vraagje voor de mensen met een relatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
= Lil' Red =
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

vraagje voor de mensen met een relatie

Bericht door = Lil' Red = » 07 feb 2004 13:55

Hebben jullie ook zo het gevoel dat jullie vrienden, nu je een relatie hebt, minder met je praten?

Zo ja: hoe zou dat komen denk je?
Zo nee: zie ik spoken?

Cactus

Bericht door Cactus » 07 feb 2004 13:57

Of misschien praat jij wat minder met je vrienden nu je een vriendin hebt? :wink:

Das meestal zo, nieuw vriendje of vriendinnetje & dan worden de vriendjes wat naar achter geschoven om plaats te maken voor vriendje of vriendinnetje. Zeg nu zelf: wat kies je als je mocht kiezen tussen een avond uit met vrienden of een romantisch avondje met je geliefde? :wink:

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 07 feb 2004 14:01

...of voor mensen die een relatie gehad hebben :D

'k Denk dat het belangrijk is een goed evenwicht te vinden, dat je je gewone vrienden ook niet echt gaat verwaarlozen. Je kan bijv. compenseren door als je op vrijdag met je lief weggaat, de zaterdag met andere vrienden weg te gaan. Of, nog leuker, met je vriend/in en je andere vrienden tesamen weg te gaan!

Het is natuurlijk wel normaal dat je vriend/in de meeste aandacht krijgt, maar zorg ervoor dat hij/zij niet met alle aandacht gaat lopen :wink:

kjoepit
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door kjoepit » 07 feb 2004 16:01

Sja, goed evenwicht daar draait het om...

Wat ik wel merk bij een bepaalde vriend is dat ik die heel weinig zie en weinig contact mee heb, maar die had sowieso al heel weinig tijd, dus ja... als die nu wat vrije tijd heeft, gaat dat meestal naar zijn lief!

Maar samen doen we ook dingen, het zijn trouwens twee van mijn beste vrienden (ik was dus psies een huwelijksbureau destijds) en dat lijkt me steeds doenbaar!

Je goei vrienden zouden toch kunnen omgaan met je lief, bij mij is het toch dat vrienden en liefje samen dingen kunnen doen, iets gaan drinken, cinemake, uitgaan, etc... dan verwaarloos je niet echt iemand eh.

Logisch is wel dat er iets minder tijd ga zijn voor je vrienden, want nu wil je ook wel privé-momentjes met je lief eh! Je mag het alleen niet zo ver laten komen dat het gaat om uuuuren... en dat gebeurde wel eens bij mij :oops: *spijtig* maar je moet er gewoon aan denken, aan vrienden heb je veel!! Veel fijne friendjeuhs en e lief sjatjebollekeuh, je kan het ni beter treffen dan 8)

Bovendien merk je zelf ook dat het eerder in het begin is dat je met je tweeën vaak wilt samenzijn en dat het daarna wat afneemt... allé, denk toch dat dat zo bij iedereen is. Wilt dus niet zeggen dat de liefde of zow afneemt eh, ma gewoon, sja...
...bleh? ...

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 07 feb 2004 16:25

Ik heb daar niet echt last van. Tijdens de week zit ik op kot in Gent, mijn weekends spendeer ik tegenwoordig meestal in Lier bij mijn lief. Dus mijn vrienden zie ik nog steeds even vaak tijdens de week, 't zijn vooral mijn ouders die'k nu minder zie. Maar dat vind ik nu persoonlijk niet echt erg, en zij vinden het ook niet erg, dus no problems over here 8)

Lorre
Senior user
Senior user
Contacteer:

hm

Bericht door Lorre » 07 feb 2004 16:55

kgeef toe dat'k wat minder tegen vrienden praat dan voordien...enfin, toch tegen enkele in't bijzonder...

Vergiffenis, daarvoor.
Maar..mmh...balance is such a difficult thing to acquire.
nana korobi, ya oki

kjoepit
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door kjoepit » 07 feb 2004 19:46

Kaawtje schreef:..., maar als uw vrienden echt goeie vrienden zijn, dan komt da van zichzelf terug in evenwicht...
Da's een feit!! Zo kent ge ook de échte vrienden!!

Ik heb nu nog keigoei vrienden die ik wegens afstand een jaar ni heb gezien en deze donderdag is timmeke nog langsgeweest en hebben we ons de ganse dag tot 's avonds laat geamuseerd, die heb ik het laatst gezien eind september en enkel nog een smsje gestuurd voor nieuwjaar en eentje teruggehad, et c'est tout! Maar bij echte vrienden weet ge waar ge staat en vind ik dat niet erg... Des te leuker was donderdag 8) ;-)
...bleh? ...

