Help! Mijn avatar is weg! of Help!Ik kan geen avatar zetten!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
SeTh
Experienced user
Experienced user

Help! Mijn avatar is weg! of Help!Ik kan geen avatar zetten!

Bericht door SeTh » 30 nov 2003 02:54

Beste forummers,

Mocht je een van bovenstaande topics willen aanmaken in dit forum, lees dan eerst eventjes dit:

Q: Help! Mijn avatar is weg!
A: Je avatar werd verwijderd omdat deze niet binnen de maximaal toegelaten afmetingen was. De maximale afmetingen van een avatar zijn 150 pixels breed en 200 pixels lang.

Q: Hoe controleer ik de afmetingen van mijn avatar?
A: Open je avatar in Internet Explorer, klik erop met je rechter-muisknop en klik op Eigenschappen. Daar zie je dan bij Afmetingen hoe groot je avatar is (breedte X lengte).

Q: Waarom kan ik geen avatar gebruiken die op m'n pc staat?
A: Omdat we het niet langer toelaten dat een avatar ge-upload wordt naar onze server. Dat brengt namelijk heel wat bandbreedte met zich mee en onze website heeft zonder avatars al genoeg bandbreedte... Daarom laten we dus enkel nog avatars toe die op iemand anders z'n server staan. Enkele voorbeelden van gratis 'webspace' (plaats op iemand anders' server) zijn Geocities of Lycos.

Q: Help! Ik kan geen avatar meer zetten in mijn profiel!
A: Wanneer je geen nieuwe avatar meer kan zetten in je profiel, dan wil dat zeggen dat je vorige avatar verwijderd werd wegens te groot of te lang, en dat we bij jou tijdelijk de mogelijkheid tot het weergeven van een avatar hebben uitgeschakeld. Geen nood! Dit is slechts tijdelijk. We doen dit omdat we op die manier hopen dat je in de toekomst eerst even zal controleren of je avatar niet te groot is vooraleer je hem in je profiel zet. Het is namelijk niet leuk om altijd te moeten controleren of er geen te grote avatars zijn...

Zo, hopelijk zijn dit alle antwoorden die je nodig had. Gelieve dus in deze rubriek geen nieuwe onderwerpen aan te maken over avatars, tenzij het echt een specifieke vraag is die hierboven nog niet behandeld is geweest. Het heeft ook geen zin om een nieuw onderwerp aan te maken waarin je zegt dat jouw verwijderde avatar niet te groot was, geloof me maar, we verwijderen niemands avatar zonder dat hij te groot is. :wink:
Greetz!
SeTh

ijskristalletje
Senior user
Senior user
Contacteer:

niet behandelde vraag

Bericht door ijskristalletje » 19 jan 2004 21:38

zou toch willen weten hoe ik een foto op internet url plaats hoor!
heb al geprobeerd om via email te maken dat dat op een url terechtkomt, maar dat wil niet lukken...

je hebt het over lycos en geocities... hoe moet ik dat dan doen?
Klein detail: heb macintosh ipv pc, maar voor internet veranderd dat natuurlijk niets.

gewoon dus om te weten hoe ik een foto op een url kan plaatsen

thx
Laure

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 19 jan 2004 23:23

je vraagt webruimte aan, via geocities (kan zodra je een yahoo-mailadres hebt aangemaakt, of zoek via google naar "gratis webspace" ofzo, je uploadt je foto (staat meestal wel ergens een handleiding bij die gratis webspace), je onthoudt het adres van die foto en zet dat in je profiel bij avatar, je kan ook altijd vragen aan een bereidwillige forum-collega om je foto online te zetten... :D
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

Xe

Re: Help! Mijn avatar is weg! of Help!Ik kan geen avatar zet

Bericht door Xe » 08 feb 2004 17:20

SeTh schreef:Wanneer je geen nieuwe avatar meer kan zetten in je profiel, dan wil dat zeggen dat je vorige avatar verwijderd werd wegens te groot of te lang, en dat we bij jou tijdelijk de mogelijkheid tot het weergeven van een avatar hebben uitgeschakeld. Geen nood! Dit is slechts tijdelijk. We doen dit omdat we op die manier hopen dat je in de toekomst eerst even zal controleren of je avatar niet te groot is vooraleer je hem in je profiel zet. Het is namelijk niet leuk om altijd te moeten controleren of er geen te grote avatars zijn...
ok mijn afbeelding was dus blijkbaar te groot...
maar hoe lang moet ge wachten voordat ge der terug één mag opzetten?

Mysterio

Bericht door Mysterio » 08 feb 2004 17:41

n maand, denkek...kweetet nie zeker,ma kdenk van wel

Xe

Bericht door Xe » 08 feb 2004 17:47

ah ok, bedankt.

