Slices of Life [8]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Slices of Life [8]

Bericht door LumpySpacePrince » 25 nov 2016 20:49

TD163 schreef:
Thor schreef:In België hebben wel echt al een tijdje last van dichtslibbende wegen door een teveel aan auto's en een fileprobleem dat steeds groter wordt. Eigenlijk zou men het gebruik van de fiets moeten promoten als vervoermiddel, eventueel ipv bedrijfsauto een bedrijfsfiets zoals bij Colruyt Groep al het geval is bijvoorbeeld. Bedrijfsauto's zijn wel leuk, maar ik denk als de overheid die ontmoedigt dat we ook dichter bij en sneller aan de klimaatsdoelstellingen gaan geraken.
België heeft niet teveel auto's maar het wegennet is niet meegegroeid met het verkeer en het onderhoud laat op de meeste plaatsen ook de wensen over. Zolang er geen goed alternatief is helpt alleen rijstroken bijbouwen nog.
En wat die klimaatdoelstellingen betreft, daar kunnen we nog wel even over discussiëren :wink:
Ik snap niet waarom je denkt dat meer rijstroken bouwen gaat helpen :p Meer rijstroken = meer auto's. 'Want die fileproblemen zijn daar toch opgelost', resultaat: meer file, meer vervuiling ;) Also, probeer in 'stad België' nog wat rijstroken bij te bouwen en ik denk dat je al snel met plaatstekort gaat zitten :')

Maar soit, ik denk niet dat onze regering ook maar enige visie heeft op het vlak van verkeer :( . Als er nu gewoon meer geïnvesteerd wordt in goed, comfortabel openbaar vervoer waar je er zeker van bent dat je op tijd je bestemming bereikt (liefst al zittend op een bank en niet opeengepakt in een bus) dan krijg je mensen toch wel overtuigt om met de trein te gaan (waar je niet moet sturen, of in de file staan enz) dan vrijwillig elke dag in die ochtendfile te gaan staan :')

(Even mijn politieke visie :awkward: :awkward: ) Anyway, vrijdag!! :rock: :rock:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 25 nov 2016 21:33

Meer rijstroken betekent niet dat er meer auto's op de weg gaan rijden (in België rijden al relatief veel auto's). Het is standpunt dat in België veel gebruikt wordt en dat voor de politiek goed uitkomt (als de mensen er geen voordeel in zien hoeven ze er ook niet in te investeren). Rijstroken bijmaken is op zich niet zo moeilijk op sommige knelpunten na (de Kennedytunnel is zo en geval). In Nederland is het wel mogelijk en wordt er ook in geïnvesteerd.
Maar je hebt wel een punt: de regering heeft weinig verstand van verkeerskunde.
Goed openbaar vervoer is een goed alternatief maar dat is in België ook een beetje een mission impossible.. Weinig mensen staan vrijwillig in de file, dat is ook de reden dat ochtendfiles al om 6 u beginnen.
Nothing sounds like a straight six TD.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 nov 2016 20:58

6 examens hebben op één dag van 8 tot 18 uur gaat me er sowieso door halen hoor :lol: :roll:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 nov 2016 21:07

Een bepaald oud bestuurslid van WJNH dat mee oproept voor een nieuwe vrijwilligersfunctie. Zijn bewoording is op zijn manier hilarisch. "Aandachtshoer met mening", jep en als deze laatste in zijn geval onderbouwd was en gedragen door de beweging had ik hem nog gelijk gegeven ook.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 26 nov 2016 22:39

Pancake schreef:6 examens hebben op één dag van 8 tot 18 uur gaat me er sowieso door halen hoor :lol: :roll:
Wow, dat is wel veel! Succes:p

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 nov 2016 22:48

“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 27 nov 2016 13:52

Pancake schreef:6 examens hebben op één dag van 8 tot 18 uur gaat me er sowieso door halen hoor :lol: :roll:
Jah, amai, you have my sympathies :hugs:
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 27 nov 2016 17:28

