Namen voor je kinderen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 27 sep 2003 14:35

Lola, Andrea....
Women are so beautiful,
but my man even more.

Like the mighty river, flowing from the stream
Let our love shine a light, in every corner of my dreams

Etsi Ki Etsi

Bericht door Etsi Ki Etsi » 29 sep 2003 12:42

Sparrow schreef:
Etsi Ki Etsi schreef:Ik heb hier al rare namen gelezen... wil je kind zo'n te originele, onduidelijke, overvreemde naam wel aandoen? Een naam geven aan kind is iets anders dan je puppy benoemen :roll:
...zegt etski ki etsi :roll:
;)
Etsi Ki Etsi (Grieks voor zus en zo) is slechts een nickname, die ik gekozen heb.

Wanneer je een kind noemt, behoudt dat kind die naam hoogstwaarschijnlijk heel zijn leven. Té ingewikkelde, té vreemde, té "originele", geslachtsonduidelijke namen gaan een kind echt wel kwellen. Keer op keer allerlei commentaren over je vreemde naam horen is zeer vervelend...

plumo
Experienced user
Experienced user

Bericht door plumo » 29 sep 2003 17:26

Etsi Ki Etsi schreef:Ik heb hier al rare namen gelezen... wil je kind zo'n te originele, onduidelijke, overvreemde naam wel aandoen? Een naam geven aan kind is iets anders dan je puppy benoemen :roll:
ik vind ook echt wel niet dat ge daar té ver in moogt gaan,
maar, langs de andere kant is het ook wel leuker om een naam te hebben die een beetje origineel is.
er zijn zo van die leeftijdscategorieen waar iedereen Tim of Kevin of Dave ofzo heet (no offence aan zij die zo heten btw ;-) )... allé, dan hebt ge per klas 3 kinderen met dezelfde naam ... dat zou ik ook niet echt geweldig vinden ...
mijn ouders hebben toch bewust geprobeerd een originele (toén toch) naam aan hun kinderen te geven, zonder extreem te zijn btw ...

en, dat van die ouderwetse namen is wel waar denk ik,
ik hoor nu toch heeeeel regelmatig kindjes die Jef noemen, of Louis ofzo ...
toch eerder namen bestempald als "uit de oude doos" (hoewel ze best mooi kunnen wezen ;-) )

Sparrow

Bericht door Sparrow » 29 sep 2003 21:04

Etsi Ki Etsi schreef:[

Etsi Ki Etsi (Grieks voor zus en zo) is slechts een nickname, die ik gekozen heb.

Wanneer je een kind noemt, behoudt dat kind die naam hoogstwaarschijnlijk heel zijn leven. Té ingewikkelde, té vreemde, té "originele", geslachtsonduidelijke namen gaan een kind echt wel kwellen. Keer op keer allerlei commentaren over je vreemde naam horen is zeer vervelend...
jajaja..sorry sorry , ge moet u niet zo beledigd voelen.
da was gewoon ff een sarcastische opmerking die sommige mensen humor noemen :roll:

bwa weet ge, ik snap uw redenering wel. persoonlijk zou ik het niet erg vinden om een iets vreemdere naam te hebben.
Paris vind ik echt wel iets hebben, of Prince ofzo
en geslachtsonduidelijke namen kunnen wel vervelend zijn, maar wat dan met Chris? da kan zowel een jongen als een meisje zijn. en dat is nu weer ni zooooo'n vreemde naam é?

MagicalVacation
I have no life
I have no life

Bericht door MagicalVacation » 29 sep 2003 21:23

Siobhan.
Komaaaaan Banaaaaan!

sjottie
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sjottie » 29 sep 2003 21:30

Etsi Ki Etsi schreef:
Sparrow schreef:
...zegt etski ki etsi :roll:
;)

Ah, ge weet et, telkens ik ergens kom vragen ze vanwaar mn naam komt en oe da je die nu precies uitspreekt en blabla ... *komt da beu*
Gelukkig ist wel altijd positieve commentaar ...
/ I breathe and breathe and breathe ...