Harigbeest
Experienced user
Experienced user

Bericht door Harigbeest » 08 feb 2004 19:10

Cactus schreef:Of misschien praat jij wat minder met je vrienden nu je een vriendin hebt? :wink:

Das meestal zo, nieuw vriendje of vriendinnetje & dan worden de vriendjes wat naar achter geschoven om plaats te maken voor vriendje of vriendinnetje. Zeg nu zelf: wat kies je als je mocht kiezen tussen een avond uit met vrienden of een romantisch avondje met je geliefde? :wink:
Ik wil toch eventjes reageren ookal is het nu juist enkele weken gedaan met mijn vriendin, maar tklinkt misschien grof maar echte vrienden zijn er altijd, je lief misschien niet....dat is nu mijn visie sinds enkele weken...misschien omdat het momenteel niet goed gaat tussen ik en mijn ex-vriendin (ookal gingen we gewone vriendinnen blijven). Ik ging met mijn ex-vriendin en samen met mijn andere vrienden gewoon uit: cafeetje, cinemake,...(natuurlijk ok wel momenten met haar alleen) maar dan voel je als het gedaan is....hoe moeilijk het is om gewoon vrienden te blijven (we zijn een jaar en vier maanden samen geweest) we hebben gemeenschappelijke vrienden,...dat maakt het er allemaal niet gemakkellijker op....de volgende relatie dat ik heb....hou ik gedachten dat goede vrienden er altijd kunnen zijn, een vriendin hopelijk ook (maar er kan altijd iets verkeerd gaan...) kga misschien terug veranderen van idee maar momenteel denk ik er zo over!

nova
Experienced user
Experienced user

Bericht door nova » 08 feb 2004 19:51

Sja, goed evenwicht daar draait het om...
Ik beaam. Hoe moeilijk het ook is. Onlangs heb ik mijn relatie volledig op zijn kop gezet, ik voel(de) me verstikt. Ik kon niet leven met het 'samen uit samen thuis'-principe. Nu doe ik terug dingen alleen of met vrienden. Je hebt gewoon contacten met vrienden nodig. Volgens mij moet je gewoon dingen doen zonder je lief. Dat is goed zowel voor je relatie als voor je vrienden.

Mijn vriend zegt dat mijn houding veel te maken heeft met mijn studentenleven en mijn 'leeftijd' (22j). Hij is 4jaar ouder en hij werkt. Zijn vrienden settelen zich stuk voor stuk. Blijkbaar ben je vanaf een bepaalde leeftijd op je partner toegewezen. Want "iedereen doet het?" Mijn vrienden komen daarentegen nog meermaals per week buiten.

Maar het is waar, de eerste maanden van een relatie durft men vrienden weleens uit het oog verliezen. Een aantal mensen in mijn omgeving hebben daar achteraf de rekening voor betaald. Ze lieten niets meer horen en toen hun relatie gedaan was, vielen ze in een diep zwart gat zonder vrienden. Pijnlijk.
Afbeelding

Dax
I have no life
I have no life

Bericht door Dax » 09 feb 2004 14:18

Jups, het gaat hem idd om evenwicht...

Je moet tijd maken voor je lief.

Je moet tijd maken voor je vrienden.

Je moet tijd maken voor de twee samen.

Dat zijn de drie gouden regels. En die drie dingen moet je echt wel in evenwicht houden, anders loopt het verkeerd af.
Sommigen vinden dat moeilijk, anderen hebben er geen probleem mee.
Het is gewoon een kwestie van instinctief leven en een goeie portie gezond egoïsme. Soms moet je je lief laten staan om eens met vrienden uit te gaan omdat jij dat wil. Ook al wil hij liever een avond samen spenderen. Dat noem ik een portie gezond egoïsme.
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!

aergn
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Re: vraagje voor de mensen met een relatie

Bericht door aergn » 09 feb 2004 19:42

Jup, het is duidelijk dat ik minder omga met mijn vrienden, en eigenlijk vind ik het niet zo erg. Het hoort erbij, en ik vind vast en zeker een balans. Nu telt echter maar één ding...

Vlien
Regular user
Regular user

Bericht door Vlien » 10 feb 2004 13:36

Een evenwicht vinden is belangrijk, je vrienden mag je zeker (volgens mij) niet verwaarlozen, ze zijn nog altijd de moeite waard en wat ALS het met je lief slecht afloopt, dan heb je niemand meer... (om het zielig te stellen).

Het is niet altijd makkelijk om je tijd te verdelen, maar mijn vriendinnen snappen wel dat er nu iemand superspeciaal is en appreciëren dat ik hen niet "vergeet" al is het niet altijd gemakkelijk om een goed evenwicht te vinden, we doen ons best en samen komen we er allemaal wel uit!

