Slices of Life [8]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Thor
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Slices of Life [8]

Bericht door Thor » 05 jul 2016 19:34

Zojuist de proclamatie bijgewoond van mijn zus in Brussel.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 05 jul 2016 22:24

Alles loopt in het honderd op mijn faculteit. :evil:

Afbeelding
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 06 jul 2016 09:03

Pancake schreef:Alles loopt in het honderd op mijn faculteit. :evil:
Afbeelding

Daar loopt altijd alles in het honderd :lovesigh:

Ik kwam op de faculteit kort na de invoering van de Ba/Ma-structuur....Dat waren mooie tijden. Zelfs de administratie wist de nieuwe regels niet. :whistle:

Eigenlijk zou je dat op je CV moeten kunnen zetten als vaardigheid: 'Door de universiteitsadministratie worstelen' 8)
Fluctuat nec mergitur

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 06 jul 2016 09:37

Mijn ma en ik kennen een lesbisch koppel dat deze zomer gaat trouwen, ik heb een paar weken geleden zelfs een kleedje gekocht voor hun trouw terwijl ik normaal geen kleedjes draag. Nu ben ik onlangs te weten gekomen dat ik niet eens ben uitgenodigd! :headbang: heb ik dat kleedje voor niks gekocht!

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 06 jul 2016 11:26

http://www.knack.be/nieuws/belgie/torfs ... 25385.html

Gisteren in Brussel nog een link gevonden in de speech van Rik Torfs naar dit heikel puntje. Als je niet weet waarover je spreekt, ben je het best dat je zwijgt. Maar iedereen heeft het recht op vrije meningsuiting in principe. Wel ik had namelijk ook 3 maal deelgenomen aan dit staatsexamen en het maakt wel mensen kapot (ik spreek van ondervinding). Eerlijker is beter.

Aan de ene kant ben ik wel voorstander van dit examen vanwege de kwaliteitsverhoging, maar aan de andere kant wilt het niet zeggen dat je - als je niet geslaagd bent - geen goede arts/tandarts zou kunnen zijn.
Ook het punt dat aan de andere kant van de taalgrens teveel (tand)artsen afstuderen en de job van Vlamingen afnemen vind ik deontologisch niet kunnen.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 07 jul 2016 09:02

Eén 'voordeel' van die Brexit is dat de Pond nu toch wel ongelofelijk laag staat. 1 Pond = 1,17 Euro. :o
Ik ben nog naar Londen geweest toen 1 Pond = 1,64 Euro was. ...

Dat gaat het leven/shoppen in Londen voor mij toch ietsje dragelijker maken. :D
Fluctuat nec mergitur

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 07 jul 2016 12:13

Vanmorgen mijn 20e verjaardag gevierd in de Kolibri in Ninove, rechtover de Liberale Kring dat op zijn beurt dicht bij de vroegere tekenacademie ligt (langs de achterkant). Het roept prille jeugdherinneringen op van vroeger toen ik nog van het 1e tem het 3e leerjaar daar tekenschool volgde. Spijtig dat zo'n een mooi gebouw gewoon staat te verkommeren. Nieuw is niet altijd beter, geef mij maar het authentieke karakter van oude gebouwen.

Ik ben blij dat ik voorlopig als Jobstudent Hoger Redder mag werken om mijn gedachten te verzetten, maar ik zie het niet heel mij leven doen of toch niet voltijds. Je hebt wel een grote verantwoordelijkheid. Maar ik mis wat meer voldoening van een job, aangezien het feit dat je niet echt iets hebt afgewerkt op het einde van je (werk)dag.

Soms heb ik wel mijn blonde momenten, maar zo'n dom blondje ben ik nu ook weer niet: ik werd geblinddoekt daarnaartoe gebracht naar de Dreefstraat en eigenlijk wist ik aan de hand van trillingen (spoorweg) en mijn oriëntatie dat we daar waren en dat we eigenlijk naar de Kolibri gingen (ook al wist ik van niets).

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 08 jul 2016 16:52

Is kijken, aan mijn registratie te zien ben ik morgen 9 jaar op het forum (tijd om af te sluiten dus), dus betekent dat ik straks, over een uur of 5 misschien 6, 9 jaar geleden voor het eerst uit de kast kwam. Time flies.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 08 jul 2016 19:03

Het zit hier eens 'dik op' met de zus. Zij verwijt je dat je nu bijna niets doet. Terwijl jij het afgelopen jaar altijd gezorgd hebt voor het huishoudelijk werk. Soms wou ik dat ik het werk niet zag staan, want als je wilt ben je continu bezig met opruimen, etc... Ik heb al genoeg tijd daaraan verspild.

