Zomermeeting: barbecue en cocktails (Gent) (24/07)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Zomermeeting: barbecue en cocktails (Gent) (24/07)

Bericht door Wall » 02 jun 2016 12:43

Deze zijn opgenomen in het google docs, maar er moet nog even aan de privé-instellingen gesleuteld worden. Ik post hem online vanaf het in orde is.

lenny
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Bericht door lenny » 02 jun 2016 13:44

Fantasy Lover schreef:
Spoiler! :
lenny schreef:Het lijkt me wel praktisch als er vlees kan besteld worden ipv zelf dingen te moeten meedoen. (Zo blijft duidelijk wat voor wie is)

Even proberen uitleggen wat ik voor ogen had om dit praktisch te regelen:

Zo zou je kunnen een basisbedrag doen van bv 4 euro (voor sauzen, groentjes, bbq kolen, extra voorziene porties vlees, marge als vlees duurder is dan verwacht,...), en dan via een google forms ofzo porties vlees bestellen (bv halve chipolata, want een beetje variatie is altijd leuk ipv volledige stukken moeten verorberen). Iedereen kiest de soorten die hij zelf graag eet, en betaald per portie besteld vlees een welbepaalde surplus. (prijs vermeld op het google forms)
(iedereen kiest dus hoeveel vlees hij of zij wil bestellen)

Een concreet voorbeeld: (met fictieve prijzen)
Basis 4 euro

1/2 gemarineerde ribben (+-10cm) (€1,8)
2* 1/2 witte pens (€1,2)
1/2 merguez (€0,9)
1/2 kipbrochette (€1,4)

Maakt een totaal van €10,50

Zoals eerder aangehaald zit in dat basisbedrag een marge voor als het vlees duurder zou zijn dan de geschatte voorziene surplus. Indien er op het einde budget over blijkt te zijn, kan dit onder de vorm van gratis drankconsumpties vereffend worden.

Door deze centrale organisatie is duidelijk wat er allemaal voorzien is, en wat het bijbehorende budget ervoor is. Zo moet niet iedereen nodeloos met dingen sleuren en doen. Ook kan er een drankvoorziening zijn (te betalen ter plaatse), eigen drank meenemen is uiteraard ook toegestaan. Wel zou ik dit dan ook opnemen in het google forms om een idee te hebben hoeveel van welke drank voorzien moet worden.

Eventuele speciale verzoeken zouden kunnen opgenomen worden in een daarvoor voorzien veld

Om misverstanden (en een teveel aan onbetaald vlees) te vermijden lijkt het mij hierbij wel beter dat de betaling op voorhand zou gebeuren, via overschrijving. (ten laatste een paar dagen voordien, zodat er op tijd kan besteld worden) Mensen waarbij dit niet mogelijk zou zijn, kunnen eventueel na overleg de dag zelf betalen. Inschrijving en bestelling van vlees zou enkel geldig zijn, na betaling, of geldige reden om niet op voorhand te betalen. Eventuele last minute beslissers nemen contact op, om te zien wat voor hun mogelijk is. (er zou wss extra vlees voorzien zijn weliswaar maar beperkt)

En ja ik wil mij gerust over deze grote taak ontfermen, om dit te bestellen en gaan halen in de winkel/ ter plaatse te krijgen/...
Normaal gezien zou ik zonder problemen moeten kunnen beschikken over een auto.
misschien ook wat vegetarisch bestellen?
Dat zou de bedoeling zijn, maar dan zou wat input door de veggies wel handig zijn denk ik.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 02 jun 2016 15:30

Het is een survey geworden voor de cocktailvoorstellen!

Zoals aangekondigd zullen er zowel alcoholische als non-alcoholische (nodig) zijn. Gelieve dan ook het juiste vakje te selecteren bij de mogelijkheden ;)

Deel ook de ingrediënten en de prijs van je ingrediënten zeker en vast mee. Zo kunnen we nagaan op welke manier we alles zullen regelen op vlak van vervoer, maar ook op vlak van de financiën ;) Een voorbeeld is weergegeven op het document zelf.

Moesten er toch nog onduidelijkheden zijn: laat maar komen!

