Angst en twijfels

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Amarillys
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Angst en twijfels

Bericht door Amarillys » 31 okt 2015 20:34

Hoi allemaal

Ik vind het nogal beangstigend hier iets te schrijven maar omdat ik hier zo mee zit heb ik na lang twijfelen beslist het toch te doen.

Ik ben een jonge vrouw van 26 en twijfel al énorm lang over mijn seksuele geaardheid.
Ik heb hier echter nooit iets mee gedaan. Uit angst voor negatieve reacties, en dan vnl van mijn familie-ze zijn niet zeer ruimdenkend op dit vlak.
Ik heb steeds gehoopt dat dit een fase was die wel voorbij zou gaan of iets dergelijks. Maar ik besef ondertussen wel dat dit niet het geval zal zijn.

Ik heb enkele 'relaties' van een paar maand met jongens/mannen gehad-hoewel ik dit niet echt relaties kan noemen want ik kon er nooit echt in mee gaan en liep altijd weg na een paar maand omdat het helemaal niet goed voelde voor mij.
Ook al heb ik nog nooit een relatie met een vrouw gehad, ik ben wel vrij zeker dat ik op vrouwen val. Ik ben al verschillende keren verliefd geweest.

Ik ben een 'meisje meisje' en zie er ook zo uit. Niemand in mijn omgeving vermoed dat ik niet op mannen val. Ik word regelmatig aangesproken door mannen en iedereen schrijft het feit dat ik nog nooit een langdurige relatie gehad heb toe aan "dat ik te kieskeurig ben".
Dat voelt veilig-want niemand heeft het door- maar ook heel eenzaam.

Omdat ik besef dat dit niet iets is dat 'zomaar over zal gaan', en omdat ik me hier de laatste tijd enorm slecht door voel, wil ik heel graag iets ondernemen.
Ik wil niet meteen 'uit de kast komen', maar ik wil wel heel graag lotgenoten ontmoeten en erover kunnen praten. En liefst niet via de computer maar in het echt. Ik ben ook niet het type om op datingsites te gaan ofzo.
Ik las wel op deze site dat er groepen zijn waar je samen activiteiten kan doen en evt eerst een gesprek hebben met de organisatie zodat het wat minder eng wordt, maar ik vind nergens echt concrete informatie.

Heeft iemand tips hoe ik-op een laagdrempelige manier want ik vind het wel heel eng-in contact kan komen met lotgenoten?

Alvast heel erg bedankt

Amaryllis

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Re: Angst en twijfels

Bericht door redwings » 31 okt 2015 21:01

Hallo!
Eerst en vooral welkom op het forum! Knap dat je toch de stap durfde zetten om hier iets te posten, da's niet vanzelfsprekend...
Ik snap dat het voor jou heel erg moeilijk is nu, hoe langer je in de kast blijft zitten, hoe moeilijker het wordt, omdat iedereen er dan maar van uitgaat dat je op mannen valt bij jou..
Zo'n groepen zijn inderdaad wel goed om mensen te leren kennen en verhalen te delen. Op de site vind je volgens mij wel de info van de groepen zelf hoor? Het hangt natuurlijk af van waar je woont. Vaak kun je daar inderdaad een instapmoment bijwonen, wat alles veel laagdrempeliger maakt.
Op dit forum kan je ook wel steun krijgen, maar als dat niet echt je favoriete manier is van converseren raad ik die groepen zeker aan! Het forum zelf organiseert op 29 november ook een spelletjesnamiddag, hier komen ook veel mensen voor de eerste keer en er is altijd een kennismakingsmomentje in het begin :)
Ik vond (en vind) naar een nieuwe groep gaan alleen ook echt eng, maar eens je er bent is iedereen lief en valt dat heel goed mee! Het is ooit voor iedereen de eerste keer geweest he :)

Veel succes alleszins en je mag mij altijd een
Pb sturen bij vragen hoor !

Groetjes
Redwings

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 31 okt 2015 22:48

Hey Amaryllis,

Ik kan alleen maar beamen dat het inderdaad deugd doet om "lotgenoten" te horen. Toen ik mij twee jaar geleden op dit forum registreerde en mijn eerste post schreef, vond ik dat ook al griezelig. Maar na jaren van verdringen van bepaalde gevoelens voelde ik mij toen niet goed, was ik er in gedachten constant mee bezig. Het lezen van de (dikwijls gelijkaardige) verhalen van anderen heeft mij toen echt enorm geholpen in het (leren) aanvaarden.

