'besef' door jongen - verward :s

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Robbee

'besef' door jongen - verward :s

Bericht door Robbee » 10 okt 2015 14:53

Hey allen,

Tot voordat ik mijn studies aanvatte, heb ik mijzelf altijd als hetero beschouwd en me ook zo gedragen. Ongeveer in het derde middelbaar, begon ik wel jongens fysiek aantrekkelijk te vinden. Ik vond het lekker hoe sommigen eruitzagen en spotte wel vaak op de speelplaats. Het was eerder een soort 'lust' dat ik had. Ik ben toen nooit verliefd geweest op jongens, maar wel nu en dan op een meisje. Daar had ik dan echt gevoelens voor en meestal duurden die wel lang. Uiteindelijk is het nooit iets geworden, alleen maar vriendschappen groeiden er telkens uit (friendzoned all the time :p).

Dit jaar begon ik mijn studies als 18jarige. Op een heel domme, toevallige wijze kwam, ontmoette ik een homo-jongen via het internet. We konden goed chatten met elkaar en we belandden samen op skype, waar we elkaar beiden nog eens aantrekkelijk op vonden ook. Tegen hem zei ik ook hoe het zat: ik val op jongens zei ik dan. Hij stelde voor om dezelfde avond nog af te spreken, maar dat hebben we uiteindelijk niet meer gedaan, hoewel het een zeer aangename jongen was. De volgende dag schrok ik echt van mezelf, want ik stelde zelf voor (of gaf een goeie voorzet) om samen wat te gaan eten. Dat deden we. We hadden een gezellig gesprek en daarna nog wat gedronken en veel gepraat over onze hobby's en onze ervaringen (gevoelens etc). Helaas hadden we beide te drukke plannen om diezelfde week nog een tweede afspraak vast te leggen, maar we bleven wel in contact met elkaar. Na het weekend (ongeveer 4 dagen later) gingen we samen naar de cinema. Opnieuw schrok ik vanmezelf dat ik zo snel toestemde.

In de cinema nam hij op het einde van de film mijn hand vast, en ik vond dat absoluut niet erg. Daarna zijn we wat gaan drinken en hebben we 3 uur gebabbeld over normale zaken. Nooit vielen er stiltes, maw er was wel een klik. Daarna reden we naar mijn kot, want hij had zijn rugzak laten staan bij mij. Toen heb ik hem wat te eten aangeboden en babbelden we nog zo'n uurtje. Toen hij wilde vertrekken kuste hij me. Ik was natuurlijk helemaal van de kaart. Het voelde goed en leuk en ik had er geen probleem mee. Ik voelde me echt gelukkig en ok, maar aan de andere kant wist ik dat het niet 'normaal' was en dat het geen makkelijke situatie zou worden.

Op vreemde wijze, sinds die date, was van zijn kant alles verloren qua gevoelens, en van mij alleen maar gegroeid. Heb toen natuurlijk wat in de put gezeten, maar toch had hij nog het respect om mij te ontmoeten erna om uit te leggen waarom, hoewel zijn uitleg vrij raar was. Nu begrijp ik ergens wel dat het niks is geworden, want hij was 22 en ik 18 en er waren wel veel verschillen tussen ons. Ook zei hij dat hij wist wat ik nog moest doormaken en dat hij het niet aan zou kunnen dat nog eens met mij door te maken, wat ik ergens wel begrijp. Op onze afspraak na de 'fatale date' heeft hij heel veel verteld van zijn ervaring en kon ik open met hem praten over hoe ik mij altijd gevoeld heb en over mijn twijfels. Hij zei me dat mag blijven contact houden met hem. Maar ik merk ondertussen wel dat dit eerder uit beleefdheid/respect is.

Een zeer mooi/triest verhaal allemaal, maar door hem ben ik wel beginnen beseffen dat ik ook echt gevoelens kan hebben voor jongens. Ik ben dus blij dat het gebeurd is, want die avond heb ik meer stappen gezet, dan dat ik in de afgelpen 4 jaar had gemaakt. Nu zit ik natuurlijk met mezelf enorm in de knoop. Ik heb al veel gedacht en gedacht en gedacht. Wie ben ik? Ben ik puur homo? Hetero? Bi?