Ik probeer tussentijds een lijstje mee te geven met de ingestuurde cocktails :)

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 03 jun 2016 11:01

Voorlopige voorstellen:

Alcoholische cocktails
De Sexy Jeroen: appeljenever met ice tea (de verhouding is niet geheel duidelijk af te leiden uit de survey ;) )
Passievrucht orange: passievrucht met sinaasappelsap

Niet-alcoholische cocktails
Kiwi Spritzer cocktail: limonade, citroensap en kiwi

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 03 jun 2016 12:01

Verdorie, ik lust geen cocktails :(

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 03 jun 2016 12:02

Fantasy Lover schreef:Verdorie, ik lust geen cocktails :(
Er zal sowieso ook gewoon water en frisdrank zijn
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 04 jun 2016 11:46

lenny schreef:
Fantasy Lover schreef:
Spoiler! :
lenny schreef:Het lijkt me wel praktisch als er vlees kan besteld worden ipv zelf dingen te moeten meedoen. (Zo blijft duidelijk wat voor wie is)

Even proberen uitleggen wat ik voor ogen had om dit praktisch te regelen:

Zo zou je kunnen een basisbedrag doen van bv 4 euro (voor sauzen, groentjes, bbq kolen, extra voorziene porties vlees, marge als vlees duurder is dan verwacht,...), en dan via een google forms ofzo porties vlees bestellen (bv halve chipolata, want een beetje variatie is altijd leuk ipv volledige stukken moeten verorberen). Iedereen kiest de soorten die hij zelf graag eet, en betaald per portie besteld vlees een welbepaalde surplus. (prijs vermeld op het google forms)
(iedereen kiest dus hoeveel vlees hij of zij wil bestellen)

Een concreet voorbeeld: (met fictieve prijzen)
Basis 4 euro

1/2 gemarineerde ribben (+-10cm) (€1,8)
2* 1/2 witte pens (€1,2)
1/2 merguez (€0,9)
1/2 kipbrochette (€1,4)

Maakt een totaal van €10,50

Zoals eerder aangehaald zit in dat basisbedrag een marge voor als het vlees duurder zou zijn dan de geschatte voorziene surplus. Indien er op het einde budget over blijkt te zijn, kan dit onder de vorm van gratis drankconsumpties vereffend worden.

Door deze centrale organisatie is duidelijk wat er allemaal voorzien is, en wat het bijbehorende budget ervoor is. Zo moet niet iedereen nodeloos met dingen sleuren en doen. Ook kan er een drankvoorziening zijn (te betalen ter plaatse), eigen drank meenemen is uiteraard ook toegestaan. Wel zou ik dit dan ook opnemen in het google forms om een idee te hebben hoeveel van welke drank voorzien moet worden.

Eventuele speciale verzoeken zouden kunnen opgenomen worden in een daarvoor voorzien veld

Om misverstanden (en een teveel aan onbetaald vlees) te vermijden lijkt het mij hierbij wel beter dat de betaling op voorhand zou gebeuren, via overschrijving. (ten laatste een paar dagen voordien, zodat er op tijd kan besteld worden) Mensen waarbij dit niet mogelijk zou zijn, kunnen eventueel na overleg de dag zelf betalen. Inschrijving en bestelling van vlees zou enkel geldig zijn, na betaling, of geldige reden om niet op voorhand te betalen. Eventuele last minute beslissers nemen contact op, om te zien wat voor hun mogelijk is. (er zou wss extra vlees voorzien zijn weliswaar maar beperkt)

En ja ik wil mij gerust over deze grote taak ontfermen, om dit te bestellen en gaan halen in de winkel/ ter plaatse te krijgen/...
Normaal gezien zou ik zonder problemen moeten kunnen beschikken over een auto.
misschien ook wat vegetarisch bestellen?
Dat zou de bedoeling zijn, maar dan zou wat input door de veggies wel handig zijn denk ik.

Hoh ja, ik probeer te komen; nog niet helemaal zeker of ik er raak.
Je hoeft eigenlijk niets speciaals te doen voor mij indien ik kom. Ik eet nauwelijks (niet) echt voorgeprepareerde vegetarische burgers. Ik ben een tevreden mens met (rauwe) groentjes, water en gezelschap <3
Misschien dat andere veggies voor meer input kunnen zorgen.
Er zijn altijd wel bbq-veggiedingen te vinden + groentensaté werkt ook altijd.
Groenten in zilverpapier op de bbq zijn ook altijd lekker!