Voor contacten in het "echt" kan ik ook zeggen dat een forumactiviteit zeker een laagdrempelige manier is om mensen te leren kennen. Ik ging er de eerste keer met een heel klein hartje naar toe, maar ik ben blij dat ik toch doorgezet heb! Nu twee jaar later ben ik uit de kast bij mijn beste vrienden en twee nichten, maar bv ook nog altijd niet bij mijn dichtste familie (broer, zus en ouders). Ik ben er zelfs ook nog altijd niet volledig uit of ik nu enkel op meisjes val, of toch ook nog op jongens.
Mabon, om maar te zeggen, praten werkt en dit forum was voor mij een goed uitgangspunt om contacten te leggen. Dus, proficiat, de eerste stap is gezet !

Als je toch behoefte zou hebben om via deze online weg je hart te luchten, mijn pb-brievenbus staat voor je open!

Groetjes,

Loesbloem

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 01 nov 2015 12:51

Dag Amaryllis

Eerst en vooral: welkom. We zijn blij dat je je weg naar hier vond en dat je je verhaal hier wou delen met ons.

Het overzicht dat je bedoelt, is waarschijnlijk dit? Als je meer info wil over bepaalde groepen, kan je best naar hun site gaan. Daar zullen de activiteiten op staan met een beschrijving zodat je weet waaraan je je kan verwachten.

Zoals redwings zegt, je bent ook zeker van harte welkom op de forummeeting van 29 november. Je hoeft er zeker niet mee in te zitten dat je niemand kent, want je bent zeker niet de enige. Op mijn eerste twee forummeetings kende ik ook niemand en ik heb mij toen echt geamuseerd.

En ondanks het feit dat je vooral mensen in real life wil ontmoeten, hoop ik dat je op het forum ook de verhalen vindt waar je iets aan hebt. Weet gewoon dat je niet de enige bent die dit alles doormaakt.

Veel succes.
:hugs:

Amarillys
New user
New user

Bericht door Amarillys » 01 nov 2015 20:19

Hoi Allemaal

Veel dank voor jullie reacties. Dat deed goed.

De forummeeting van 29 november klinkt inderdaad wel als een goed plan. Al vind ik het ook wel heel erg eng, dus ik hoop dat ik durf...!
Zijn daar vaak mensen die alleen komen? En komen daar nog mensen van boven de 25? (ik ben 26)

Verder ben ik niet helemaal 'anti' virtuele contacten hoor. Maar ik vind het wel veel fijner en waardevoller om werkelijk contact te maken met mensen, en een idee te hebben tegen wie ik aan het praten ben :-). Ik heb echter zeker en vast al wat gehad aan de verhalen die ik hier las en jullie reacties!

Groetjes,

Amarillys

Roslin87
Regular user
Regular user

Bericht door Roslin87 » 21 nov 2015 11:36

Er komen daar mensen van boven de 25 op af. Eigenlijk gewoon iedereen die zin heeft om op een leuke manier andere mensen van op het forum te ontmoeten. Het gaat zo wijs worden! :D

space raccoon
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door space raccoon » 21 nov 2015 13:54

Hey daar,

Ik zit juist met hetzelfde gevoel. Ben ene jongen 22 jaar Ik heb nog nooit een vriendin gehad en ben nog niet verliefd geweest op een jongen maar voel me wel aangetrokken door sommige jongens. Daardoor zou ik ook eens naar zo een ontmoeting willen gaan en hopelijk iets meer te weten komen van mezelf. Alleen vind ik het wat eng om alleen naar zo een ontmoeting te komen met andere lotgenoten. Want ik ben niet het soort persoon die echt ergens alleen naar zo ontmoeting ofzo toe gaat. Ben ook niet heel erg sociaal type daardoor zal het wrs wel komen dat ik niet alleen naar zo een dingen wil gaan maar goed. En ook vraag ik me af of ik eigenlijk ook wel een holebi ben of niet. Ik heb hier al zo een post gezet op de forums maar er is jammer genoeg niet echt een reactie op gekomen. Misschien als ik dan naar zo een ontmoeting ga dat ik dan wel antwoorden kan vinden daar?

Groetjes.

Gesloten