Cactus

Bericht door Cactus » 08 feb 2004 20:18

Een maand? bij mij was dat veel langer, ze waren mij vergeten :roll:

stuur es een pb narr seth

SeTh
Experienced user
Experienced user

Bericht door SeTh » 09 feb 2004 00:26

't is nu niet zo dat ik da elke maand op mijne kalender zet he... Frankly, als ik er eens aan denk, dan zet ik da voor iedereen weer op normaal... Mocht iedereen nu gewoon eens eventjes de moeite nemen om de grootte van de avatar te checken vooraleer hem te gebruiken... :-? It sure would make my job easier...

Anyway, vanaf nu kan iedereen weer avatars plaatsen.
Greetz!
SeTh

Balthazor

Bericht door Balthazor » 18 dec 2004 21:37

Kan blijkbaar geen avatar zetten :-?
Da ding zegt constant da em kleiner moe zijn as 7KB, en em is mar 3,5! :roll: (voor zover ik heb kunne afleide toch, want me mijn computerkennis wede nooit :roll: )
Mss dak iet verkeerd doen ofzo (waarschijnlijk), ma kzou begot ni wete wa

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 dec 2004 15:51

Kan iemand me helpen?

Ik heb een av gemaakt in Photoshop maar ik krijg hem niet kleiner dan 10,zoveel kB (ook opgeslaan op de laagst mogelijk kwaliteit). Hij staat opgeslagen als BMP (omdat dat toch lager was dan GIF en JPG), maar zonder resultaat. Help? :supersad:

Hilke

Bericht door Hilke » 30 dec 2004 16:05

Magical Night schreef:Kan iemand me helpen?

Ik heb een av gemaakt in Photoshop maar ik krijg hem niet kleiner dan 10,zoveel kB (ook opgeslaan op de laagst mogelijk kwaliteit). Hij staat opgeslagen als BMP (omdat dat toch lager was dan GIF en JPG), maar zonder resultaat. Help? :supersad:
BMP is net groter dan jpg en gif!

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 dec 2004 20:03

wibbeltje schreef:[..]

BMP is net groter dan jpg en gif!
Ik heb nu ook met jpg en gif geprobeerd en het is nog altijd veel te groot. :(

Ik heb echt vanalles geprobeerd (tot in screenshot en in paint zetten toe), maar het blijft echt nog te groot.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

SeTh
Experienced user
Experienced user

Bericht door SeTh » 30 dec 2004 22:22

MV, mail hem even door naar tim.roelandt@weljongniethetero.be en ik zal het eens proberen.
Greetz!
SeTh

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 30 dec 2004 22:26

SeTh schreef:MV, mail hem even door naar tim.roelandt@weljongniethetero.be en ik zal het eens proberen.
Bedankt :D Hij is onderweg of al gearriveerd.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Mario
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mario » 16 apr 2005 21:00

Laartje schreef:je vraagt webruimte aan, via geocities (kan zodra je een yahoo-mailadres hebt aangemaakt, of zoek via google naar "gratis webspace" ofzo, je uploadt je foto (staat meestal wel ergens een handleiding bij die gratis webspace), je onthoudt het adres van die foto en zet dat in je profiel bij avatar, je kan ook altijd vragen aan een bereidwillige forum-collega om je foto online te zetten... :D
Laartje, ben jij zo'n hulpvaardige collega die da voor mij zou wille doen? :oops:

Mario

twijfels
Experienced user
Experienced user

Bericht door twijfels » 16 apr 2005 21:10

Laartje schreef:je vraagt webruimte aan, via geocities (kan zodra je een yahoo-mailadres hebt aangemaakt, of zoek via google naar "gratis webspace" ofzo, je uploadt je foto (staat meestal wel ergens een handleiding bij die gratis webspace), je onthoudt het adres van die foto en zet dat in je profiel bij avatar, je kan ook altijd vragen aan een bereidwillige forum-collega om je foto online te zetten... :D

Ik zal u is helpen se...

Hoe moet je nu foto's plaatsen? Misschien best n sticky van maken :wink: zodat iedereen de uitleg meteen terugvind :wink:

Om een foto te plaatsen op het forum, heb je eerst webruimte nodig.
Je krijgt gratis webruimte bij je provider (skynet, pandora), of je kan ook via het net gratis webruimte bekomen.
Bvb: www.photobucket.com, is een hele goeie. (of www.msn.com) Je registreert je daar dus even, en dan kan je beginnen je foto's op het net te zetten. Best verklein je ze eerst even. Dit leg ik hieronder even uit.

VERKLEINEN VAN FOTO'S

Je opent je foto in het programma paint. En dan klik je op afbeelding - uitrekken/hellen... Dan krijg je een kader waar je ziet staan 100% horizontaal en verticaal, die zet je best even op 50 ofzo, valt te zien hoe klein je de foto juist wil. En voila, foto is verkleind.

Eenmaal je foto's verkleind en op het net gezwierd, ga je ze gewoon hier op het forum kunnen plaatsen.

