Altijd twijfels

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Summerdream
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Altijd twijfels

Bericht door Summerdream » 18 jan 2016 11:35

Hey :)
Ik ben een meisje van 17 (gent)
En ben er wel ongeveer zeker van dat ik op meisjes val.
Maar ik vind het erg moeilijk om contact te leggen omdat ik zo verlegen ben. Dat ik op meisjes val maakt mij ook zo onzeker... Zijn er nog mensen die dit gevoel hebben? (Waarschijnlijk wel) en hoe gaan jullie daar mee om?
Groetjes x

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Re: Altijd twijfels

Bericht door Robbe » 18 jan 2016 17:32

Hey Summerdream!

Alvast welkom op het forum!

Het is heel normaal dat je gevoel voor meisjes je uit balans brengt. Zeker als je in een omgeving leeft waar je vooral in aanraking komt met jongen-meisjeverhoudingen. Het is doodnormaal dat het je onzeker maakt. Je voelt je wellicht 'anders' dan de anderen. Maar het is goed te weten dat dit 'anders'-zijn helemaal niet negatief hoeft te zijn. Elke persoon is anders, en bij jou blijkt dat je een aantrekking tot meisjes hebt.

Laat de onzekerheid zeker toe! Dat moet zelfs een beetje. Ga negatieve gedachten niet uit de weg, maar laat ook positieve gedachten eromtrent binnenvloeien! Spreek je onzekerheden ook uit! Hier op het forum wat meelezen en meepraten kan volgens mij een goede stap zijn in de goede richting. Het heeft mij destijds heel goed geholpen (en eigenlijk nog steeds). Daarnaast kun je proberen iemand van je dichte vrienden in vertrouwen te nemen, een vertrouwenspersoon. Je zult merken dat het gepieker heel wat mindert als je al je twijfels eens kunt uitspreken tegen iemand.

Veel succes en vooral WELGEKOMEN!

:welkom:
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 19 jan 2016 16:02

Hey,

Als ik jou was, zou ik me niet te veel zorgen maken over die verlegenheid. Hoe vervelend dat soms ook is, net zoals je geaardheid is het gewoon een deel van wie je bent, waarvoor je je niet schuldig hoeft te voelen. En niet-hetero zijn is voor iedereen ontzettend verwarrend, zelfs voor superzelfzekere mensen.
Het is normaal dat je afvraagt wat je nu moet doen. Maar het antwoord op die vraag ligt helemaal in jouw handen. Als je het graag tegen iemand wil vertellen, prima, als je dat nog niet wil, ook prima. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt. Zoals Robbe al zei: je kan proberen om er eens met vrienden over te praten. Als die er goed op reageren (en die kans is als het echt close vrienden zijn enorm, enorm hoog :wink: ), krijg je daar zo'n opgelucht, geliefd, dolgelukkig gevoel van. En vooral: het maakt je een pak zelfzekerder, waardoor je ook meer moed krijgt om het aan andere mensen te vertellen.
Anyway, welkom op het forum. Als je eens wil babbelen, feel free, en er zitten hier sowieso nog mensen die dezelfde twijfels hebben als jij.
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

stille waters
New user
New user

Bericht door stille waters » 20 jan 2016 13:56

Hey
Ik ben ook verlegen en ben ook zo goed als zeker dat ik op meisjes val. Maar ik kan alleen maar zeggen: je geaardheid is niet zó belangrijk. Natuurlijk vormt het een deel van je persoonlijkheid, het hoort bij jou en het is niet onbelangrijk, maar het definieert niet je hele zijn.

Gesloten