Het klinkt enorm raar, maar ik wil aan de ene kant ervoor uitkomen tegen mij dierbaren (goeie vrienden, ouders, broer), maar nog niet tegenover de grote meute. Ik wil mezelf wel niet catalogiseren in één categorie: bi of homo of hetero. Ik wil mezelf tijd geven om te ontdekken wat ik echt wil, maar het irritante is dat ik dit deels nog 'geheim' moet doen. Sinds mijn date denk ik bijna elke dag na over wie ik ben en wat ik wil. Ik ga het nu woensdag vertellen aan een vriendin, en daarmee bedoel ik niet dat ik zal zeggen dat ik homo ben, daarmee bedoel ik dat ik zal zeggen wat er gebeurd is en dat ik met mezelf in de knoop lig.

Ik heb altijd een 'janet-achtig' beeld gehad van homo's, en zo ben ik totaal niet. Ik schaamde me bij mijn date bv ook amper tot niet omdat hij eruit zag als een gewone jongen. Mocht dit een meer vrouwelijketrekjes persoon zijn geweest, dan zou ik me echt hebben geschaamd denk ik. M'n date heeft mijn beeld van homo's wel veranderd.

Het probleem is dat ik er nu met niemand kan over praten, omdat niemand dit nog weet. Ik zit dus in een moeilijke periode, en als ik de verhalen van lotgenoten lees + van het verhaal van m'n date hoor, dan heb ik nog een zeeeer lange weg te gaan, en dan maakt me wel ongelukkig. Ook heb ik wel een deukje in mijn zelfvertrouwen, omdat het zo ineens in de negatieve zin is uitgedraaid met die eerste jongen. Daarom dat ik het gevoel heb dat ik het kwijt wil, maar zoals eerder gezegd wil ik me nog niet tot één categorie benoemen.
Ik wil dus ontdekken wie ik ben en wat ik leuk vind, alleen weet ik niet hoe ik nu andere jongens kan ontmoeten. Want deels wil ik dat dit nog geheim blijft, en mensen praten nu eenmaal gemakkelijk... Ik ben wel van het principe dat ik het mijn dierbaarsten in de nabije toekomst wil vertellen, zodat ik niet alles zo geniepig moet doen. Echter, ik wil het enkel aan de grote meute vertellen wanneer ik echt zeker ben van iemand en sterke gevoelens heb voor die persoon. Dat is zowat mijn visie, en ik vrees dat die visie voor velen een probleem zal zijn om me echt te kunnen ontmoeten.

Ik weet dus ook totaal niet HOE ik mensen moet ontmoeten... Beginnen zoeken via facebook, van die sites bezoeken (waar 99 procent meteen seks wil), ..., via hier? I don't knowww :( Heeft soms iemand tips hoe ik jongens van mijn eigen leeftijd kan ontmoeten?

Hoewel die jongen waarmee het slecht afliep me echt triestig heeft gemaakt, het heeft me wel enorme stappen doen zetten. Ik heb het voor mezelf wel nog niet aanvaard, maar merk toch wel dat het aanvaardingsproces van mezelf nu begonnen is en volop bezig is. Als ideaalbeeld hoop ik mss een jongen te ontmoeten die me hierbij kan helpen, hoewel dit heel rooskleurig voorgesteld is natuurlijk. Ik hoopte eigenlijk tot voor kort dat die jongen me zou helpen mezelf aanvaarden en ervoor uit te komen, hoewel ik besefte dat dit veel tijd zou vergen. Ergens denk ik dat als je echt iemand graag ziet, je er vanzelf of veel gemakkelijker voor uitkomt.

Nuja, nu lig ik nog steeds te denken en te denken en te denken, en kom niet echt tot een ideale 'procedure'. Ik weet nog niet wie ik ben en wat ik nu het best doe. Experimenteren met het andere geslacht en dan zien of er eerst voor uitkomen of net wachten met ervoor uitkomen? Het is gewoon een vreselijk gevoel dat ik er amper kan over praten :s

Zo, dit was mijn verhaal, mijn ervaring.