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 09 jul 2016 19:40

Het is nu de vierde zomer dat ik in dezelfde Colruyt werk en dit jaar hebben ze er voor het eerst de nadruk op gelegd om alsjeblieft niet de sleutel van je locker te verkiezen. Wat gebeurt er: Quibbler is zijn sleutel kwijt!
:ibi:

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 09 jul 2016 20:29

Ik denk dat ik nog teveel van de oude stempel ben: ik lees liever een boek/krant 'op papier', ik schrijf/leer liever 'op papier'. Technologie is soms een zegen, maar ook een vloek. Vroeger hadden de mensen bijna geen technologie en nu is het bijna een evidentie: iedereen heeft toch een smartphone, laptop,... Het wordt pas een probleem als mensen blindelings de technologie volgen.

Clover
Experienced user
Experienced user

Bericht door Clover » 10 jul 2016 00:06

Thor schreef:Ik denk dat ik nog teveel van de oude stempel ben: ik lees liever een boek/krant 'op papier', ik schrijf/leer liever 'op papier'.
Ik weet eigenlijk niet of dat wel zo ouderwets is. Ik verkies ook de papieren versie van een boek, krant of tijdschrift en ik laat al m'n cursussen afdrukken, omdat ik beter kan leren wanneer ik een papieren cursus heb. Heel wat van mijn vrienden doen dat trouwens ook, dus zo conservatief ben je niet, ofwel heb ik een vreselijk antieke vriendenkring :smile:

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 10 jul 2016 01:41

Clover schreef:
Thor schreef:Ik denk dat ik nog teveel van de oude stempel ben: ik lees liever een boek/krant 'op papier', ik schrijf/leer liever 'op papier'.
Ik weet eigenlijk niet of dat wel zo ouderwets is. Ik verkies ook de papieren versie van een boek, krant of tijdschrift en ik laat al m'n cursussen afdrukken, omdat ik beter kan leren wanneer ik een papieren cursus heb. Heel wat van mijn vrienden doen dat trouwens ook, dus zo conservatief ben je niet, ofwel heb ik een vreselijk antieke vriendenkring :smile:
Je bent gewoon vreselijk ouderwets Clover ;)

OT: Morgen weer gaan werken en ik heb er zin in! De gasten mogen zo hard zagen als ze willen over hun vlees dat niet hard genoeg gebakken is of dat ze hun aperitief toch niet op het terras kunnen krijgen... Mijn goed humeur gaan ze deze keer niet verpesten :mrgreen:
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 10 jul 2016 02:49

't Is bijna 3u 's nachts en ik zit nog naar een serie te kijken omdat ik per se het seizoen af wil voor ik ga slapen.

Afbeelding
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 12 jul 2016 08:20

Het bos en het veld waar je als kleine jongen speelde die nu deels door een verkaveling worden ingenomen. Een aantal bomen waarin ik vroeger in klom zijn al voorgoed verdwenen, doet een beetje pijn.

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 12 jul 2016 08:50

Thor schreef:Amai zeg, dringend nood aan meer holebivrienden. Tegen je collega's op het werk zeg je niet meteen: ik ben homo. Zeker als ze je zeggen: amai dat is een mokke, dan zeg ik jaja, maar denk ik in mezelf: geef mij maar toch een mannenlijf :p
Hahaha, dat komt bij mij ook veel voor (bij familie en vrienden dan). En dan 'moet' ge altijd zo zeggen "ja da's wel een ferm" Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 12 jul 2016 20:57

De signalisatie in stations is standaard witte letters op een blauwe achtergrond. Vandaag passeerde ik op de trein het station van Gent Sint-Pieters en het viel me meteen op de de borden daar allemaal roze zijn (zo'n mooie kleur)... Toeval of :wink:
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 12 jul 2016 22:04

a pianist schreef:De signalisatie in stations is standaard witte letters op een blauwe achtergrond. Vandaag passeerde ik op de trein het station van Gent Sint-Pieters en het viel me meteen op de de borden daar allemaal roze zijn (zo'n mooie kleur)... Toeval of :wink:
:homo:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 jul 2016 09:14

Dries schreef:
a pianist schreef:De signalisatie in stations is standaard witte letters op een blauwe achtergrond. Vandaag passeerde ik op de trein het station van Gent Sint-Pieters en het viel me meteen op de de borden daar allemaal roze zijn (zo'n mooie kleur)... Toeval of :wink:
:homo:
Spijtig genoeg niet heren. :wink:

Dit komt omdat de huisstijl/kleur van het Project Gent Sint Pieters, de renovatie en herinrichting van het station en de stationsbuurt, roze en wit is. :wink:
Fluctuat nec mergitur

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 13 jul 2016 10:29

Teleurstelling! :<

OT: Mijn leven is tot een dieptepunt gekomen dat ik Ex on the Beach kijk.
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Gesloten