Als ik alleen met mijn lief dingen moest doen, ik zou gewoon horendul worden!
Then I saw her face, now I'm a believer

nova
Experienced user
Experienced user

Bericht door nova » 10 feb 2004 18:50

Ik ga akkoord met Vlien: ondanks het feit dat je je vrienden een beetje verwaarloosd, zeker bij het begin van een relatie, zullen die vrienden daar wel een beetje begrip voor op brengen. Dat mag ook wel.
Afbeelding

elle
Regular user
Regular user

Bericht door elle » 10 feb 2004 23:46

ik vind ook wel dat je tijd moet doorbrengen met andere mensen behalve je lief.... maar mijn grootste deel van mijn tijd gaat wel naar haar uit.. kan moeilijk anders, ze is gewoon te goed en lief om ni bij te zijn!

mijn vrienden hebben denk ik ni't gevoel da ik ze verwaarloos, want ik zie hen nog ongeveer evenveel.... toch bijna ja...

het is echt wel te combineren hoor!

@vlien: horendul?! dan kent ge mijn lief nog ni zekers?! dan zou je pas kreejzie worden!
....don't expect to understand your life...

tlj

..

Bericht door tlj » 12 feb 2004 15:53

bij mij helemaal ni, mn ventje zegt: gij altijd me uw vriende, tja echt heb ik geen last van..

Princess
Forum addict
Forum addict

Bericht door Princess » 12 feb 2004 18:39

hm...ik denk dat het van twee kanten komt.
langs ne kant van de vrienden, maar ook langs ne kant van jezelf denk'k...
Before the dawn heals us

sjottie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sjottie » 12 feb 2004 21:53

Denk da je echt wel best tijd maakt vo je lief en vo je vrienden ... makkelijkst is natuurlijk van je lief te integreren in je vriendenkring zoda ge samen kunt uitgaan ... vrienden zijn vo mij heel belangrijk en moest ik ooit een vriendin hebben zou ik deze zeker ni laten vallen (zeg ik nu en khoop dak da dan nog altijd zeg!)
Je lief is ni alles é ... je moet ergens kunnen ' op terugvallen' als er probs zijn ofzo ...
/ I breathe and breathe and breathe ...

kjoepit
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door kjoepit » 13 feb 2004 02:23

Pwincesjedingetje dat oh zo lief en schattig is, was het maar een pwinsje, zucht schreef:hm...ik denk dat het van twee kanten komt.
langs ne kant van de vrienden, maar ook langs ne kant van jezelf denk'k...
Met eens, maar langs de twee kanten: je vrienden en je lief!

Zelf zoek je je evenwicht en zoals hier al eerder werd aangehaald, moeten je vrienden het ook begrijpen dat je zeker in het begin wat meer tijd doorbrengt met je vriendje. En dat er ook wat tijd alleen gaat naar de twee tortelduifjes, waar je voorheen mss alles met vrienden deed.

Maarrr... ook 't vriendje of virndinnetje moet wat toegevingen doen... Ik heb een vriend die nog niet eens enkel met mij mag zijn :( Vorige keer was zijn batterij van zijn GSm plat en wou hij moest een half uurke later bellen naar zijn vriendje en sja... Ik stelde voor dat hij mocht bellen met mijn GSM, maar dan zou zijn vriendje mijn GSM-nummer zien en weten dat we samen waren :roll: ...allé... met mij... ik ben nog zo onschuldig *engeltje* Hijzelf gaat nu veel minder uit, omdat zijn liefje dat niet wilt *zucht*

In feite heb ik op kot hier ooit het mooiste gezien. Mijn beste vriend en vriendin hier op kot waren dus een koppeltje. Als er een studentenfuif was, was het zeer simpel, de jongens op zijn kamer en plezier maken, de meisjes op haar kamer en plezier maken (en ja ik zat er soms met een ander lief homootje erbij *hihi* wij tellen voor zowel jongens als meisje eh). Later zien we elkaar op de fuif en daar zijn vaak de groepn ook wat gescheiden, maar soms staan ze/we dan ook bij elkaar en mooier kan soms toch niet. Als we dan allemaal trugkwamen vand e fuif, sja, dan ging hij bij haar slapen (zij had een uitklapzetel, dus veel breder bed). Als da nu eens geen mooi voorbeeld is van vrienden en liefde te combineren :-)
...bleh? ...

Coastal

Bericht door Coastal » 10 mar 2004 15:54

Is dan soms een evenwicht zoeken tussen vrienden en lief? Hoe vaak zie je dan je vrienden en hoeveel je lief?

Dan is er nog een verschil tussen alletwee op kot zitten in zelfde stad of elders wonen/kot.

Colón
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Colón » 18 mar 2004 14:57

ik zie m'n friendjeuhs ook minder sinds m'n relatie... Sorry guys...
Maar op den duur begint ge der toch aan te wennen, en ge hebt elkaar minder nodig...
En zoals nu blijkt sommigen echt wel heeeel weinig nodig :oops:

x
Just watch me burn

Gesloten