Robbe

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Re: 'besef' door jongen - verward :s

Bericht door Robbe » 10 okt 2015 14:56

geschreven door Robbe, 18 jaar
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 10 okt 2015 19:22

Kom gewoon eens naar een activiteit van Verkeerd Geparkeerd. Daar kun je ervaringen delen, jonge holebi's ontmoeten en krijg je meteen ook een beeld van hoe homo's van hetero's verschillen - nauwelijks. Het is ook discreet genoeg: het Casa Rosa ligt ver van andere cafés en de leden zullen wel begrijpen dat je nog niet uit de kast wil. Voor nieuwelingen zijn er vaak instapmomenten, om de drempel wat te verlagen, al kan je ook gewoon gaan, je zal vlug genoeg aan de praat raken.
Natuurlijk kan je ook op het forum wat rondkijken, posten of chatten.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wall » 10 okt 2015 22:40

Het is jammer dat we steeds in vakjes geduwd worden, dat homo's wel janetten moeten zijn en lesbische vrouwen manwijven. Misschien komt dit door de maatschappij waarin we leven. Hoogstwaarschijnlijk, maar het klopt niet. We zijn gewoon allemaal mensen die toevallig verliefd worden op mensen van hetzelfde geslacht. Dit even om aan te tonen dat uiterlijke kenmerken en geaardheid niet altijd samen moeten komen ;)

Probeer er eens over te spreken met een goeie vriend of vriendin, ik denk dat je dat al heel wat verder gaat helpen. Steun van vrienden kan al wonderen doen. Je kan inderdaad ook gaan naar een vereniging als Verkeerd Geparkeerd zoals Manspersoon zegt. Lees wat op het forum. Probeer gewoon de dingen niet te forceren en heb wat geduld met jezelf. Je komt er wel.

Louis
New user
New user

Bericht door Louis » 10 okt 2015 23:30

Hey Robbe,

Das echt wel een lang verhaal ;) Het doet mij een beetje aan mezelf denken :p Ik heb heel veel tijd nodig gehad om uit te vissen wat ik nu eigenlijk wou. Grappig genoeg heb ik zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ook een date met een knappe jongen... alles ging goed... ook gekust... Maar hij haakte ook af door het "niet out" zijn. Ik vond het echt verschrikkelijk toen hij dat zei. Maar op het moment zelf ben ik vreemd genoeg vriendelijk gebleven. Zo ben ik nu eenmaal :/ Maar achteraf bekeken vond ik dat zo ongelofelijk grof. Als je iemand graag ziet dan laat je zoiets toch niet in de weg staan. Het is misschien geen gemakkelijke periode, maar er is nog nooit iemand gestorven door iemand een hart onder de riem te steken :p Kortom, ik vind het ontzettend jammer dat die jongen je daarvoor heeft laten zitten :/ Ik hoop dat je de juiste nog tegenkomt ;) Ikzelf vind het ook niet zo makkelijk om andere homo's te zoeken. Het forum probeer ik niet als datingapp te gebruiken, en grindr, tinder probeer ik niet als sexapp te gebruiken :p Af en toe komt er voor mij dan wel nog een leuke jongen uit ;) Je moet alleen alle sexzoekende er uit filteren.

Nog veel succes ;)
Louis

Robbe

Bericht door Robbe » 11 okt 2015 04:19

Die activiteiten van fout geparkeerd overweeg ik wel, maar ik ben er toch nog lang niet zeker over. Ik weet niet of ik genoeg zelfvertrouwen heb om daar zomaar binnen te stappen op een activiteit. En van die instapmomenten zelf vind ik niet echt iets terug.

Het is idd zo dat mensen een clichébeeld gaan krijgen van hoe homo's en lesbi's horen te zijn.. Jammer.. vind ik ook. Ik ben bv. totaal niet meisjesachtig ofzo, en gedraag me als een doorsnee jongen, althans vind ik zelf.

En Louis.. ik vind het echt fascinerend dat je ook deels hetzelfde hebt meegemaakt. Ik was ook echt boos en teleurgesteld dat hij me liet zitten, maar op de één of andere manier bleef ik vriendelijk tegen hem doen. Echt vreemd :s, maarja.. & wat je zegt over die apps en sites enzo.. ik blijf het ook jammer vinden dat het doel daarvan 'seks' is en dat je idd moet filteren. Per toeval was mijn eerste jongen niet zo iemand, maar ik denk dat het niet gemakkelijk is om opnieuw zo'n iemand te vinden die eerst gewoon een babbel wil. Als het klikt en je krijgt gevoelens voor elkaar, dan is het wel logisch dat je elkaars lichaam wil ontdekken, maar om daarvoor af te spreken zonder dat je elkaar eerst wat kent vind ik wat 'eng'. Die jongen die me liet zitten vertelde me ook dat ik mijn 'eerste keer' echt niet geforceerd moest doen, omdat je dit nooit vergeet. En het feit dat ie dit zei, wil ik echt wel een deftige jongen die het goed met me meent en die me ook begrijpt.

