Frustraties, irritaties en ergernissen [11]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
sterretje
Meest hilarische forummer 2017
Geslacht: Vrouw

Frustraties, irritaties en ergernissen [11]

Bericht door sterretje » 08 nov 2016 14:48

Het stoort mij dat ik Instagram open en de meest populaire, subjectief ook minst interessante, posts van 11u geleden eerst moet zien zonder optie.
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen [11]

Bericht door JFK » 09 nov 2016 08:42

sterretje schreef:Het stoort mij dat ik Instagram open en de meest populaire, subjectief ook minst interessante, posts van 11u geleden eerst moet zien zonder optie.
Zwijg me daarvan
:cry:

Instagram begint ook zijn fun te verliezen.
Fluctuat nec mergitur

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 09 nov 2016 22:29

Stop je nu te vergelijken met je oude klasgenoten! Daar ga je niets mee bereiken, je hebt je middelbaar diploma al, ook al een redderdiploma (en binnenkort EHBO cursus van Rode Kruis). Maar soms laat je te veel leiden door wat je klasgenoten van 6LWi en 6WWia studeren: burgerlijk, industrieel en bio- en handelsingenieur, geneeskunde, dierengeneeskunde... Zoek je passie PJ!
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 10 nov 2016 09:13

De reacties op het artikel van K3 en hun nieuw lied...
Je creëert geen holebi's, je bent holebi. Uuurgh.
Plots een stijging op dit forum van 1500 mensen zeker na release van het nummer??? Tsssss
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 10 nov 2016 09:22

idk schreef:De reacties op het artikel van K3 en hun nieuw lied...
Je creëert geen holebi's, je bent holebi. Uuurgh.
Plots een stijging op dit forum van 1500 mensen zeker na release van het nummer??? Tsssss
Altijd :roll: om de commentaren over 'homopropaganda' te lezen van blanke hetero cis-mannen. :wank:
Gast, ge zou eens moeten meemaken wat wij allemaal al hebben meegemaakt én moeten meemaken....
Fluctuat nec mergitur

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 10 nov 2016 18:16

JFK schreef:Altijd :roll: om de commentaren over 'homopropaganda' te lezen van blanke hetero cis-mannen. :wank:
Gast, ge zou eens moeten meemaken wat wij allemaal al hebben meegemaakt én moeten meemaken....
Het is in elk geval propaganda voor de çavaria-agenda: jongen of meisje, het is zogezegd allemaal om het even. Nogal wiedes dat dat andersdenkenden tegen de borst stuit. K3 zou onschuldig entertainment moeten zijn, geen platte propagandamachine voor een of andere dubieuze agenda.

En dat terwijl die K3-meisjes zelf natuurlijk bol staan van de stereotypen.

Dubbelpost verwijderd.
- Wall
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 10 nov 2016 19:06

raskolnikow schreef:
JFK schreef:Altijd :roll: om de commentaren over 'homopropaganda' te lezen van blanke hetero cis-mannen. :wank:
Het is in elk geval propaganda voor de çavaria-agenda: jongen of meisje, het is zogezegd allemaal om het even. Nogal wiedes dat dat andersdenkenden tegen de borst stuit. K3 zou onschuldig entertainment moeten zijn, geen platte propagandamachine voor een of andere dubieuze agenda.

En dat terwijl die K3-meisjes zelf natuurlijk bol staan van de stereotypen.

Dubbelpost verwijderd.
- Wall
Een kind op jonge leeftijd al laten weten dat het niet erg is om af te wijken van de rest. Je kan het Cavaria propaganda noemen, of gewoon een boodschap voor de goede zaak. ;)
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 11 nov 2016 20:14

Mensen die al hun energie in zagen en klagen steken
terwijl ze beter hun mond zouden houden en wat werken aan hun schoolopdrachten!
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 11 nov 2016 21:29

Ouders :roll:
En mijn werkgever die er altijd een puinhoop van moet maken :headbang:
Nothing sounds like a straight six TD.

vraagsteller
New user
New user

Bericht door vraagsteller » 12 nov 2016 16:11

Favoritisme voor bepaalde werknemers door de overste :evil:
Nil volentibus arduum

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 13 nov 2016 12:44

Aan mijn lieftallige leerkracht wiskunde:

Hoe verwacht u in godsnaam dat mijn punten gaan stijgen met een groepswerk als je mij in een groep zet met de meeste luie en domme groepsleden uit heel mijn jaar? :headbang:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

wingin
Regular user
Regular user

Bericht door wingin » 14 nov 2016 00:32

Ugh, groepswerken...

Ik zit in een groep van 3 personen voor het eindwerk van economie. De ene is niet eens bereikbaar (geen Facebook, geen email, en haar telefoonnummer ontvangt blijkbaar mijn berichten niet). En de ander levert erbarmelijk werk. Je vraagt hem om een document dat gequoteerd gaat worden in te vullen, en hij doet het verschrikkelijk. Resultaat: 3/10. Ik herwerk het in een halfuur, mocht het opnieuw indienen: 9/10.

Ik zal het eindwerk op m'n eentje moeten doen vrees ik, van mijn groepsleden krijg ik blijkbaar amper hulp. Ze zouden het moeten afschaffen, die groepswerken.

