dat volstrekt normaal is, niet?

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 19 mar 2004 18:35

Mijn vorige vriend is vorig jaar omgekomen in een auto-ongeluk. :cry:
Ik mis hem verschrikkelijk, en ik kan het bijna niet aan om naar een foto van hem te kijken. Maar het zijn niet alleen foto's die me aan
hem herinneren. Ook simpele dingen zoals een bepaald woord of
een geur of iets anders doen me aan hem denken. Pijnlijk, en vrij
normaal denk ik.
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Elfie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Elfie » 20 mar 2004 18:18

sko'jieh schreef:maar lieverd toch..

ik denk dat ik dat bij foto's ook wel zou hebben, maar overlaatst ben ik in tranen uitgebarsten toen ik een brief van een vriendinnetjeh van me van enkele jaren terug herlas. manman, ik had haar zò graag gezien en nu is die vriendschap zo helemaal verwerkt (ik zie ze wel nog elke dag)... da's zo jammer he :( damned alsik daaraan dacht, als ikd ie woorden las die ze naar mij schreef, goh, als ik terugdacht aan die tijd dat wij nog vriendinnetjes waren.. *zucht*
Ik heb dat ook. Ik heb zo van de zomer van die brieven zitten herlezen.
Der staan ook nog steeds foto's van der op me kamer. Niet omdat we nog vrienden zijn (nu ist eerder zo van 'gatver') maar gewoon als ik naar die foto's kijk, of die brieven herlees, voel ik wat ik toen voelde. Iets wat ik toen wou ontkennen, maar waar ik me nu net beter doorvoel (dit is waarschijnlijk totaal niet te volgen)
Maar allee, zo toen wou ik dat voor mezelf niet toegeven, en als ik daar nu aan terugdenk voel ik me daar best goed bij. (khoop dat dit duidelijker is)
There is a rock in my stomach, I can't remember eating
Well that at least takes care of those butterflies.
The only question now is:
What kills rock? Paper or Scissors?

Gesloten