Nuja, ergens blijf ik hopen dat ik toch een mooie jongen te lijf loop, al is het belange niet gemakkelijk. Bij hetero's ligt dat anders. En zeker in Gent is het zoo lastig want er lopen zoveel knappe gasten, maarja... wie van hen is nu homo en wie niet?

Het is echt raar, maar sinds de date en sinds het besef en deels aanvaarding van mijn gevoelens voor jongens, ben ik veel meer op zoek naar andere jongens die misschien gay zijn en spot ik nog meer dan ooit tevoren. Echt wel vervelend want soms heb ik mezelf en mijn ogen nauwelijks in bedwang. Ik zat zo bv. naast een jongen in de aula, en het klikte redelijk goed: samen wat zeveren, klagen over de prof, hij zocht contact met mij, ik met hem, en hij was lekker :D, om daarna op facebook te zien dat hij een vriendin heeft :p. Ik wil maar zeggen.

Grtjs Robbe
Where should I go?

Jongen21
New user
New user

Bericht door Jongen21 » 11 okt 2015 10:51

Hey Robbe

Ik zou me echt niet te veel zorgen maken, wat jij nu voelt is perfect normaal. Het belangrijkste is dat je jezelf eerst goed voelt met wie je bent en dan volgt de rest. Er zijn genoeg leuke jongens (je moet ze natuurlijk weten te vinden :smile: ). Wees vooral jezelf en uiteindelijk zal je wel de juiste jongen tegenkomen en in tussentijd focus op jezelf. En trek je echt niet aan van je slechte ervaring met die ene jongen, alle begin is moeilijk.

En het is al goed van je dat je op dit forum zit want er zijn hier veel mensen die hetzelfde als jij hebben meegemaakt en jou goede raad kunnen geven als je die nodig hebt :wink:

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 11 okt 2015 15:49

Robbe schreef:Nuja, ergens blijf ik hopen dat ik toch een mooie jongen te lijf loop, al is het belange niet gemakkelijk. Bij hetero's ligt dat anders. En zeker in Gent is het zoo lastig want er lopen zoveel knappe gasten, maarja... wie van hen is nu homo en wie niet?

Het is echt raar, maar sinds de date en sinds het besef en deels aanvaarding van mijn gevoelens voor jongens, ben ik veel meer op zoek naar andere jongens die misschien gay zijn en spot ik nog meer dan ooit tevoren. Echt wel vervelend want soms heb ik mezelf en mijn ogen nauwelijks in bedwang. Ik zat zo bv. naast een jongen in de aula, en het klikte redelijk goed: samen wat zeveren, klagen over de prof, hij zocht contact met mij, ik met hem, en hij was lekker :D, om daarna op facebook te zien dat hij een vriendin heeft :p. Ik wil maar zeggen.
Dat is zo waar. Gent is een tantaluskwelling vol te knappe jongens. :( Elke jongen is mogelijk een homo en mogelijk je ideale partner, maar die gedachte heb ik moeten wegstoppen omdat ik er half gek van werd. Dat raad ik jou ook aan: zoek niet naar de homo's tussen de hetero's, want het is moeilijk en levert weinig op. Kijk gewoon weg en probeer er niet aan te denken. Zelfs in de aula is het onmogelijk om het voor iedereen uit te zoeken. Alleen als je iemand al wat kent, zoals de jongen hier, kan het de moeite waard zijn.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Robbe

Bericht door Robbe » 11 okt 2015 15:59

Ik zal dat proberen niet meer te doen, maar ik denk dat het ergens logisch is dat je het doet. Zeker op mijn leeftijd waar de hormonen door m'n lijf gieren 0.o

Ik denk dat ik eens zal proberen te komen naar een activiteit van VG en zien hoe dat aanvoelt: positief/negatief. Alleen ken ik daar niemand en vrees dat ik er wat verloren zal zitten :p, waardoor het misschien een negatieve ervaring is en vooral een stap achteruit in mijn 'proces'.
Ook de angst om iemand bekends tegen het lijf te lopen is er wel :s, omdat ik op foto's van activiteiten wel gezien heb dat er bepaalde jongens van men vorige school ook tussen zitten.
Where should I go?

Gesloten