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 14 nov 2016 15:24

Ik ga waarschijnlijk een ganse discussie uitlokken maar kom, gans die politieke correctheid van zwarte Piet is compleet overbodig

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 14 nov 2016 23:05

Fantasy Lover schreef:Ik ga waarschijnlijk een ganse discussie uitlokken maar kom, gans die politieke correctheid van zwarte Piet is compleet overbodig
In 'De Afspraak' was er een zwarte juffrouw die erover klaagde dat haar kinderen soms werden uitgemaakt voor 'zwarte piet'. Het probleem ligt dus blijkbaar bij 'zwarte piet', niet bij degenen die 'zwarte piet' als scheldwoord gebruiken... Al een geluk dat ze ze niet hebben uitgemaakt voor 'homo' of we werden afgeschaft...
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 14 nov 2016 23:11

Fantasy Lover schreef:Ik ga waarschijnlijk een ganse discussie uitlokken maar kom, gans die politieke correctheid van zwarte Piet is compleet overbodig
http://www.demorgen.be/opinie/ik-zou-he ... -bb6ea8f8/

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 14 nov 2016 23:23

Zelfde redeneerfout als wat ik daarnet aanhaalde.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 14 nov 2016 23:36

raskolnikow schreef:
Zelfde redeneerfout als wat ik daarnet aanhaalde.
Kennelijk ontgaat je waar de discussie écht om draait. Het gaat om de stereotypering dat de zwarte slechts een slaaf is wiens werk de blanke man te dienen. Je vergelijkt appels met peren.
Waarom kunnen de pieten geen alle kleuren van de regenboog krijgen en is iedereen tevreden, toch?
Of vindt men de opmerkingen van Vlaams Belang normaal dat men een president van de Verenigde Staten voor zwarte piet uitmaakt? DAAR DRAAIT ALLES OM:
Vlaams Belang-politica tweet: "Obama eerste zwarte piet die job kwijt is?"
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161112_0256 ... b-kwijt-is

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 14 nov 2016 23:49

-Matteo- schreef:Kennelijk ontgaat je waar de discussie écht om draait. Het gaat om de stereotypering dat de zwarte slechts een slaaf is wiens werk de blanke man te dienen. Je vergelijkt appels met peren.
Waarom kan de piet geen alle kleuren van de regenboog hebben, dan is iedereen tevreden, niet?
Of vindt men de opmerkingen van Vlaams Belang normaal dat men een president van de Verenigde Staten voor zwarte piet uitmaakt? DAAR DRAAIT ALLES OM:
Vlaams Belang-politica tweet: "Obama eerste zwarte piet die job kwijt is?"
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161112_0256 ... b-kwijt-is
Misschien moet je dat stukje van Mr. Njotea even goed lezen? Daar lees je namelijk klaar en duidelijk waar het volgens hem om gaat: "...als figuur is Zwarte Piet voor mij niet racistisch. Maar als hij gebruikt wordt om gekleurde kindjes uit te schelden… dan vind ik hem niet meer zo leuk. Samen met 'neger' is Zwarte Piet het scheldwoord dat ik als kind het vaakst naar mijn hoofd geslingerd gekregen heb. Wilt u dat even laten inzinken?"

Over slavernij rept Mr. Njotea met geen woord. Maar kennelijk spreek jij graag in zijn naam om een ander punt te maken...

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 15 nov 2016 13:11

Het stoort mij enorm dat het een discussie van extremen is geworden...

Ik denk dat ik het gemakkelijkst kan plaatsen als we bijvoorbeeld De Voile Jeanetten vnemen maar dan verspreid over het hele taalgebied in plaats van enkel in Aalst. Het gaat ook om een uitvergroot stereotiep in een traditie. Eerlijk gezegd, moest dat op iedere carnavalsviering de afsluiter zijn, dan zou ik er ook niet zo licht overgaan omdat ik het wellicht ook als kwetsend zou ervaren.... (o_O, nu heb ik iets gezegd... Maar toch, mensen vieren op die dag en amuseren zich kapot met cliché's en uitvergrotingen waar we voor de rest van het jaar tegen moeten vechten. Het één zal geen rechtstreeks gevolg zijn van het ander, maar is wel een bevestiging en een bestendiging van wat er leeft. Vandaar ook de grote symboliek van de zwartepietendiscussie).

En nog iets: fuck privilegedenken, echt waar. Als insteek oké (hey, ik weet dat je blank bent, dus jouw ervaring is anders dan de mijne), maar bij iedere discussie zeggen dat je niet kunt meepraten/meevoelen omdat je witte middenklasse bent... pfft. Dan kun je gewoon alle vormen van solidariteit afschaffen (kort door de bocht, maar kom, want je gaat er vanuit dat mensen elkaar, ondanks hun verschillen, toch niet verstaan. En als mensen elkaar niet verstaan, dan is er geen solidaritei). Doe dan gewoon je mond open en dwing mensen om te luisteren. Als BDW zegt dat zwartepieten een non-discussie zijn, dan moet je hem om de oren slaan met cijfers over racistische incidenten waarbij de woorden zwarte piet gebruikt zijn en niet meegaan in zijn discours. Privilegedenken gaat gewoon verder in het neoliberaal elk-voor-zich-verhaal, en links zou beter moeten weten dan daar in mee te gaan.
(en nog iets, fuck identiteit, grow up en vind iets anders om belangrijk te vinden. Al dat gefocus op identiteit maakt veel kapot).

En nu hopen dat dit het Onpopulaire meningentopic was :D
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 16 nov 2016 00:33

Sorry dat ik jullie pieten even stoor, maar...

DIE FUCKING MUGGEN MOETEN STOPPEN MET ROND MIJN OREN TE ZOEMEN HET IS HALF NOVEMBER :o :o :o

Afbeelding

Allez, tmoet gewoon eens een weekje vriezen ofzo.

Gesloten