twijfels enzo

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Solangelo
New user
New user

twijfels enzo

Bericht door Solangelo » 11 jan 2016 20:44

hallo allemaal, ik ben een jongen van 15 jaar, en ik heb nogal veel twijfels.
ik denk nu al ongeveer een jaar dat ik op jongens val. Plots kwam dat idee gewoon van stel dat ik op jongens val? na een "mislukte relatie" ben ik zogezegd beginnen twijfelen aan mezelf en begon ik beetje bij beetje vast te stellen dat ik eigenlijk homo ben. eerlijk gezegd vind ik dat nu niet zo erg en vind ik het zelfs wel"leuk"(ja ik weet het dat is raar :-) )om op jongens te vallen, dat maakt mijn leven leuker en spannender en zo. maar soms denk ik van "stel dat ik nu niet echt homo ben, maar dat dat gewoon een idee is? maar eerlijk gezegd vindt ik het zo ook goed en s het niet zo erg
grtjes :blush:

fabio
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: twijfels enzow

Bericht door fabio » 11 jan 2016 21:03

Ik ben er zeker van dat je niet de enige bent die zo denkt, maar als je echt die gevoelens hebt en als je van een jongen kan zeggen "die is knap en daar zou ik wel meer dan enkel vriendschap met willen" dan zijn die gevoelens waarschijnlijk echt en kan je op jongens vallen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je alleen op jongens valt, wie weet val je ook op meisjes.
De beste raad die ik je kan geven klinkt misschien melig en cliché, maar je moet je hart hierin volgen. Verliefdheid hou je niet zomaar tegen en als dat nu juist een jongen is dan is dat, zoals je zelf zegt, heel leuk. Is dat een meisje dan is dat even leuk denk ik :)
Ik vind het in ieder geval al erg bemoedigend dat je zegt dat je het leuk vind moest je homo zijn, dat is op zich heel belangrijk. Op die manier probeer je geen gevoelens te onderdrukken, want dat mag je nooit doen, daar wordt je alleen ongelukkig van.

Ik hoop dat dit je wat heeft verdergeholpen :)
Als je er verder nog over wilt praten kan je altijd een pb sturen of hier antwoorden, ik zal het regelmatig toch eens checken :)

Groetjes
Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Hombie
Senior user
Senior user

Re: twijfels enzo

Bericht door Hombie » 12 jan 2016 01:11

Ik denk dat zo'n twijfels best normaal zijn, had ik alleszinds ook toen ik 15 was (en ik er ook nog maar net begon achter te komen). Een groot deel van m'n twijfels lagen ook in dat ik bi ben maar totaal geen idee had waar in het spectrum dat ik precies viel.

Los daarvan, het belangerijkste is proberen te leren comfortabel zijn met jezelf, die twijfels gaan wss niet op een dag verdwijnen (een paar crappy verliefdheden en wat gekus en geknuffel ben ik er ondertussen wel zo'n beetje uit, maar ook dat heeft wel ff geduurd). En qua raar vinden dat je het leuk vind om op jongens te vallen: normaal is overschat :p
Ik ben best blij dat ik bi ben, hoewel ik nog geen meisje ben tegengekomen waar ik effectief verliefd op was, ergens geeft een soort van open ruimte ofzo voor mij. Om het met een James Dean quote te zeggen: "I'm not going to go through life with one hand tied behind my back." xD
En dat gaat ook breder dan puur geaardheid, uiteindelijk, wat je aantrekkelijk vind vind je aantrekkelijk en als andere mensen iets raar vinden, pech voor hen.

TL:DR; je kan altijd zelf wat proberen uitzoeken wat je leuk vind of je aantrekt, maar verder kom je het wss wel grotendeels van zelf te weten, zeker als je er zelf voor open staat. Hakuna matata en zo :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Solangelo
New user
New user

Bericht door Solangelo » 12 jan 2016 07:56

allereerst: danku voor de reacties!
misschien had ik het in het vorige bericht nog niet gezegd, maar ik heb het ook nog aan niemand vertelt, omdat ik niet zeker ben.
en daar ga ik mss ook nog eventjes mee wachten tot ik meer zekerheid heb :-/
volgens mij ben ik misschien 90 %homo en 10% hetero?
maar toch bedankt voor de reacties!

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 12 jan 2016 15:49

Welkom hier.
Oh, niet mee inzitten met die twijfels. Da's vrij normaal en iedereen overkomt dat wel eens denk ik. Ik was zelf ook vrij laat om te beseffen dat ik niet straight was en het bijgevolg ook vrij laat aan anderen verteld, na jaren van een dag na dag een ander etiketje op mij proberen te plakken.
Al kan een vertrouwenspersoon ook nog wel handig zijn om je te helpen reflecteren over dat alles denk ik ;)
't Is een heel proces dat je stapje bij beetje zelf neemt en ontdekt. Je hoeft niet te overhaast een label op jezelf te plakken - of zelfs helemaal niet ;) .

Ik zou zeggen, kijk hier eens rond, babbel een beetje met de forumgangers hier, leer wat mensen kennen. Het kan alleen maar helpen om jezelf een plaats te geven! :smile:
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 16 jan 2016 16:41

:welkom: :welkom:

Het is goed dat je hier nu al op deze leeftijd terechtkomt. Twijfel is logisch en komt bij meerderen voor. Echter niet iedereen geeft gehoor aan die twijfels , maar jij kan alvast trots zijn dat je -in tegenstelling tot mezelf- durft nadenken en reflecteren over je geaardheid op die leeftijd. Ik kon dat op 15 jarige leeftijd niet. Misschien omdat ik te koppig was om mijn twijfel aan mezelf (en anderen) toe te geven.

Zoals gezegd zijnde... Hier wat rondsnuisteren, met anderen praten, meelezen... Het zal allemaal helpen! :)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Gesloten