Endless_Audacity

Bericht door Endless_Audacity » 29 sep 2003 21:38

ne 'gewone' naam is ook niet altijd zo geweldig hoor :roll:

een naam die je op een gegeven moment geeft , kan in de loop van enkele jaren ineens een bijbetekenis krijgen die niet per sé leuk is.

bijv: Bob

Bob & Bobette , ok , dat gaat nog

Samson zen vriendin: Bobientje

Ondertussen ben ik al een miljoen keer gevraagd of ik drink wanneer ik rijd (of variaties daarop) wanneer ik me voorstel.

en het laatste nieuwe, Bob de Bouwer...

iets waarvan ik nog nooit gehoord had , tot op een dag ik me voorstelde aan iemand en die spontaan : Bob de bouwer , kunnen wij het maken begon te kwelen. ik dacht natuurlijk dat de mens gewoon krankzinnig was , maar achteraf bleek dat een dom tv programma te zijn , waarnaar veel te veel mensen die er eigenlijk te oud voor zijn , naar kijken :)

om maar te zeggen dat er veel kan gebeuren tussen het moment dat je je naam krijgt en het moment dat je het loodje legt :P

Bijna vergeten : Bobby :evil: I AM NOT A DOG!!!!! al chance hebben de meeste mensen het afgeleerd mij zo te noemen (een kleine recente opflakkering ter zijde :lol: )

Tigertje

Bericht door Tigertje » 29 sep 2003 22:36

My kids (that I'll never have :wink: ): Nello, Nella, Nina, Deirdre, Stef, Annalisa, ...

Boosty
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Boosty » 29 sep 2003 22:44

Ik heb kevin altijd een heel mooie naam gevonden

en sylvana voor een meisje (heb ek vorige week voort eerst gehoord) von ik wel iets leuk en speciaals

Etsi Ki Etsi

Bericht door Etsi Ki Etsi » 30 sep 2003 13:12

Sparrow schreef:
Etsi Ki Etsi schreef:[

jajaja..sorry sorry , ge moet u niet zo beledigd voelen.
da was gewoon ff een sarcastische opmerking die sommige mensen humor noemen :roll:

bwa weet ge, ik snap uw redenering wel. persoonlijk zou ik het niet erg vinden om een iets vreemdere naam te hebben.
Paris vind ik echt wel iets hebben, of Prince ofzo
en geslachtsonduidelijke namen kunnen wel vervelend zijn, maar wat dan met Chris? da kan zowel een jongen als een meisje zijn. en dat is nu weer ni zooooo'n vreemde naam é?
Ja ja tisgoezenne :P

Inderdaad, namen als Kris, Kim, Nicky... zijn geslachtsonduidelijk.

En ja namen die in bepaalde jaren populair zijn (de 90210-namen) of die later een tv-betekenis krijgen, als 't kan vermijden :)

fluzzy
New user
New user
Contacteer:

Bericht door fluzzy » 30 sep 2003 14:44

Senne, Stef..
Alexia, Florence..

Sparrow

Bericht door Sparrow » 30 sep 2003 18:41

oo!! ik ben nog nen TE mooie naam vergeten: Renon

Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 04 okt 2003 19:56

Loïse, Nina
Women are so beautiful,
but my man even more.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 05 okt 2003 11:37

Thjorven
(weet dus eigenlijk ni hoe het geschreven wordt, maar je spreekt het zo uit)

knibbel

Bericht door knibbel » 05 okt 2003 14:54

Endless_Audacity schreef:Bijna vergeten : Bobby :evil: I AM NOT A DOG!!!!! al chance hebben de meeste mensen het afgeleerd mij zo te noemen (een kleine recente opflakkering ter zijde :lol: )
nice idea :idea:

Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 11 okt 2003 16:33

Marie - Helena
Lise - Marie
Loïse - Marie
....
Women are so beautiful,
but my man even more.

LiS
Experienced user
Experienced user

Bericht door LiS » 30 okt 2003 20:58

Ik vind Robin en Axelle leuk voor meisjes.
En voor jongens.... euhm...goh, kweet lijk niet.
'k Zal d'er 's over denken.
Ook nog voor meisjes: Lore, Jill,....

Dat is het zowat, denk ik.

LiS

siegie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door siegie » 30 okt 2003 21:05

siegfried junior
wilfried
siegmund
siegiswald
siegurd
siegobert
siegsel
ziggy

sigrid
sieglinde

....

zie ik hier een neurotisch patroon? ;)
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

ikke hé!

Bericht door ikke hé! » 12 nov 2003 03:55

meisje: Selien, Line, Jannelien
jongen: Andreas, Emiel, Simon, Lukas, Luuk

zelf heb ik ook drie namen, heb namelijk ook nog de namen van peter en meter gekregen: Wivina André, maar zo net hetzelfde doen ... heb daar geen last van en vind dat dat wel van respect voor hen getuigd (het zijn mijn grootouders ...)

namen die ik echt niet wil geven zijn namen op y/ie: cindy, wendy, ... of op cha/cia: natacha, patricia, ...

zelf heb ik twee achternichtjes (tweeling) en die noemen Naüsikaâ en Pâlmirà
doet dat uw kinderen aan ...

Blyss

Bericht door Blyss » 12 nov 2003 04:32

Voor een meisje Jessie, Maya, Barbara, Mick, Sofietje, Bo, Bea, Myriam
Voor een jongen Pietertje

Gesloten