Als ik na 6 januari niets meer post, is het dat ik dood ben door de examens :p

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 27 nov 2016 17:31

Pancake schreef:Als ik na 6 januari niets meer post, is het dat ik dood ben door de examens :p
moet ik een reanimatieteam klaarzetten voor het geval dat? :lol:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 27 nov 2016 18:31

Florre schreef:
Pancake schreef:Als ik na 6 januari niets meer post, is het dat ik dood ben door de examens :p
moet ik een reanimatieteam klaarzetten voor het geval dat? :lol:
Kan nog van pas komen :p

Nora79
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Nora79 » 28 nov 2016 19:01

Ja, amai Pancake, 6 examens op 1 dag is wel overdreven. Hoeveel pagina's moet je dan in totaal kennen voor die dag alleen?
Hoeveel examens heb je in totaal?

Veel succes in elk geval!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 28 nov 2016 21:52

9 examens in totaal. De leerstof valt wel mee, niet zoveel pagina's studeerwerk en voornamelijk essays schrijven en vertalingen maken, maar om zo een hele dag lang je concentratie moeten te behouden... :/

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 28 nov 2016 21:59

Pancake schreef:9 examens in totaal. De leerstof valt wel mee, niet zoveel pagina's studeerwerk en voornamelijk essays schrijven en vertalingen maken, maar om zo een hele dag lang je concentratie moeten te behouden... :/
Het gaat je zeker lukken Pancake
wij duimen alvast voor je!!!!
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 28 nov 2016 22:32

Dank jullie wel! Ik hou jullie op de hoogte :p

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 29 nov 2016 23:27

Drukke dagen: redder geweest zondag, verjaardagfeestje tante, filmpje kijken, naar VG gaan,..
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 30 nov 2016 21:43

Strips gezocht voor de kinderen van het vluchtelingenkamp in Lint, maar ik zit te twijfelen of ik de dag zelf mee zou gaan naar het centrum zelf om het speelgoed te brengen... :|
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 30 nov 2016 23:22

Dries schreef:Strips gezocht voor de kinderen van het vluchtelingenkamp in Lint, maar ik zit te twijfelen of ik de dag zelf mee zou gaan naar het centrum zelf om het speelgoed te brengen... :|
Als je dan naar je avatar kijkt die zo afkeurend kijkt naar je post, dan kan je je wel bedenken dat die zoiets zit te denken van: "Dries Dries toch... Zo niet he. Ga gewoon speelgoed brengen." :lol:

OT:
Ik vind het fascinerend hoe mijn fietsverlichting alle verkeersborden en andere reflecterende toestanden in mijn wijde omgeving zo enorm verlicht. Geen koplamp van een auto kan eraan tippen. Allez, toch niet wat de verkeersborden en reflecties betreft.
Zelfs dit niet:
Afbeelding
Come quickly, I'm tasting stars!

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 03 dec 2016 21:00

Gisteren echt genoten van mijn dagje: eerst krant wat kunnen lezen, daarna jobstudent doen als redder. Ten slotte nog naar EHBO cursus geweest van het Rode Kruis in Ninove tot 22 uur.

Ik was blij als ik vernam dat er een mooie film op canvas was: the normal heart. Echt een aanrader, het gaat over de aidsproblematiek in NYE in de beginjaren... https://www.youtube.com/watch?v=fZxR9XHS0H8
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 06 dec 2016 15:34

Toen mijn broer en schoonzus hier op bezoek kwamen bijna twee maanden geleden, brachten ze een chocolade-Sinterklaas mee. Ik heb hem mooi in de verpakking laten zitten zodat ik vanavond er lekker van kan genieten :D :kroon2:

Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Confusion » 06 dec 2016 16:15

Pancake schreef:Toen mijn broer en schoonzus hier op bezoek kwamen bijna twee maanden geleden, brachten ze een chocolade-Sinterklaas mee. Ik heb hem mooi in de verpakking laten zitten zodat ik vanavond er lekker van kan genieten :D :kroon2:
U, beste meneer, bent een toonbeeld van geduld en discipline. :klap:

OT: Straks mezelf goed moe trainen in de Fitness, want dan val ik vanavond direct in slaap in plaats van uren te liggen piekeren. Morgen is het weer onheilig vroeg opstaan.

Gesloten