* Je drukt met je rechtermuisknop op je foto( die op het net staat)
* Selecteer de eigenschappen. Let op dat je ze volledig selecteert. * Dan plaats je die link tussen Afbeelding en krijg je dus zoiets.
Afbeelding
of eventueel
Afbeelding
- uiteraard zonder spaties erbij. Dit op het forum zwieren...
- En hup, proficiat, je kan foto's plaatsen!

Eventueel ter aanvulling: hoe selecteer (kopieer) je de URL?

als u met uw rechtermuisknop de foto hebt aangeklikt:
* krijgt u een grijs kader - in dat grijs kader vind je onderaan het woord 'eigenschappen' terug
* U klikt dat woord aan
* U krijgt een nieuw grijs kader
* U plaatst uw cursor voor de eerste letter van de URL en klikt op de rechtermuisknop, ondertussen sleept u over de code heen (tot je niet meer kan). als gevolg heeft dit dat de letters wit zijn en de omgeving blauw.
* U klikt op CTRL en C tegelijkertijd u hebt de URL gekopieerd.
* U klikt het grijze kader terug weg
* U gaat naar de plaats op het forum waar u die link wil plaatsen
* U plaatst de link door CTRL en V tegelijkertijd in te drukken.
* Daarna plaatst u aan de voorzijde van de code Afbeelding
* U klikt op ok (uw foto behoort op het forum te staan)

Voor de skynet mensen:
Om uw webruimte te laten openen moet u hiervoor een uitdrukkelijke aanvraag doen. Hiervoor heeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw Belgacom internetverbinding nodig.
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... n&a=policy

Om dan foto's te plaatsen gebruik je een apart ftp programma of je browser met url
ftp://users.skynet.be

Voor Telenet gebruikers:
Surf naar http://www.telenet.be
=> Mijn Telenet
Geef je gebruikersnaam en paswoord, klik in het navigatiemenu aan de linkerkant op "Website adres" en volg de instructies op deze pagina.
Als de pagina is ingevuld en verstuurd is je webruimte gebruiksklaar.

Hopelijk is dit voldoende om u op weg te helpen... overlees alles nog eens goed!

Mario
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mario » 17 apr 2005 09:54

ik heb hier dus superveel moeite gedaan om ne foto op geocities te krijge. dus probeer ik de url in het profiel te zette en dan komt er vanboven: ongeldige url... (btw: de afmetingen waren ook te groot). in ieder geval, beter geen avatar zuh: moeite gespaard :-)

(ondertusse heb ik het berichtje van twijfels geleze (veel te laat dus :oops: ). twijfels ge zijt ne schat, das tenminste nen duidelijke uitleg voor mense die der nix van kenne (gelijk ik :-D), kga t direct terug probere...)

Mario

twijfels
Experienced user
Experienced user

Bericht door twijfels » 17 apr 2005 13:06

Mario schreef:ik heb hier dus superveel moeite gedaan om ne foto op geocities te krijge. dus probeer ik de url in het profiel te zette en dan komt er vanboven: ongeldige url... (btw: de afmetingen waren ook te groot). in ieder geval, beter geen avatar zuh: moeite gespaard :-)

(ondertusse heb ik het berichtje van twijfels geleze (veel te laat dus :oops: ). twijfels ge zijt ne schat, das tenminste nen duidelijke uitleg voor mense die der nix van kenne (gelijk ik :-D), kga t direct terug probere...)

Mario
Als het echt niet lukt, stuur me dan een pb en dan zal ik je foto wel online zetten voor je :wink: of stuur je foto naar de moderators door ofzo, doen die dat ook niet?

Mario
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mario » 17 apr 2005 18:33

twijfels schreef:
Mario schreef:ik heb hier dus superveel moeite gedaan om ne foto op geocities te krijge. dus probeer ik de url in het profiel te zette en dan komt er vanboven: ongeldige url... (btw: de afmetingen waren ook te groot). in ieder geval, beter geen avatar zuh: moeite gespaard :-)

Mario
Als het echt niet lukt, stuur me dan een pb en dan zal ik je foto wel online zetten voor je :wink: of stuur je foto naar de moderators door ofzo, doen die dat ook niet?
eejz, twijfels,
het maken van een space en daar een foto opzette, is tot hiertoe gelukt, alleen de foto op het WJNH-forum zetten lukt precies ni :-? . elke keer krijg ik: ongeldige url :?:

ma ja

Mario
edina is better than sex!

twijfels
Experienced user
Experienced user

Bericht door twijfels » 17 apr 2005 19:19

Mario schreef:
twijfels schreef:

Mario
eejz, twijfels,
het maken van een space en daar een foto opzette, is tot hiertoe gelukt, alleen de foto op het WJNH-forum zetten lukt precies ni :-? . elke keer krijg ik: ongeldige url :?:

ma ja

Mario
zet je url hier eens, met een spatie ertussen ergens, zodat het wel werkt, en ik wil wel is kijken hoe het met die link zit :wink:

Gesloten