ps: Hoewel Amigo en Sterretje ervan overtuigd zijn dat ik niets anders eet dan gras, geen gras aub.
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 04 jun 2016 16:00

idk schreef:ps: Hoewel Amigo en Sterretje ervan overtuigd zijn dat ik niets anders eet dan gras, geen gras aub.
Wow echt? Typische commentaar van vleesfretters op vegetariërs. :roll:

Ik ben geen vegetariër, maar ik ben ook wel te vinden voor wat vis of vegetarisch BBQ-food. :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 04 jun 2016 16:36

Ik zit in de werkgroep en heb ook wel ervaring met simpele vegetarische bbq-dingetjes en eet dat ook supergraag :D

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 04 jun 2016 16:53

redwings schreef:Ik zit in de werkgroep en heb ook wel ervaring met simpele vegetarische bbq-dingetjes en eet dat ook supergraag :D
Oké; nieuwe input: Ik vertrouw op redwings en leg mijn toekomstige eten in handen van de werkgroep. :kroon2:

(Ik stuur nog een definitieve bevestiging of ik kom of niet.)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 05 jun 2016 13:24

Ik zou graag willen komen, maar ik vrees dat dit niet haalbaar is voor mij. Het lijkt me alleszins onmogelijk met het openbaar vervoer en anderzijds moet ik om negen uur ('s avonds) in het hospitaal zijn. Ik zal dus moeten passen.

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 05 jun 2016 18:25

Volgens mij is Gent een van de beter bereikbare steden met het openbaar vervoer...

Ik ga zelf ook moeten passen helaas, wegens familiale verplichtingen.
Welcome to my world of make believe

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 05 jun 2016 18:59

Darkcrow schreef:Ik zou graag willen komen, maar ik vrees dat dit niet haalbaar is voor mij. Het lijkt me alleszins onmogelijk met het openbaar vervoer en anderzijds moet ik om negen uur ('s avonds) in het hospitaal zijn. Ik zal dus moeten passen.
Je vraagt toch altijd om meetings die overdag plaatsvinden? Ik kan me niet inbeelden dat je er niet geraakt (tenzij onze niet-zo-geliefde NMBS weer schikt te staken). En al blijf je een paar uurtjes, dan ben je er toch eens geweest :p
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 05 jun 2016 19:07

Niemand verplicht je om tot het einde te blijven. We hebben er alle begrip voor als je wat vroeger vertrekt om je trein te halen. ;)
Come quickly, I'm tasting stars!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 05 jun 2016 19:14

Pancake schreef: Je vraagt toch altijd om meetings die overdag plaatsvinden? Ik kan me niet inbeelden dat je er niet geraakt (tenzij onze niet-zo-geliefde NMBS weer schikt te staken). En al blijf je een paar uurtjes, dan ben je er toch eens geweest :p
Dat zou pas een domper zijn zeg!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 05 jun 2016 19:46

redwings schreef:
Pancake schreef: Je vraagt toch altijd om meetings die overdag plaatsvinden? Ik kan me niet inbeelden dat je er niet geraakt (tenzij onze niet-zo-geliefde NMBS weer schikt te staken). En al blijf je een paar uurtjes, dan ben je er toch eens geweest :p
Dat zou pas een domper zijn zeg!
Inderdaad! Maar de NMBS is even onvoorspelbaar als het weer in België :p

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 05 jun 2016 21:14

Pancake schreef:
idk schreef:ps: Hoewel Amigo en Sterretje ervan overtuigd zijn dat ik niets anders eet dan gras, geen gras aub.
Wow echt? Typische commentaar van vleesfretters op vegetariërs. :roll:

Wie zegt dat ik niet graag groenten eet mss? :demon:

vraagsteller
New user
New user

Bericht door vraagsteller » 06 jun 2016 10:50

Zal 31 juli dienen als "backup", mocht 24 juli geen zomerse dag worden die met zon is overgoten? Die datum had op de 24e na, de meeste aanwezigen.

Wie op 24 juli tot na 22u op de Blaarmeersen blijft, die zal ik nog zien, want tot dan loopt mijn late shift...
Nil volentibus arduum

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 06 jun 2016 11:13

Wanneer is de deadline om door te geven dat je komt? :)
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 06 jun 2016 11:36

Een week op voorhand zouden we het ten laatste willen weten (17/07) en dit omwille van de praktische regelingen die getroffen moeten worden. We willen wel iedereen aanmoedigen om iets te laten weten vanaf het moment dat ze weten of ze kunnen. Zo hebben we al direct een duidelijker beeld van de omvang van de groep :)

Gesloten